Van wieg naar ledikant, hoe aanpakken?
+4
Liadan
Annie24
koNijntje
Novalee
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Van wieg naar ledikant, hoe aanpakken?
Ons meisje slaapt nu nog in de wieg bij ons op de kamer. Inmiddels slaapt ze al geruime tijd door 's nachts, en wil ik gaan proberen haar op haar eigen kamertje te laten slapen in het ledikantje. Hoe hebben jullie dit aangepakt? Eerst overdag een paar slaapjes en toen dat goed ging 's nachts? Of juist andersom?
Hier gaat slapen overdag erg moeilijk. Ze raakt vaak over haar slaap heen door bezoek of een ritje naar de supermarkt (veel baby's slapen in de kinderwagen, N. hoort daar helaas niet bij) en dan lukt het vaak niet haar weer in slaap te krijgen. Soms valt ze wel in slaap maar wordt dan na 45 minuten ongeveer weer wakker door krampjes en ook dan blijft ze vaak wakker. Aan het begin van de avond is ze dan zo overprikkeld dat ze het op een krijsen zet en het erg moeilijk is haar stil en in slaap te krijgen. Ik probeer zoveel mogelijk op vermoeidheidssignalen te letten, ik leg haar ook weg als ik twijfel en probeer haar nooit wakker te houden ofzo. 's Nachts gaat het slapen super, pas viel ze na de fles om 22:00 uur in slaap en heb ik haar de volgende morgen om 7:00 uur maar wakker gemaakt. Gisteravond sliep ze om 20:00 uur, en heeft ze op een fles om 23:00 uur na doorgeslapen tot 7:15 uur.
Nu twijfel ik dus een beetje. Overdag slaapt ze dus eigenlijk al te weinig en ik ben bang dat als ze ineens alleen in een donker kamertje ligt dat het dan helemaal niet lukt. De nachten gaan dus wel goed, maar dit wil ik graag zo houden
Hier gaat slapen overdag erg moeilijk. Ze raakt vaak over haar slaap heen door bezoek of een ritje naar de supermarkt (veel baby's slapen in de kinderwagen, N. hoort daar helaas niet bij) en dan lukt het vaak niet haar weer in slaap te krijgen. Soms valt ze wel in slaap maar wordt dan na 45 minuten ongeveer weer wakker door krampjes en ook dan blijft ze vaak wakker. Aan het begin van de avond is ze dan zo overprikkeld dat ze het op een krijsen zet en het erg moeilijk is haar stil en in slaap te krijgen. Ik probeer zoveel mogelijk op vermoeidheidssignalen te letten, ik leg haar ook weg als ik twijfel en probeer haar nooit wakker te houden ofzo. 's Nachts gaat het slapen super, pas viel ze na de fles om 22:00 uur in slaap en heb ik haar de volgende morgen om 7:00 uur maar wakker gemaakt. Gisteravond sliep ze om 20:00 uur, en heeft ze op een fles om 23:00 uur na doorgeslapen tot 7:15 uur.
Nu twijfel ik dus een beetje. Overdag slaapt ze dus eigenlijk al te weinig en ik ben bang dat als ze ineens alleen in een donker kamertje ligt dat het dan helemaal niet lukt. De nachten gaan dus wel goed, maar dit wil ik graag zo houden
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Van wieg naar ledikant, hoe aanpakken?
gewoon doen/proberen..
koNijntje- Prater
- Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11
Idd gewoon proberen. Het is niet zo dat ze niet kán slapen, alleen nu nog in het goede bedje
Als het echt niet lukt kunnen we altijd nog hopen dat ze het van Y. afkijkt over een paar weken, mits hij natuurlijk in zijn campingbedje wil slapen
Als het echt niet lukt kunnen we altijd nog hopen dat ze het van Y. afkijkt over een paar weken, mits hij natuurlijk in zijn campingbedje wil slapen
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10
Inderdaad gewoon proberen.
Hier slaapt Kian sinds hij een paar weken is overdag in zijn ledikant, dat ging meteen goed. Sinds een paar weken slaapt hij 'snachts ook in een ledikant op onze kamer, dat ging ook meteen goed.
Hier slaapt Kian sinds hij een paar weken is overdag in zijn ledikant, dat ging meteen goed. Sinds een paar weken slaapt hij 'snachts ook in een ledikant op onze kamer, dat ging ook meteen goed.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Haha, ja jullie hebben gelijk, maar ik ben gewoon een onzekere muts soms
Novalee- Kletskop
Slaapt Y. alleen in het donker? Of kan hij ook goed slapen als het licht is? Moet namelijk even bedenken waar we het campingbedje dan neerzettenAnnie24 schreef:Idd gewoon proberen. Het is niet zo dat ze niet kán slapen, alleen nu nog in het goede bedje
Novalee- Kletskop
Novalee schreef:Slaapt Y. alleen in het donker? Of kan hij ook goed slapen als het licht is? Moet namelijk even bedenken waar we het campingbedje dan neerzettenAnnie24 schreef:Idd gewoon proberen. Het is niet zo dat ze niet kán slapen, alleen nu nog in het goede bedje
Euhhmmmm......op zijn kamertje is wel altijd het rolgordijn dicht, maar er schijnt wel licht tussen/langs het gordijn, dus donker is het overdag niet op zijn kamertje. Bij mijn ouders slaapt hij overdag in mijn oude kamer en daar hangen alleen lamellen, dus is het ook niet super donker. Ach joh, als hij niet wil slapen kan hij altijd 1 uur heen en 1 uur terug in de auto slapen En anders stuur ik wel iemand op pad met de wagen, dan valtie vanzelf in slaap
Wordt wel een heel gesleep trouwens met dat bedje, vind zo'n ding nog best zwaar
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Ik zou het gewoon proberen. Hier ging het slapen ook overdag moeizaam de eerste tijd, en 's nachts ging het meestal wel prima. Toen ze naar haar ledikant ging heb ik dat eerst alleen overdag gedaan en na iets van een week ook 's nachts. Hier ging het gelukkig gelijk goed, dus als je mazzel hebt dan gaat het gewoon goed. Mocht het toch niet goed gaan kun je het misschien altijd nog even uitstellen of een andere aanpak verzinnen (misschien eerst voor de nacht en dan pas overdag ofzo?).
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
D. was ook snel overprikkeld toen ze klein was en wij hebben toen eerst de wieg in haar eigen kamer gezet, toen de bovenkant van de wieg in het bedje en uiteindelijk zonder wieg in het bedje.
Misschien is het een idee om het tijdens bezoek rustig voor je dochter te houden? Ik legde bijvoorbeeld mijn dochter gewoon in bed als het bedtijd was en er kwam kraambezoek en ik haalde haar er ook nooit uit. Dan legde ik gewoon uit wat voor een drama mij te wachten stond als ze haar rust niet kreeg of voel je je daar niet prettig bij?
Misschien is het een idee om het tijdens bezoek rustig voor je dochter te houden? Ik legde bijvoorbeeld mijn dochter gewoon in bed als het bedtijd was en er kwam kraambezoek en ik haalde haar er ook nooit uit. Dan legde ik gewoon uit wat voor een drama mij te wachten stond als ze haar rust niet kreeg of voel je je daar niet prettig bij?
Gast- Gast
Als ze in bed ligt en slaapt (wat bijna nooit voorkomt overdag ) dan laat ik haar zeker wel liggen. Maar vaak komt er net iemand als ze wakker is voor een fles en daarna lukt het vaak niet om haar weer in bed te krijgen.
Maar het ligt niet per se aan het bezoek hoor. Want als ik haar bijvoorbeeld slaperig in de kinderwagen leg en boodschappen ga doen dan is ze meteen wakker. Halverwege de terugweg valt ze in slaap, om vervolgens, als we 5 minuten thuis zijn weer wakker te worden en niet meer te willen slapen. Op dagen dat ik bewust nergens heen ga en geen bezoek heb slaapt ze wel iets beter maar nog steeds niet heel goed.
Soms heb ik ook het idee dat ze gewoon bij me wil zijn maar ik kan haar moeilijk de hele dag op schoot houden. Ik heb wel een draagdoek te leen van iemand, maar erg praktisch is dat ook niet aangezien ik om de 3 uur kolf en dan zul je net zien dat ze slaapt wanneer het weer tijd is om te kolven.
Ik denk dat ik het morgen ofzo maar eens overdag ga proberen. Dan leg ik haar gewoon meteen in het ledikantje, want eerst de wieg op haar kamer past helaas niet.
Maar het ligt niet per se aan het bezoek hoor. Want als ik haar bijvoorbeeld slaperig in de kinderwagen leg en boodschappen ga doen dan is ze meteen wakker. Halverwege de terugweg valt ze in slaap, om vervolgens, als we 5 minuten thuis zijn weer wakker te worden en niet meer te willen slapen. Op dagen dat ik bewust nergens heen ga en geen bezoek heb slaapt ze wel iets beter maar nog steeds niet heel goed.
Soms heb ik ook het idee dat ze gewoon bij me wil zijn maar ik kan haar moeilijk de hele dag op schoot houden. Ik heb wel een draagdoek te leen van iemand, maar erg praktisch is dat ook niet aangezien ik om de 3 uur kolf en dan zul je net zien dat ze slaapt wanneer het weer tijd is om te kolven.
Ik denk dat ik het morgen ofzo maar eens overdag ga proberen. Dan leg ik haar gewoon meteen in het ledikantje, want eerst de wieg op haar kamer past helaas niet.
Novalee- Kletskop
Wij hebben S. eerst overdag alleen op zijn kamertje gelegd en na 3 weken s'nachts ook. Het ging eigenlijk gelijk goed
Gast- Gast
Gewoon 's nachts in zijn bed neerleggen. J slaapt nu ruim een week in zijn ledikant. De eerste keer heeft hij er een paar uurtjes geslapen. Toen werd hij wakker en was hij echt niet meer vanplan om te gaan slapen. Daarna heeft hij in de wieg verder geslapen.
De nacht daarna gewoon weer geprobeerd en toen heeft hij hier gelijk weer doorgeslapen. Op een paar dagen gelede na, toen hebben wij hem uiteindelijk heel laat nog in de wieg gelegd (had mijn slaap echt even nodig). Daarna heeft hij gewoon weer geslapen.
Het is gewoon een kwestie van doen en volhouden. Al moet ik zeggen dat J het ook wel erg goed oppakte.
De nacht daarna gewoon weer geprobeerd en toen heeft hij hier gelijk weer doorgeslapen. Op een paar dagen gelede na, toen hebben wij hem uiteindelijk heel laat nog in de wieg gelegd (had mijn slaap echt even nodig). Daarna heeft hij gewoon weer geslapen.
Het is gewoon een kwestie van doen en volhouden. Al moet ik zeggen dat J het ook wel erg goed oppakte.
Smaragdje- Ratel
- Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10
En haar inbakeren?! Sinds wij dat doen zijn alle slaap "problemen" weg!!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Ik heb haar 2x ingebakerd. De eerste keer begon ze meteen heel hard te huilen. Ik heb het toen wel even aangekeken maar laten huilen gaat tegen m'n gevoel in. De tweede keer vond ze het wel prima en lag ze blij om zich heen te kijken. Dat deed ze een half uur later nog, maar slapen ho maar. Ze ligt verder ook heel rustig, wappert zich niet wakker ofzo, maar ze begint te huilen en houdt dan niet op. Even laten huilen helpt ook niet, dan gaat ze alleen maar harder huilen.
's Ochtends na de eerste fles is het slapen nooit een probleem. Gisterochtend bijvoorbeeld gaf ik haar de fles. Op een gegeven moment duwde ze met haar tong de fles uit haar mond en prompt viel ze in slaap. Ze kán het dus wel gewoon, alleen overdag niet.
's Ochtends na de eerste fles is het slapen nooit een probleem. Gisterochtend bijvoorbeeld gaf ik haar de fles. Op een gegeven moment duwde ze met haar tong de fles uit haar mond en prompt viel ze in slaap. Ze kán het dus wel gewoon, alleen overdag niet.
Novalee- Kletskop
Toen we terugkwamen van vakantie ben ik hem gewoon in zijn ledikantje gaan leggen en dat ging gelijk goed. Hoefde helemaal niet te wennen oid. Maar ik moet wel zeggen dat hem voor de vakantie, als ik me ging aankleden, hem altijd in zijn ledikantje lag. Soms viel hij daar dan ook in slaap voor een uurtje.
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Soortgelijke onderwerpen
» Wieg/ledikant
» Wieg of ledikant?
» over van Bugaboo wieg naar buggy
» Wanneer ledikant en box naar beneden?
» van ledikant naar peuterbed/meegroeibed of 'groot' bed?
» Wieg of ledikant?
» over van Bugaboo wieg naar buggy
» Wanneer ledikant en box naar beneden?
» van ledikant naar peuterbed/meegroeibed of 'groot' bed?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: