Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Juli/Augustus/September 2011 mama's

+22
Mamsie
Flower_L
Sjirafje
Dora
schuddebuikje
madie87
Novalee
Mama_1987
Liv
Fiebje
Funk
Theezakje13
Steep
Pien
peach
Laced
koNijntje
Aggi
yes1984
Happydobby
Fearie
Schism
26 plaatsers

Pagina 37 van 40 Vorige  1 ... 20 ... 36, 37, 38, 39, 40  Volgende

Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 37 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  schuddebuikje do 15 dec 2011 - 0:41

pippi: om te gaan werken vond ik ook helemaal niet leuk hoor. maar hij heeft het super naar zijn zin bij de oppas en bij de gastouder. als hij hun ziet begint hij al te lachen. maar vind het soms wel veel 144 uur per 4 weken. wou dat ik minder kon gaan werken maar dat kan financieel helaas niet. hoeveel ga je werken ?? maar neem van mij aan. het went snel en het voelt als of ik nooit ben weggeweest.... ik kan er nog wel 4 maanden bij gebruiken hoor....
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 37 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Steep do 15 dec 2011 - 2:05

Ik heb nog het geluk dat ik 1 keer in de week naar school moet! En dat zal ook ongeveer zo blijven tot hij een half jaar is. Dan wil ik hem 2 dagen en naar de opvang en 1 dag naar mijn moeder omdat ik moet afstuderen. Nu even uitvogelen hoeveel ik van de gemeente en de belasting vergoed krijg.. Mail gestuurd naar de gemeente maar ik krijg een algemeen antwoord terug dus dat heeft geen zin. Straks even bellen dus! KDV heb ik al, en ook al contact mee gehad en ze hebben mij even in de wacht gezet, wel is er gewoon plek dus dat is fijn!
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 37 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Steep do 15 dec 2011 - 3:18

Oeeh ik heb nog een vraagje.. Hoeveel slapen jullie kindjes overdag? Want R. slaapt heel veel overdag (heb ik het idee), zoals gisteren, dan slaapt hij van 1 tot 4, is een uurtje wakker en slaapt dan weer een uur a anderhalf. Gevolg, tussen 20uur en 23uur wakker en 'snachts vaak wakker.. Vandaag maak ik 'm iedere keer na een uur wakker, is dat ok of zouden jullie het anders aanpakken?
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 37 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Gast do 15 dec 2011 - 7:10

De tijd gaat inderdaad erg snel... ik ben alweer 6 weken aan het werk. (9 als je die 3 weken meetelt toen ik 1 dag in de week heb gewerkt).

Steep, M slaapt ook best veel, maar hij slaapt 's nachts gelukkig goed door.
Na de fles knuffelen we even, dan mag hij even spelen, op de speelmat, in de box of met de babygym. Als hij door z'n oogjes begint te wrijven en begint te gapen doe ik hem in bed, dan slaapt hij meestal tot de volgende fles.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 37 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Gast do 15 dec 2011 - 8:46

'S nachts slapen ze meestal door op af en toe een speen na. Dan slapen ze van de voeding van 22.00 door tot 6.00. Daarna slapen ze tot 9.30.
Na de voeding van 10.00 en 14.00 slapen ze vaak maar een uur. Na de voeding van 18.00 slapen ze door tot de voeding van 22.00.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 37 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  schuddebuikje do 15 dec 2011 - 8:49

hier slaapt N van 19:00 tot 05:00, dan van 05:30 tot 08:30 en dan rond half 12 gaat hij meestal slapen tot een uur of 1 of half 2. dan weer wakker tot een uur of half 5 en dan maak ik hem na een uurtje wakker omdat hij dan al soms aan zijn diepe slaap is begonen. en ik hem dan maar moeilijk wakker krijg
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 37 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Fearie do 15 dec 2011 - 8:54

@ All, hier gaat de tijd ook snel, D.ean is morgen alweer 4 maanden oud. Ik ben zelf alweer 5 weken aan het werk, volgend jaar ga ik weer 32 uur werken. Moet nog wel wennen aan het idee smile

@ Steep, D.ean slaapt hier ook nog wel redelijk veel, op de kdv meestal kleine slaapjes van 45-60 min. Maar soms ook 2 uur, dat wisselt. Meestal slaapt hij hier nog 's middags van 13 tot 15 uur. En 's ochtends na de ochtendvoeding tot 10 uur.

@ Schuddebuikje, ik heb hier hetzelfde. Moet in januari ook weer 32 uur aan de bak, werk nu 24 uur per week omdat ik vakantiedagen opgenomen heb. Het is voor mij jammer genoeg ook niet mogelijk om minder te werken, mits ik een andere beter betaalde baan ga zoeken.
Moet zeggen dat het bij mij ook snel weer als voor mijn zwangerschap was, heb het werk dan wel een beetje gemist.
Wat vervelend dat N. ziek is, hoop dat ie snel beter wordt. Astma is niets waard, maar het is te doen want ze kunnen er overheen groeien (heb het zelf ook gehad).
Kun je qua babyvoeding niet beter met groente beginnen? Omdat fruit zo zoet is, roep maar wat hoor (zoiets had ik gelezen).

@ MvJ, welkom Very Happy Gezellig dat je mee komt kletsen. Ik ben Fearie, 23 jaar en al 4.5 jaar samen met mijn vriend van 32 jaar. Wij zijn 16 augustus papa en mama geworden van D.ean smile Hebben 2 jack russels en ik werk bij een financieel kantoor.

@ Steep, wat vervelend van je schoonmoeder/ouders. Wat moet je daar nu mee? Ik zou ook flink balen, heb je ze ondertussen al gesproken? Echt mooi weer spelen voor de buitenwereld dus Sad Ben benieuwd hoe je zoontje reageert op de bijvoeding, hoop dat ie er niet te heftig op reageert qua krampjes.
wat fijn trouwens dat je volgende week geopereerd gaat worden, hoop alleen wel dat je er niet teveel last van hebt ivm kerst enzo. smile

@ Pippi, wat jammer dat het wennen niet goed ging. Wat een gedoe met je kereltje en zijn piemeltje zeg, ik hoop echt dat ze hem snel kunnen helpen. Als het plassen hem zo zeer doet, kunnen ze hem echt niet te lang laten wachten. D.ean heeft gelukkig geen last van zijn mankementje smile
Jij hebt ook al zo'n schoonmoeder met vervelende acties, valt me toch wel op dat veel meiden last hebben van bemoeizuchtige of juist totaal niet geïnteresseerde schoonmoeders.

@ Schism, fijn dat het werken je weer goed bevalt. Wel vervelend dat je zoontje ziek is, wat is het RS virus trouwens?

@ PM, hoe ging je bijscholing en het filmen bij je thuis? Hoe gaat het nu met jou en je kereltjes?

@ Fiebje, wat heb je een lekker kereltje zeg. Hoe geef je W zijn vitamine druppels? Ik geef dat al maanden op een lepeltje, D. is het dus al helemaal gewend. Vind dat over bijvoeden en eten uit de mond kijken zo'n onzin. D. zat vanavond ook naast me te kijken hoe ik zat te eten, hij had z'n handjes in zijn mond en was aan het mopperen. Maar dat is geen reden om al te gaan bijvoeden. Ik ga echt met 6 maand beginnen, misschien een paar dagen eerder 3 ofzo. Maar niet eerder, begin dan ook met rijstebloem.


Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 37 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Gast do 15 dec 2011 - 9:27

MvJ, sorry heb helemaal over je berichtje heen gelezen. Leuk dat je mee komt kletsen!
Ik ben Kruumel, 29 jaar oud, bijna 11 jaar samen met mijn man, hij is bijna 31. We wonen 5 jaar samen en zijn 2,5 jaar getrouwd. Onze zoon is dik 4 maanden oud.

PM, wat fijn dat je jongens nu zo goed slapen, krijg je zelf ook wat meer rust nu?
Gaat het goed nu ze weer thuis zijn?

Slapen, hoe ga je je kindje eigenlijk minder laten slapen. Gewoon op houden tot hij moe wordt en dan naar bed?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 37 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Steep do 15 dec 2011 - 10:17

Ik heb m nu na een uur wakker gemaakt, dus hij heeft vandaag (van 12 tot half 7) 2 uurtjes geslapen. En ligt nu in bed. Wortel ging goed, geen last na krampjes en het is verteerd! Mijn vriend had de eer. En hij had vandaag nog niet gepoept. Tijdens het verschonen ging hij poepen en de luier kon het niet aan, dus mijn vriend heeft de rest moeten opvangen in zijn hand hahaha! Het was oranje Very Happy. Zoooo grappig! Zijn hand is ook oranje nu! Ik had de tranen over mijn wangen! Morgen weer wortel dus smile
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 37 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  schuddebuikje do 15 dec 2011 - 11:00

whahahahahahahaha ik zie het helemaal voor me. mischien had ik snel mijn hand weg gehaald.
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 37 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Steep do 15 dec 2011 - 11:03

Dan was onze bank nu oranje Very Happy. Ik had het moeten filmen. Echt hilarisch! Ik heb gegierd van het lachen! Babypoep is leuk!
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 37 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  schuddebuikje do 15 dec 2011 - 11:05

mmmmh dan is het inderdaad een heel ander verhaal. voeding voor you-tube. te grappig..
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 37 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Fearie do 15 dec 2011 - 11:50

@ Steep, wat grappig zeg. Ben hier ook erg benieuwd naar D. eerste hapjes, maar dat duurt nog 2 maandjes. Wel jammer dat je bij dit soort momenten nooit de camera bij de hand hebt.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 37 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Fiebje do 15 dec 2011 - 11:57

Fearie, ik geef de druppels ook al vanf het begin op een lepel. Hoe gaat met de temp?

Kruumel hoe gaat het met je petekind?

Pippi, bah wat een verhaal van je schooonmoeder. Is idd ook niet leuk voor je vriend. Vind hij het zelf ook erg dat het zo verloopt?

Steep thanx voor het invullen! Geloof dat W de grootste is.... Weet eigenlijk niet wat gemiddeld is voor deze leeftijd. Hihi oranje poep, en het is nog niet eens koniginnedag! Gelukkig geen last van zijn darmpjes.

Verder begint mijn geheugen mij in de steek te laten. Heb tussendoor telkens gelezen, W is de hele avond al huilerig. Vandaag bij mijn moeder ook, ze zei het enigste wat hij wilde is bij je zitten. Hij huilt nu nog, maar echt hoog en gilt af en toe. Maar zodra ik erheen en til hem op is tie stil. Leg hem weer neer en gelijk weer brullen. Af en toe zou ik mijn man wel willen zijn die slaapt er doorheen. Je zou toch denken dat hij nu toch moe zou moeten zijn? Zal het nog door de prikjes van gister komen? Heb tussendoor net ook. De koffer gepakt dit wknd gaan we met z'n 3en weg. Man wat moet je veel meenemen voor een baby.
Sorry voor mijn onsamenhangend verhaal.... Geloof dat mijn batterij op begint te raken.

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 37 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Fearie do 15 dec 2011 - 12:06

@ Fiebje, de temp gaat redelijk goed. We kleden hem nu 's nachts warm aan, romper, broekje, sokjes, slaapzak met mouwen en mutsje op. Ook staat de verwarming aan op z'n kamertje. Maar zodra we hem zonder dit alles in bed leggen, dus in z'n gewone kleertjes koelt ie vrijwel direct af.

Wat vervelend dat W zo huilerig is, zou er een tandje aankomen? Is wel vroeg, maar R van Steep heeft er ook al 2 toch. Hoop dat ie straks wat minder huilerig is en dan jullie nog wel van je weekendje weg kunnen genieten, waar gaan jullie naartoe? Heb hier ook zo'n vent die overal doorheen slaapt en dan zegt ie ook nog dat ik hem maar wakker moet maken als D 's nachts wakker is, dat doe ik dus niet want dan zijn we alle 3 wakker. Ook een beetje overbodig.

Als je de druppels al op een lepel geeft, hoeft W dus ook niet aan de lepel te wennen zoals ze op het CB zeiden. Hier werd aangegeven dat druppels op de lepel geven een prima begin is.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 37 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Fiebje do 15 dec 2011 - 12:29

Fearie, fijn dat het nu beter gaat. Maar dat hij zo snel afkoelt komt dat puur door zijn gewicht?

Shit hij sliep, maar is nu weer wakker. En gelijk huilen je zou idd zoiets wel gaan denken. Dit doet hij anders nooit, en eerlijk waar als je hem oppakt is hij stil. Maar hem laten liggen en troosten werkt niet.
We gaan naar Keulen morgen weg en maandag weer terug. Ben benieuwd ook met slapen enzo.

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 37 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Gast do 15 dec 2011 - 20:19

Ik geef de druppels ook vanaf t begin op een lepeltje.

De rijstebloem werkt wel volgens mij. M heeft van 23 tot 7.30 geslapen. Ik had ook het gevoel dat hij niet voldoende had voor een hele nacht. Geloof dat dat wel klopt.

Met mn petekindje gaat het erg goed. Ze wil alleen nog niet slapen 's nachts. Ze huilt veel 's nachts. We gaan vanavond met zn drieen kijken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 37 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Fearie do 15 dec 2011 - 20:58

@ Fiebje, de HA zei dat ie ondanks dat ie goed op gewicht zit gewoon te weinig spek heeft. We kleden hem dus nu goed warm aan en vandaag heb ik z'n slaapzakje meegegeven naar de kdv.
Hoe ging het de rest van de nacht met W?

@ Kruumel, veel plezier met het kraambezoek vandaag.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 37 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Fiebje do 15 dec 2011 - 23:52

Fearie, wel fijn dat het beter gaat. Spekkies zullen vast nog wel komen.
Hij ging rond half 1 slapen, nu door de korte nacht gelijk. Weer minder voeding. Baal daar dan zo van.

Kruumel veel plezier! Tja die nachten moet de eerste baby nog tegenkomen die vanaf dag 1 doorslaapt. De eerste weken zit je ook nog om de 3 uur met voeding. Pff als ik daar aan terug denk, ben blij dat dat achter de rug is!

Wij zijn bepakt en bezakt en ready to go. Vroeg net aan mijn man heb je alles? Jjjjaaaaa. Ook de reserveringsnummer of papieren? Moet dat?! Ik denk van wel. Lijkt me handig.....

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 37 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Fearie vr 16 dec 2011 - 0:03

@ Fiebje, fijn dat je toch nog een beetje hebt kunnen slapen. Komt goed met je voeding, gewoon de kolf meenemen.
Veel plezier met je weekendje weg, geniet ervan ! En check nog ff alles, want mannen vergeten altijd de helft Wink

Ik ken een doorslapende baby, mijn buurmeisje heeft vanaf dag 1 doorgeslapen op een enkele uitzonderlijke nacht.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 37 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Gast vr 16 dec 2011 - 0:36

Fiebje, fijn weekend, veel pelzier!

M heeft vanaf het begin ook goed geslapen hoor. Hij moest wel om de 3 uur een voeding, maar daar tussen sliep hij goed. Toen we 1 nachtvoeding weg mochten laten sliep hij meteen 6 uurtjes door.

Elke 3 uur wakker voor een voeding is toch anders dan elke 10 minuten huilen... Dat heeft M niet gehad. Eens kijken hoe afgelopen nacht gegaan is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 37 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Happydobby vr 16 dec 2011 - 2:49

@steep, hoe ging de wortel?

M. slaapt nu tussen 11 en 12uur, 15 en 16 uur en dan van 20.00 tot 23.00, nog een bv en dat laat ik hem slapen totdat hij zelf wakker word, ong 9.00
Overdag dus bijna niet meer.

@schuddebuikje, idd de tijd vliegt. En wat groeien ze snel he!

@Fiebje, ik geef net als fearie de vit D op de lepel, eerst deed ik het in de fles maar daar werden de flessen vettig van.

@Fearie, M. heeft ook geen spekjes maar hij heeft het ook nooit koud. Wel doe ik hem in een warme slaapzak + dekentje in bed.

@kruumel, hopelijk slaapt je petekindje snel beter, hoe bevalt het werken bij jou? Bij mij prima eigenlijk.


Gisteren weer gewerkt, M. heeft al weer netjes 3 nachten doorgeslapen, sprongetje lijkt over, vanavond weer nachtdienst, ga zo maar even slapen als M. ook middagdutje gaat doen.

Werken is zo leuk, Ik kwam binnen, wij werken met uniform, zegt een bewoner, zuster, kan u me helpen, dus ik zeg, ja tuurlijk en ik noem haar naam. Kijkt ze me aan en zegt ze: Wie bent u eigenlijk, ik ken u helemaal niet. haha, lache toch. Ik breng haar in de nacht wel naar het toilet maar ik werk in het donker dus ze had me gewoon nooit goed gezien haha.



Ik woonde trouwens ooit op de rand van Utrecht, I love Arnhem trouwens! We gingen altijd stappen op de korenmarkt

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 37 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  schuddebuikje vr 16 dec 2011 - 6:23

nog iemand hier last van :

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 37 1450188181_6_TN6L


Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 37 1450188611_6_Su0f

hihihihihihihihihihi
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 37 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Fearie vr 16 dec 2011 - 6:30

Wat een kleine reus, D.ean past hier nog in de wagenbak, maar zal niet lang meer duren.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 37 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  schuddebuikje zo 18 dec 2011 - 19:56

jeetje wat is het hier rustig....
iedereen een lekker weekend gehad ??
wij wel hoor. hadden beide een heel weekend vrij.
zaterdag hebben we gewoon lekker rustig aan gedaan. in de middag nog even de stad in voor kado's voor onder de boom. in de avond eeen verjaardag en daarvan waren we pas half 2 thuis. zondag zijn we naar mijn ouders geweest even. en verder weer rustig aan gedaan. in de avond n.ick naar schoonzus gebracht omdat ik vandaag om 5 uur moest beginen. en op tijd naar bed.
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 37 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 37 van 40 Vorige  1 ... 20 ... 36, 37, 38, 39, 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum