Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Spannend! Uitslag psychologisch onderzoek..

+11
Vanilla Queen
Sylvana
Jeanette
CCC
Jade
Salander
Roxi3
Sweety
Makamba
Koffieleut
Jasmine
15 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Spannend! Uitslag psychologisch onderzoek.. Empty Spannend! Uitslag psychologisch onderzoek..

Bericht  Jasmine di 27 sep 2011 - 23:16

Al jaren kamp ik met allerlei psychische problemen. In mijn hoofd is het 24 x 7 één grote warboel. Door de jaren heen heb ik al verschillende hulpverleners versleten, maar dat ik ooit verder ben gekomen: nee, niet echt. Een paar jaar geleden is er wel ADHD vastgesteld, maar voor mijn gevoel dekt dat de lading niet. 10 weken geleden heb ik eindelijk een uitgebreid psychologisch onderzoek gehad, compleet met IQ-test, persoonlijkheidstesten en de hele mikmak.

En daar krijg ik vanmiddag dus de uitslag van. Ik hoop zo dat dit onderzoek eindelijk eens duidelijkheid geeft. Waarom blijf ik keer op keer vastlopen? Waarom lukt het mij negen van de tien keer niet om fatsoenlijk te functioneren?

Best wel spannend dus. Hoop zo op duidelijkheid, maar ben tegelijkertijd bang dat er weer niks uit zal komen...


Weet niet goed wat ik met dit topic wil. Even mijn ei kwijt denk ik...


Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Spannend! Uitslag psychologisch onderzoek.. Empty Re: Spannend! Uitslag psychologisch onderzoek..

Bericht  Koffieleut di 27 sep 2011 - 23:23

Wat spennend! Ik hoop voor je dat er iets uitkomt waar je wat mee kunt....
Koffieleut
Koffieleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1116
Punten : 1158
Registratiedatum : 14-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Spannend! Uitslag psychologisch onderzoek.. Empty Re: Spannend! Uitslag psychologisch onderzoek..

Bericht  Makamba wo 28 sep 2011 - 0:21

In ieder geval fijn dat er nu een heel onderzoek heeft plaatsgevonden! Hopelijk komt er inderdaad iets uit waar je wat mee kunt. Spannend is het zeker. Succes en sterkte in ieder geval. hug
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spannend! Uitslag psychologisch onderzoek.. Empty Re: Spannend! Uitslag psychologisch onderzoek..

Bericht  Sweety wo 28 sep 2011 - 0:27

Spannend! Succes met de uitslag vandaag.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spannend! Uitslag psychologisch onderzoek.. Empty Re: Spannend! Uitslag psychologisch onderzoek..

Bericht  Roxi3 wo 28 sep 2011 - 0:48

Een vriendin van mij heeft ook zo'n onderzoek gehad en bij haar is daar uitgekomen dat ze pdd-nos heeft. Nu ze weet wat ze heeft en met de juiste therapie gaat het met haar echt veel beter! Veel succes vanmiddag!

Roxi3
Prater
Prater

Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spannend! Uitslag psychologisch onderzoek.. Empty Re: Spannend! Uitslag psychologisch onderzoek..

Bericht  Salander wo 28 sep 2011 - 2:40

Wat spannend, heb jaren geleden ook zo'n onderzoek gehad en de uitslag heeft mij veel geholpen. Hoop dat het voor jou ook een stap in de goede richting zal zijn!
Salander
Salander
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 275
Registratiedatum : 14-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Spannend! Uitslag psychologisch onderzoek.. Empty Re: Spannend! Uitslag psychologisch onderzoek..

Bericht  Jade wo 28 sep 2011 - 2:43

Spannend! Ik heb jaren geleden ook zo'n onderzoek gehad (2006), ik kan me niet herinneren wat daar uit is gekomen.

volgende week donderdag heb ik een nieuw psychologisch onderzoek, op 7 november krijg ik hiervan de uitslag.

Ik hoop voor je dat het wat duidelijkheid geeft,en dan je er mee verder kunt.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Spannend! Uitslag psychologisch onderzoek.. Empty Re: Spannend! Uitslag psychologisch onderzoek..

Bericht  CCC wo 28 sep 2011 - 2:47

Spannend zeg! Ben benieuwd wat er uit is gekomen en of je er wat mee kunt in de toekomst! smile

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spannend! Uitslag psychologisch onderzoek.. Empty Re: Spannend! Uitslag psychologisch onderzoek..

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 6:09

Heb je een beetje duidelijkheid gekregen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spannend! Uitslag psychologisch onderzoek.. Empty Re: Spannend! Uitslag psychologisch onderzoek..

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 8:50

Ik ben ook benieuwd!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spannend! Uitslag psychologisch onderzoek.. Empty Re: Spannend! Uitslag psychologisch onderzoek..

Bericht  Makamba do 29 sep 2011 - 9:03

Alex schreef:Ik ben ook benieuwd!

Ik ook.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spannend! Uitslag psychologisch onderzoek.. Empty Re: Spannend! Uitslag psychologisch onderzoek..

Bericht  Koffieleut do 29 sep 2011 - 19:47

Strawberry Shortcake schreef:
Alex schreef:Ik ben ook benieuwd!

Ik ook.

+1
Koffieleut
Koffieleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1116
Punten : 1158
Registratiedatum : 14-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Spannend! Uitslag psychologisch onderzoek.. Empty Re: Spannend! Uitslag psychologisch onderzoek..

Bericht  Jeanette do 29 sep 2011 - 20:13

Spannend! Ik hoop dat de uitslag positief is!
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spannend! Uitslag psychologisch onderzoek.. Empty Re: Spannend! Uitslag psychologisch onderzoek..

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 21:20

Koffieleut schreef:
Strawberry Shortcake schreef:
Alex schreef:Ik ben ook benieuwd!

Ik ook.

+1
Ik ook

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spannend! Uitslag psychologisch onderzoek.. Empty Re: Spannend! Uitslag psychologisch onderzoek..

Bericht  Sylvana zo 2 okt 2011 - 8:08

Ik ben ook benieuwd, laat je nog wat van je horen? smile

Sylvana
Prater
Prater

Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spannend! Uitslag psychologisch onderzoek.. Empty Re: Spannend! Uitslag psychologisch onderzoek..

Bericht  Jasmine ma 3 okt 2011 - 0:41

Las in een ander topic dat mensen benieuwd waren naar de uitslag. Had alleen helemaal niet meer aan dit topic gedacht... nerd

Nou, ik ben dus geen steek wijzer geworden. Het is niet zo dat er niks is uitgekomen, maar ook geen duidelijke uitslag. Veel uitslagen van de verschillende testen passen nl. niet bij elkaar. Zo heb ik een bovengemiddeld IQ, maar is mijn werkniveau ver beneden dat niveau. Ik heb eerder al de diagnose ADHD gekregen, maar uit de test kwam weer naar voren dat ik over het algemeen een goede concentratie heb. Ook kwamen er autisme-verwante kenmerken naar voren, maar niet genoeg om daadwerkelijk een diagnose op dat gebied te stellen. Kortom: van alles een beetje en toch weer niet.

Psychiater snapte er ook nog niet veel van, dus hij wil daar nog eens goed naar kijken, met de literatuur erbij..

Ben blijkbaar een apart geval (maar goed, dat wist ik na 29 jaar zelf ook al wel angel )
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Spannend! Uitslag psychologisch onderzoek.. Empty Re: Spannend! Uitslag psychologisch onderzoek..

Bericht  Sylvana ma 3 okt 2011 - 1:53

Jeetje lastig zeg.. Ik hoop voor je dat je psychiater je toch snel iets meer kan vertellen!

Sylvana
Prater
Prater

Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spannend! Uitslag psychologisch onderzoek.. Empty Re: Spannend! Uitslag psychologisch onderzoek..

Bericht  Makamba ma 3 okt 2011 - 5:24

Wat rot dat er alsnog niks uit is gekomen waar je nu echt wat aan hebt om daarmee aan de slag te kunnen gaan. Sad Hopelijk kan de psychiater er toch nog iets mee.

Succes en sterkte in ieder geval! hug
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spannend! Uitslag psychologisch onderzoek.. Empty Re: Spannend! Uitslag psychologisch onderzoek..

Bericht  Gast ma 3 okt 2011 - 21:15

Wat vervelend zeg dat het zo onduidelijk is! Hopelijk kunnen ze met de informatie die ze hebben wel tot een goede behandeling komen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spannend! Uitslag psychologisch onderzoek.. Empty Re: Spannend! Uitslag psychologisch onderzoek..

Bericht  Vanilla Queen ma 3 okt 2011 - 21:35

een beetje van alles wat wordt toch ook wel PDD-NOS genoemd?

Maar vervelend dat je niet echt wijzer bent geworden
Vanilla Queen
Vanilla Queen
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 543
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spannend! Uitslag psychologisch onderzoek.. Empty Re: Spannend! Uitslag psychologisch onderzoek..

Bericht  Gast ma 3 okt 2011 - 22:34

( Weer een lang verhaal :P )

Heeft je arts goed gekeken naar de DSM IV TR?

Ik heb de afgelopen jaren vaak een ( vaste ) psychiater bezocht voor gesprekken, vragenlijsten en persoonlijkheidsonderzoeken. En ik merkte al snel dat er vlot labeltjes geplakt worden. Mijn DSM is vrij uitgebreid, maar in sommige dingen kan ik me echt niet altijd vinden. ( Wil je meer weten over mijn diagnoses, PM graag )
Het 'grappige' is: dan vinden ze weer dit, en dan weer dat. Daar schiet je geen steek mee op, want wat is nou het daadwerkelijke probleem?

Vaak krijg je een recept mee en mag je af en toe op gesprek met je pyscholoog of spv'er voor de emotionele ondersteunig, of naar een praatgroep. Maar een pyschiater stelt alleen wat vast dmv wat korte gesprekken en eventuele testen en denkt al snel: daar doen we een pilletje in.
Daar moet je mee uitkijken, sommige medicatie maken van jou een heel ander mens.

Verder heb je ook een eigen wil, en als ik zou was zou ik veel vragen stellen en je niet maar zo neerleggen bij de diagnoses en adviezen. Neem ook altijd een notitieblok mee als je een gesprek hebt. En, vraag gerust om kopieën van bepaalde 'aandoeningen' Dan kan je het thuis nog eens doorlezen.

Ik kreeg vandaag een brief binnen van D.imence dat ik ben uitgeschreven omdat ik een tijd niks meer heb laten horen. Nou prima.
Ik ga het nu zelf in het alternatieve zoeken, weet alleen nog niet precies wat. Ik denk dat ik al een goede heb gevonden, maar we zullen zien.
Misschien ook een tip voor jou

Sorry voor mijn geratel, ik zit op de praatstoel vandaag.

Veel sterkte Yasmine!!

NIET QUOTEN

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spannend! Uitslag psychologisch onderzoek.. Empty Re: Spannend! Uitslag psychologisch onderzoek..

Bericht  Jasmine di 4 okt 2011 - 0:11

Tea-Leaf: Wat jij schrijft herken ik volledig. Mijn psychiater is idd 'dol' op pilletjes. Het is een beste man, maar met een enorme plaat voor zijn hoofd. Ik heb ook totaal geen klik met die man, ik snap hem niet en hij snapt mij niet. Ben nu al jaren bezig, maar geen steek verder gekomen. Dat frustreert. Ik heb wel een uitdraai meegekregen van de uitslag, maar ook daar word ik nog niet veel wijzer uit.

Eens in de zoveel tijd heb ik een afspraak met een SPV'er en eens in de zoveel tijd met mijn psychiater, maar het blijft zo aan de oppervlakte. Lijkt wel of ze gewoon niet verder kijken en heb het gevoel niet verder te komen. De hoop op een eenduidige en juiste diagnose heb ik dan ook enigszins opgegeven. Maar ik kan ook niet mijn kop in het zand steken en doen alsof er niks aan de hand is, want dan kom ik mezelf ook keer op keer weer tegen.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Spannend! Uitslag psychologisch onderzoek.. Empty Re: Spannend! Uitslag psychologisch onderzoek..

Bericht  Mierzoet di 4 okt 2011 - 6:55

Probeer eens een andere psychiater als deze jou niet bevalt.
Je moet iemand zoeken die het beste bij jou past en het is jammer dat het deze niet is maar je moet gewoon verder kijken.
Als je iemand hebt die bij jou past, voel jij je beter op je gemak. Je merkt dat er naar jou geluisterd wordt en er verder wordt gekeken.
Er is niets zo belangrijk als een hulpverlener waar jij een band mee hebt!
Verder wil ik nog even kwijt dat ik het jammer vind dat jij nog niets wijzer bent geworden. Ik wens jou heel veel sterkte naar jouw zoektocht tot antwoorden.

Mierzoet
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 82
Punten : 197
Registratiedatum : 09-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Spannend! Uitslag psychologisch onderzoek.. Empty Re: Spannend! Uitslag psychologisch onderzoek..

Bericht  Supertalentje di 4 okt 2011 - 9:21

Ik had ook van alles wat, wat dat betreft is het ook lastig vast te stellen. En na een jaar therapie was ik diagnose-vrij, dat is knap aangezien ik in de persoonlijkheids-hoek zat.
In mijn therapie werd trouwens helemaal niet gekeken naar labels en namen, maar naar problemen en oplossingen. Ergens een naam aan verbinden maakt nl niet dat het opgelost is en al weet je hoe het heet, dan nog liggen er geen pasklare oplossingen. Het is altijd zoeken naar wat voor jou werkt...

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Spannend! Uitslag psychologisch onderzoek.. Empty Re: Spannend! Uitslag psychologisch onderzoek..

Bericht  Filoria di 4 okt 2011 - 9:36

Sorry dat ik hier even binnen kom vallen, maar ik kwam het topic toevallig tegen en las dit:

Yasmine schreef:De hoop op een eenduidige en juiste diagnose heb ik dan ook enigszins opgegeven.

Ik snap dat je gefrustreerd bent omdat je wilt weten waar jouw klachten vandaan komen, maar waarom denk je dat er een eenduidige diagnose moet zijn? Je klachten kunnen toch ook voortkomen uit een combinatie van dingen? Het lijkt me oneerlijk als je dan boos bent op hulpverleners omdat je een onjuiste diagnose gekregen zou hebben. Ze hadden misschien verder moeten kijken dan alleen ADHD, en door moeten vragen wat jouw bijkomende klachten zijn die misschien niet ADHD-gerelateerd zijn. Maar als de meeste symptomen overeenkomen is het niet gek dat je de diagnose krijgt.

Ik loop nu bij PsyQ, daar vragen ze bij de intake naar al je klachten. Als er later klachten tussen blijken te zitten die niet gerelateerd zijn aan je diagnose, worden die apart genoteerd. Nadat je een tijdje medicijnen hebt gebruikt of therapie hebt gehad volgt er een evaluatie over je klachten. Ook de klachten die niet aan je diagnose zijn gerelateerd worden dan besproken. Als je er op die gebieden niet op vooruit bent gegaan, en op andere gebieden wel, wordt er gekeken of je een bijkomende stoornis hebt of bijvoorbeeld een lichamelijk probleem.
Is het bij jou ook op zo'n manier geregeld?

ADHD is trouwens niet iets dat je 100% wel of 100% niet hebt. Het is een stoornis waarbij er neurobiologisch iets anders zit in je hersenen dan bij andere mensen, maar je hebt hier allerlei gradaties en varianten in. Het kan dus dat de ene persoon met ADHD wel last heeft van concentratieproblemen, en de andere niet. Ook kan het zo zijn dat je die problemen ooit wel gehad hebt, maar dat je ermee hebt leren omgaan.

Ik heb niet genoeg verstand van autisme om te weten hoe die diagnose werkt, maar het lijkt me dat je daarbij ook gradaties hebt.

Misschien moet je de hoop op een eenduidige diagnose inderdaad opgeven, omdat het bij jou blijkbaar niet zo simpel ligt, en gewoon openstaan voor verschillende oplossingen voor je klachten.

Sorry, ik kan er niet zo goed tegen als ik het idee heb dat mensen persé een kloppend etiket willen hebben. Je bént toch geen ADHD'er, autist, of chronische vermoeide? Je bent gewoon jij, met al je leuke en minder leuke karaktereigenschappen en eventuele gebreken en klachten. Je kunt al die dingen nooit onder één kopje plaatsen.

Verder wens ik je net als Mierzoet sterkte met je zoektocht, en sorry als ik wat fel overkom, ik bedoel het niet specifiek naar jou toe, maar meer in het algemeen.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Spannend! Uitslag psychologisch onderzoek.. Empty Re: Spannend! Uitslag psychologisch onderzoek..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum