dreinen (peuter)
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
dreinen (peuter)
N heeft altijd wel veel gehuild, als baby huilde hij ontzettend veel.
Nu is hij bijna 3 jaar en kan hij op dagen om niks zo gaan lopen dreinen. Daarmee bedoel ik op zo'n monotoom geluid jammeren en hij blijft dat dan zo in hangen! Zoals van het weekend, hij was moe dus gingen we even een rondje rijden met de auto zodat hij even kon uitzakken/ slapen. De eerste paar km zat hij weer zo te jammeren/ huilen. Op een gegeven moment ben ik langs de weg gestopt en heb gezegd "als je nu niet stopt met huilen, draai ik om en gaan we naar huis!" en jahoor, hij was in 1x stil.
Net ook weer, ik ging hem boven aankleden maar hij had wat anders in gedachten, maar weet ook wel dat we smorgens boven eerst ons aankleden en wassen voor we naar beneden gaan. Weer huilen en dat duurt dat zo een half uur, ik vind dat zo irritant als ik net wakker ben! Ik vertelde hem na het aankleden, dat als hij zo blijft huilen ik met J naar beneden ga en hem kom halen als ik gestopt is. En weer, in 1x stil.
Het is in mijn ogen geen verdriet, hij heeft ook geen tranen en kan dus in 1x weer stoppen. Maar hoe doorbreek ik dit? Ik vind het echt niet leuk als hij om het minste of geringste gaat huilen/ jammeren.
Nu is hij bijna 3 jaar en kan hij op dagen om niks zo gaan lopen dreinen. Daarmee bedoel ik op zo'n monotoom geluid jammeren en hij blijft dat dan zo in hangen! Zoals van het weekend, hij was moe dus gingen we even een rondje rijden met de auto zodat hij even kon uitzakken/ slapen. De eerste paar km zat hij weer zo te jammeren/ huilen. Op een gegeven moment ben ik langs de weg gestopt en heb gezegd "als je nu niet stopt met huilen, draai ik om en gaan we naar huis!" en jahoor, hij was in 1x stil.
Net ook weer, ik ging hem boven aankleden maar hij had wat anders in gedachten, maar weet ook wel dat we smorgens boven eerst ons aankleden en wassen voor we naar beneden gaan. Weer huilen en dat duurt dat zo een half uur, ik vind dat zo irritant als ik net wakker ben! Ik vertelde hem na het aankleden, dat als hij zo blijft huilen ik met J naar beneden ga en hem kom halen als ik gestopt is. En weer, in 1x stil.
Het is in mijn ogen geen verdriet, hij heeft ook geen tranen en kan dus in 1x weer stoppen. Maar hoe doorbreek ik dit? Ik vind het echt niet leuk als hij om het minste of geringste gaat huilen/ jammeren.
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
Re: dreinen (peuter)
Op die leeftijd denk ik wel dat je goed bezig bent, door inderdaad aan te geven dat hij niet zo hoeft te dreinen en dat er anders consequenties aan verbonden zijn. Verder is het denk ik goed zoveel mogelijk te belonen als hij op een betere / positieve manier de aandacht vraagt.
Gast- Gast
Twellie schreef:Op die leeftijd denk ik wel dat je goed bezig bent, door inderdaad aan te geven dat hij niet zo hoeft te dreinen en dat er anders consequenties aan verbonden zijn. Verder is het denk ik goed zoveel mogelijk te belonen als hij op een betere / positieve manier de aandacht vraagt.
+1 hij is oud genoeg dat hij begrijpt dat hij met dat dreinen nergens komt.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Misschien hoort het ook wel een beetje bij deze leeftijd. Mijn oudste kan ook zo dreinen/nep huilen en als ik dan inderdaad zeg dat hij op moeten houden of anders... (en er dan een consequentie aan vast hangen) e
n dan houdt hij dus ook op.
Ik heb dus helaas ook geen tip om het doorbreken, dus lees even mee of iemand wel DE tip heeft.
n dan houdt hij dus ook op.
Ik heb dus helaas ook geen tip om het doorbreken, dus lees even mee of iemand wel DE tip heeft.
Kat1980- Kletskop
- Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Laurens doet het ook en begint nu te begrijpen dat het niet helpt en wij er zelfs wat 'boos' om worden.
Mijn neefje heeft een grote spiegel thuis in het halletje, als hij ging dreinen zeiden zijn ouders 'huilen bij de spiegel'. Hij ging braaf naar de spiegel, zag zichzelf huilen en was meteen stil.
Mijn neefje heeft een grote spiegel thuis in het halletje, als hij ging dreinen zeiden zijn ouders 'huilen bij de spiegel'. Hij ging braaf naar de spiegel, zag zichzelf huilen en was meteen stil.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Dat dreinen is hier ook erg herkenbaar! Vanochtend was het ook weer raak. Hij wil dan ook niks meer en is alleen maar aan het jammeren.
Het zal dus wel een beetje bij de leeftijd horen. Hier werkt het helaas nog niet als ik er een consequentie aan hang wanneer hij niet stopt. Ik merk wel dat hij het vaker doet als moe is.
Het zal dus wel een beetje bij de leeftijd horen. Hier werkt het helaas nog niet als ik er een consequentie aan hang wanneer hij niet stopt. Ik merk wel dat hij het vaker doet als moe is.
Dolphinne- Prater
- Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: