Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

over van Bugaboo wieg naar buggy

+3
Liadan
duckie
Mizzie
7 plaatsers

Ga naar beneden

over van Bugaboo wieg naar buggy Empty over van Bugaboo wieg naar buggy

Bericht  Mizzie za 19 nov 2011 - 2:38

Hoi!

Wij zitten er heel hard over na te denken om de wieg naar zitgedeelte te veranderen, maar in de gebruiksaanwijzing staat dat het vanaf 6 maanden mag en ze pas uit de bak hoeven wanneer ze 76 cm is en een bepaald aantal kilo.
NU is ze pas 64 cm en nog niet te zwaar, maar vindt het wel reuze interessant om alles te bekijken.

Heeft iemand ervaring met het eerder overgaan naar het zitgedeelte?
Ik lees op andere fora dat het niet zo goed zou zijn voor de heupjes/wervelkolom?

Graag jullie ervaringen

xx Mizzie
Mizzie
Mizzie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 416
Punten : 571
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

over van Bugaboo wieg naar buggy Empty Re: over van Bugaboo wieg naar buggy

Bericht  Gast za 19 nov 2011 - 2:52

De Bugaboo kan helemaal plat toch? Dan kan het volgens mij geen kwaad, zolang je haar maar niet in een zit-houding zet.
Ik heb ze beide nog lekker in de wiegbakjes liggen, vinden ze zelf nog erg fijn, en ik vind dat gezellig. Het zijn kleine bakjes, maar zolang het nog past en ze het nog prtettig vinden, blijf ik het nog even zo doen. Liggen ze ook lekker beschut.
Jij kunt het zitgedeelte naar je toe zetten, dat is wel fijn. Bij mijn tweelingwagen kan dat niet, dus dat is dan ook meteen een stuk kouder.

Gast
Gast

Bericht  Mizzie za 19 nov 2011 - 3:08

_MamaRosa_ schreef:De Bugaboo kan helemaal plat toch? Dan kan het volgens mij geen kwaad, zolang je haar maar niet in een zit-houding zet.
Ik heb ze beide nog lekker in de wiegbakjes liggen, vinden ze zelf nog erg fijn, en ik vind dat gezellig. Het zijn kleine bakjes, maar zolang het nog past en ze het nog prtettig vinden, blijf ik het nog even zo doen. Liggen ze ook lekker beschut.
Jij kunt het zitgedeelte naar je toe zetten, dat is wel fijn. Bij mijn tweelingwagen kan dat niet, dus dat is dan ook meteen een stuk kouder.

Dat is dus precies waar ik aan twijfel. Hij kan wel plat, maar maar dan liggen de beentjes nog omhoog.

http://www.letsgostrolling.com/Bugaboo-cameleon-denim-stroller.html (heb even snel een plaatje gezocht)

Ze zit overdag best vaak in haar wipstoeltje want het boxkleed of in onze arme, vindt ze maar niets, maar in haar wipstoel vindt ze prachtig.......pfff lastig om zo'n keuze te maken

Mizzie
Mizzie
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  duckie za 19 nov 2011 - 3:50

ik weet niet precies wanneer ik hem heb omgebouwd maar dit was wel voor de 6 maand, mijn dochter vond ook alles veel te mooi om te kijken dus ik heb niet eens de boekjes of wat gelezen eigenlijk.... heb hem toen gewoon altijd plat gedaan, tja dan lag ze wel met de beentjes wat om hoog maar ik wist/weet niet of dat slecht was of niet...

ze kon met 3 maand op de buik draaien en deed dit dus ook wel in de kinderwagen helaas

edit: was ff wat aan t terug zoeken en denk dat ik het rond de 5 maand heb veranders
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Liadan za 19 nov 2011 - 4:49

Ik zou haar zo lang mogelijk in de wagenbak laten liggen. Ze liggen in het zitgedeelte inderdaad met de beentjes omhoog en het ruggedeelte is toch ook een beetje rond?
Misschien kan je anders een speeltje aan de handgreep van de kinderwagenbak hangen, dan heeft ze ook iets om naar te kijken en mee te spelen tijdens het wandelen.
Wij hebben deze eraan hangen en daar speelt hij heel graag mee tijdens het wandelen: over van Bugaboo wieg naar buggy Article9750767

Maar ik heb verder geen ervaring met eerder dan 6 maanden het zitgedeelte erop doen want Kian ligt nog in de wagenbak (gaan we wel komende week veranderen want hij past er in de lengte niet goed meer in). En Yara ging ook pas met 6 maanden over.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  teletascha za 19 nov 2011 - 5:31

Onze meid ligt ook nog gewoon in de bak, en dat past ook nog heel makkelijk. Ze vindt het volgens mij nog helemaal prima, want ze kijkt tevreden rond en doet af en toe een dutje.
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Bericht  mama van Mila za 19 nov 2011 - 5:42

Ik zou hem ook nog niet ombouwen, in de bakk liggen ze veel meer beschut tegen wind enzo.
Vaak in de wipper is helemaal niet goed. Ik werk in de kinderopvang en wij mogen de kinderen niet langer dan 10 minuten in de wipper laten zitten.

mama van Mila
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 130
Punten : 176
Registratiedatum : 10-01-11

Bericht  Mizzie za 19 nov 2011 - 7:16

Mama van Mila wat doen jullie dan de hele dag met de kindjes? Als een kindje gebracht wordt om 7.30 bijv?

Mijn dochter doet alleen een dutje van 12.00 tot 12.30 en van 15.00 tot 15.30. Ik kan haar niet de hele tijd ( m.u.v. De dagelijkse uitjes, badje, eten, knuffelen, spelen) op mijn armen/ kleed/box leggen, toch? Dan heb ik 80% van de tijd een huilend kind. In haar stoeltje is ze tevreden, maar ik wil natuurlijk haar lichaam niet verpesten.
Mizzie
Mizzie
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast za 19 nov 2011 - 7:22

Mijn zoon was 4 maanden oud toen ik de wagenbak verruilde voor het zitgedeelte. Ik heb dan wel een Mutsy Single Spoke, dus is wel anders dan een Bugaboo. Het zitgedeelte van de Mutsy kan echt helemaal plat (zo goed als waterpas haha). Dus mijn zoon lag wel gewoon plat, maar had veel meer ruimte dan in de wagenbak. Bij de Bugaboo liggen ze wel achterover, maar wel in de zithouding (als ik het goed zie), alleen wordt de druk op het lijfje anders verdeeld. Ik zou anders even advies inwinnen bij een babyspeciaalzaak ofzo? Succes ermee!!

Gast
Gast

Bericht  _Mashimaro_ za 19 nov 2011 - 7:28

Als je de kap van de wagenbak naar beneden doet, is ze dan ook nog ontevreden?
I. ligt ook nog in de wagenbak en vaak als hij wakker is doe ik de kap naar beneden zodat hij meer kan zien. Zolang I. ook nog in wagenbak past gaat hij ook nog niet over naar de buggy. Met dezelfde reden als wat Mamarosa ook al gaf, het is warmer.
_Mashimaro_
_Mashimaro_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 491
Punten : 636
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  mama van Mila za 19 nov 2011 - 7:30

Mizzie schreef:Mama van Mila wat doen jullie dan de hele dag met de kindjes? Als een kindje gebracht wordt om 7.30 bijv?

Mijn dochter doet alleen een dutje van 12.00 tot 12.30 en van 15.00 tot 15.30. Ik kan haar niet de hele tijd ( m.u.v. De dagelijkse uitjes, badje, eten, knuffelen, spelen) op mijn armen/ kleed/box leggen, toch? Dan heb ik 80% van de tijd een huilend kind. In haar stoeltje is ze tevreden, maar ik wil natuurlijk haar lichaam niet verpesten.

We hebben een grote grondbox, spelen, ze slapen, kruipen door de ruimte.
Maar ze zitten alleen in de wipper met eten. Ze gaan ook pas in de kinderstoel als ze zelfstandig kunnen gaan zitten.

mama van Mila
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 130
Punten : 176
Registratiedatum : 10-01-11

Bericht  Liadan za 19 nov 2011 - 7:41

Mizzie, ik werk ook in de kinderopvang en bij ons zitten de kinderen ook alleen met eten in een wipstoel.
En Kian zit nooit in de wipstoel, ik heb 'm net via marktplaats verkocht omdat we 'm misschien 3 keer 5 minuten gebruikt hebben. Als hij wakker is dan ligt hij heel veel op een kleedje op de grond of in de box. Hij is ook niet zo'n schootzitter. Hij kan wel heel goed zelf spelen en als hij daar geen zin meer in heeft dan ga ik met hem spelen op het kleed op de grond.
Ook zit hij regelmatig in de draagdoek, is dat niks voor jullie? Daar heeft Kian de eerste 4 maanden echt in gewoond.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Gast za 19 nov 2011 - 8:02

Wij hebben ook een bugaboo een hebben J.anneman pas uit de wieg gehaald toen hij met zijn hoofd tegen het hoofd einde kwam en dat was vorige maand. Ik vind het nog steeds jammer. In de wagenbak lag hij veel meer beschut en kon ik hem lekker toedekken als hij in slaap viel plus dat het gewoon een bedje was dat ik altijd bij me had. Ik zou er dus meer wachten..

Gast
Gast

Bericht  Mizzie za 19 nov 2011 - 8:06

Liadan: Heb een draagdoek (bykay) geprobeerd vanaf toen ze 2 weken was, maar daar werd ze heel ''dwars" van. Ze begon heel erg te draaien en probeerde zich uit de doeken te worstelen. (Denk altijd dat dat te maken heeft gehad met het feit dat ze in stuit in mijn buik zat. Ze was zoooooo onrustig omdat , volgens mij, ze wilde draaien, maar ze niet genoeg ruimte meer had om haar hoofd naar beneden te krijgen)

Ik heb elke zoveel weken geprobeerd om haar toch in de doek te dragen, maar ze bleef verdrietig. Wijkverpleegkundige heeft me zelfs geholpen om hem te knopen, want ik dacht dat ik misschien iets fout deed.
Ik heb hem nog wel liggen, dus zal dat ook weer eens proberen van de week. Ik geloof dat ik dan ook een andere positie mag proberen. Die van de beentje naar buiten.

Moet wel eerlijk zeggen dat R. zich sinds kort steeds beter kan vermaken op het speelkleed, dus zal haar gewoon vaker erop leggen. Misschien dat ze doordat ze ouder wordt zich dan ook steeds wat langer gaat vermaken. Ik speel wel veel met haar op het kleed, heerlijk samen onder de bogen liggen! haha

Nera: Dat is ook een goede! Ik ga morgen toch even naar de prenatal!
Mashimaro: Ga ik eens uitproberen. Denk dat dat in het begin ook nog wel genoeg afleiding is.

Nou in iedergeval bedankt voor jullie antwoorden! We laten haar nog lekker even in de kinderwagenbak en doen dan de kap naar beneden. Gaan we morgen uitproberen.

XX Mizzie
Mizzie
Mizzie
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  PapillonRose za 19 nov 2011 - 8:25

Succes met uitproberen morgen!

Hier heb ik echt zo lang mogelijk gewacht met haar over te zetten. Ze was dan ook pas 8 maanden toen ze overging. Toen was de wagenbak te klein. En omdat ze toen nog niet zelfstandig kon gaan zitten heb ik haar nog even in de ligstand gehad (helaas niet helemaal plat bij de Quinni Speedi) tot ze dat wel kon, toen rechtop.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast za 19 nov 2011 - 21:00

Wij geven ouders nog wel eenshet advies om een opgerolde handdoek onder het matrasje vd wandelwagen te leggen. Dan ligt je kindje toch iets rechter op.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: