Verjaardagstaarten!
+38
Novalee
Marin
Flower_L
Aagje!
Jasmine
Meeko
SarahKey
_Femme
VeryCherry
vlindertje
Annie24
*Troela*
loesje
TukTuk
Cupcake
Kaboutertje
Susan
Tania
L!ND@
sheila123
TGR
snoezel
holaagirl
sabje
PapillonRose
Bruintje Beer
PiP
Koetjeboe
Roos
Mida4you
M@niek
Parisienne
moepie
Flip Fluitketel
JustMeDaan
Monnie
Teddyaapje
ProudMom
42 plaatsers
Pagina 1 van 7
Pagina 1 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Verjaardagstaarten!
Ik zag in een ander topic net een mooie verjaardagstaart voorbij komen, en ben nu wel benieuwd naar welke mooie taarten jullie allemaal hadden voor de verjaardag van jullie kindje(s).
Voor de 1e verjaardag van B.randon hebben we een mooie Teletubbies taart laten maken, omdat hij de Teletubbies toen zo geweldig vond.
Met zijn 2e verjaardag hadden we een heerlijke Bumba taart, en voor z'n 3e verjaardag wil ik (gaan proberen) er zelf eentje maken. (Ook van marsepein e.d., en - als het me lukt - wil ik graag een stapeltaart. Die poppetjes maken ben ik echt niet goed in, dus het zal geen echt thema worden, denk ik. Ach, ik heb nog even de tijd om te oefenen.
Deze taarten hadden wij voor de 1e en 2e verjaardag van ons mannetje.
Ben benieuwd naar jullie taarten!
Voor de 1e verjaardag van B.randon hebben we een mooie Teletubbies taart laten maken, omdat hij de Teletubbies toen zo geweldig vond.
Met zijn 2e verjaardag hadden we een heerlijke Bumba taart, en voor z'n 3e verjaardag wil ik (gaan proberen) er zelf eentje maken. (Ook van marsepein e.d., en - als het me lukt - wil ik graag een stapeltaart. Die poppetjes maken ben ik echt niet goed in, dus het zal geen echt thema worden, denk ik. Ach, ik heb nog even de tijd om te oefenen.
Deze taarten hadden wij voor de 1e en 2e verjaardag van ons mannetje.
Ben benieuwd naar jullie taarten!
ProudMom- Fluisteraar
- Aantal berichten : 425
Punten : 457
Registratiedatum : 14-05-11
Re: Verjaardagstaarten!
Wat een goed topic! Ik was net van plan het zelf te openen! Ik weet nog niet wat ik wil met de taart voor T's verjaardag. Heb toevallig straks een vriendin van me gemailt of ze een fondant taart zou willen maken. Ik denk dat we iets met barbapappa willen, daar is hij helemaal gek van! ... maar ik twijfel ook nog over een fototaart en foto minitompouces trouwens haha
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Teddyaapje schreef:Wat een goed topic! Ik was net van plan het zelf te openen! Ik weet nog niet wat ik wil met de taart voor T's verjaardag. Heb toevallig straks een vriendin van me gemailt of ze een fondant taart zou willen maken. Ik denk dat we iets met barbapappa willen, daar is hij helemaal gek van! ... maar ik twijfel ook nog over een fototaart en foto minitompouces trouwens haha
Hahaha! Door jouw topic over die minitompouces kwam ik erop. Ik zag daar een mooie taart voorbij komen.
Maar na die minitompouces gezien te hebben lijkt me dat ook wel wat! Die moeten er met zijn 3e verjaardag ook komen! Haha heerlijk! Mama eet alles wel op.
Maar het is nog een hele klus he, die voorbereidingen voor een verjaardag. Alles wil je naar je zin hebben, en de taart moet mooi én lekker zijn. haha! Ik maak het mezelf altijd veel te moeilijk, en B.randon had het vast net zo leuk gevonden met een gewone slagroomtaart. Maar mama's moeten ook tevreden zijn toch?!
Succes ermee!
ProudMom- Fluisteraar
- Aantal berichten : 425
Punten : 457
Registratiedatum : 14-05-11
Mooie taarten Proudmom! Wij hadden een fototaart besteld bij de hema, deze:
*weg*
*weg*
Laatst aangepast door Monnie op zo 2 okt 2011 - 8:48; in totaal 1 keer bewerkt
Monnie- Prater
- Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10
Idd! Het zal T. worst wezen wat voor taart, en of dr taart is!
Ik ben nu ook nog aant twijfelen of ik misschien zelf een taart zal maken, heb even snel gespiekt op deleukstetaartenmaakjezelf.nl en ik denk dat het me wel zou moeten lukken. Weet jij toevalling hoe je de fondant erop 'bevestigt'? Is dat gewoon een kwestie van uitsnijden en erop leggen (en aanduwen?) of komt daar toch meer bij kijken?
Ik ben nu ook nog aant twijfelen of ik misschien zelf een taart zal maken, heb even snel gespiekt op deleukstetaartenmaakjezelf.nl en ik denk dat het me wel zou moeten lukken. Weet jij toevalling hoe je de fondant erop 'bevestigt'? Is dat gewoon een kwestie van uitsnijden en erop leggen (en aanduwen?) of komt daar toch meer bij kijken?
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Kijk anders bij koken in het taarten topique.
Onder je fondant/marsepein moet botercreme. Kun je zelf maken met boter en poedersuiker 1:1 is dat meestal dacht ik. Maar ik heb alleen nog maar zelf een taart gemaakt tijdens een cursus.
Dat kun je trouwens ook doen, een cursus, en daar de taart voor je kindje maken. Dan is alles al klaargemaakt en hoef je zelf ook niet gelijk van alles aan te schaffen.
Onder je fondant/marsepein moet botercreme. Kun je zelf maken met boter en poedersuiker 1:1 is dat meestal dacht ik. Maar ik heb alleen nog maar zelf een taart gemaakt tijdens een cursus.
Dat kun je trouwens ook doen, een cursus, en daar de taart voor je kindje maken. Dan is alles al klaargemaakt en hoef je zelf ook niet gelijk van alles aan te schaffen.
JustMeDaan- Prater
- Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10
Ik ga zelf een taart (met fondant en vulling) maken met cpcakes erbij voor mijn dochters eerste verjaardag. Zit er aan te denken om een lieveheersbeestje te maken o.i.d. moet nog even kijken hoe en wat voor 1 ik er wil maken.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Teddyaapje schreef:Idd! Het zal T. worst wezen wat voor taart, en of dr taart is!
Op de cake doe je botercreme (zelf te maken of ook te koop in poedervorm) en daaop bevestig je de fondant. Ik rol altijd een groot stuk fondant uit ter grootte van de taartvorm en leg het er dan met een deegroller op de taart en dan snij je de fondant die je over hebt die naast de taart valt af. Ik vond het in het begin best lastig, maar je krijgt er vanzelf handigheid in.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Voor haar eerste verjaardag een bumba taart;
Voor haar tweede een Zandkasteel taart;
Voor haar tweede een Zandkasteel taart;
moepie- Kletskop
- Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Ik heb pas cupcakes gemaakt. In plaats van botercreme onder de fondant heb ik een laagje witte chocoladepasta gesmeerd.. was heel erg lekker (vond iedereen, niet alleen ik ). Maar ik zou inderdaad even in het taartentopic kijken, dan gaat het vast wel lukken!
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Hier nog een keer Felice haar 1e verjaardagstaart
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
Z. had een lekkere slagroomtaart gekregen, daar mocht ze lekker mee kliederen. Maar voor de visite had ik cupcakes gemaakt.
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Deze hadden wij voor S. zijn eerste verjaardag. Gevuld met tropische vruchten vulling, erg lekker was dat !
*knip*
Niet quoten graag, wil de foto weghalen
*knip*
Niet quoten graag, wil de foto weghalen
Laatst aangepast door Razz_ op zo 2 okt 2011 - 9:34; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Wat een mooie taarten allemaal! Zelf gemaakt???? Zo ja, waar leer je dat???
Wij had een fototaart van de Hema.
Wij had een fototaart van de Hema.
Roos- Prater
- Aantal berichten : 860
Punten : 931
@ Mirjam4You: grappig, mijn cupcakes lijken erg op die van jou. Hebben dezelfde kleuren fondant gebruikt!
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Supermooie taarten! Mag ik vragen wat jullie ervoor moesten betalen? Lijkt mij namelijk best prijzig, zo'n mooie versierde taart.
Koetjeboe- Fluisteraar
- Aantal berichten : 62
Punten : 76
Registratiedatum : 11-07-11
Koetjeboe schreef:Supermooie taarten! Mag ik vragen wat jullie ervoor moesten betalen? Lijkt mij namelijk best prijzig, zo'n mooie versierde taart.
Mijn schoonzusje heeft ze gemaakt voor mij. Ik moest 15 euro per taart betalen
moepie- Kletskop
- Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
1 van mijn eerste taarten, dus niet de mooiste qua afwerking, maar ben er toch trots op!
*
En natuurlijk een bijpassende mepper
*
En om jullie even lekker te maken
*
*
En natuurlijk een bijpassende mepper
*
En om jullie even lekker te maken
*
Laatst aangepast door PiP op di 4 okt 2011 - 1:59; in totaal 1 keer bewerkt
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Parisienne schreef:@ Mirjam4You: grappig, mijn cupcakes lijken erg op die van jou. Hebben dezelfde kleuren fondant gebruikt!
Heb je er een foto van? Ben reuze benieuwd
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Ik heb de taarten voor haar verjaardagen zelf gemaakt.
Haar 1e verjaardag
Haar 1e verjaardag
Laatst aangepast door Bruintje Beer op vr 30 sep 2011 - 18:02; in totaal 1 keer bewerkt
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Ik ben bang dat ik niet creatief genoeg ben om al zo'n prachtige creatie te maken voor haar verjaardag, misschien volgend jaar als ik genoeg geoefend heb.
Dus dit jaar heb ik een mooie taart besteld, en een meptaartje voor A.
Het thema is Nijntje, met vooral roze en paars, bloemetjes en vlindertjes. Dat heb ik iig opgegeven, ben zo benieuwd hoe hij gaat worden over een maand!
Dus dit jaar heb ik een mooie taart besteld, en een meptaartje voor A.
Het thema is Nijntje, met vooral roze en paars, bloemetjes en vlindertjes. Dat heb ik iig opgegeven, ben zo benieuwd hoe hij gaat worden over een maand!
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Wij hadden ook een hemafototaart. Een foto van hem op zijn verjaardagscadeau
Weg
Weg
Laatst aangepast door sabje op ma 3 okt 2011 - 2:29; in totaal 1 keer bewerkt
sabje- Prater
- Aantal berichten : 872
Punten : 890
Zelf geknutseld. Nu afgelopen dinsdag toch maar een workshop gedaan om wat tips enz op te doen:-) Het zal geen hobby worden, ben te kritisch...
De taart bovenop was voor N. en de cupcakes voor de visite:-)
holaagirl- Prater
- Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Gemaakt door een super lieve vriendin (heeft geloof ik tot diep in de nacht lopen zwoegen.. )
snoezel- Prater
- Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10
Pagina 1 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Pagina 1 van 7
Permissies van dit forum: