Verjaardagstaarten!
+38
Novalee
Marin
Flower_L
Aagje!
Jasmine
Meeko
SarahKey
_Femme
VeryCherry
vlindertje
Annie24
*Troela*
loesje
TukTuk
Cupcake
Kaboutertje
Susan
Tania
L!ND@
sheila123
TGR
snoezel
holaagirl
sabje
PapillonRose
Bruintje Beer
PiP
Koetjeboe
Roos
Mida4you
M@niek
Parisienne
moepie
Flip Fluitketel
JustMeDaan
Monnie
Teddyaapje
ProudMom
42 plaatsers
Pagina 4 van 7
Pagina 4 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Re: Verjaardagstaarten!
Of sinterklaas vieren.AngelNyn schreef:_Femme schreef:Pff dat mensen zich druk gaan maken over iets als een meptaartje.. Wat wil je er mee bereiken? Als anderen een meptaartje voor hun jarige kindje willen zullen ze het echt niet laten omdat jij dat niet vind kunnen. Je kunt je mening er over geven maar om er over in discussie te gaan vind ik wel een beetje overdreven
Verder vind ik dat er mooie taarten tussen zitten!
+1!
Als een meptaartje al weggegooid geld is etc en gebrek aan opvoedkunde, dan is dure merkkleding voor je kindje dat al helemaal.
Gast- Gast
AngelNyn schreef:_Femme schreef:Pff dat mensen zich druk gaan maken over iets als een meptaartje.. Wat wil je er mee bereiken? Als anderen een meptaartje voor hun jarige kindje willen zullen ze het echt niet laten omdat jij dat niet vind kunnen. Je kunt je mening er over geven maar om er over in discussie te gaan vind ik wel een beetje overdreven
+1!
Als een meptaartje al weggegooid geld is etc en gebrek aan opvoedkunde, dan is dure merkkleding voor je kindje dat al helemaal.
Dat verband snap ik niet echt. Het gaat er TGR niet om dat een meptaartje geld kost, maar dat er een taartje wordt gekocht om moedwillig stuk te maken. Merkkleding heeft daar niks mee te maken.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Wij hadden voor onze zoon ook geen meptaartje. Maar met zijn 1e verjaardag kreeg hij wel een simpel stukje slagroomtaart waar hij mee mocht doen wat hij wilde. Wilde hij er lekker van eten, goed. Wilde hij er met z'n handjes in zitten, ook prima.
Laat ieder lekker doen waar hij/zij zich goed bij voelt zeg. Ik vind het echt raar dat sommige mensen er zó op ingaan, en gaan beginnen over wat voor voorbeeld je je kindje geeft. Hahaha, hallo zeg! Het kind is 1-2 jaar, die gaat later echt niet denken ''Nou, mijn moeder kan zeker niet met geld omgaan of had zeker geld teveel, dat ze me lekker in een stukje taart liet meppen. Wat zonde zeg..''
Mijn god. Heb je niks beters te doen.. Of kom je hier ook nog ff een taart showen?!
Laat ieder lekker doen waar hij/zij zich goed bij voelt zeg. Ik vind het echt raar dat sommige mensen er zó op ingaan, en gaan beginnen over wat voor voorbeeld je je kindje geeft. Hahaha, hallo zeg! Het kind is 1-2 jaar, die gaat later echt niet denken ''Nou, mijn moeder kan zeker niet met geld omgaan of had zeker geld teveel, dat ze me lekker in een stukje taart liet meppen. Wat zonde zeg..''
Mijn god. Heb je niks beters te doen.. Of kom je hier ook nog ff een taart showen?!
ProudMom- Fluisteraar
- Aantal berichten : 425
Punten : 457
Registratiedatum : 14-05-11
Misschien niet een geheel goede vergelijking, maar ze had het ook over dingen kopen alleen maar omdat je het geld er voor hebt, dure merk kleding voor kinderen kopen terwijl ze er na 2 maanden uitgegroeid zijn is dan toch hetzelfde.Susan schreef:AngelNyn schreef:_Femme schreef:Pff dat mensen zich druk gaan maken over iets als een meptaartje.. Wat wil je er mee bereiken? Als anderen een meptaartje voor hun jarige kindje willen zullen ze het echt niet laten omdat jij dat niet vind kunnen. Je kunt je mening er over geven maar om er over in discussie te gaan vind ik wel een beetje overdreven
+1!
Dat verband snap ik niet echt. Het gaat er TGR niet om dat een meptaartje geld kost, maar dat er een taartje wordt gekocht om moedwillig stuk te maken. Merkkleding heeft daar niks mee te maken.
Niet dat ik mensen nu afkraak hoor die dat doen! Maar meer om aan te geven, zo kan je wel door blijven gaan met van alles.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Nee, ik vind dat niet hetzelfde, maar goed, dat is een heel andere discussie, dus die gaan we maar niet voeren.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Het heet een meptaartje omdat die kleine kindjes echt niet netjes met een vorkje gaan eten.
en niet om alleen om te meppen, maar gewoon om op te eten op het kind zijn eigen manier.
Sommige kindjes eten 1 hapje want die smaak zijn ze niet gewend, sommige vinden het zo lekker dat een groot gedeelte op komt. Ik zie niet het verband dat het zonde zou zijn. Ik vind het zonde als een groter kind 2 hapjes neemt van een taartje en dan alles laten staan en er verder geen plezier aan beleven.
Ik maak zelf ook fondant taarten en maak ook geregeld een meptaartje. Dat maak ik van de kleinste blanda van ikea. Kun je 4 kleine stukjes uit halen of 2 stukken voor grote eters.
Maar ik zie hier prachtige taarten Mag vanaf februari 2013 ook gaan bakken
en niet om alleen om te meppen, maar gewoon om op te eten op het kind zijn eigen manier.
Sommige kindjes eten 1 hapje want die smaak zijn ze niet gewend, sommige vinden het zo lekker dat een groot gedeelte op komt. Ik zie niet het verband dat het zonde zou zijn. Ik vind het zonde als een groter kind 2 hapjes neemt van een taartje en dan alles laten staan en er verder geen plezier aan beleven.
Ik maak zelf ook fondant taarten en maak ook geregeld een meptaartje. Dat maak ik van de kleinste blanda van ikea. Kun je 4 kleine stukjes uit halen of 2 stukken voor grote eters.
Maar ik zie hier prachtige taarten Mag vanaf februari 2013 ook gaan bakken
Wat een vermakelijk topic dit.Waar maak je jezelf druk om ? Mijn kinderen hebben ook nooit een meptaartje gehad, gewoon een stuk gebak en klaar. Maar als andere dan wel willen geven moeten ze dat lekker zelf weten, lijkt me nu niets met opvoeding te maken hebben.
Gast- Gast
Iemand nog mooie (mep) taartjes om te showen?
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Nou zou ik dan nog even wat zelf gemaakte taartjes plaatsten:
Voor Senna haar 2e verjaardag:
En haar 3e verjaardag:
Met aan de zijkant alle andere:
Cupcakes toen Elin was geboren:
Voor Senna haar 2e verjaardag:
En haar 3e verjaardag:
Met aan de zijkant alle andere:
Cupcakes toen Elin was geboren:
Meeko- Prater
- Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10
Meeko; mooi!!!!!!!!!!!! leuk hoor, zo'n crea mama
Annie24- Ratel
Graag na het meppen incl foto van het kindjeAnnie24 schreef:Iemand nog mooie (mep) taartjes om te showen?
Mijn oma maakte vroeger altijd een grote soes met slagroom, mocht dan inderdaad gegeten worden op de eigen manier. Dus hoefde niet met vorkje of netjes oid.
Heb een 2e verjaardags-foto waar ik gewoon mijn hele gezicht in de soes geduwd heb, ging blijkbaar sneller als met mijn handjes hahahaha!
Gast- Gast
ProudMama schreef:Graag na het meppen incl foto van het kindjeAnnie24 schreef:Iemand nog mooie (mep) taartjes om te showen?
Mijn oma maakte vroeger altijd een grote soes met slagroom, mocht dan inderdaad gegeten worden op de eigen manier. Dus hoefde niet met vorkje of netjes oid.
Heb een 2e verjaardags-foto waar ik gewoon mijn hele gezicht in de soes geduwd heb, ging blijkbaar sneller als met mijn handjes hahahaha!
Ik zie nu echt serieus een soes voor me ter grote van een voetbal met jouw gezicht erin
Of was het meer een moorkop formaat?
Annie24- Ratel
Whahhaaha, formaat een dubbele moorkop denk ik. In elk geval lekker groot.
En had toen nog een klein koppie he?!
En had toen nog een klein koppie he?!
Gast- Gast
Wij hadden een fototaart van de Hema, simpel, maar lekker.
Een meptaart hebben we hier niet gehad. Wil ook niet hebben dat ze met gewoon eten speelt/ gooit/ erin slaat of wat dan ook. Dus gebeurt dat met taart ook niet.
J. heeft gewoon een stukje van de grote taart gehad en dat zelf opgegeten. Niet geheel zonder knoeien, dat dan weer niet, maar ze speelde er niet mee. Als ze dat had gedaan, hadden we het haar gewoon gevoerd.
Een meptaart hebben we hier niet gehad. Wil ook niet hebben dat ze met gewoon eten speelt/ gooit/ erin slaat of wat dan ook. Dus gebeurt dat met taart ook niet.
J. heeft gewoon een stukje van de grote taart gehad en dat zelf opgegeten. Niet geheel zonder knoeien, dat dan weer niet, maar ze speelde er niet mee. Als ze dat had gedaan, hadden we het haar gewoon gevoerd.
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
Meeko: Wat een mooie taarten maak je! Die van barbapapa vind ik echt leuk
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
hahaha, ik dacht dat er veel taarten waren geplaatst....
Wat een gedoe om zo`n taartje.
Laat iedereen lekker doen wat hij of zij wil.
Wij hebben eerst een foto gemaakt van onze dochter met een brandend kaarsje (of is dit ook al gevaarlijk?).
Daarna hebben we hem in 4en gesneden (die 12cm blanda) en haar deze gegeven op een bordje met een vork.
Ze heeft er iets in lopen prikken en meer niet... Als ze hem had opgegeten had ik het ook prima gevonden.
Het was bij ons inderdaad meer voor de leuk. Ieder zijn ding
Wat een gedoe om zo`n taartje.
Laat iedereen lekker doen wat hij of zij wil.
Wij hebben eerst een foto gemaakt van onze dochter met een brandend kaarsje (of is dit ook al gevaarlijk?).
Daarna hebben we hem in 4en gesneden (die 12cm blanda) en haar deze gegeven op een bordje met een vork.
Ze heeft er iets in lopen prikken en meer niet... Als ze hem had opgegeten had ik het ook prima gevonden.
Het was bij ons inderdaad meer voor de leuk. Ieder zijn ding
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Ik had de taart voor de eerste verjaardag van mijn dochter zelf gemaakt, en dit was het resultaat:
Gevuld met Chocolade en bananen mousse.
Voor mijn dochter had ik een klein slagroomtaartje gemaakt gevuld met bananenmousse. maar daar heb ik hier geen foto van...
Gevuld met Chocolade en bananen mousse.
Voor mijn dochter had ik een klein slagroomtaartje gemaakt gevuld met bananenmousse. maar daar heb ik hier geen foto van...
Aagje!- Kletskop
- Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11
wow wat zijn ze groot??? hoe kan ik dit aanpassen???? :s
Aagje!- Kletskop
- Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11
Leuk Annie! Maar is dat figuur puur van marsepein gemaakt? Ik vraag me dan af of je zoiets helemaal op eet...lijkt mij vréselijk machtig.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Annie; wat leuk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Annie24- Ratel
Flower_L schreef:Leuk Annie! Maar is dat figuur puur van marsepein gemaakt? Ik vraag me dan af of je zoiets helemaal op eet...lijkt mij vréselijk machtig.
Als ik een figuur van marsepein maak gaat dat wel op
Met sinterklaas kan je immers ook marsepeinen figuren in de winkel kopen!
Ik vind het er wel heel erg aan liggen wat voor soort marsepein je gebruikt.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
PiP schreef:Flower_L schreef:Leuk Annie! Maar is dat figuur puur van marsepein gemaakt? Ik vraag me dan af of je zoiets helemaal op eet...lijkt mij vréselijk machtig.
Als ik een figuur van marsepein maak gaat dat wel op
Met sinterklaas kan je immers ook marsepeinen figuren in de winkel kopen!
Ik vind het er wel heel erg aan liggen wat voor soort marsepein je gebruikt.
ja...das natuurlijk ook zo. Ben duidelijk geen marsepeinfan
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Annie: Erg mooi!!!
vlindertje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 190
Punten : 358
Registratiedatum : 09-02-11
Het zal er wel aan liggen dat zowel TGR als ik geen kinderen hebben (en misschien nooit willen), maar ik ben het volledig met haar eens.
Er wordt nu net gedaan of zij een discussie start, maar wie reageert er eigenlijk op?...
Ik had serieus nog nooit van een meptaartje gehoord en vind het een heel raar begrip.
Lang leve de wegwerpmaatschappij!
Er wordt nu net gedaan of zij een discussie start, maar wie reageert er eigenlijk op?...
Ik had serieus nog nooit van een meptaartje gehoord en vind het een heel raar begrip.
Lang leve de wegwerpmaatschappij!
Gast- Gast
Ik vind het met name nogal raar dat je een kind leert dat je met je handen in zo'n taart mag slaan en er een kliederboel van mag maken. Dat mag bij normaal eten toch ook niet? Ok, het is maar voor een keertje, maar ik blijf het een hele vreemde hype vinden.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Pagina 4 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Pagina 4 van 7
Permissies van dit forum: