Verjaardagstaarten!
+38
Novalee
Marin
Flower_L
Aagje!
Jasmine
Meeko
SarahKey
_Femme
VeryCherry
vlindertje
Annie24
*Troela*
loesje
TukTuk
Cupcake
Kaboutertje
Susan
Tania
L!ND@
sheila123
TGR
snoezel
holaagirl
sabje
PapillonRose
Bruintje Beer
PiP
Koetjeboe
Roos
Mida4you
M@niek
Parisienne
moepie
Flip Fluitketel
JustMeDaan
Monnie
Teddyaapje
ProudMom
42 plaatsers
Pagina 3 van 7
Pagina 3 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Re: Verjaardagstaarten!
Tania schreef:Mama1985 schreef:TGR schreef:Cupcake schreef:
Het meptaartje vind ik wel weer handig.. Ik was laatst bij mijn neefje op de verjaardag en met het uitblazen van de taart spetterde zijn spuug zo over de taart heen en zat de taart onder. Ik vind dat zelf wat onsmakelijk om het bezoek het daarna op te laten eten.
Maarja als ik hetzelf maak hoef ik natuurlijk ook niet dat taartje te betalen
1. Het is niet gratis als je het zelf maakt.
2. Het is niet meteen geen verspilling meer als je het zelf maakt en kapot laat meppen
3. Je voorbeeld van je neefje is prima op te lossen door hem een stukje taart te geven met kaarsjes erop die hij uit mag blazen.
Beetje creatief nadenken hoor. Gemakkelijk en "het ziet er zo leuk uit" is soms echt een gebrek aan opvoedkunde.
Hier het weekend ook een eigen taartje gehad waarmee ze lekker mocht kliederen. Het is inderdaad niet gratis ( heeft me 3 euro gekost) het is voor het deel wat ze niet opeten verspilling. Maar de kinderen genieten ervan, en dit is gewoon een 'traditie' waarvan ze hopelijk later denken, dat was leuk ! Ik vond het altijd erg leuk toen ik klein was, en voor mij zijn die dingen we af en toe mochten doen terwijl het normaal niet mocht, juist leuke herinneringen.
Vraag me af wat hier niet opvoedkundig aan is, mijn kinderen zijn namelijk netjes opgevoed en kliederen normaal nooit met het eten.
Mijne wel, als die een broodje appelstroop eet zit het tot z'n oren .
Hahaha ja hier de jongste ook nog, maar dat is als ze nog leren om te eten toch? Hier gaat de oudste echt niet in zijn eten slaan of ermee gooien
*Troela*- Prater
- Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11
TGR schreef:Cupcake schreef:
Het meptaartje vind ik wel weer handig.. Ik was laatst bij mijn neefje op de verjaardag en met het uitblazen van de taart spetterde zijn spuug zo over de taart heen en zat de taart onder. Ik vind dat zelf wat onsmakelijk om het bezoek het daarna op te laten eten.
2. Het is niet meteen geen verspilling meer als je het zelf maakt en kapot laat meppen
3. Je voorbeeld van je neefje is prima op te lossen door hem een stukje taart te geven met kaarsjes erop die hij uit mag blazen.
Beetje creatief nadenken hoor. Gemakkelijk en "het ziet er zo leuk uit" is soms echt een gebrek aan opvoedkunde.
Vind dat ook weer een beetje ver gaan ("gebrek aan opvoedkunde").. Maar ik zou zelf nooit dit formaat meptaartje er bij doen (en daar rekenen mensen dan ook gerust 7 tot 15 euro voor geloof ik)
Ik zou dan eerder een cupcake ofzo doen of het formaat er van/of iets groter. Ik snap opzich wel dat mensen het leuk vinden om foto's te hebben van hun kindje die de kaarsjes uit blaast op een taart, en een stukje van de aangesneden taart is misschien dan minder leuk.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Ja Angelnyn dat vind ik ook geen meptaartje meer hoor. Dat is een taart van zo te zien 15 cm. doorsnee daar kun je wel een paar stukjes taart uithalen idd. Vaak worden voor meptaartjes de kleinste blanda schaaltjes van de ikea gebruikt dan heb een klein rond taartje, dat vind ik een leuk formaatje. Maar dit is gewoon een hele extra taart erbij.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
AngelNyn schreef:TGR schreef:Cupcake schreef:
Vind dat ook weer een beetje ver gaan ("gebrek aan opvoedkunde").. Maar ik zou zelf nooit dit formaat meptaartje er bij doen (en daar rekenen mensen dan ook gerust 7 tot 15 euro voor geloof ik)
Ik zou dan eerder een cupcake ofzo doen of het formaat er van/of iets groter. Ik snap opzich wel dat mensen het leuk vinden om foto's te hebben van hun kindje die de kaarsjes uit blaast op een taart, en een stukje van de aangesneden taart is misschien dan minder leuk.
Mijn "Gemakkelijk en "het ziet er zo leuk uit" is soms echt een gebrek aan opvoedkunde." slaat niet alleen op taart natuurlijk. Ik vind echt dat sommige mensen het als ouder zich er te gemakkelijk vanaf willen brengen wat betreft eigen creativiteit en probleemoplossend vermogen. En het argument "want maar tot je zelf kinderen hebt", hoef ik niet te horen, want ik ken ook zat mensen die wel die kwaliteiten bezitten.
Zo'n meptaart als hierboven vind ik niet te verantwoorden naar je kind toe, want het stelt niet het goede voorbeeld als je het mij vraagt. Want blijkbaar hoef je niet zuinig te zijn met mooie dingen (want er is toch geld voor) en kun je zomaar heel veel eten verspillen. Het kan aan mijn ideeen liggen rond het opvoeden van kinderen, maar ik vind dingen doen "omdat het kan/omdat je het kan betalen", niet meteen gerechtvaardigd.
TGR- Kletskop
- Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10
Tania schreef:Ja Angelnyn dat vind ik ook geen meptaartje meer hoor. Dat is een taart van zo te zien 15 cm. doorsnee daar kun je wel een paar stukjes taart uithalen idd. Vaak worden voor meptaartjes de kleinste blanda schaaltjes van de ikea gebruikt dan heb een klein rond taartje, dat vind ik een leuk formaatje. Maar dit is gewoon een hele extra taart erbij.
Maar de kleinste blanda is toch ook nog 12cm? Alhoewel dat niet groot is natuurlijk, denk eerder dat die andere taart groter is dan 15cm. Zo'n klein taartje is wel leuk gewoon opzich, en dan maakt het ook niet uit of je kindje die stuk slaat of een stuk van de normale taart, kwa formaat zal dat niet heeel veel verschillen.
TukTuk- Ratel
Ja die is ook 12 cm zie ik op de site, maar omdat die rond loopt is het wel echt een klein taartje als die gebakken is (of ik vergis me nu heel erg en ik bedoel een andere ronde vorm, maar volgens mij maakte ik met dat vormpje altijd minitaartjes).
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Mijn "Gemakkelijk en "het ziet er zo leuk uit" is soms echt een gebrek aan opvoedkunde." slaat niet alleen op taart natuurlijk. Ik vind echt dat sommige mensen het als ouder zich er te gemakkelijk vanaf willen brengen wat betreft eigen creativiteit en probleemoplossend vermogen. En het argument "want maar tot je zelf kinderen hebt", hoef ik niet te horen, want ik ken ook zat mensen die wel die kwaliteiten bezitten.
Zo'n meptaart als hierboven vind ik niet te verantwoorden naar je kind toe, want het stelt niet het goede voorbeeld als je het mij vraagt. Want blijkbaar hoef je niet zuinig te zijn met mooie dingen (want er is toch geld voor) en kun je zomaar heel veel eten verspillen. Het kan aan mijn ideeen liggen rond het opvoeden van kinderen, maar ik vind dingen doen "omdat het kan/omdat je het kan betalen", niet meteen gerechtvaardigd.[/quote]
Dat sommige mensen zich er te makkelijk afmaken, snap ik dat je dat een gebrek aan opvoedkunde vind. Zo'n meptaart als hierboven zou ik zelf persoonlijk ook niet doen. Ik kan haar een stuk cake met slagroom geven, of zoals ik het weekend heb gedaan een stuk cake met slagroom alleen dat zo gemaakt dat het eruit ziet als een taartje. Hier verspillen ze normaal echt geen eten, en gaan er ook niet mee zitten spelen. Maar zo'n 'klein taartje' is hier iets wat ze dus wel mogen op hun verjaardag. Niet omdat ik het zo leuk vind of omdat het kan/omdat je het kan betalen. Maar omdat ik zie dat mijn kinderen hier echt van genieten, is een momentje wat er 'bijhoord' op hun verjaardag. Iets wat ze hopelijk later ook herinneren als iets leuks wat normaal nooit mocht. En omdat ze dat 1 keer per jaar mogen, betekent niet dat ze normaal niet zuinig moeten zijn op mooie dingen.
Zo'n meptaart als hierboven vind ik niet te verantwoorden naar je kind toe, want het stelt niet het goede voorbeeld als je het mij vraagt. Want blijkbaar hoef je niet zuinig te zijn met mooie dingen (want er is toch geld voor) en kun je zomaar heel veel eten verspillen. Het kan aan mijn ideeen liggen rond het opvoeden van kinderen, maar ik vind dingen doen "omdat het kan/omdat je het kan betalen", niet meteen gerechtvaardigd.[/quote]
Dat sommige mensen zich er te makkelijk afmaken, snap ik dat je dat een gebrek aan opvoedkunde vind. Zo'n meptaart als hierboven zou ik zelf persoonlijk ook niet doen. Ik kan haar een stuk cake met slagroom geven, of zoals ik het weekend heb gedaan een stuk cake met slagroom alleen dat zo gemaakt dat het eruit ziet als een taartje. Hier verspillen ze normaal echt geen eten, en gaan er ook niet mee zitten spelen. Maar zo'n 'klein taartje' is hier iets wat ze dus wel mogen op hun verjaardag. Niet omdat ik het zo leuk vind of omdat het kan/omdat je het kan betalen. Maar omdat ik zie dat mijn kinderen hier echt van genieten, is een momentje wat er 'bijhoord' op hun verjaardag. Iets wat ze hopelijk later ook herinneren als iets leuks wat normaal nooit mocht. En omdat ze dat 1 keer per jaar mogen, betekent niet dat ze normaal niet zuinig moeten zijn op mooie dingen.
*Troela*- Prater
- Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11
TGR schreef:Cupcake schreef:
Verspilling is het net zo goed als je een stuk van de gewone taart geeft waar hetzelfde mee gebeurt.. Ok, het meptaartje is dan misschien wat groter (al is het meptaartje wat ik besteld heb voor 2 personen en niet meer) maar mijn kind kennende gaat ze dat niet alleen slopen maar toch zeker ook wel gedeeltelijk opeten.
Ik vind een eerste verjaardag bijzonder en dus krijgt ze ook haar eigen taartje. Daar hoeft ze zich dan niet mee in te houden en mag ze mee doen wat ze wil. Het is en blijft een kind hoor, dat moet toch kunnen, knoeien met taart? Als ze groter wordt gaat ze vanzelf netjes eten, dat ben ik wel van plan om haar te leren.
Dus hier gewoon een meptaartje, en het zal mij een worst wezen of anderen dat opvoedkundig verantwoord vinden of niet En niet omdat ik het zo lekker makkelijk vind, als ik makkelijk zou willen dan zou ik haar helemaal geen taart geven zodat alles lekker schoon blijft en de taart heel
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Wat een gedoe over een meptaartje of geen meptaartje zeg! Als iemand een meptaartje aan zijn kind wil geven, lekker doen en zo niet, dan niet.
Y. krijgt ook gewoon een eigen taartje of stukje taart waar hij mee mag doen wat hij wil als hij 1 wordt.
*al vraag ik me wel af hoe een kindje kan meppen in/op zo'n taartje die behangen is met marsepein/fondant zoals dat laatste nijntje voorbeeld Geef dan een lekker stuk slagroomtaart waarvan de stukken taart en klodders slagroom je om de oren vliegen als er in geslagen wordt *
Y. krijgt ook gewoon een eigen taartje of stukje taart waar hij mee mag doen wat hij wil als hij 1 wordt.
*al vraag ik me wel af hoe een kindje kan meppen in/op zo'n taartje die behangen is met marsepein/fondant zoals dat laatste nijntje voorbeeld Geef dan een lekker stuk slagroomtaart waarvan de stukken taart en klodders slagroom je om de oren vliegen als er in geslagen wordt *
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Ehm, dat meppen ging prima hoor.Annie24 schreef:
Gast- Gast
PapillonRose schreef:TGR schreef:Cupcake schreef:
Verspilling is het net zo goed als je een stuk van de gewone taart geeft waar hetzelfde mee gebeurt.. Ok, het meptaartje is dan misschien wat groter (al is het meptaartje wat ik besteld heb voor 2 personen en niet meer) maar mijn kind kennende gaat ze dat niet
alleen slopen maar toch zeker ook wel gedeeltelijk opeten.
Ik vind een eerste verjaardag bijzonder en dus krijgt ze ook haar eigen taartje. Daar hoeft ze zich dan niet mee in te houden en mag ze mee doen wat ze wil. Het is en blijft een kind hoor, dat moet toch kunnen, knoeien met taart? Als ze groter wordt gaat ze vanzelf netjes eten, dat ben ik wel van plan om haar te leren.
Dus hier gewoon een meptaartje, en het zal mij een worst wezen of anderen dat opvoedkundig verantwoord vinden of niet En niet omdat ik het zo lekker makkelijk vind, als ik makkelijk zou willen dan zou ik haar helemaal geen taart geven zodat alles lekker schoon blijft en de taart heel
Helemaal mee eens!
Laatst aangepast door vlindertje op zo 2 okt 2011 - 21:28; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : verkeerde quote)
vlindertje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 190
Punten : 358
Registratiedatum : 09-02-11
Mijn zoontje is meestal jarig als we op vakantie zijn, meestal halen we een ijstaart en vieren we het op de camping. Inclusief versierde caravan
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Voor Ciske zijn eerste verjaardag had ik een taart zonder koemelk en ei gemaakt maar dat was niet zo'n succes geworden:
Voor zijn tweede verjaardag had ik een bio-appeltaartje gekocht en deze versierd met slagroom:
Nu voor zijn derde verjaardag heb ik een feesttaartje van de hema gekocht, hem de kaarsjes uit laten blazen en de rest gewoon aangesneden. daarnaast had ik minitompouces met een foto van hem erop.:
Voor zijn tweede verjaardag had ik een bio-appeltaartje gekocht en deze versierd met slagroom:
Nu voor zijn derde verjaardag heb ik een feesttaartje van de hema gekocht, hem de kaarsjes uit laten blazen en de rest gewoon aangesneden. daarnaast had ik minitompouces met een foto van hem erop.:
Gast- Gast
Annie24 schreef:Wat een gedoe over een meptaartje of geen meptaartje zeg! Als iemand een meptaartje aan zijn kind wil geven, lekker doen en zo niet, dan niet.
Zo, inderdaad zeg. Het gaat over een klein stukje taart/klein taartje, en het is maar 1x in het jaar. (En dan vaak ook nog eens alleen de 1e en/of 2e verjaardag), en dat is dan meteen een gebrek aan opvoedkunde? Seriously..?!
Als we overal zo diep op in zouden gaan zeg.. Beetje vreemd.
ProudMom- Fluisteraar
- Aantal berichten : 425
Punten : 457
Registratiedatum : 14-05-11
ProudMom schreef:Annie24 schreef:Wat een gedoe over een meptaartje of geen meptaartje zeg! Als iemand een meptaartje aan zijn kind wil geven, lekker doen en zo niet, dan niet.
Zo, inderdaad zeg. Het gaat over een klein stukje taart/klein taartje, en het is maar 1x in het jaar. (En dan vaak ook nog eens alleen de 1e en/of 2e verjaardag), en dat is dan meteen een gebrek aan opvoedkunde? Seriously..?!
Ik vind het zo fijn dat de meesten hier maar zo ver kunnen kijken als hun neus lang is. Lijkt me echt zo simpel.
TGR- Kletskop
Storm schreef:Ehm, dat meppen ging prima hoor.Annie24 schreef:
Hmm...toch maar eens uitproberen dan
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Bestaan er serieus dingen als méptaartjes...?
Echt?
Echt?
Hoe diep- diep- dieptriest is dat....
Echt?
Echt?
Hoe diep- diep- dieptriest is dat....
Gast- Gast
ECHT?
Serieus, ik heb al 5,5 jaar kinderen en ik heb nog nóóit gehoord van zoiets stupides als een meptaartje.....
Serieus, ik heb al 5,5 jaar kinderen en ik heb nog nóóit gehoord van zoiets stupides als een meptaartje.....
Gast- Gast
TGR schreef:ProudMom schreef:Annie24 schreef:Wat een gedoe over een meptaartje of geen meptaartje zeg! Als iemand een meptaartje aan zijn kind wil geven, lekker doen en zo niet, dan niet.
Ik vind het zo fijn dat de meesten hier maar zo ver kunnen kijken als hun neus lang is. Lijkt me echt zo simpel.
Ik vind jou eerder een beetje simpel, met je overdreven reacties altijd.
ProudMom- Fluisteraar
- Aantal berichten : 425
Punten : 457
Registratiedatum : 14-05-11
*
Laatst aangepast door yvonne op wo 5 okt 2011 - 3:53; in totaal 2 keer bewerkt
Gast- Gast
Eucalypta schreef:ECHT?
Wat ben jij een slechte moeder zeg
TukTuk- Ratel
Pff dat mensen zich druk gaan maken over iets als een meptaartje.. Wat wil je er mee bereiken? Als anderen een meptaartje voor hun jarige kindje willen zullen ze het echt niet laten omdat jij dat niet vind kunnen. Je kunt je mening er over geven maar om er over in discussie te gaan vind ik wel een beetje overdreven
Verder vind ik dat er mooie taarten tussen zitten!
_Femme- Prater
- Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10
ProudMom schreef:TGR schreef:ProudMom schreef:Annie24 schreef:Wat een gedoe over een meptaartje of geen meptaartje zeg! Als iemand een meptaartje aan zijn kind wil geven, lekker doen en zo niet, dan niet.
Ik vind jou eerder een beetje simpel, met je overdreven reacties altijd.
TGR- Kletskop
_Femme schreef:Pff dat mensen zich druk gaan maken over iets als een meptaartje.. Wat wil je er mee bereiken? Als anderen een meptaartje voor hun jarige kindje willen zullen ze het echt niet laten omdat jij dat niet vind kunnen. Je kunt je mening er over geven maar om er over in discussie te gaan vind ik wel een beetje overdreven
+1!
Als een meptaartje al weggegooid geld is etc en gebrek aan opvoedkunde, dan is dure merkkleding voor je kindje dat al helemaal.
TukTuk- Ratel
Pagina 3 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Pagina 3 van 7
Permissies van dit forum: