Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat kost een baby?

+21
chipa
Paper Crown
Pien
Sophiee
Mamsie
Fearie
studiebol
M@niek
Lonely Goatherd
Aimee
Slakje
*Lookie*
Tania
Thunder
Viva
ellibre
Linda
Happydobby
SparklingEyes
Annemie
Jade
25 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wat kost een baby?  Empty Wat kost een baby?

Bericht  Jade ma 13 aug 2012 - 20:29

Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd wat een baby uitzet kost, en wat heb je nodig? Ik snap dat je het zo duur kunt maken als je zelf wilt, maar met welk bedrag moet je zeker rekening houden?

het kamertje/kinderwagen/box is redelijk duidelijk, maar juist de kleine dingen ben ik benieuwd naar!

En wat kost jullie kindje gemiddeld per maand aan eten/drinken? En aan kleertjes? Met welke bijzondere uitgaven moet je rekening houden?

En wat zijn winkels waar je voor een leuke prijs, leuke spulletjes kunt kopen?



edit: topic titel veranderd, het stond er een beetje raar.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een baby?  Empty Re: Wat kost een baby?

Bericht  Annemie ma 13 aug 2012 - 20:34

Wij waren alles bij elkaar zo'n 4500 euro kwijt, maar dan ook echt alles, dus ook zwangerschapskleding, verzorgingsspul, verf voor de kinderkamer, gordijnen enz enz.

Per maand waren we destijds geloof ik zo'n 75 euro kwijt, melk en luiers. Kleding kreeg ik destijds van mijn schoonzusje, maar tegenwoordig koop ik het bij wibra en tuunte, is niet duur, maar wel leuk. Wij krijgen geld terug van het kindgebonden budget en van kinderbijslag, dus uiteindelijk hou je per maand meer over dan dat je kwijt bent, tenminste dat was/is bij ons zo.

Wat je allemaal nodig hebt, staat op een uitzetlijst. Je kunt natuurlijk ook alles via mp kopen, dan ben je goedkoper uit, dan dat je alles nieuw koopt.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een baby?  Empty Re: Wat kost een baby?

Bericht  Jade ma 13 aug 2012 - 20:49

Annemie schreef:Wij waren alles bij elkaar zo'n 4500 euro kwijt, maar dan ook echt alles, dus ook zwangerschapskleding, verzorgingsspul, verf voor de kinderkamer, gordijnen enz enz.

Per maand waren we destijds geloof ik zo'n 75 euro kwijt, melk en luiers. Kleding kreeg ik destijds van mijn schoonzusje, maar tegenwoordig koop ik het bij wibra en tuunte, is niet duur, maar wel leuk. Wij krijgen geld terug van het kindgebonden budget en van kinderbijslag, dus uiteindelijk hou je per maand meer over dan dat je kwijt bent, tenminste dat was/is bij ons zo.

Wat je allemaal nodig hebt, staat op een uitzetlijst. Je kunt natuurlijk ook alles via mp kopen, dan ben je goedkoper uit, dan dat je alles nieuw koopt.

bedankt voor je reactie. Ik ben eens gaan googlen naar uitzetlijsten,die zijn inderdaad aardig uitgebreid!

Van het kindgebonden budget wist ik niet, handig om eens naar te kijken.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een baby?  Empty Re: Wat kost een baby?

Bericht  SparklingEyes ma 13 aug 2012 - 20:52

Het verschilt heel erg wat je gaat doen... Geef je borstvoeding of flesvoeding? En dan welk merk, want daar zit qua prijs ook veel verschil in.. Voorbeeldje... bij mijn eerste had ik nutrilon, 10.99 per pak.. bij mijn 2e wilde ik beginnen met hypoallergene voeding ivm allergieën .. van Nutrilon is dat ruim 15 euro, van Etos (die ik nu heb) betaal ik 10.99 per pak... en dan heb ik nog nutriton (wat ook niet ieder kind hoeft), wat ook weer extra kost...

Luiers idem dito... en hetzelfde met luierdoekjes....

Ga je over op vaste voeding, heb je ook weer allerlei variabelen: ga je potjes doen en zo ja van welk merk? ga je zelf koken? Zit nogal verschil tussen...

ik vind het dus lastig om te zeggen hoeveel een baby per maand kost! het is echt afhankelijk van wat je wilt!
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een baby?  Empty Re: Wat kost een baby?

Bericht  Happydobby ma 13 aug 2012 - 20:57

Ik weet echt niet meer wat wij kwijt waren aan kleine dingen, bij elkaar 300 euro denk ik, kleertjes, hydrofieldoeken, aankleedkussen, beddengoed enzo. Kamertje 500, behang, verf en gordijnen ook 500, autostoel 90, (die kleur ging eruit)

Verder per maand 30 euro voor luiers, paar euro voor billendoekjes, en de eerste 6 maanden bv, dus alleen een kolf aangeschaft voor 150 euro.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een baby?  Empty Re: Wat kost een baby?

Bericht  Linda ma 13 aug 2012 - 20:58

Ik las je titel en ik dacht: een hoop energie..
Maar dat bedoelde je natuurlijk niet...

Zoals Annemie al zei, je kan het zo gek maken als je wilt.
Op meubels en kinderwagen kan je al flink bezuinigen.
Wij hebben alles nieuw gekocht en waren denk ik ook zo rond de 4000 euro kwijt. Maar ik er ook die een kwart daarvan hebben uitgegeven.

We waren volgens mij iets van 30 euro per maand aan luiers kwijt, misschien wat meer. Ik geef borstvoeding, dus dat kostte niks. Behalve m'n kolf voor op het werk uiteraard.
Ik heb geen idee wat flesvoeding kost.
Kleertjes hoeven ook niet super veel te kosten. Tenzij je graag merkkleding koopt.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een baby?  Empty Re: Wat kost een baby?

Bericht  ellibre ma 13 aug 2012 - 21:25

Annemie schreef:Wij waren alles bij elkaar zo'n 4500 euro kwijt, maar dan ook echt alles, dus ook zwangerschapskleding, verzorgingsspul, verf voor de kinderkamer, gordijnen enz enz.

Per maand waren we destijds geloof ik zo'n 75 euro kwijt, melk en luiers. Kleding kreeg ik destijds van mijn schoonzusje, maar tegenwoordig koop ik het bij wibra en tuunte, is niet duur, maar wel leuk. Wij krijgen geld terug van het kindgebonden budget en van kinderbijslag, dus uiteindelijk hou je per maand meer over dan dat je kwijt bent, tenminste dat was/is bij ons zo.

Wat je allemaal nodig hebt, staat op een uitzetlijst. Je kunt natuurlijk ook alles via mp kopen, dan ben je goedkoper uit, dan dat je alles nieuw koopt.
Serieus? Krijgen jullie zoveel toeslagen etc. dat je er netto geld aan over houdt?
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een baby?  Empty Re: Wat kost een baby?

Bericht  Viva ma 13 aug 2012 - 21:46

Hier is niet echt 1 antwoord voor.

Wil je alles nieuw kopen, of een kamertje/badje etc via marktplaats.
Borstvoeding of kunstvoeding
Merk van de luiers + doekjes

Ik weet niet meer wat wij kwijt waren, weinig in ieder geval bij onze dochter.
Nu hebben we via marktplaats een ledikantje en commode gekocht, super gaaf, nieuw is dat ledikantje al 599,- en de commode is vaak nog een tikkie duurder, nu voor 450,- samen gekocht. (alsnog heel veel, want je hebt veel goedkopere kamertjes op marktplaats hoor, maar ik moest en zou deze hebben). Ook hebben wij onze bugaboo cameleon, zgan, met voetenzak gekocht via mp, 450,-
Daarbij wil ik straks luiers van het kruidvat weer gaan gebruiken, en de luierdoekjes denk ik ook.
Potjes tzt zelf koken, zodat ze al echt went aan de "echte" smaak van groenten.
Het is maar net hoe je het allemaal aanpakt smile
Ik haal ook gerust kleertjes via mp vandaan, ben ik niet vies voor en het is leuk om te zien hoe veel goedkoper je dan iets hebt dan dat het uit de winkel komt, als je bepaalde merken koopt bijvoorbeeld.
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een baby?  Empty Re: Wat kost een baby?

Bericht  Thunder ma 13 aug 2012 - 21:51

ellibre schreef:
Annemie schreef:Wij waren alles bij elkaar zo'n 4500 euro kwijt, maar dan ook echt alles, dus ook zwangerschapskleding, verzorgingsspul, verf voor de kinderkamer, gordijnen enz enz.

Per maand waren we destijds geloof ik zo'n 75 euro kwijt, melk en luiers. Kleding kreeg ik destijds van mijn schoonzusje, maar tegenwoordig koop ik het bij wibra en tuunte, is niet duur, maar wel leuk. Wij krijgen geld terug van het kindgebonden budget en van kinderbijslag, dus uiteindelijk hou je per maand meer over dan dat je kwijt bent, tenminste dat was/is bij ons zo.

Wat je allemaal nodig hebt, staat op een uitzetlijst. Je kunt natuurlijk ook alles via mp kopen, dan ben je goedkoper uit, dan dat je alles nieuw koopt.
Serieus? Krijgen jullie zoveel toeslagen etc. dat je er netto geld aan over houdt?
Met een baby misschien, maar ik hou er echt geen geld aan over hoor.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een baby?  Empty Re: Wat kost een baby?

Bericht  Tania ma 13 aug 2012 - 21:52

Voor de uitzet weet ik niet precies wat we kwijt waren, ik schat zo rond de 4000 euro bij de eerste en 2000 bij de tweede, maar alle kleine dingen bij mekaar liepen toch nog aardig op. Maar goed als je wil kun je alles via marktplaats kopen en dna ben je natuurlijk al veel goed koper uit.

Per maand zijn we voor voeding zo'n 75 euro kwijt en luiers en doekjes zo'n 35 euro schat ik. Kleding verschilt. De ene maand koop ik heel veel en ben ik misschien 100 euro kwijt de andere maand koop ik niks. De ene keer koop ik een setje van BFC maar van de week heb ik ook 2 broekjes, 2 truitjes en een jurkje voor 5 euro gekocht bij de Zeemaan.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een baby?  Empty Re: Wat kost een baby?

Bericht  Annemie ma 13 aug 2012 - 22:02

ellibre schreef:
Annemie schreef:Wij waren alles bij elkaar zo'n 4500 euro kwijt, maar dan ook echt alles, dus ook zwangerschapskleding, verzorgingsspul, verf voor de kinderkamer, gordijnen enz enz.

Per maand waren we destijds geloof ik zo'n 75 euro kwijt, melk en luiers. Kleding kreeg ik destijds van mijn schoonzusje, maar tegenwoordig koop ik het bij wibra en tuunte, is niet duur, maar wel leuk. Wij krijgen geld terug van het kindgebonden budget en van kinderbijslag, dus uiteindelijk hou je per maand meer over dan dat je kwijt bent, tenminste dat was/is bij ons zo.

Wat je allemaal nodig hebt, staat op een uitzetlijst. Je kunt natuurlijk ook alles via mp kopen, dan ben je goedkoper uit, dan dat je alles nieuw koopt.
Serieus? Krijgen jullie zoveel toeslagen etc. dat je er netto geld aan over houdt?

Wij geven niet zoveel uit,we krijgen iets van 130 euro per maand,maar dat waren we toen niet kwijt,dus houd je wel iets over.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een baby?  Empty Re: Wat kost een baby?

Bericht  *Lookie* ma 13 aug 2012 - 22:05

De uitzet viel bij ons best mee: wij kregen ook wel een aantal dingen (tafelstoel, aankleedkussens, hoezen voor de aankleedkussens, wat kleertjes, wipstoeltje) en als visite vroeg of we (als kraamcadeau) nog iets nodig hadden zei ik ook wel gewoon in welke maat of dat er nog andere dingetjes waren. Wij hebben een familiewieg dus die hebben we ook niet hoeven aanschaffen.

Toch hebben we nog wel eea gekocht: de kinderwagen, ledikantje + beddengoed, kolf, kleertjes etc. Het scheelt soms ook als je meerdere dingen bij een winkel koopt, zo kregen wij bij de kinderwagen de maxicosi gratis. Altijd mooi meegenomen! Box hebben we via marktplaats, dat is natuurlijk ook nog een optie. Ik vind zelf dan wel dat tweedehandsdingen wel wasbaar of schoon te maken moeten zijn, anders zou ik het wel nieuw kopen.

Wat we ongeveer kwijt zijn:

Luiers (kruidvat eigen merk): ongeveer 10 euro per week + billendoekjes ong 1 euro per week (wel wat minder nog)

Voeding: Gratis (borstvoeding), + nu natuurlijk wel wat fruit en groente (maak ik gewoon vers, dus dat zijn de kosten niet)

Verzorging: Met een flesje waslotion / shampoo etc doe je echt heel lang (paar maand wel)

Kleertjes: Maar net hoe duur je het wil, ik denk dat ik er per maand tussen de 50 en 100 euro aan uitgeef? Nou, misschien nog niet eens 50 als ik er zo over nadenk. Het scheelt ook per maand. Deze maand wil ik een winterjas gaan kopen, dan zullen de kosten wat hoger zijn misschien maar er zijn ook wel maanden dat ik bijna niks koop.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een baby?  Empty Re: Wat kost een baby?

Bericht  Slakje ma 13 aug 2012 - 23:26

ik geloof dat wij 200 euro hebben uitgegeven aan de kinderkamer (uitzet en behang). dan 50 aan standaard verzorgingspullen. nu geef ik 120 euro per maand ongeveer uit aan pampers, eten, dokter en verzorgingsspullen. daarnaast verschilt het bedrag van.kleding wel elke.maand. ik had gedacht dat we meer zouden uitgeven
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een baby?  Empty Re: Wat kost een baby?

Bericht  Aimee di 14 aug 2012 - 0:41

Wat krijgen jullie veel terug dan Annemie... Is ook gek dat je er aan over houdt confused

Tja en wat kost een baby... Geen idee. Hij gaat bij ons gewoon mee in hoe wij al leefden voordat hij er was. Toen ging ons geld op, en nu nog steeds Wink Hij krijgt borstvoeding, dus dat kost me niets (behalve de kolf die ik heb aangeschaft). Hij eet gewoon de groente en het fruit mee wat wij in huis hebben en wat ik dus toch al moest kopen. Luiers koop ik wanneer ik zelf ook verzorgingsproducten nodig heb en toch bij de kruidvat ben. Kleertjes koop ik wel regelmatig, maar ik koop nu veel minder voor mezelf dus dat scheelt ook. Etc.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een baby?  Empty Re: Wat kost een baby?

Bericht  Lonely Goatherd di 14 aug 2012 - 0:48

De vaste maandelijkse kosten vallen hier heel erg mee. Max. 30 euro per maand aan luiers en billendoekjes en verder geef ik borstvoeding en maak ik groenten en fruit zelf. Kleding koop ik goedkoop, maar loopt toch wel op als je wat reserve wil hebben. Verder heb ik wel het gevoel dat je met een baby, elke keer als je denkt zo'n beetje compleet te zijn met alle rotzooi, je toch weer wat nieuws nodig hebt waar je niet onderuit komt (wipstoel, parasolletje, nieuw autozitje, slabbetjes, buggy, noem maar op...). Nouja, we hopen het straks ook allemaal weer te kunnen gebruiken voor een tweede, dat verzacht de pijn een beetje.Wink
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een baby?  Empty Re: Wat kost een baby?

Bericht  M@niek di 14 aug 2012 - 4:14

ellibre schreef:
Annemie schreef:Wij waren alles bij elkaar zo'n 4500 euro kwijt, maar dan ook echt alles, dus ook zwangerschapskleding, verzorgingsspul, verf voor de kinderkamer, gordijnen enz enz.

Per maand waren we destijds geloof ik zo'n 75 euro kwijt, melk en luiers. Kleding kreeg ik destijds van mijn schoonzusje, maar tegenwoordig koop ik het bij wibra en tuunte, is niet duur, maar wel leuk. Wij krijgen geld terug van het kindgebonden budget en van kinderbijslag, dus uiteindelijk hou je per maand meer over dan dat je kwijt bent, tenminste dat was/is bij ons zo.

Wat je allemaal nodig hebt, staat op een uitzetlijst. Je kunt natuurlijk ook alles via mp kopen, dan ben je goedkoper uit, dan dat je alles nieuw koopt.
Serieus? Krijgen jullie zoveel toeslagen etc. dat je er netto geld aan over houdt?

Maar niet iedereen heeft recht op kindergebondenbudget en kinderbijslag is eens per 3 maanden (198 euro ofzoiets).
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een baby?  Empty Re: Wat kost een baby?

Bericht  Annemie di 14 aug 2012 - 4:21

@moniek, dat weet ik,daarom heb ik er ook bij gezet dat dat bij ons zo is,maar wij krijgen ook niet veel wat loon betreft, daar heeft het volgens mij mee te maken.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een baby?  Empty Re: Wat kost een baby?

Bericht  studiebol di 14 aug 2012 - 4:27

Wat het allemaal heeft gekost, ik heb geen idee, ik heb dat totaal niet bijgehouden. Maar ik denk dat die kleine dingetjes toch nog wel oplopen bij elkaar. Een kruik, een kruikzak, hydrofiele luiers, thermometer.. weet je dat soort dingen. en dan heb ik daarvan gewoon het hema huismerk ofzo gepakt..

Ik denk dat je kan bezuiningen op luiers en voeding. Een pot voeding van nutriolon kost bijna 11 euro, een pot voeding van de kruidvat 6,50 en zo gaa thet ook met luiers.

En kleding, je kunt het idd zo duur maken als je zelf wilt, dat roep ik ook en ik kan me ook goed inhouden, maar er is wel heeeeel veeeel leuks Wat kost een baby?  561177
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een baby?  Empty Re: Wat kost een baby?

Bericht  Fearie di 14 aug 2012 - 7:16

Ik denk dat wij alles bij elkaar nog geen 800 euro hebben uitgegeven, daarbij moet ik wel aangeven dat we de kinderwagen gekregen hebben. En de kinderkamer was een showmodel.
Veel kleertjes en andere spullen gekregen, en ander spul gewoon bij de Hema/Wibra/Zeeman gekocht.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een baby?  Empty Re: Wat kost een baby?

Bericht  Gast di 14 aug 2012 - 7:30

De eenmalige kosten maak je zo duur en zo goedkoop als je zelf wil. Zoals een kamertje, kinderwagen ect. En de maandelijkse kosten vielen ons altijd erg mee wanneer ze nog heel klein zijn (20 euro per week voor voeding,luiers en doekjes ongeveer)

Maar baby's blijven niet klein Wat kost een baby?  827601

Het geeft niet maar de kosten worden wel hoger naar mate ze ouder worden. Hier kost de opvang ruim 300 euro voor 1 kind, kleding zijn we toch wel gemiddeld zo'n 150 euro per maand aan kwijt voor 2 kids. ('even' nieuwe sport kleren en zwemspullen voor D.ylan van de week zo weer 90 euro kwijt) Uiteraard kun je dat ook heel duur kopen maar ook goedkoop.

Inmiddels eten ze volledig met de pot mee en zijn het lekkere eters dus ook de boodschappen zijn wel zo'n 15 euro per week hoger gok ik. En dan krijg je ook nog de grotere fiets, groter bed, nieuwe schoenen (whaaaa was vorige week 200 euro kwijt voor 2 paar goede schoenen en een stel extra sneakers voor D.ylan) ect. ect.

Zo dat was mijn preek Wat kost een baby?  2474380249 totaal off topic maar toch hehe

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een baby?  Empty Re: Wat kost een baby?

Bericht  Mamsie di 14 aug 2012 - 7:35

Idd Petra hoe ouder hoe duurder.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een baby?  Empty Re: Wat kost een baby?

Bericht  Sophiee di 14 aug 2012 - 19:55

Ik schat dat wij zo rond de 1500 euro kwijt waren. Kinderwagen en autostoeltje gekregen en verder heel veel oude meubeltjes opgeknapt. Ik vond de ''kleine'' dingen inderdaad het duurst bij elkaar. Maar ook gordijnen en verf/behang voor het kamertje.

Maandelijks zijn we nu ongeveer 75 euro kwijt aan luiers, inmiddels volledige flesvoeding en verzorgingsspul. Kleertjes kan ik nog moeilijk zeggen, heb zoveel gekregen! Toch denk ik dat we gemiddeld 65 euro per maand kwijt zullen zijn aan kleertjes voor onze dochter. Maar wat eerder gezegd is geldt wel; het wordt allemaal duurder zodra ze ouder worden..
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een baby?  Empty Re: Wat kost een baby?

Bericht  Pien di 14 aug 2012 - 20:02

Qua uitzet met alles erop en eraan zaten wij toch gauw richting de 3000euro. Hadden wel alles nieuw gekocht overigens!! Ook het aankleden van het kamertje zit daar bij in. Waren bijv voor het behang al 300euro kwijt. Gordijnen 100euro, plinten 50euro. Dat tikt allemaal hard aan.


Verder zijn wij nu per maand ongeveer 25euro kwijt aan luiers. Billendoekjes 5euro per maand. Verdere eten eet ze met ons mee en dat merken we eigenlijk niet in de kosten. Wel kopen we nu standaard vers fruit en dat kost zo'n 5euro per week.


Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een baby?  Empty Re: Wat kost een baby?

Bericht  Paper Crown di 14 aug 2012 - 20:04

Onze baby kost veel.. Wat kost een baby?  394967 Vooral nu ik een kamertje van €3700,- heb gezien.. Wat kost een baby?  1270000679
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een baby?  Empty Re: Wat kost een baby?

Bericht  Mamsie di 14 aug 2012 - 20:10

Paper Crown schreef:Onze baby kost veel.. Wat kost een baby?  394967 Vooral nu ik een kamertje van €3700,- heb gezien.. Wat kost een baby?  1270000679

Ja geef dat kind maar de schuld.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een baby?  Empty Re: Wat kost een baby?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum