Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Werken voor de concurrent...

+2
Rovine
Prosecco
6 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Werken voor de concurrent... - Pagina 2 Empty Re: Werken voor de concurrent...

Bericht  Susan zo 26 dec 2010 - 2:08

Ja, zeker als je bij je andere bedrijf weg moest wegens een reorganisatie, dan is het toch logisch dat je gewoon een andere baan zoekt. Als je daar nog gewoon een baan hebt, maar naar de concurrent gaat omdat je daar meer kan verdienen kan ik me nog voorstellen dat je geweten opspeelt (al vind ik dan nog dat je vrij bent om die keuze te maken).
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werken voor de concurrent... - Pagina 2 Empty Re: Werken voor de concurrent...

Bericht  Gast zo 26 dec 2010 - 2:09

Prosecco schreef:
Het zou kunnen dat het voor jouw specifieke situatie anders is, maar ik heb zelf ook een concurrentie beding in mijn contract staan wat ik ondertekent heb. Ook heb ik geheimhoudingsplicht met een bepaalde boete bij het schenden daarvan.

Maar stel dat ik weg ga en bij een concurrent ga werken (ergens anders kan ik niet hetzelfde werk doen) dan kan mijn werkgever daar een gerechtelijke procedure van maken. Echter zal in de meeste gevallen de rechter de werknemer in het gelijk stellen. Want waar zou je anders moeten gaan werken?
Dat klopt, zoals je zelf al aangeeft kan jij niet ergens anders hetzelfde werk doen, dan lijkt het me vrij simpel Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Werken voor de concurrent... - Pagina 2 Empty Re: Werken voor de concurrent...

Bericht  Prosecco zo 26 dec 2010 - 2:10

_Donnaa schreef:
Prosecco schreef:
Het zou kunnen dat het voor jouw specifieke situatie anders is, maar ik heb zelf ook een concurrentie beding in mijn contract staan wat ik ondertekent heb. Ook heb ik geheimhoudingsplicht met een bepaalde boete bij het schenden daarvan.

Maar stel dat ik weg ga en bij een concurrent ga werken (ergens anders kan ik niet hetzelfde werk doen) dan kan mijn werkgever daar een gerechtelijke procedure van maken. Echter zal in de meeste gevallen de rechter de werknemer in het gelijk stellen. Want waar zou je anders moeten gaan werken?
Dat klopt, zoals je zelf al aangeeft kan jij niet ergens anders hetzelfde werk doen, dan lijkt het me vrij simpel Wink

Maar jij kunt jouw werk toch ook nergens anders doen tenzij het een concurrent is?
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werken voor de concurrent... - Pagina 2 Empty Re: Werken voor de concurrent...

Bericht  Gast zo 26 dec 2010 - 2:14

Prosecco schreef:
_Donnaa schreef:
Prosecco schreef:
Het zou kunnen dat het voor jouw specifieke situatie anders is, maar ik heb zelf ook een concurrentie beding in mijn contract staan wat ik ondertekent heb. Ook heb ik geheimhoudingsplicht met een bepaalde boete bij het schenden daarvan.

Maar stel dat ik weg ga en bij een concurrent ga werken (ergens anders kan ik niet hetzelfde werk doen) dan kan mijn werkgever daar een gerechtelijke procedure van maken. Echter zal in de meeste gevallen de rechter de werknemer in het gelijk stellen. Want waar zou je anders moeten gaan werken?
Dat klopt, zoals je zelf al aangeeft kan jij niet ergens anders hetzelfde werk doen, dan lijkt het me vrij simpel Wink

Maar jij kunt jouw werk toch ook nergens anders doen tenzij het een concurrent is?
Jawel, ik kan overal wel mijn werk doen.. Ik heb in principe gewoon een administratieve management functie.. Dat kan ik overal wel doen..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Werken voor de concurrent... - Pagina 2 Empty Re: Werken voor de concurrent...

Bericht  Jeanette zo 26 dec 2010 - 5:26

Ik zou het gewoon doen. Zolang het een leuke baan is, waarom niet?
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werken voor de concurrent... - Pagina 2 Empty Re: Werken voor de concurrent...

Bericht  Raindrop do 30 dec 2010 - 9:59

Yep ik zou het doen!
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werken voor de concurrent... - Pagina 2 Empty Re: Werken voor de concurrent...

Bericht  Gast do 30 dec 2010 - 20:41

Ik ben op gesprek geweest en zou er nog niet dood gevonden willen worden. Ik heb dus vriendelijk bedankt en ga verder zoeken naar iets anders Very Happy.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Werken voor de concurrent... - Pagina 2 Empty Re: Werken voor de concurrent...

Bericht  Blair do 30 dec 2010 - 21:09

Werk = werk, dus ja, ik zou het gewoon doen, mits ik het zelf leuk vind natuurlijk.
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werken voor de concurrent... - Pagina 2 Empty Re: Werken voor de concurrent...

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 4:28

Zusje van Bert schreef:Ik ben op gesprek geweest en zou er nog niet dood gevonden willen worden. Ik heb dus vriendelijk bedankt en ga verder zoeken naar iets anders Very Happy.

Wat viel er zo tegen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Werken voor de concurrent... - Pagina 2 Empty Re: Werken voor de concurrent...

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 4:38

knip-weg

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Werken voor de concurrent... - Pagina 2 Empty Re: Werken voor de concurrent...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum