Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Aardbeienjam baby 7.5 maand

+6
Parisienne
Parel
Linda
Blue flower
*Lookie*
Aimee
10 plaatsers

Ga naar beneden

Aardbeienjam baby 7.5 maand Empty Aardbeienjam baby 7.5 maand

Bericht  Aimee za 8 sep 2012 - 2:26

Grrrr... mijn moeder heeft mijn zoontje vandaag een broodje aarbeienjam gegeven Sad Terwijl ik zelf zo voorzichtig ben met voedselintroductie en suikers.
Hoeveel kwaad kan het met het oog op allergische reacties? Hij heeft tot nu toe nog nergens reactie op gegeven, en ik dacht dat het ook anders was als het fruit verhit is geweest, toch?

Ik vind het zo vevrelend! Ik weet best dat hij er niet dood aangaat ofzo, maar ik baal gewoon dat mijn eigen moeder hem dat geeft zonder overleg. Terwijl ze weet hoe ik er in sta...
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aardbeienjam baby 7.5 maand Empty Re: Aardbeienjam baby 7.5 maand

Bericht  *Lookie* za 8 sep 2012 - 2:30

Maar aardbeienjam kan toch niet zoveel kwaad? (Of ben ik ergens niet van op de hoogte) Ik geef het mijn zoontje ook al zeker 2 maanden (hij is nu 9 maanden) en gaat prima. Voedingscentrum adviseert jam ook als broodbeleg.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aardbeienjam baby 7.5 maand Empty Re: Aardbeienjam baby 7.5 maand

Bericht  Blue flower za 8 sep 2012 - 2:41

Volgens mij zolang het verhit is geweest kan het geen kwaaf, wel heel vervelend dat dat zonder overleg gegeven is.
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aardbeienjam baby 7.5 maand Empty Re: Aardbeienjam baby 7.5 maand

Bericht  Linda za 8 sep 2012 - 2:49

Ik heb het zelf pas gegeven nadat ze een jaar was. Door het verhitten is de kans op een allergische reactie overigens erg klein.
Ik gaf altijd abrikozenjam, dat eet ze erg graag (ik ook). Ik koop altijd jam van ekoland, daar zitten geen suikers in, zij zoeten hun jam op basis van druivensap.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aardbeienjam baby 7.5 maand Empty Re: Aardbeienjam baby 7.5 maand

Bericht  Parel za 8 sep 2012 - 2:54

L. krijgt ook al een maand of 2 aardbeienjam. Ik heb haar zelfs al eens pindakaas en chocopasta laten proeven. Appelstroop krijgt ze ook vaak.

Het is inderdaad vervelend dat het zonder overleg is gegaan, vooral als je er zo mee bezig bent.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Aardbeienjam baby 7.5 maand Empty Re: Aardbeienjam baby 7.5 maand

Bericht  Parisienne za 8 sep 2012 - 4:06

Het zal voor nu niet kwaad kunnen hoor. Maar wel erg vervelend dat je moeder het zonder overleg gedaan heeft. Misschien kun je het schema uitprinten, aan haar geven en even bespreken samen? Ik neem aan dat zij ook wel mee wil gaan in de manier waarop jullie het doen, dan kan zo'n schema ook haar hulp en duidelijkheid bieden.

Hier kreeg N. overigens ook vanaf een maand of 8/9 af en toe aardbeienjam.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aardbeienjam baby 7.5 maand Empty Re: Aardbeienjam baby 7.5 maand

Bericht  Tania za 8 sep 2012 - 4:45

Misschien kun je een potje jam meegeven waarvan je het wel goed vindt dat hij die krijgt. Wij hadden altijd zonnefruit van zonnatura daar zit veel minder suiker in.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aardbeienjam baby 7.5 maand Empty Re: Aardbeienjam baby 7.5 maand

Bericht  iloverose za 8 sep 2012 - 7:05

ik heb met 8 maand ook jam geprobeerdt Maar A.hoeft het echt niet spuugt het brood uit ze vindt het met smeer kaas of boter nog steeds erg lekker .
iloverose
iloverose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Punten : 470
Registratiedatum : 10-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Aardbeienjam baby 7.5 maand Empty Re: Aardbeienjam baby 7.5 maand

Bericht  Aimee za 8 sep 2012 - 8:13

Bedankt voor jullie reacties! Hij heeft geen enkele reactie er op laten zien gelukkig...
Ik weet dat er 'goede' jam bestaat, maar voor nu vind ik dat ook nog niet nodig. Hij vind z'n broodje met roomboter ook gewoon heerlijk!

Mijn moeder heeft er wel spijt van. Ze dacht dat hij geen halvarine op zijn brood mocht en had geen roomboter in huis. Toen moest ze kiezen tussen smeerkaas en jam, en heeft dan nog gelukkig voor jam gekozen... Nouja, shit happens. Maar baalde er wel even van!
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aardbeienjam baby 7.5 maand Empty Re: Aardbeienjam baby 7.5 maand

Bericht  Star007 za 8 sep 2012 - 8:28

Hier krijgt ze ook al paar maanden Jam, appelstroop, smeerkaas en zuivelspread op haar boterham. Ik zie er persoonlijk totaal geen kwaad in. Wel vervelend dat het zonder overleg is gegaan, maar zoals je al zegt , hij gaat er niet dood van en ik denk dat ze het geen 2e keer doet Wink
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Aardbeienjam baby 7.5 maand Empty Re: Aardbeienjam baby 7.5 maand

Bericht  Aimee za 8 sep 2012 - 8:31

Ik zie er over het algemeen ook niet meteen kwaad in (al was ik nu even bang voor de aardbeien en eventuele allergische reactie), maar ik vind het persoonlijk niet nodig om hem al zoveel suiker of zout te geven, waar hij verder nog niets mee kan. Ik zal eerder appelstroop of kaas op brood geven, omdat daar nog ijzer en andere voedingsstoffen inzitten.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aardbeienjam baby 7.5 maand Empty Re: Aardbeienjam baby 7.5 maand

Bericht  Tania za 8 sep 2012 - 8:32

Heel stom maar ik vind het ook niet leuk als ze iets als eerste ergens anders krijgen. Ik wil dat soort dingen altijd graag zelf als eerste geven nerd

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aardbeienjam baby 7.5 maand Empty Re: Aardbeienjam baby 7.5 maand

Bericht  Star007 za 8 sep 2012 - 8:34

Aimee schreef:Ik zie er over het algemeen ook niet meteen kwaad in (al was ik nu even bang voor de aardbeien en eventuele allergische reactie), maar ik vind het persoonlijk niet nodig om hem al zoveel suiker of zout te geven, waar hij verder nog niets mee kan. Ik zal eerder appelstroop of kaas op brood geven, omdat daar nog ijzer en andere voedingsstoffen inzitten.

Dat begrijp ik, dat je liever dat soort beleg geeft. Weet je moeder dat ook?
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Aardbeienjam baby 7.5 maand Empty Re: Aardbeienjam baby 7.5 maand

Bericht  Floor za 8 sep 2012 - 10:08

vervelend dat het zonder overleg is gegaan. Onze zoon krijgt al vanaf dat hij 6 maanden is jam/appelstroop/smeerkaas/pate en dat soort dingen.
Inmiddels krijgt hij ook gewone plakjes kaas of worst op brood (maar die eet hij afzonderlijk van z'n brood op)
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aardbeienjam baby 7.5 maand Empty Re: Aardbeienjam baby 7.5 maand

Bericht  Gast za 8 sep 2012 - 10:15

Ik snap dat het vervelend is.
Mijn moeder vind het "sneu" als A alleen maar boter op zijn brood mag.
Zo af en toe krijgt hij eens wat appelstroop of pate op zijn boterham maar dat is meestal op zaterdag of zondagmiddag.
Elke dag vind ik ook niet nodig. Gelukkig krijgen de meeste kindjes geen reactie op iets wat gevoelig kan zijn en zeker niet als het verhit is. Maar goed, dit zal je moeder nu niet meer overkomen Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aardbeienjam baby 7.5 maand Empty Re: Aardbeienjam baby 7.5 maand

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum