Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Juli/Augustus/September 2011 mama's

+22
Mamsie
Flower_L
Sjirafje
Dora
schuddebuikje
madie87
Novalee
Mama_1987
Liv
Fiebje
Funk
Theezakje13
Steep
Pien
peach
Laced
koNijntje
Aggi
yes1984
Happydobby
Fearie
Schism
26 plaatsers

Pagina 18 van 40 Vorige  1 ... 10 ... 17, 18, 19 ... 29 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 18 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Gast za 22 okt 2011 - 9:51

Zo ver ik weet mag het wel, als je maar tussendoor een keer schut en de voeding niet warmen laat worden als 35 (?) graden.

Op een KDV zullen ze er ook vast wel strenger in zijn.

Vlg het boekje van het CB mag het ook gewoon in de magnetron. Opwarmen dan, ontdooien moet in de koelkast.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 18 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Fearie ma 24 okt 2011 - 22:22

yes1984 schreef:Gaan jullie nog leuke dingen doen het weekend?

Wat is het rustig hier smile

Wij zijn vrijdagavond uiteten geweest, D mee in de maxi cosi. Was erg lekker en gezellig, voor D had ik bv in een flesje en daarna sliep ie zo door.

Sinds donderdag is ie verkouden en sinds zaterdag huilt ie bijna onafgebroken als ie wakker is, hij wil niet alleen liggen waardoor ik bijna niets kan. Loop nu steeds met hem rond, bij vlagen gaat het goed en 'snachts ook geen probleem maar overdag, drama.

Iemand enig idee?

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 18 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Gast ma 24 okt 2011 - 23:03

Fearie: heeft hij het 8 weken sprongetje al gehad? Dan zijn ze vaak ook huilerig.

En dat soort dagen heb ik ook hoor, dan ik de hele dag met een kind op schoot zit. Maar je doet er weinig aan vrees ik. Alleen wandelen is dan een succes hier, dan zijn ze ook stil.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 18 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Fearie ma 24 okt 2011 - 23:25

ProudMama schreef:Fearie: heeft hij het 8 weken sprongetje al gehad? Dan zijn ze vaak ook huilerig.

En dat soort dagen heb ik ook hoor, dan ik de hele dag met een kind op schoot zit. Maar je doet er weinig aan vrees ik. Alleen wandelen is dan een succes hier, dan zijn ze ook stil.

Hij heeft voor zover ik weet heeft ie rond 8 weken niet van deze buien gehad, hij is maar 2 dagen eerder geboren. Zou het een sprongetje zijn? Hij is ook nog een beetje verkouden.

Met dat ik dit schrijf, druk ie zijn luier vol en is ie opgelucht, had hem met gevoed en een schone luier gedaan. Op naar een nieuwe smile

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 18 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Happydobby di 25 okt 2011 - 1:01

Borstvoeding kan wel in de magnetron opgewarmd hoor, alleen je moet steeds goed schudden.
Op een kdv doen ze dat niet, dat klopt.

Ontdooien doe ik ver van te voren en nooit als ik het snel nodig zou hebben, dan maak ik nog liever kv klaar.

@Fearie, klinkt als een sprongetje, dan wil M. ook alleen maar bij me zitten.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 18 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Fearie di 25 okt 2011 - 1:07

Happydobby schreef:@Fearie, klinkt als een sprongetje, dan wil M. ook alleen maar bij me zitten.

Hoeveel dagen heeft M er last van gehad?

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 18 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Happydobby di 25 okt 2011 - 2:32

Alle keren 1 dag.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 18 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Fiebje wo 26 okt 2011 - 1:23

Happydobby schreef:Borstvoeding kan wel in de magnetron opgewarmd hoor, alleen je moet steeds goed schudden.
Op een kdv doen ze dat niet, dat klopt.

Op de borstvoedingssite staat juist dat je het niet mag schudden maar dat je het moet zwenken. Anders gaan er bepaalde stoffen weg.
Ben je al bij de osteophaat geweest?

Pm: En is de kinderfysio al geweest?
Steep: Hoe gaat het met voeden?

Hoe gaat het met de werkende mama's?

Hier nog aan het genieten van de laatste 1,5 week verlof, gek idee om zo weer aan het werk te gaan.
W is maandag wezen wennen bij de gastouder was goed gegaan hij heeft er alleen maar liggen slapen!
Fysio is nog geweest en had nog wat oef voor zijn heupje.
Vorige week voor het eerst wezen zwemmen, hij vond het heerlijk!
En vandaag babymassage gehad, dus meneer ligt nu onder zeil. Oftewel je hebt verlof maar wat vliegen de dagen voorbij!!
Vraag me wel is af hoe alles gaat als ik zo weer aan het werk bent, nog drukker? Of is het juist bijkomen op het werk?!

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 18 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Steep wo 26 okt 2011 - 2:30

Helloo!! Ik ben zo druk haha! Gisteren naar mijn schoonouders geweest, lekker gegeten en mensen gekeken in hun restaurant, was heel gezellig!

Ik geef alleen nog maar kv, binnen een paar dagen was mijn borstvoeding helemaal terug gelopen (helaas), maar dit gaat ook prima zo! Ik heb meer rust omdat ik nu weet hoeveel hij binnen krijgt. Hij ligt nu lekker te slapen op het voedingskussen naast me. Ik ben benieuwd wanneer hij zijn sprongetje krijgt, al heeft hij hier de keren ervoor er weinig last van gehad, behalve veel willen drinken..

Hij slaapt nu in een slaapzakje en dat gaat super goed! Slaapt ook langer, tot een uurtje of 5 a half 6, dus we gaan de goede kant op! Hij drinkt nu 180+6 (hij heeft heel lang 150+5 gedronken) dus daar ben ik ook wel blij mee.. Alleen merk ik dat ik het lastig vind qua hoeveelheid omdat hij niet altijd alles opdrinkt. Soms drinkt hij 3 x 180+6, en (bijvoorbeeld) 2 x 120+4. Is dat dan teveel? I don't get it nerd

Ik zelf ben een beetje grieperig ofzo, last van mijn keel en mijn oren en een beetje suffig gevoel.. En die verdomde fruitvliegjes zijn nog niet weg! Ik krijg het vriendlief er maar niet in dat hij etenswaren die hij niet gebruikt moet opbergen of moet weggooien in een afgesloten zakje.. Zo blijven we bezig dus.. Heel frustrerend, vooral omdat we hebben afgesproken dat ik voorlopig het huishouden doe. Hij is het weekend weggeweest, maar hij heeft zijn spullen nog niet uitgepakt, dus er staat nog een koffer in de woonkamer en een rugzak in de gang. Ik vind dat hij dat best zelf uit kan pakken en in de was gooien, of is dat nou onredelijk?

Ik ben een beetje prikkelbaar merk ik haha! Ik mis het zwanger zijn ook gewoon, ik vond het echt heerlijk namelijk haha! Sommige momenten wel ongemakkelijk, dikke buik, opgezette voeten, maar ik vond het ook heel gezellig en ik voelde me heel goed.. Naja ik kom er wel doornheen! Ik ben nu ook heel blij met de kleine man!

edit: was nog helemaal niet klaar met vertellen haha! Ik heb gesolliciteerd op de functie van begeleider van mannen 35+ die op een woongroep wonen. Zij hebben een verstandelijke handicap en zware gedragsproblemen. Is een fucntie voor 14 a 24u per week en ik denk dat ik dat wel goed kan combineren met afstuderen, R.uben en de huishoudelijke taken. Ik hoop die baan te krijgen! Ik wil sowieso maximaal 24 uur werken nu R.uben nog zo klein is.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 18 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 4:00

Steep succes met je sollicitatie!
Hoe ging het overstappen op kv bij jou? Welke voeding heb je? En moest R er erg aan wennen? Moest hij spugen of helemaal niet?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 18 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Steep wo 26 okt 2011 - 4:21

Ging wel soepel, ik geef kruidvat en dan de normale. Fijn spul! Hij geeft soms een mondje terug, soms lijkt het heel veel, dat deed hij met bv niet. Hij drinkt heel gulzig dus ik geloof dat hij het wel lekker vindt haha! Ik heb niet gemerkt dat hij eraan moest wennen. Ik wilde 'sochtends, 'savonds en 'snachts voeding blijven geven maar ineens liep het hard terug. Wat het CB tegen mij zei dat je om en om moet geven als je afbouwt. Dus bijvoorbeeld eerst een week: bv, kv, bv, bv, bv, bv, en dan een week: bv, kv, bv, kv, bv, bv en ga zo maar door. Ik heb ook geen last van stuwing gehad, maar soms lek ik nog wat haha!
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 18 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Theezakje13 wo 26 okt 2011 - 6:36

Dames,

Ik kom niet aan reageren toe..
Ik lees wel mee, maar ben druk met werken, huishouden, K uiteraard!!
Hoop snel weer wat van me te laten horen!
Ik moet wel zeggen dat ik het werken echt heerlijk vind.
Theezakje13
Theezakje13
Prater
Prater

Aantal berichten : 720
Punten : 774
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 18 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Steep do 27 okt 2011 - 4:13

Wie voelt zich nog meer een beetje ziekig? Ik heb al dagen dat ik me grieperig voel helaas..

Hoe gaat het met alle baby's? Met R. gaat het goed, alleen vind ik wel dat hij mag beginnen met doorslapen haha! Hij wordt nu wakker tussen half 5 en 5 en verder kan ik het niet rekken want dan gaat hij gillen (niet huilen maar echt gillen).
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 18 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Fearie do 27 okt 2011 - 6:35

@ Theezakje, jammer dat je zo druk bent. Maarja, het forum is natuurlijk geen prioriteit he.

@ Steep, zijn hier allemaal al verkouden geweest. Met D.ean gaat op zich alles goed, al heb ik het idee dat ie vanaf zaterdag al in een sprongetje zit. Bij vlagen is ie super vrolijk en aan het brabbelen en andere moment schreeuwt ie alles bij elkaar, echt schreeuwen tot ie er bijna in stikt.
Iemand tips?

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 18 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Gast do 27 okt 2011 - 6:52

@Fearie: Had het pas met S. Gillen, gillen, gillen en nog een gillen. Geen idee wat er aan de hand was.
Ik heb hem gewoon verschoond en daarna ingebakert en het was over. Echt, de Pacco zakken zijn geweldig!!
Misschien heeft D. dan ook gewoon rust nodig? Lekker instoppen en even aankijken wat hij doet, misschien is hij overprikkeld en gewoon te moe?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 18 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Fearie do 27 okt 2011 - 6:56

@ PM, heb hem een paar keer ingebakerd, gaat meestal een half uur tot een uur goed en dan begint hij weer met schreeuwen. Hij zit nu bij me op schoot de kamer in te kijken, maar zo straks was het vanaf half 7 brullen, gillen en krijsen. Hoop dat het van het weekend toch wel over is, heb ook nog een gefrustreerde vent rondlopen (vanwege zijn werk en contract) en soms is dat een beetje teveel van het goede.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 18 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Gast do 27 okt 2011 - 6:59

Huiluurtje? Is hier ook altijd rond die tijd, dan tussen de voedingen zijn ze iedere wakker en aan het huilen. Precies als wij willen eten/ koken enz. En dan na de volgende voeding gaan ze als engeltjes slapen...

Al moet ik zeggen dat 'afleiding' wel helpt. Als ze iets te zien hebben is het minder.
En een speentje natuurlijk, vooral J heeft heel veel zuigbehoefte.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 18 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Fearie do 27 okt 2011 - 7:05

Jammer genoeg geen huiluurtje, meestal begint het na 11 uur 's ochtends tot een uur of 9 's avonds. Wel in vlagen hoor, gelukkig niet continue. Hij kan zo ook een uur op z'n speelkleed liggen brabbelen.
Als hij huilt, wil ie ook niets meer, geen speen, pink, zelfs soms de borst niet. Ik loop nu veel met hem rond en in de draagdoek.
We wachten het wel af, heb bijna het idee dat ie zijn 2 en 3 maandensprong in 1x doet haha.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 18 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Fearie za 29 okt 2011 - 20:02

Al een paar dagen rustig hier, hebben we allemaal het terugzetten van de klok overleefd? D.ean heeft er weinig last van, hij werd om 4 uur wakker maar viel weer in slaap tot half 7.
De huilbuien zijn gelukkiig ook afgelopen, vandaag een lekker dagje bij huis met z'n 3en.

Hoe hebben jullie kids het vannacht gedaan?

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 18 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Fiebje za 29 okt 2011 - 22:17

Hier is de nacht ook prima gegaan. W kwam op dezelfde tijd als de afgelopen dagen rond 9 uur. Was nu dus om 8 uur geen ramp dus en hij ligt nu nog te slapen.

Wat fijn fearie dat het gehuil weer over is!
En ook bijna weer aan de arbeid?

Pm hoe gaat het met jou mannen slapen ze inmiddels al door?

Werkende mama's: hoe doen jullie dat op de dagen dat je vrij bent komt je kindje opde2lfde tijd als op de dagen dat je vrij bent?

Hier nog 1 weekje verlof en dan weer aan het werk. Zal wel weer wennen zijn.
Op hoeveel voedingen zitten jullie? Ik kom niet uit qua tijd als ik om de 4 uur moet voeden maar een voeding minder red hij ook niet. Afgelopen week waren de late uurtjes iedere x een drama en gaat hij pas tussen twaalf en 1 slapen. Als hij eenmaal slaapt slaapt hij dan wel weer door tot een uur of negen. Weet niet zo goed wat ik moet doen ook met het oog dat ik straks weer meot werken dan is het niet zo fijn om tot zo laat te lopen spoken.
Verder heb ik de laatste dagen ineens erg last van dat ik bang ben dat me iets overkomt. Dat we zo kwetsbaar zijn etc. Voor iemand herkenbaar?

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 18 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Gast zo 30 okt 2011 - 1:28

Het doorslapen is helemaal over hier... Kwam mooi uit, dat doorslapen, minder voedingen per dag dus grotere flessen...

Inmiddels hadden ze vandaag om 12 uur al de 4e voeding binnen... Sad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 18 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Fiebje zo 30 okt 2011 - 2:37

Ow pm wat ontzettend balen. Red je het allemaal wel op bv?

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 18 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Fearie zo 30 okt 2011 - 3:03

@ PM, das mooi balen. Hoelang/vaak hebben ze nu doorgeslapen? Vind het echt super goed dat je nog steeds bv geeft smile

@ Fiebje, ben zeker blij dat de huilweek over is. Nu kan ik weer genieten van mijn manneke, ik moet over 2 weken weer aan het werk. 14 november is het zover, ben wel benieuwd. Heb er ook wel zin in.
Fijn he, dat de nacht goed is gegaan, maar wel vervelend dat ie 's nachts zo spookt en niet wil slapen. Ik zit om de 4 uur met de voedingen, ik ga wss om 6 uur starten en dan 10, 14, 18 en 22 uur.

Ik ken het gevoel trouwens van dat je bang bent dat je/jullie iets overkomt, ik heb dat sinds het einde van mijn zwangerschap. Ik ben doodsbang dat ik val, struikel of van de trap afval ofzo als ik D.ean vasthoud. Of dat ik of mijn vriend wat overkomt als we weg zijn.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 18 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Gast zo 30 okt 2011 - 4:35

Om die 4 uur redden ze hier echt niet. Heel af en toe, maar meestal komen ze overdag echt om de 3 uur. Helaas. Om die 4 uur zou ik wel wat meer tijd hebben om bijv de deur uit te gaan. Wie weet komt het nog.

De angst dat mij iets overkomt heb ik niet, dat er iets mis kan gaan met hun wel. Dat ik ze een keer vind...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 18 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Fiebje zo 30 okt 2011 - 10:03

Fearie ik heb er ook wel weer zin in. Al vind ik het wel moeilijk om hem niet om me heen te hebben.

Pm, dat is idd rot dat ze nog om de drie uur komen voor voeding. Op hoeveel cc zitten ze nu ongeveer? Hier heeft W wel eens dagen van om de vier uur maar vandaag was 8, 12, 15, 17.30 (1 borst) en 20.00 uiur.

*klopt af* maar hier ligt W sinds half negen te slapen in bed!!
Ben benieuwd hoe laat hij weer komt.

Zijn jullie kindjes zoet gaan slapen? Nog last van het tijdverschil of meer dat het eerder donker is?h

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 18 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 18 van 40 Vorige  1 ... 10 ... 17, 18, 19 ... 29 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum