Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Onderzoek darmpassagetijd

2 plaatsers

Ga naar beneden

Onderzoek darmpassagetijd Empty Onderzoek darmpassagetijd

Bericht  SuzieQ wo 27 jun 2012 - 5:05

Heeft iemand dat ooit gehad? Ik heb vandaag de eerste pil van 6 stuks ingenomen. In de pillen zitten ringetjes ofzo die door rontgen gezien worden. De zevende dag moet ik naar het ziekenhuis voor een rontgenfoto. Dan kunnen ze zien waar de ringetjes zitten (in elke pil zitten andere maatjes) en of ik een trage darm heb, of dat het ergens blijft steken. Ik ben wel benieuwd wat daar uit komt, dus ik vroeg me af of er iemand ervaring mee heeft en wat daar uit is gekomen. De week erna heb ik ook nog een lactoseintolerantietest.

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Onderzoek darmpassagetijd Empty Re: Onderzoek darmpassagetijd

Bericht  marjoleinnn wo 27 jun 2012 - 6:03

Met de eerste test heb ik geen ervaring. Had nog nooit van die test gehoord eigenlijk. Dus daar kan ik je niet verder mee helpen.
Wel heb ik ook zo'n lactoseintolerantietest gehad. Het drankje wat ik moest drinken vond ik niet echt lekker maar daarna is het gewoon wachten tot je steeds om het half uur op zo'n apparaatje mag blazen. Bij mij gebeurde er niet erg veel, hieruit bleek dat ik gewoon tegen lactose kan.
marjoleinnn
marjoleinnn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 450
Punten : 523
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onderzoek darmpassagetijd Empty Re: Onderzoek darmpassagetijd

Bericht  SuzieQ wo 27 jun 2012 - 6:06

Ik moet niet op een apparaatje blazen, maar er wordt elk half uur in mijn vinger geprikt (net zoals je bij suikerziekte moet prikken). Maar zal uiteindelijk dan wel op hetzelfde neerkomen. Ik denk dat daar ook niks uit komt, ik heb alleen heel erg veel buikpijn van melk, maar niet van yoghurt of kwark, dus lijkt me dan niet echt een lactose intolerantie. Is er bij jou helemaal niks gevonden? En wat zijn jouw klachten?

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Onderzoek darmpassagetijd Empty Re: Onderzoek darmpassagetijd

Bericht  marjoleinnn do 28 jun 2012 - 0:17

Ja zal uiteindelijk wel op hetzelfde neerkomen inderdaad smile.

Ik had eerst de lactoseintolerantietest, hier kwam niks uit.
Hierna heb ik een colonoscopie gehad en een mri scan van mijn dunne darm.
Hier is uit gekomen dat ik de ziekte van Crohn heb.

Ik had al super lang last van mijn buik. Altijd buikpijn en vaak hele erge krampen. Ik was er vaak ook echt heel erg ziek van.
Ook maakte mijn buik vaak zo'n heel hard rommelend geluid.
Qua eten en drinken had ik vooral last van chocomel, sinaasappelsap, vet eten en erg gekruid eten.
marjoleinnn
marjoleinnn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 450
Punten : 523
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onderzoek darmpassagetijd Empty Re: Onderzoek darmpassagetijd

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum