Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voor de dames die op een kinderdagverblijf werken

5 plaatsers

Ga naar beneden

Voor de dames die op een kinderdagverblijf werken Empty Voor de dames die op een kinderdagverblijf werken

Bericht  Tania do 25 okt 2012 - 23:10

Als je kon kiezen zou je dan je eigen kind naar een kinderdagverblijf laten gaan of liever niet?

Ik heb mijn kinderen ingeschreven voor een kinderdagverblijf en nu al twee (oud)leidsters horen zeggen dat ze hun eigen kind liever niet naar een kinderdagverblijf zouden laten gaan. Maar die waren niet helemaal objectief dus ben benieuwd wat jullie zeggen!

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de dames die op een kinderdagverblijf werken Empty Re: Voor de dames die op een kinderdagverblijf werken

Bericht  Liadan do 25 okt 2012 - 23:36

Mijn dochter gaat naar een kinderdagverblijf, ik ben daar tevreden over. Mijn zoon gaat niet omdat het niet hoeft, hij zal naar de peuterspeelzaal gaan als hij wat ouder is.
Dochter hoeft dus eigenlijk ook niet meer te gaan maar omdat we tevreden zijn over het kdv wilden we haar laten blijven gaan tot ze 4 jaar is in plaats van haar naar een psz te laten gaan.
Ik zou er bij voorkeur niet voor kiezen om een kleine baby naar het kdv te brengen. Mijn dochter is wel gegaan vanaf dat ze 12 weken oud is maar ik ben blij dat het voor mijn zoon niet nodig was. Ik vind het leuk worden voor kinderen als ze kunnen kruipen/lopen. Dan zijn ze wat ouder, kunnen zichzelf wat beter redden en voor zichzelf opkomen en hebben ze meestal wat minder last van alle prikkels dan in het begin.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de dames die op een kinderdagverblijf werken Empty Re: Voor de dames die op een kinderdagverblijf werken

Bericht  Tania vr 26 okt 2012 - 0:06

Mijn kinderen gaan vanaf januari. J. is dan 2,5 en M. is dan 10 maanden. Ik denk dat ze het wel naar hun zin gaan hebben. Een kinderdagverblijf heeft mijn voorkeur ook niet echt maar onze gastouder stopt ermee en ik heb geen andere gastouder gevonden waar ik m'n kindjes wil brengen. Op zich zouden we de oppas kunnen regelen zonder opvang maar dat wordt wel heel veel geregel, uurtjes vrij nemen, diensten ruilen enz. Ik denk dat een of twee dagen kinderdagverblijf dan meer rust geeft dan dat gehaast en geregel.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de dames die op een kinderdagverblijf werken Empty Re: Voor de dames die op een kinderdagverblijf werken

Bericht  Gast vr 26 okt 2012 - 0:07

Oh, ik wel hoor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de dames die op een kinderdagverblijf werken Empty Re: Voor de dames die op een kinderdagverblijf werken

Bericht  Gast vr 26 okt 2012 - 0:10

Liadan schreef:Mijn dochter gaat naar een kinderdagverblijf, ik ben daar tevreden over. Mijn zoon gaat niet omdat het niet hoeft, hij zal naar de peuterspeelzaal gaan als hij wat ouder is.
Dochter hoeft dus eigenlijk ook niet meer te gaan maar omdat we tevreden zijn over het kdv wilden we haar laten blijven gaan tot ze 4 jaar is in plaats van haar naar een psz te laten gaan.
Ik zou er bij voorkeur niet voor kiezen om een kleine baby naar het kdv te brengen. Mijn dochter is wel gegaan vanaf dat ze 12 weken oud is maar ik ben blij dat het voor mijn zoon niet nodig was. Ik vind het leuk worden voor kinderen als ze kunnen kruipen/lopen. Dan zijn ze wat ouder, kunnen zichzelf wat beter redden en voor zichzelf opkomen en hebben ze meestal wat minder last van alle prikkels dan in het begin.

Toch zou ik er nooit voor kiezen om een kindje in de latere babyleeftijd te brengen. Op het moment dat ze kunnen kruipen etc, begint ook de eenkennigheidsfase, en om je kind dan pas naar het kdv te brengen vind ik ronduit zielig, eigenlijk...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de dames die op een kinderdagverblijf werken Empty Re: Voor de dames die op een kinderdagverblijf werken

Bericht  Tania vr 26 okt 2012 - 0:11

Maple schreef:
Liadan schreef:Mijn dochter gaat naar een kinderdagverblijf, ik ben daar tevreden over. Mijn zoon gaat niet omdat het niet hoeft, hij zal naar de peuterspeelzaal gaan als hij wat ouder is.
Dochter hoeft dus eigenlijk ook niet meer te gaan maar omdat we tevreden zijn over het kdv wilden we haar laten blijven gaan tot ze 4 jaar is in plaats van haar naar een psz te laten gaan.
Ik zou er bij voorkeur niet voor kiezen om een kleine baby naar het kdv te brengen. Mijn dochter is wel gegaan vanaf dat ze 12 weken oud is maar ik ben blij dat het voor mijn zoon niet nodig was. Ik vind het leuk worden voor kinderen als ze kunnen kruipen/lopen. Dan zijn ze wat ouder, kunnen zichzelf wat beter redden en voor zichzelf opkomen en hebben ze meestal wat minder last van alle prikkels dan in het begin.

Toch zou ik er nooit voor kiezen om een kindje in de latere babyleeftijd te brengen. Op het moment dat ze kunnen kruipen etc, begint ook de eenkennigheidsfase, en om je kind dan pas naar het kdv te brengen vind ik ronduit zielig, eigenlijk...

Ooh zeg dat nou niet Sad

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de dames die op een kinderdagverblijf werken Empty Re: Voor de dames die op een kinderdagverblijf werken

Bericht  Liadan vr 26 okt 2012 - 0:16

Ik zou daar bij voorkeur ook niet voor kiezen, maar het ronduit zielig noemen vind ik wel een beetje ver gaan. Als je goede wenafspraken kan maken met het kdv en je hebt opvang nodig dan zou ik dat wel gewoon doen. Er komen bij mij op het kdv vaker kinderen van die leeftijd die weinig moeite hebben met wennen dan kinderen die veel moeite hebben met wennen. Als je merkt dat het niet gaat kan je altijd nog kijken naar een andere oplossing.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de dames die op een kinderdagverblijf werken Empty Re: Voor de dames die op een kinderdagverblijf werken

Bericht  Tania vr 26 okt 2012 - 0:20

Ik hoop dat ze een beetje op haar broer lijkt die is totaal niet eenkennig geweest. Tijdens de rondleiding op het kinderdagverblijf twee weken terug wilde hij meteen blijven om te spelen, denk dat het bij hem in ieder geval dus wel goed komt.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de dames die op een kinderdagverblijf werken Empty Re: Voor de dames die op een kinderdagverblijf werken

Bericht  Gast vr 26 okt 2012 - 0:28

Ik denk dan eigenlijk meer aan de leeftijd van 9-10-11 maanden Wink Hoewel wij gisteren een jongetje te wennen hadden van 10 maanden die het helemaal geweldig vond. Wat dat betreft kun je het niet van te voren zeggen en uiteindelijk aarden al die kindjes ook wel. Maar op die leeftijd heeft het vaak wat meer tijd nodig, en dat vind ik als leidster vaak moeilijk om te zien.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de dames die op een kinderdagverblijf werken Empty Re: Voor de dames die op een kinderdagverblijf werken

Bericht  Tania vr 26 okt 2012 - 0:38

Maple schreef:Ik denk dan eigenlijk meer aan de leeftijd van 9-10-11 maanden Wink Hoewel wij gisteren een jongetje te wennen hadden van 10 maanden die het helemaal geweldig vond. Wat dat betreft kun je het niet van te voren zeggen en uiteindelijk aarden al die kindjes ook wel. Maar op die leeftijd heeft het vaak wat meer tijd nodig, en dat vind ik als leidster vaak moeilijk om te zien.

Ja, m'n dochter is ook 10 maanden als ze gaat Wink

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de dames die op een kinderdagverblijf werken Empty Re: Voor de dames die op een kinderdagverblijf werken

Bericht  mickey za 27 okt 2012 - 10:30

Mijn zoon heeft het afgelopen jaar op een KDV gezeten, ging hardstikke goed. Toen hij 5 maanden was, kon ik op dat KDV aan de slag als invaller en heb ik voor hem een paar dagen per week op contract afgesloten.
Voordeel was natuurlijk wel dat ik er altijd bij was, al dan niet bij hem in de groep. De laatste maand heeft hij soms wat moeite als hij me ziet, terwijl ik op een andere groep werk, maar das heel wisselend. De ene dag gaat het prima, dag later hangt hij steeds aan mijn broek en kan ik niks.

Helaas krijg ik geen nieuw contract, vanwege de overheidsbezuinigingen, dus heb ik de opvang van mijn zoon ook weer beëindigd. Aanstaande maandag is onze laatste dag Sad
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de dames die op een kinderdagverblijf werken Empty Re: Voor de dames die op een kinderdagverblijf werken

Bericht  xxjojootjexx za 27 okt 2012 - 10:35

Onze kids hebben altijd op een kdv gezeten. Allebei vanaf 5-6 mnd ongeveer.
K. heeft op 2 gezeten in de stad, één hele grote met veel groepen. en één kleintje met maar 1 groep.
T. heeft ook op de kleine gezeten en zit nu sinds 1 augustus op een agrarisch kdv. Echt super gaaf is het daar.
T. heeft nooit last gehad van eenkennigheid. Ook niet bij wisseling van kdv.
K. kreeg pas last van eenkennigheid toen ze 3 jaar oud was. Daarvoor vond ze het allemaal prima.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de dames die op een kinderdagverblijf werken Empty Re: Voor de dames die op een kinderdagverblijf werken

Bericht  Parel zo 28 okt 2012 - 0:34

Onze dochter gaat ook naar het kdv (wegens bezuinigingen zelfs bij mij op de groep).
Ze vindt het daar leuk, leert spelenderwijs gedragsregels, en doet sociale contacten op.
Wij hebben ook echt opvang nodig, dus we hadden geen keus.
Als ik mag kiezen dan liever naar een kdv dan een gastouder.

De leeftijd van je dochter is een prima leeftijd hoor! Zal even wennen zijn, natuurlijk, maar dat loopt wel los. Denk dat ze het erg naar haar zin gaat hebben!

Mijn eigen kind bij mezelf op de groep zou ik trouwens (en heb ik ook niet) nooit vrijwillig doen. Het was heel moeilijk, hing veel aan me, nu vindt ze het normaal, en moet ik haar straks weer alleen laten omdat ik ergens anders ga werken wegens de bezuinigingen.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de dames die op een kinderdagverblijf werken Empty Re: Voor de dames die op een kinderdagverblijf werken

Bericht  Parel zo 28 okt 2012 - 0:35

Zo'n agrarisch kdv lijkt me trouwens supertof!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de dames die op een kinderdagverblijf werken Empty Re: Voor de dames die op een kinderdagverblijf werken

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum