Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ervaringen met werken voor uitzendbureau?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Ervaringen met werken voor uitzendbureau? Empty Ervaringen met werken voor uitzendbureau?

Bericht  SleepingBeauty di 7 dec 2010 - 5:54

Hebben jullie ervaring met uitzendbureau's?
Ik werk er nu al een maandje voor, maar tot nu toe nog nooit opgeroepen.
Ik werk er niet speciaal om een vacature te vinden, maar meer om wat uurtjes extra te draaien.
Omdat ik gewoon nog geen vast werk heb!

Werd ik vanmiddag gebeld voor werk, bel ik later terug om te zeggen dat ik wel kan is het werk alweer verzegd.
En zo gaat het ongeveer de hele tijd. Omdat ook tussendoor nog wel wat bij de thuiszorg werk kan ik niet constant met mijn telefoon paraat staan. Snap ook wel dat hun blij zijn dat ze iemand anders kunnen vinden hoor.
Maar het is wel frustrerend.

Nu werk ik ook voor een intern uitzendbureau van het ziekenhuis (soort van oproeppoule), ik hoop dat ik daar meer geluk heb. En ik hoop ook dat ik via het ziekenhuis door kan stromen naar een vaste afdeling. Dat is eigenlijk wat ik graag wil. Alleen omdat ik geen ervaring heb, kom ik gewoon niet binnen zomaar bij een afdeling.

Wat zijn jullie ervaringen met werken voor uitzendbureau?
Ik hoop snel wat vast werk te vinden, maar wel graag binnen het ziekenhuis.
Dus ik probeer het nog evne zo te comineren, maar je wordt wel een beetje gek van al dat gebel en gemail de hele tijd.

Ik had dit topic ook op de oude site geplaatst. Dus het kan zijn dat het je bekend voor komt Wink

SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen met werken voor uitzendbureau? Empty Re: Ervaringen met werken voor uitzendbureau?

Bericht  Gast di 7 dec 2010 - 6:16

Ik heb ook veel voor uitzenbureaus gewerkt, ook tijdens het werken bij mijn huidige werkgever werkte ik tijdens uitzendbureaus.
Ik heb toen veelal mijn beschikbaarheid naar hun toe gemaild, zodat zij er rekening mee konden houden wanneer ik wel en niet beschikbaar was, misschien kun je het op die manier doen?

Toen het voor mij niet meer te combineren viel heb ik mij bij alle uitzendbureaus waar ik ingeschreven stond, uitgeschreven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen met werken voor uitzendbureau? Empty Re: Ervaringen met werken voor uitzendbureau?

Bericht  SleepingBeauty di 7 dec 2010 - 6:21

Hoi,

Ja ik geef mijn beschikbaarhied ook al door hoor.
Maar het is vaak erg laatst moment werk...en dan heb ik soms al net wat ander werk aangenomen.
Omdat ik dus ook bij de thuiszorg en ziekenhuis als oproep sta.
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen met werken voor uitzendbureau? Empty Re: Ervaringen met werken voor uitzendbureau?

Bericht  Rovine di 7 dec 2010 - 6:34

Schrijf je in bij meerdere, op een gegeven moment merk je wel welke het beste bij je passen. Zelf was ik erg tevreden over Randstad en Studentenwerk, hadden leuke klusjes en vaak voor ook iets langer (weekje bijvoorbeeld). Als je in de buurt bent, laat je gezicht dan ook even zien daar.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen met werken voor uitzendbureau? Empty Re: Ervaringen met werken voor uitzendbureau?

Bericht  nijntje4 di 7 dec 2010 - 7:14

Ik kom niet eens zo ver als dat. Ik zoek ook tijdelijk werk maar ze schrijven mij niet eens in, ze zeggen dat ik maar op de site moet blijven kijken. Het zou ideaal zijn als ze mij gewoon bellen als ze wat hebben, waarom is dat zo verschillend dan?
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen met werken voor uitzendbureau? Empty Re: Ervaringen met werken voor uitzendbureau?

Bericht  Rovine di 7 dec 2010 - 7:22

Gokje: Tempo?

Op zich snap ik op zich ook wel dat er enig initiatief van jezelf verwacht wordt; anders blijven ze bellen.

Maar het scheelt gewoon heel erg per uitzendbureau. Ook scheelt het bergen als je jezelf een beetje bewezen hebt bij ze. Bij beide uitzendbureaus die ik noemde kreeg ik steeds leukere klussen toegeschoven omdat ik had laten zien mijn werk prima te doen en betrouwbaar ben.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen met werken voor uitzendbureau? Empty Re: Ervaringen met werken voor uitzendbureau?

Bericht  Sjors di 7 dec 2010 - 7:34

Ik heb gewerkt als intercedent. Ik weet dat als wij een vacature binnenkregen wij direct begonnen te bellen naar de mensen met een passend CV en mocht er niet opgenomen worden of iemand er over na wilde denken dan belde we inderdaad door. De kans is te groot dat iemand toch geen interesse heeft en je dan alsnog verder moet zoeken. Ik snap wel dat het als uitzendkracht irritant is als je daardoor net steeds achter het net vist..

Het uitzendbureau waar ik werkte hadden we vooral vastere banen en om die reden schreven wij geen mensen in die tijdelijk wilde werken omdat we die weinig tot niks te bieden hadden. Ik gaf ook vaak aan de site in de gaten te houden of om ze mij hun CV+ wensen te mailen, mocht er dan toch iets tijdelijks binnenkomen dan kon ik altijd contact opnemen.
Ik vond het wel altijd prettig als mensen regelmatig belde of e-mailde, hierdoor bleef die persoon een soort van in mijn hoofd hangen en zodra ik een vacature binnenkreeg waren dat vaak de eerste die ik belde (als het passend was).

Hoop dat je hier iets aan hebt!
Sjors
Sjors
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 148
Punten : 172
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen met werken voor uitzendbureau? Empty Re: Ervaringen met werken voor uitzendbureau?

Bericht  Gast di 7 dec 2010 - 7:34

Ik heb me 25-11 ingeschreven en ben een paar keer gebeld met vacatures waar ik niets mee kon/ wilde. Donderdag eind van de dag werd ik weer gebeld, vrijdagochtend mijn motivatie gemaild en vrijdagmiddag werd ik gebeld of ik op maandag of dinsdag op gesprek kon. Ik wilde zo snel mogelijk en koos dus voor maandag. Gister om vier uur gesprek en alles ging goed, hij was enthousiast maar had nog twee kandidaten op dinsdag (vandaag dus). Na een uur belde hij op of ik toch vandaag al kon beginnen. Andere kandidaten werden afgebeld.

Overigens heb ik vaker voor UZB's gewerkt en dit is altijd mijn ervaring geweest. Ik was wat huiverig vanwege de economie dit keer en ik heb nu ook maar iets tijdelijks en voor minder uren maar ik heb in ieder geval weer iets lopen en wie weet wat daar nog uit voort komt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen met werken voor uitzendbureau? Empty Re: Ervaringen met werken voor uitzendbureau?

Bericht  SleepingBeauty di 7 dec 2010 - 11:08

Ja sjors zo werkt het wel, maar dat is soms moeilijk om er dan tussen te komen.
Zoals je evne je telefoon niet bij de hand hebt en ze spreken voicemail in met diensten en je belt terug dan ishet al rond.
Fijn voor hun, maar voelt voor mij ook wel eens een beetje lullig zo van kan ik weer niet werken...
Heb in de maand dat ik er in sta nog nooit gewerkt voor hun...

Bel/mail zeker elke week met mijn beschikbaarheid.
Vaak hebben we wel vaker contact. Ik heb op dit moment niet zoveel zin om me nog ergens bij in te schrijven.
Ik kan bij de thuiszorg nog wel eens wat extra diensten draaien, dus ik probeer een beetje uurtjes te schnabbelen.
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen met werken voor uitzendbureau? Empty Re: Ervaringen met werken voor uitzendbureau?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum