Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat kost een baby gem. Per maand het 1e jaar?

+14
Fearie
Flower_L
PapillonRose
loesje
Bruintje Beer
Annie24
Darius
ekjir@M
Tania
Liadan
SarahKey
Mamsie
Printje
Dominoo
18 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Wat kost een baby gem. Per maand het 1e jaar? - Pagina 2 Empty Re: Wat kost een baby gem. Per maand het 1e jaar?

Bericht  Pien wo 28 sep 2011 - 7:07

Wij zijn per week ongeveer 13,50 aan voeding kwijt. Luiers zijn er ongeveer 7 per dag of 8. Met 1 pak pampers doen we dus ook gemiddeld een week. Pampers kopen we in de aanbieding. 4 pakken voor 30 euro. Verder gebruiken wij veel doekjes. Er gaan ongeveer 3 pakjes per week door. Het liefst koop ik c1000 eigen merk daarvan en die zijn 1,80 per pakje. dus keer 3 is 5,40. Dan heb je dus 13,50+ 7,50 + 5,40= 26.40 per week.

Daarnaast dan nog dingetjes die je tussendoor nodig hebt, zo heb ik nieuwe spenen voor in haar fles gekocht vorige week met 20% korting. Ook heb ik met 20%korting vast 2 nieuwe fopspenen gekocht.
Onverwachte kosten per maand zijn denk ik een tientje. Qua kleding hoeven wij ook voorlopig niks te kopen. Hebben sowieso tot en met maat 68 voldoende. Ook hebben we nog heel veel cadeau bonnen, o.a. van prenatal, hema ( nog bija 150euro!!), koningskind, thats it, winkel waar ze bakkaboe verkopen.

Ik hou vanaf nu gewoon continu aanbiedingen in de gaten, zo heb ik bij de blokker 12 pakken zwitsal billendoekjes voor 15 euro gekocht. Ook ga ik zodra er weer een actie is met pampers luiers deze in slaan!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een baby gem. Per maand het 1e jaar? - Pagina 2 Empty Re: Wat kost een baby gem. Per maand het 1e jaar?

Bericht  Printje wo 28 sep 2011 - 8:16

Pien drie pakjes per week??????? wat doen jullie ermee met zo'n klein meisje hahahaha. Ik doe met 1 pakje volgens mij wel een week of 2-2,5
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een baby gem. Per maand het 1e jaar? - Pagina 2 Empty Re: Wat kost een baby gem. Per maand het 1e jaar?

Bericht  Flower_L wo 28 sep 2011 - 8:18

Printje schreef:Pien drie pakjes per week??????? wat doen jullie ermee met zo'n klein meisje hahahaha. Ik doe met 1 pakje volgens mij wel een week of 2-2,5

smile wij doen ook zo'n twee weken met een pakje

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een baby gem. Per maand het 1e jaar? - Pagina 2 Empty Re: Wat kost een baby gem. Per maand het 1e jaar?

Bericht  Liadan wo 28 sep 2011 - 8:28

Wij zaten de eerste maanden ook zeker op 3 pakken luierdoekjes in de week. Kian poepte 10 keer op een dag en dat was steeds een spuitluier. Ik ben ook niet echt zuinig met de doekjes...
Nu poept hij gelukkig wat minder, dus gaan er ook minder doekjes doorheen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een baby gem. Per maand het 1e jaar? - Pagina 2 Empty Re: Wat kost een baby gem. Per maand het 1e jaar?

Bericht  Pien wo 28 sep 2011 - 8:39

Flower_L schreef:
Printje schreef:Pien drie pakjes per week??????? wat doen jullie ermee met zo'n klein meisje hahahaha. Ik doe met 1 pakje volgens mij wel een week of 2-2,5

smile wij doen ook zo'n twee weken met een pakje
ik heb geen idee maar heb er met een poepluier toch zeker wel 5nodig. De laatste tijd heeft ze 3poepluiers per dag en dan nog ongeveer 4plasluiers. Daarnaast gebruik ik na het verschonen ook altijd 1doekje voor mijn handen om die even snel schoon te maken en ook 1 voor het verschoningsmatje. Dus dat is voor poepluiers 3keer 7 en voor plasluiers 4 keer 4 is per dag 37doekjes!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een baby gem. Per maand het 1e jaar? - Pagina 2 Empty Re: Wat kost een baby gem. Per maand het 1e jaar?

Bericht  Gast wo 28 sep 2011 - 8:45

Dat ligt aan je zelf, koop je wekelijks nieuwe kleren of luiers etc? OF doe je het 1x in de zoveel tijd van bijv. de kinder bijslag?
Het is voor iedereen verschillend daarom is het niet iets wat elke maand het zelfde is!

Wel kan je bijv uitrekenen wat je bijv aan voeding kwijt bent en luiers, in het begin was dat meer en nu al veel minder!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een baby gem. Per maand het 1e jaar? - Pagina 2 Empty Re: Wat kost een baby gem. Per maand het 1e jaar?

Bericht  Printje wo 28 sep 2011 - 8:54

Pien schreef:
Flower_L schreef:
Printje schreef:Pien drie pakjes per week??????? wat doen jullie ermee met zo'n klein meisje hahahaha. Ik doe met 1 pakje volgens mij wel een week of 2-2,5

smile wij doen ook zo'n twee weken met een pakje
ik heb geen idee maar heb er met een poepluier toch zeker wel 5nodig. De laatste tijd heeft ze 3poepluiers per dag en dan nog ongeveer 4plasluiers. Daarnaast gebruik ik na het verschonen ook altijd 1doekje voor mijn handen om die even snel schoon te maken en ook 1 voor het verschoningsmatje. Dus dat is voor poepluiers 3keer 7 en voor plasluiers 4 keer 4 is per dag 37doekjes!

dat is idd niet extreem veel. Volgens mij zitten er in de pakjes die ik vd Zwitsal heb wel veel doekjes. Ik geloof dat ik de eerste maanden ook wel meer doekjes gebruikte maar ik koop/kocht de doekjes altijd in de aanbieding bij de Kruidvat.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een baby gem. Per maand het 1e jaar? - Pagina 2 Empty Re: Wat kost een baby gem. Per maand het 1e jaar?

Bericht  teletascha do 29 sep 2011 - 20:48

Misschien nog een toegvoeging. Als je borstvoeding geeft en weer aan het werk gaat, zoet je ook rekenen op de aanschaf van een borstkolf. Mijn kolf was iets van 250 euro (was al 70 euro afgeprijsd). En daar kun je best veel pakken flesvoeding van kopen!!
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een baby gem. Per maand het 1e jaar? - Pagina 2 Empty Re: Wat kost een baby gem. Per maand het 1e jaar?

Bericht  Liadan do 29 sep 2011 - 21:01

Oja, die kolf heeft me dit keer ook 250 euro gekost. Bij Yara heb ik 1,5 jaar gedaan met een kolf van 130 euro.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een baby gem. Per maand het 1e jaar? - Pagina 2 Empty Re: Wat kost een baby gem. Per maand het 1e jaar?

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 21:01

Je kunt in plaats van billendoekjes ook gewoon hydrofiele washandjes gebruiken, bakje water naast het verschoningskussen, stapeltje washandjes en je hebt verder geen kosten meer. Ik vind washandjes ook veel prettiger, maakt veel beter schoon.

Verder kun je er ook voor kiezen om wasbare luiers te gebruiken, kost je eerst 200 euro, maar vervolgens niks meer (op een paar cent van de wasbeurten na dan)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een baby gem. Per maand het 1e jaar? - Pagina 2 Empty Re: Wat kost een baby gem. Per maand het 1e jaar?

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 22:01

Mijn kolf was 160,00, maar ik voed er wel 2 kinderen van. Dus als ik het nog een tijdje vol kan houden haal ik het er makkelijk uit.

Zie bij Pien staan dat ze 13,50 per week kwijt is aan voeding, dus 54,00 per maand. Zou voor ons dus 108,00 per maand zijn.
Ze zijn nu al ruim 2 maanden, dus heb het er al uit Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een baby gem. Per maand het 1e jaar? - Pagina 2 Empty Re: Wat kost een baby gem. Per maand het 1e jaar?

Bericht  Bruintje Beer vr 30 sep 2011 - 2:38

Mijn kolf was ook 160 euro maar kreeg 110 euro vergoedt van de verzekering. Let daar ook op als je een eventuele kolf gaat kopen of je deze vergoedt krijgt.
Dit was een dubbele elektrische kolf.


PM. VOeding kan je zo duur maken als je wilt. Je kan ook kruitvat voeding kopen die is volgens mij 6,99.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een baby gem. Per maand het 1e jaar? - Pagina 2 Empty Re: Wat kost een baby gem. Per maand het 1e jaar?

Bericht  Gast vr 30 sep 2011 - 2:45

Bruintje Beer schreef:Mijn kolf was ook 160 euro maar kreeg 110 euro vergoedt van de verzekering. Let daar ook op als je een eventuele kolf gaat kopen of je deze vergoedt krijgt.
Dit was een dubbele elektrische kolf.


PM. VOeding kan je zo duur maken als je wilt. Je kan ook kruitvat voeding kopen die is volgens mij 6,99.
6,29. Maar zit wel 100 gram minder in. Dan loopt het nog aardig op vlg mij.
Weet ook niet op welke voeding Pien het berekend heeft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een baby gem. Per maand het 1e jaar? - Pagina 2 Empty Re: Wat kost een baby gem. Per maand het 1e jaar?

Bericht  Michje1985 vr 30 sep 2011 - 6:55

Zonder kinderopvang waren wij per maand kwijt:

13 euro Kruidvat Luiers(groot pak waar ongeveer 96 inzitten in het begin)
2,50 euro doekjes
15 euro voeding(Kruidvat voeding nummer 2, daar dronk ze ongeveer 1,5-2 weken per pak)

30,50 per kind per maand

Soms moest er nog een pak luiers bij, maar valt opzich mee.
Kleren: bij de oudste(jongen) waren 3 kledingmaten in 1 jaar, bij de jongste 2(zat met haar 1e verjaardag net in mt 74) overigens hoefde ik nauwelijks kleren te kopen, want had hier gulgevende opa's en oma's. Dat is ook met speelgoed enz.

Na het 1e jaar eten ze gewoon met de pot mee en ben ik 15-20 euro voor luiers kwijt en 2 euro voor de doekjes.

Kinderopvang kost bij ons voor 2 dagen per kind 61.50 maar dan krijgen we wel 27,50 euro per kind korting (weet alleen niet hoe de belastingdienst hiermee dealt)

Michje1985
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 71
Punten : 84
Registratiedatum : 04-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een baby gem. Per maand het 1e jaar? - Pagina 2 Empty Re: Wat kost een baby gem. Per maand het 1e jaar?

Bericht  Tania vr 30 sep 2011 - 6:59

Michje1985 schreef:Zonder kinderopvang waren wij per maand kwijt:

13 euro Kruidvat Luiers(groot pak waar ongeveer 96 inzitten in het begin)
2,50 euro doekjes
15 euro voeding(Kruidvat voeding nummer 2, daar dronk ze ongeveer 1,5-2 weken per pak)

30,50 per kind per maand

Soms moest er nog een pak luiers bij, maar valt opzich mee.
Kleren: bij de oudste(jongen) waren 3 kledingmaten in 1 jaar, bij de jongste 2(zat met haar 1e verjaardag net in mt 74) overigens hoefde ik nauwelijks kleren te kopen, want had hier gulgevende opa's en oma's. Dat is ook met speelgoed enz.

Na het 1e jaar eten ze gewoon met de pot mee en ben ik 15-20 euro voor luiers kwijt en 2 euro voor de doekjes.

Kinderopvang kost bij ons voor 2 dagen per kind 61.50 maar dan krijgen we wel 27,50 euro per kind korting (weet alleen niet hoe de belastingdienst hiermee dealt)

Lijkt me dat je minimaal 2 van die pakken luiers gebruikte per maand? Anders verschoon je je kindje wel heel weinig.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een baby gem. Per maand het 1e jaar? - Pagina 2 Empty Re: Wat kost een baby gem. Per maand het 1e jaar?

Bericht  Liadan vr 30 sep 2011 - 7:04

Tania schreef:
Michje1985 schreef:Zonder kinderopvang waren wij per maand kwijt:

13 euro Kruidvat Luiers(groot pak waar ongeveer 96 inzitten in het begin)
2,50 euro doekjes
15 euro voeding(Kruidvat voeding nummer 2, daar dronk ze ongeveer 1,5-2 weken per pak)

30,50 per kind per maand

Soms moest er nog een pak luiers bij, maar valt opzich mee.
Kleren: bij de oudste(jongen) waren 3 kledingmaten in 1 jaar, bij de jongste 2(zat met haar 1e verjaardag net in mt 74) overigens hoefde ik nauwelijks kleren te kopen, want had hier gulgevende opa's en oma's. Dat is ook met speelgoed enz.

Na het 1e jaar eten ze gewoon met de pot mee en ben ik 15-20 euro voor luiers kwijt en 2 euro voor de doekjes.

Kinderopvang kost bij ons voor 2 dagen per kind 61.50 maar dan krijgen we wel 27,50 euro per kind korting (weet alleen niet hoe de belastingdienst hiermee dealt)

Lijkt me dat je minimaal 2 van die pakken luiers gebruikte per maand? Anders verschoon je je kindje wel heel weinig.
Dat lijkt mij ook weinig, maar ook voor €2,50 doekjes per maand, hoe krijg je dat voor elkaar? :shock:

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een baby gem. Per maand het 1e jaar? - Pagina 2 Empty Re: Wat kost een baby gem. Per maand het 1e jaar?

Bericht  Michje1985 vr 30 sep 2011 - 7:08

Ik heb zo een pak van 96 luiers doe ik ongeveer 3-3,5 week mee. Dat is ongeveer 4-5 luiers per dag. En dan doe je dus met 2 grote pakken 6 weken.

Ik heb bij de Etos 24 lotiondoekjes voor 20 euro(en 10 euro zelfs oma betaald) gekocht, dus minder dan 1 euro per pakje. Normaal gesproken haal ik bij de Action de luierdoekjes en daar heb je een pak van 90 stuks voor 0.95 . Ook de knoei doei doekjes haal ik daar, waar je bij Kruidvat 1,49 euro betaald, betaal je bij de action 0.52.

Michje1985
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 71
Punten : 84
Registratiedatum : 04-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een baby gem. Per maand het 1e jaar? - Pagina 2 Empty Re: Wat kost een baby gem. Per maand het 1e jaar?

Bericht  Liadan vr 30 sep 2011 - 7:14

Michje1985 schreef:Ik heb zo een pak van 96 luiers doe ik ongeveer 3-3,5 week mee. Dat is ongeveer 4-5 luiers per dag. En dan doe je dus met 2 grote pakken 6 weken.

Ik heb bij de Etos 24 lotiondoekjes voor 20 euro(en 10 euro zelfs oma betaald) gekocht, dus minder dan 1 euro per pakje. Normaal gesproken haal ik bij de Action de luierdoekjes en daar heb je een pak van 90 stuks voor 0.95 . Ook de knoei doei doekjes haal ik daar, waar je bij Kruidvat 1,49 euro betaald, betaal je bij de action 0.52.
Aha, maar ik neem aan dat je de eerste maanden wel wat meer kwijt was aan luiers en doekjes?

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een baby gem. Per maand het 1e jaar? - Pagina 2 Empty Re: Wat kost een baby gem. Per maand het 1e jaar?

Bericht  Michje1985 vr 30 sep 2011 - 7:17

In de eerste maanden was ik ongeveer 15-20 euro kwijt, mijn dochter heeft tot 6 maanden in de nummer 1 en 2 gepast, daar zitten al heel veel luiers in. Nu is ze 14 maanden en nog steeds in maatje 3. (ze weegt ook maar 7,5 kg)
Doekjes had ik eerst 1 pakje per 1,5 week, waar er 90 in zitten. Deed ook wel veel met een washandje(hydrofiel) mocht ze veel gepoept hebben.

Michje1985
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 71
Punten : 84
Registratiedatum : 04-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een baby gem. Per maand het 1e jaar? - Pagina 2 Empty Re: Wat kost een baby gem. Per maand het 1e jaar?

Bericht  Gast vr 30 sep 2011 - 7:37

Dat jullie dat allemaal zo precies weten, sommige zelfs om de cent nauwkeurig. Eerlijk gezegd heb ik nooit bijgehouden wat onze kinderen kosten. Luiers/doekjes en potjes gaan gewoon mee in de boodschappen. Luiers ongeveer 2 pakken per maand, wat kosten die ? Iets van 8 euro per pak ? Doekjes koop ik eens in de maand een grote doos bij de Makro, rond de 25 euro.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een baby gem. Per maand het 1e jaar? - Pagina 2 Empty Re: Wat kost een baby gem. Per maand het 1e jaar?

Bericht  madie87 vr 30 sep 2011 - 9:10

Ik weet het niet precies, maar ik doe wel maar hooguit 1 week met een pak pampers..Ik gebruik toch wel minstens 8 luiers per dag..dure jongen haha!
Met een pak doekjes (zwitsal) doen wij denk ik 3 dagen.. Hier lopen de kosten denk ik ook wel op, maar ik houd het nog niet zo bij!
madie87
madie87
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 13
Punten : 21
Registratiedatum : 07-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een baby gem. Per maand het 1e jaar? - Pagina 2 Empty Re: Wat kost een baby gem. Per maand het 1e jaar?

Bericht  Michje1985 vr 30 sep 2011 - 9:13

Ik heb al sinds ik op mezelf woon een uitgavenboek waar ik alles noteer, dat is ook de reden waarom ik het allemaal zo precies weet. De kinderen hebben ook hun eigen uitgaven boekje, zodat ik het beetje kan bijhouden. Vind ik zelf fijn, niet dat ik er verder iets mee doe ofzo.

Michje1985
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 71
Punten : 84
Registratiedatum : 04-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een baby gem. Per maand het 1e jaar? - Pagina 2 Empty Re: Wat kost een baby gem. Per maand het 1e jaar?

Bericht  Flower_L vr 30 sep 2011 - 10:10

Michje1985 schreef:Ik heb al sinds ik op mezelf woon een uitgavenboek waar ik alles noteer, dat is ook de reden waarom ik het allemaal zo precies weet. De kinderen hebben ook hun eigen uitgaven boekje, zodat ik het beetje kan bijhouden. Vind ik zelf fijn, niet dat ik er verder iets mee doe ofzo.

ik heb het ook weleens geprobeerd. Niet omdat het moest, maar omdat ik het leuk vond om bij te houden> Maar na een paar weken vergeet ik steeds meer te noteren en heeft het geen zin meer.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een baby gem. Per maand het 1e jaar? - Pagina 2 Empty Re: Wat kost een baby gem. Per maand het 1e jaar?

Bericht  Gast za 1 okt 2011 - 0:12

Hier smelten de luiers vlg mij gewoon weg als ik zie hoeveel pakken er per maand doorheen gaan. In elk geval 2x 7 a 8 per dag, en als ze een 'poep dag' hebben zeker 10 op een dag. Ze poepen in etappes lijkt wel. Ze stoppen, en zodra ze een schone luier hebben beginnen ze weer... Mad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een baby gem. Per maand het 1e jaar? - Pagina 2 Empty Re: Wat kost een baby gem. Per maand het 1e jaar?

Bericht  Fearie za 1 okt 2011 - 2:46

ProudMama schreef:Hier smelten de luiers vlg mij gewoon weg als ik zie hoeveel pakken er per maand doorheen gaan. In elk geval 2x 7 a 8 per dag, en als ze een 'poep dag' hebben zeker 10 op een dag. Ze poepen in etappes lijkt wel. Ze stoppen, en zodra ze een schone luier hebben beginnen ze weer... Mad

Haha, dat ken ik. Hier drukt het mannetje hem nadat ie een schone luier heeft en tijdens de voeding alweer vol, gebeurd minstens 1x op een dag. Kan hem dan dus na de voeding nog een keer verschonen :P

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een baby gem. Per maand het 1e jaar? - Pagina 2 Empty Re: Wat kost een baby gem. Per maand het 1e jaar?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum