Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Werken voor de concurrent...

+2
Rovine
Prosecco
6 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Werken voor de concurrent... Empty Werken voor de concurrent...

Bericht  Gast za 25 dec 2010 - 12:15

Je gaat, na jarenlang voor ze werken, weg bij het ene bedrijf wegens reorganisatie en krijgt vervolgens een baan aangeboden bij de concurrent.

Zou jij dat doen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Werken voor de concurrent... Empty Re: Werken voor de concurrent...

Bericht  Gast za 25 dec 2010 - 12:19

Ja, omdat de werkervaring die je hebt opgedaan bij het vorige bedrijf, perfect kunt gebruiken, en wellicht ermee kunt opklimmen, binnen het andere bedrijf.

Het enige waaraan je moet denken is dat je zwijgplicht hebt m.b.t. het vorige bedrijf. Maar dat zegt niet dat je met jouw ervaring geen aanwinst voor het nieuwe bedrijf kunt zijn. Bedrijfsvoering bv opkrikken e.d. zonder te refereren aan het vorige bedrijf.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Werken voor de concurrent... Empty Re: Werken voor de concurrent...

Bericht  Gast za 25 dec 2010 - 12:22

Nou ja, het is heel ander soort werk al heb ik wel ervaring in veel verschillende soorten werkzaamheden. Ik werk net een paar weken bij een uitgever en daar noemen ze me al Lagom de Octopus haha. Ik dacht gewoon altijd dat mijn hart Magenta was Wink dus het voelt raar om te gaan solliciteren bij de concurrent...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Werken voor de concurrent... Empty Re: Werken voor de concurrent...

Bericht  Gast za 25 dec 2010 - 12:28

Persoonlijk zou ik ervoor gaan. Ik denk dat je iets heel wezelijks kunt bijdragen, gezien het feit dat de bedrijven in dezelfde branche zitten. Ik noem het een voorsprong op de rest van je carriere. En ik zou het zeker niet als verraad o.i.d. zien. Het gaat om jou, niet om het bedrijf waarvoor je voorheen hebt gewerkt.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Werken voor de concurrent... Empty Re: Werken voor de concurrent...

Bericht  Gast za 25 dec 2010 - 12:36

Haha ik denk niet zozeer in voordeel als je zult verwachten omdat ik op een vrij specifieke technische afdeling heb gewerkt en geen enkel idee heb van telefoons. De nieuwe functie is dus ook op een compleet andere afdeling, compleet ander werk, compleet andere setting, andere contacten etc etc. Niet vergelijkbaar maar wel de concurrent. Ik ga sowieso solliciteren maar als ik voor een bedrijf werk, zeker zo lang, dan ga ik er toch wel van houden... Het is gewoon een gek idee dat ik maandag bij de ander naar binnen ga lopen haha :P.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Werken voor de concurrent... Empty Re: Werken voor de concurrent...

Bericht  Gast za 25 dec 2010 - 12:48

Ik snap compleet wat je bedoelt. Zelf ken ik die liefde voor een bedrijf ook heel erg goed. In mijn leven ben ik twee keer verliefd geworden en het bedrijf waarvoor ik nu werk, waarvoor ik eigenlijk al drie jaar werk, is mijn liefde van het moment.



Laatst aangepast door Isa op za 25 dec 2010 - 13:13; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Werken voor de concurrent... Empty Re: Werken voor de concurrent...

Bericht  Gast za 25 dec 2010 - 12:54

:danke:


Laatst aangepast door Lagom op za 25 dec 2010 - 13:14; in totaal 3 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Werken voor de concurrent... Empty Re: Werken voor de concurrent...

Bericht  Gast za 25 dec 2010 - 12:55

*


Laatst aangepast door Isa op za 25 dec 2010 - 13:12; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Werken voor de concurrent... Empty Re: Werken voor de concurrent...

Bericht  Gast za 25 dec 2010 - 13:06

:danke:


Laatst aangepast door Lagom op za 25 dec 2010 - 13:13; in totaal 2 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Werken voor de concurrent... Empty Re: Werken voor de concurrent...

Bericht  Gast za 25 dec 2010 - 13:08

*


Laatst aangepast door Isa op za 25 dec 2010 - 13:12; in totaal 2 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Werken voor de concurrent... Empty Re: Werken voor de concurrent...

Bericht  Gast za 25 dec 2010 - 13:11

😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Werken voor de concurrent... Empty Re: Werken voor de concurrent...

Bericht  Gast za 25 dec 2010 - 13:14

😄


Laatst aangepast door Isa op za 25 dec 2010 - 13:16; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Werken voor de concurrent... Empty Re: Werken voor de concurrent...

Bericht  Gast za 25 dec 2010 - 13:15

Jazeker zou ik dat doen. Waarom niet?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Werken voor de concurrent... Empty Re: Werken voor de concurrent...

Bericht  Gast za 25 dec 2010 - 13:16

Ik denk dat ik me op het moment nog te veel verbonden voel met mijn oude werkgever ofzo? Als je jarenlang een bedrijf als concurrent beschouwt is het gek om er naar binnen te stappen. Maar goed, ik ben niet de eerste, er werken wat oud collega's van mij nu ook daar al dan niet op de afdeling waar ik voor solliciteer maar op de gelijkwaardige afdeling van waar ik vandaan kom zeg maar. Volgens een collega die nog bij 'mijn bedrijf' zit betalen ze wel beter :P.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Werken voor de concurrent... Empty Re: Werken voor de concurrent...

Bericht  Gast za 25 dec 2010 - 15:23

Nee, ik heb namelijk een contract getekend dat dat niet mag..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Werken voor de concurrent... Empty Re: Werken voor de concurrent...

Bericht  Gast za 25 dec 2010 - 21:41

Huh, maar als jij ergens niet meer werkt mag je toch gewoon ergens anders solliciteren? Daar heeft jouw oude werkgever toch niks over te zeggen Donnaa?

Lagom, ik zou het ook doen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Werken voor de concurrent... Empty Re: Werken voor de concurrent...

Bericht  Prosecco za 25 dec 2010 - 23:08

_Donnaa schreef:Nee, ik heb namelijk een contract getekend dat dat niet mag..

Stel dat je een keer in die situatie zult komen en je laat het voor de rechter komen is er ongeveer 99% kans dat je het wint.

Als ik in mijn branche een nieuwe baan ga zoeken kom ik altijd bij een concurrent terecht, en zo zal dat bij meerdere mensen zo zijn.
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werken voor de concurrent... Empty Re: Werken voor de concurrent...

Bericht  Gast za 25 dec 2010 - 23:32

Ach bij sommige bedrijven zal er waarschijnlijk logica in zitten dat het niet mag. In de branche waar ik werkte waren er genoeg collega's die niet anders kunnen. Hun banen zijn zo specifiek. Ik echter, zoek gewoon administratief werk. Dat kan overal maar het UZB komt nu hier mee. Mijn hart stond even stil toen ze het bedrijf noemde haha. Het is dus puur het gevoel dat ik bij het bedrijf heb Wink.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Werken voor de concurrent... Empty Re: Werken voor de concurrent...

Bericht  Prosecco za 25 dec 2010 - 23:34

Lagom schreef:Ach bij sommige bedrijven zal er waarschijnlijk logica in zitten dat het niet mag. In de branche waar ik werkte waren er genoeg collega's die niet anders kunnen. Hun banen zijn zo specifiek. Ik echter, zoek gewoon administratief werk. Dat kan overal maar het UZB komt nu hier mee. Mijn hart stond even stil toen ze het bedrijf noemde haha. Het is dus puur het gevoel dat ik bij het bedrijf heb Wink.

Ergens begrijp ik je gevoel ook wel hoor. Maar je had het toch al niet meer zo naar je zin bij je oude werkgever? Dus dan zou je toch eigenlijk ook niet meer loyaal naar hun te hoeven zijn?
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werken voor de concurrent... Empty Re: Werken voor de concurrent...

Bericht  Rovine za 25 dec 2010 - 23:50

Ja, ik heb het onlangs gedaan. Ik werkte toen als technisch tekenaar bij bedrijf A. Wij ontwierpen daar verpakkingen voor een multinational, onze enige klant. Op een gegeven moment heeft die klant een aantal opdrachten doorgeschoven naar een ander bedrijf en kwam het mijne met veel te weinig werk te zitten. Ik moest er dus uit.
Een maand later zag ik exact eenzelfde vacature, dus ik gebeld. Moest direct langskomen omdat die detacheerder niet wist dat er meerdere bedrijven waren die de verpakkingen voor die multinational doen. Een week later was ik dan ook aan de slag bij de concurrent, maar wel met direct meer verantwoordelijkheden en werkzaamheden (constructeur).
Heb mijn oude werkgever ook laten weten dat ik nu bij de concurrent zit; die waren vooral blij voor me, omdat mijn ontslag toch vrij lullig was. Kom hun namen ook nog regelmatig tegen, gezien we voor die multinational nog wel in hetzelfde "team" zitten.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werken voor de concurrent... Empty Re: Werken voor de concurrent...

Bericht  Gast za 25 dec 2010 - 23:56

knip-weg


Laatst aangepast door Zusje van Bert op di 4 jan 2011 - 9:55; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Werken voor de concurrent... Empty Re: Werken voor de concurrent...

Bericht  Prosecco zo 26 dec 2010 - 0:03

Ah ik had niet mee gekregen dat het voornamelijk door 2 collega's kwam. Dat is altijd balen ja, je zit zo veel tijd op je werk dan is het wel belangrijk als je goed met je collega's om kunt gaan.
Helaas is het voor een werkgever erg lastig om mensen te ontslaan, zelfs als ze de sfeer binnen een team compleet verzieken.

Probeer te doen wat goed voor jou voelt. Als deze functie niet goed voelt komt er wel weer een volgende.
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werken voor de concurrent... Empty Re: Werken voor de concurrent...

Bericht  Gast zo 26 dec 2010 - 0:05

Ja, als zij mij méér kunnen bieden dan wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Werken voor de concurrent... Empty Re: Werken voor de concurrent...

Bericht  Gast zo 26 dec 2010 - 1:54

Liva schreef:Huh, maar als jij ergens niet meer werkt mag je toch gewoon ergens anders solliciteren? Daar heeft jouw oude werkgever toch niks over te zeggen Donnaa?
Ja, hoe ga ik dit even simpel uitleggen. Het bedrijf waar ik werk is de enige in haar soort. Het is geen winkelketen, school of ziekenhuis waarbij het mij normaal lijkt dat je bijv. als lerares wel eens van school wisselt.
Mocht er ooit een bedrijf ontstaan wat vrijwel hetzelfde is als die waar ik werk, dan mag ik daar niet gaan werken omdat ik geheimhoudingsplicht heb. Ik zou bijvoorbeeld het bedrijf kunnen helpen met informatie dat ik weet. Het is dus ook om het mezelf makkelijker te maken, want hoe makkelijk is het als je dingen van je oude werk kunt integreren in je nieuwe? Omdat ik dus geheimhoudingsplicht heb blijft alles wat er op kantoor besproken wordt binnen de muren van het kantoor. Mocht dit niet het geval zijn, dan staat daar een fictieve boete op. Die boete zal door een rechter bepaald worden.
@Prosecco - het contract is gerechtelijk opgesteld en er is wat dat betreft geen kans dat ik het zal winnen. Ik heb het contract zelf ondertekend en geheimhoudingsplicht.

Zou ik bij een 'gewoon' bedrijf gaan werken, dan zou ik best wel bij de concurrent aan de slag gaan.. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Werken voor de concurrent... Empty Re: Werken voor de concurrent...

Bericht  Prosecco zo 26 dec 2010 - 2:01

_Donnaa schreef:
Liva schreef:Huh, maar als jij ergens niet meer werkt mag je toch gewoon ergens anders solliciteren? Daar heeft jouw oude werkgever toch niks over te zeggen Donnaa?
Ja, hoe ga ik dit even simpel uitleggen. Het bedrijf waar ik werk is de enige in haar soort. Het is geen winkelketen, school of ziekenhuis waarbij het mij normaal lijkt dat je bijv. als lerares wel eens van school wisselt.
Mocht er ooit een bedrijf ontstaan wat vrijwel hetzelfde is als die waar ik werk, dan mag ik daar niet gaan werken omdat ik geheimhoudingsplicht heb. Ik zou bijvoorbeeld het bedrijf kunnen helpen met informatie dat ik weet. Het is dus ook om het mezelf makkelijker te maken, want hoe makkelijk is het als je dingen van je oude werk kunt integreren in je nieuwe? Omdat ik dus geheimhoudingsplicht heb blijft alles wat er op kantoor besproken wordt binnen de muren van het kantoor. Mocht dit niet het geval zijn, dan staat daar een fictieve boete op. Die boete zal door een rechter bepaald worden.
@Prosecco - het contract is gerechtelijk opgesteld en er is wat dat betreft geen kans dat ik het zal winnen. Ik heb het contract zelf ondertekend en geheimhoudingsplicht.

Zou ik bij een 'gewoon' bedrijf gaan werken, dan zou ik best wel bij de concurrent aan de slag gaan.. smile

Het zou kunnen dat het voor jouw specifieke situatie anders is, maar ik heb zelf ook een concurrentie beding in mijn contract staan wat ik ondertekent heb. Ook heb ik geheimhoudingsplicht met een bepaalde boete bij het schenden daarvan.

Maar stel dat ik weg ga en bij een concurrent ga werken (ergens anders kan ik niet hetzelfde werk doen) dan kan mijn werkgever daar een gerechtelijke procedure van maken. Echter zal in de meeste gevallen de rechter de werknemer in het gelijk stellen. Want waar zou je anders moeten gaan werken?
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werken voor de concurrent... Empty Re: Werken voor de concurrent...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum