EMG (spier)onderzoek
Pagina 1 van 1
EMG (spier)onderzoek
Ik krijg 21 februari een EMG (spier) onderzoek. Heeft iemand al eens zon onderzoek gehad? Is het gevoelig? En krijg je hierna snel een diagnose?
Gast- Gast
Re: EMG (spier)onderzoek
Ik heb het al meerdere keren gehad. Het is een beetje een raar gevoel, ze sturen stroomschokjes door je spieren heen en meten de reactie van je lichaam. Ligt eraan hoe groot de spanning is van de schokjes of het pijnlijk is. Maar écht zeer doet het niet. Bij mij was de uitslag vrij snel bekend, maar de mensen die het onderzoek deden hadden al gezegd dat er met de aansluiting van de zenuwen op de spieren bij mij niets mis was. (Bij mij zit het echt in de spier zelf.)
Waarom krijg je eigenlijk een EMG als ik het vragen mag?
Waarom krijg je eigenlijk een EMG als ik het vragen mag?
Marie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 441
Punten : 519
Registratiedatum : 23-11-10
Het is in ieder geval prettig om te horen dat het niet heel erg pijnlijk is!
Ik ben in september 2009 op mijn elleboog gevallen (nadat ik tijdens een autodeur aan ben gefietst) en sindsdien heb ik continue tintelingen in mijn vingers en amper kracht in mijn arm. Ik heb ruim een jaar fysiotherapie gehad zonder gigantische verbetering. Uiteindelijk ben ik doorverwezen naar de neuroloog en nu dus naar de Klinische Neurofysiologie.
Ik hoop dat er iets uitkomt en dat er snel een keer actie ondernomen kan worden.
Ik ben in september 2009 op mijn elleboog gevallen (nadat ik tijdens een autodeur aan ben gefietst) en sindsdien heb ik continue tintelingen in mijn vingers en amper kracht in mijn arm. Ik heb ruim een jaar fysiotherapie gehad zonder gigantische verbetering. Uiteindelijk ben ik doorverwezen naar de neuroloog en nu dus naar de Klinische Neurofysiologie.
Ik hoop dat er iets uitkomt en dat er snel een keer actie ondernomen kan worden.
Gast- Gast
Vervelend Jade. Hoop dat het allemaal meevalt! En dat er iets aan gedaan kan worden!
Marie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 441
Punten : 519
Registratiedatum : 23-11-10
Marie schreef:Vervelend Jade. Hoop dat het allemaal meevalt! En dat er iets aan gedaan kan worden!
Ja ik hoop het ook! dankjewel
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» bloedarmoede onderzoek
» scheurtje in spier, vanzelf weer over?
» Onderzoek
» Bekkenbodemtherapie onderzoek
» psychodiagnostisch onderzoek
» scheurtje in spier, vanzelf weer over?
» Onderzoek
» Bekkenbodemtherapie onderzoek
» psychodiagnostisch onderzoek
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: