van ledikant naar peuterbed/meegroeibed of 'groot' bed?
+11
Fiwen
Thunder
Annie24
Alex
Parisienne
Annemie
Liadan
Makamba
Flower_L
Printje
Bloempjuh23
15 plaatsers
Pagina 1 van 1
van ledikant naar peuterbed/meegroeibed of 'groot' bed?
Wat hebben jullie gedaan? En waarom hebben jullie daarvoor gekozen?
Ik ben helemaal verliefd op het IKEA meegroeibed Minnen.
Mijn man vindt het onzin en wil meteen een gewoon groot 1 persoonsbed kopen.
Mijn argument dat ik het een mooi bed vind is natuurlijk niet genoeg om hem te overtuigen.
Ik ben helemaal verliefd op het IKEA meegroeibed Minnen.
Mijn man vindt het onzin en wil meteen een gewoon groot 1 persoonsbed kopen.
Mijn argument dat ik het een mooi bed vind is natuurlijk niet genoeg om hem te overtuigen.
Bloempjuh23- Fluisteraar
- Aantal berichten : 167
Punten : 193
Registratiedatum : 21-11-10
Re: van ledikant naar peuterbed/meegroeibed of 'groot' bed?
Wij hebben ook meteen een 1pers bed gekocht omdat wij zo'n peuterbed ook zonde en onzin vonden.
Wij hebben hem mee laten gaan met het bed kopen/alle accessoires en ook heeft hij zelf zijn bed mee in elkaar 'gezet'.
Wij hebben hem mee laten gaan met het bed kopen/alle accessoires en ook heeft hij zelf zijn bed mee in elkaar 'gezet'.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
L ligt sinds kort in normaal bed....maar ik twijfel. L neemt niet eens de helft vh bed in beslag, en het bed neemt wel veel Ruimte in.
Bed is ons logeerbed, wit geschilderd. Anders had ik peuterend gekozen.
Bed is ons logeerbed, wit geschilderd. Anders had ik peuterend gekozen.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Hier hebben we gekozen voor een meegroeibed! Vond het fijn dat hij te verstellen was en dat hij niet meteen zoveel plaats in nam op haar kamer. Ze slaapt er nu nog steeds op.
Laatst aangepast door Makamba op do 6 sep 2012 - 8:32; in totaal 2 keer bewerkt
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Mijn dochter heeft een peuterbed. We hebben hiervoor gekozen omdat een groot bed meteen zoveel plaats inneemt in haar kamer. Nadeel van het peuterbed vind ik dat je er niet makkelijk bij kan gaan liggen (nou is dat hier ook niet echt een probleem want we hebben de co-sleeper nog op onze slaapkamer staan dus als dochter ons nodig heeft kan ze bij ons komen liggen).
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Wij hebben een meegroeibed. (ook het minnen bed)
Je moet er ook rekening mee houden dat als het koud is je kindje het hele bed moet zien te verwarmen.
Dan is een 1 persoonsbed best groot. Ik krijg mijn bed al amper warm in de winter....
Je moet er ook rekening mee houden dat als het koud is je kindje het hele bed moet zien te verwarmen.
Dan is een 1 persoonsbed best groot. Ik krijg mijn bed al amper warm in de winter....
Gast- Gast
Watermeloen schreef:Wij hebben een meegroeibed. (ook het minnen bed)
Daarom dek ik idd het bed laag op, niet helemaal tot bovenaan zeg maar.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Wij hebben een 1 persoonsbed, mijn vriend vind een peuterbed onzin. Ik moet zeggen dat ik het toch wel erg groot vind, maarja...we moeten nog hekjes kopen voor de zijkant,want het bed is 60 cm hoog incl matras..dus hij zou er dan hard uitvallen
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Ze heeft geen kleine kamer maar vind t idd ook meteen zo'n groot bed.
Ik vind al dat ze zo snel groot worden..
Ik had me ook gewoon helemaal ingesteld op dat bed eigenlijk.
Maar ja mijn man heeft een punt want ja dochtertje nr 2 zou dan ook zo'n bed 'moeten'
Ben nog in dubio!
Ik vind al dat ze zo snel groot worden..
Ik had me ook gewoon helemaal ingesteld op dat bed eigenlijk.
Maar ja mijn man heeft een punt want ja dochtertje nr 2 zou dan ook zo'n bed 'moeten'
Ben nog in dubio!
Bloempjuh23- Fluisteraar
Wij hebben gekozen voor een peuterbed (althans.. voorlopig staat het ledikantje nog met een zijkant eruit, dus formaat-peuterbed), omdat er simpelweg geen plek is voor een 1-persoonsbed in haar kamer.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Tegen de tijd dat je jongste dochter aan een groter bed toe is, kan je toch het peuterbed op haar kamer zetten en een nieuw groot bed voor jullie oudste dochter kopen?
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Maarre... Wat is eigenlijk het probleem? Ik bedoel, het Minnen bed is uiteindelijk gewoon een 1 persoonsbed
Gast- Gast
Haha Ja dat is hier nu het punt van discussie 'Wat is nu het probleem?'
Vooral dat ik een meegroeibed wil en hij meteen een 1 persoonsbed.
Ze slaapt nu trouwens net als de dochter van Pariessiene met 1 kant open van het ledikant.
Mijn jongste ligt nog in de wieg maar dat gaat waarschijnlijk niet heel lang meer passen.
Morgen gaan we iig naar de IKEA dan kan ik hem hoop ik overtuigen!
Vooral dat ik een meegroeibed wil en hij meteen een 1 persoonsbed.
Ze slaapt nu trouwens net als de dochter van Pariessiene met 1 kant open van het ledikant.
Mijn jongste ligt nog in de wieg maar dat gaat waarschijnlijk niet heel lang meer passen.
Morgen gaan we iig naar de IKEA dan kan ik hem hoop ik overtuigen!
Bloempjuh23- Fluisteraar
Ik zou zeggen: Het Minnenbed is uiteindelijk wat we beide willen...
In het begin is het een peuterbedje en daarna is het een 1 persoonsbed dus 2 vliegen in 1 klap.
En dat bed kost de wereld ook niet, gelukkig.
In het begin is het een peuterbedje en daarna is het een 1 persoonsbed dus 2 vliegen in 1 klap.
En dat bed kost de wereld ook niet, gelukkig.
Gast- Gast
A. slaapt sinds een jaar in een eenpersoonsbed, we hebben nog wel getwijfeld over een peuterbed maar we vonden het toch praktischer om gelijk een groot bed te kopen. Wat is er trouwens lastig aan om het in het hele bed warm te krijgen? Waar je niet ligt wordt het sowieso niet warm, het maakt toch niet uit of je in een groot of in een klein bed ligt? Of denk ik nu te makkelijk?
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
Y. ligt nu nog in zijn ledikant en die laten we daar zo lang mogelijk in liggen, maar bij mijn ouders op zolder staat zijn peuterbedje al klaar. Mocht hij dus vannacht uit zijn ledikantje kukelen staat morgenavond zijn peuterbedje op zijn kamer
We hebben voor een peuterbedje gekozen omdat ik zo'n 1persoons bed meteen zo groot vind voor zo'n ukkie. Als hij nu naar zijn peuterbedje gaat doen we z'n kamertje gewoon anders maken met leuke accesoires en als hij dan toe is aan een 1persoonsbed gaan we z'n hele kamer aanpakken.
Wij hebben het bedje van MP gehaald, maar wel een nieuw matras gekocht.
We hebben voor een peuterbedje gekozen omdat ik zo'n 1persoons bed meteen zo groot vind voor zo'n ukkie. Als hij nu naar zijn peuterbedje gaat doen we z'n kamertje gewoon anders maken met leuke accesoires en als hij dan toe is aan een 1persoonsbed gaan we z'n hele kamer aanpakken.
Wij hebben het bedje van MP gehaald, maar wel een nieuw matras gekocht.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
De oudste kreeg na de wieg en het ledikant een meegroeibed. Sinds kort heeft hij een hoogslaper en is het meegroeibed naar de jongste gegaan.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
J.uul slaapt in een meegroeibed in de kleinste stand (ook de minnen van Ikea). Ze heeft een niet al te groot kamertje en een meegroeibedje paste gewoon beter. En ze was ook pas net 1,5 toen ze over ging van ledikant naar open bedje en toen vond ik een 1 persoons echt veel te groot nog voor haar.
Ik kan er trouwens gewoon bij liggen hoor, knieën opgetrokken en J.uul lepeltje lepeltje tegen me aan. Gaat prima (en ik ben 1,75 met lange benen).
Ik kan er trouwens gewoon bij liggen hoor, knieën opgetrokken en J.uul lepeltje lepeltje tegen me aan. Gaat prima (en ik ben 1,75 met lange benen).
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Ik wilde eigenlijk gelijk een 1 persoonsbed. Maar omdat we nu voor een tweede gaan en die (als we nog niet verhuist zijn) waarschijnlijk op S. zijn kamertje moet wil ik zo veel mogelijk ruimte besparen en gaan we dus voor een peuterbedje. Waarschijnlijk krijgt S. er een met Sinterklaas
Gast- Gast
Wij hebben gisteren een 1 persoonsbed gekocht. wij vinden een peuterbed ook eigenlijk onzin. in die zin van dat je toch over een kleine paar jaar dan alsnog een 1 persoonbed moet kopen
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
S slaapt nu nog in haar ledikant, maar wanneer ze een ander bed krijgt zal ze gelijk een 'groot' bed krijgen. Wij zien er allebei het nut niet van in om eerst een peuterbed te kopen. Er is nl voldoende ruimte op haar kamer voor een ' groot' bed.
_Jet- Prater
- Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
Registratiedatum : 20-11-10
Ons ledikant is groter, 140x70 en kan tzt omgebouwd worden naar een peuterbedje. Hier hebben wij heel bewust voor gekozen, leek oms wel fijn. En ja, als ie daar dan weer uitgegroeid is wordt het ook wel tijd voor n groot bed
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Wij hebben een peuterbedje gekregen, tweedehands, maar ik zou denk ik ook nu weer voor een peuterbedje kiezen. Hij ligt er gewoon prima in, en dan kan hij later nog een ander bed krijgen voor zn verjaardag ofzo. Het peuterbedje kan hier dan prima doorschuiven.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» overstap naar peuterbed / groot bed
» Peuterbed of groot bed?
» Wanneer ledikant en box naar beneden?
» Van wieg naar ledikant, hoe aanpakken?
» Meegroeibed of 'normaal' bed?
» Peuterbed of groot bed?
» Wanneer ledikant en box naar beneden?
» Van wieg naar ledikant, hoe aanpakken?
» Meegroeibed of 'normaal' bed?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: