Juli/Augustus/September 2011 mama's
+22
Mamsie
Flower_L
Sjirafje
Dora
schuddebuikje
madie87
Novalee
Mama_1987
Liv
Fiebje
Funk
Theezakje13
Steep
Pien
peach
Laced
koNijntje
Aggi
yes1984
Happydobby
Fearie
Schism
26 plaatsers
Pagina 16 van 40
Pagina 16 van 40 • 1 ... 9 ... 15, 16, 17 ... 28 ... 40
Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's
@ Pippi: Sterkte, ik hoop dat hij snel opknapt!
@ Pien: Fijn dat het werken je is bevallen, het lijkt me toch al moelijk om weer te gaan beginnen dus fijn als het dan in ieder geval leuk is
@ Fearie: Ik heb geprobeerd om K een 0 tot 6 maanden speen te geven, maar die moet hij echt niet! Die is ook wel een stukje groter. Verder heb ik een kleine dental speen geprobeerd, lijkt me toch iets beter, maar die spuugt hij ook meteen uit.
@ HD: Hoe was het bij het cb?
@ All: K heeft vannacht 7,5 uur doorgeslapen! Mama natuurlijk niet, die lag vanaf 4 uur wakker, te wachten tot ie kwam voor zn fles
Verder is hij de laatste dagen onrustig. Meer huilen en hij geeft voeding terug, wat hij normaal nooit doet
@ Pien: Fijn dat het werken je is bevallen, het lijkt me toch al moelijk om weer te gaan beginnen dus fijn als het dan in ieder geval leuk is
@ Fearie: Ik heb geprobeerd om K een 0 tot 6 maanden speen te geven, maar die moet hij echt niet! Die is ook wel een stukje groter. Verder heb ik een kleine dental speen geprobeerd, lijkt me toch iets beter, maar die spuugt hij ook meteen uit.
@ HD: Hoe was het bij het cb?
@ All: K heeft vannacht 7,5 uur doorgeslapen! Mama natuurlijk niet, die lag vanaf 4 uur wakker, te wachten tot ie kwam voor zn fles
Verder is hij de laatste dagen onrustig. Meer huilen en hij geeft voeding terug, wat hij normaal nooit doet
Schism- Prater
- Aantal berichten : 805
Punten : 888
Registratiedatum : 24-11-10
Schism, hier precies hetzelfde. L. Huilt ontzetttend veel, veel spugen en weinig slapen. Pff.. Hij is nu ook al bezig sinds vanochtend. Zolang we hem vasthouden en knuffelen is het goed, maar zodra we hem terugleggen in zijn bedje begint hij te brullen.
Laced- Kletskop
- Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10
Dan zal het wel een sprongetje zijn of weet ik hoe ze dat noemen?
Wel erg toevallig als ze dat allebei hebben rond dezelfde tijd toch?
Wel erg toevallig als ze dat allebei hebben rond dezelfde tijd toch?
Schism- Prater
Ja, ik had vanochtend even in het oei ik groei boek gekeken en daar staat dat er rond de 8 weken ofwel de 2 maanden een sprongetje zal plaatsvinden.
Vanochtend zat hij zelfs te glimlachen naar zijn megagrote kip knuffel! Nu is hij eindelijk rustig en ligt hij te slapen. Maar ook l. Is erg onrustig, niets is goed. Z'n armen zwaait hij alle kanten op.
Vanochtend zat hij zelfs te glimlachen naar zijn megagrote kip knuffel! Nu is hij eindelijk rustig en ligt hij te slapen. Maar ook l. Is erg onrustig, niets is goed. Z'n armen zwaait hij alle kanten op.
Laced- Kletskop
- Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Klinkt bekend allemaal ja. Als je vanaf de uitgerekende datum kijkt klopt 8 weken wel ongeveer hier. Staat er ook bij hoe lang dat sprongetje duurt
Schism- Prater
Hallo dames!
Zou ik hier ook nog mee mogen doen?
M.aaike is van 04-07
M.aaike is van 04-07
Dora- Kletskop
- Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Kan goed het 8 weken sprongetje zijn, hebben we hier pas ook gehad. Ben 4 weken te vroeg bevallen en je moet rekenen vanaf uitgerekende datum.
Inbakeren hielp goed hier, ook als ze wakker waren.
Inbakeren hielp goed hier, ook als ze wakker waren.
Gast- Gast
gezelligTeigertje schreef:Hallo dames!
M.aaike is van 04-07
Gast- Gast
@Pm, vlgs kruumel moet een bv kindje 100 gr per week aankomen. Dat doet M. dus dat gaat goed.
M. overstrekt niet, maar strekt gewoon vaak, Ik weet niet hoe ik het moet noemen, die arts zei dat het prima ging.
@Pippi, sterkte!
@Schism en laced, klinkt als een sprongetje bij jullie, dan willen ze alleen bij mama zitten.
@Teigetje, hoe gaat het met jullie? Ben je alweer aan het werk?
M. heeft geen last van zijn prikjes gehad, hij is vandaag lekker vrolijk. Heerlijk! Zie dat ik officieel nog 2 weken vrij ben en dan moet ik er ook aan geloven.
M. overstrekt niet, maar strekt gewoon vaak, Ik weet niet hoe ik het moet noemen, die arts zei dat het prima ging.
@Pippi, sterkte!
@Schism en laced, klinkt als een sprongetje bij jullie, dan willen ze alleen bij mama zitten.
@Teigetje, hoe gaat het met jullie? Ben je alweer aan het werk?
M. heeft geen last van zijn prikjes gehad, hij is vandaag lekker vrolijk. Heerlijk! Zie dat ik officieel nog 2 weken vrij ben en dan moet ik er ook aan geloven.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
@ Pien, wat fijn dat je werk je weer bevalt en dat het goed gaat. Veel plezier vanmiddag met alle dames van de zwangerschapscursus Hoop dat morgen ook alles goed is bij de kinderarts.
@ HD, D.ean heeft ook de difrax-speen ja. De bibispeen spuugt ie ondertussen ook uit, dus ga morgen ff naar de winkel en een nieuwe difrax-speen halen (ondanks dat we nog 4 normale spenen hebben liggen ). Fijn trouwens dat M 150 gr is aangekomen in een week. Wat leuk dat je man bij EAgames werkt, dan zullen jullie de kast wel vol hebben liggen met spelletjes Wat fijn dat M geen last van zijn prikjes heeft gehad, ik moet over 3 weken ook weer aan het werk Gaat snel he
@ Pippi, weet je ondertussen al wat meer over L.?
@ Schism, wat vervelend dat K zo onrustig is, wel fijn daarentegen dat ie 7.5 uur heeft doorgeslapen. Heb zelf geen idee of het een sprongetje is, misschien een regeldag?
@ Teigertje, welkom. Hoe gaat het met jullie? Alweer aan het werk, bevalt het een beetje?
@ All, D.ean heeft vannacht van half 11 tot half 6 geslapen. Was er erg tevreden over, hoop dat ie het vaker volhoudt Vanochtend ff koffiegeleut met een vriendin, vanmiddag rommelen in huis en even hardlopen.
@ HD, D.ean heeft ook de difrax-speen ja. De bibispeen spuugt ie ondertussen ook uit, dus ga morgen ff naar de winkel en een nieuwe difrax-speen halen (ondanks dat we nog 4 normale spenen hebben liggen ). Fijn trouwens dat M 150 gr is aangekomen in een week. Wat leuk dat je man bij EAgames werkt, dan zullen jullie de kast wel vol hebben liggen met spelletjes Wat fijn dat M geen last van zijn prikjes heeft gehad, ik moet over 3 weken ook weer aan het werk Gaat snel he
@ Pippi, weet je ondertussen al wat meer over L.?
@ Schism, wat vervelend dat K zo onrustig is, wel fijn daarentegen dat ie 7.5 uur heeft doorgeslapen. Heb zelf geen idee of het een sprongetje is, misschien een regeldag?
@ Teigertje, welkom. Hoe gaat het met jullie? Alweer aan het werk, bevalt het een beetje?
@ All, D.ean heeft vannacht van half 11 tot half 6 geslapen. Was er erg tevreden over, hoop dat ie het vaker volhoudt Vanochtend ff koffiegeleut met een vriendin, vanmiddag rommelen in huis en even hardlopen.
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Forumster | Naam kind | Geboorte- datum | Geboorte- gewicht | Geboorte lengte | Huidig gewicht | Huidige lengte | Bij aantal weken |
Schuddebuikje | Ni.ck | 4 juli 2011 | 4645gram | 56 cm | 6050 gram | 62,2 cm | 11 |
Theezakje | K.as | 14 juli 2011 | 3860 gram | 53 cm | 6090 gram | 63 cm | 11 weken |
ProudMama | S.em & J.esse | 18 juli 2011 | 2495 & 2875 gram | 47 cm | 5760 & 6265 gram | 58,5 & 60 cm | 13 weken |
Happydobby | M.yles | 21 juli 2011 | 3046 gram | 52 cm | 5185 gram | 62 cm | 12 weken |
Steep | R.uben | 22 juli 2011 | 3240 gram | 49,5 cm | 5450 gram | 60 cm | 9 weken en 4 dagen |
Pien | E.lin | 25 juli 2011 | 3435 gram | 54 cm | 4860gram | 58,5cm | 9 weken en 1 dag |
Kruumel | M.ike | 3 augustus 2011 | 2510 gram | niet gemeten | 3540 gram | 53 cm | 9 weken |
Fiebje | W.essel | 14 augustus 2011 | 4205 gram | 53 cm | 5600 | 55 | 4,5 week |
Fearie | Dean | 16 augustus 2011 | 3425 gram | 51 cm | 5140 gram | 55 cm | 7 weken |
Peach | E. | 18 augustus | 2210 gram | 45 cm | 2920 gram | 51,1 cm | 4 weken |
Aggi | R.oan | 25 augustus 2011 | 2830 gram | niet gemeten | . | 53 cm | 3 weken |
Laced | L.evi | 27 augustus 2011 | 2700 gram | niet gemeten | 3290 gram | 49,5 cm | 4 weken |
Mama_1987 | D.ion | 29 augustus 2011 | 3208gram | 50 cm | . | . | . |
Schism | K. | 31 augustus 2011 | 3885 gram | 53 cm | 4600 | 57 | 3weken en 6 dagen |
Pippi | L.uka | 4 september 2011 | 3320 gram | 50 cm | . | . | . |
Yes1984 | J. | 13 september 2011 | 4600 gram | 52 cm | . | . | . |
Gast- Gast
Ff snel, maar ben vandaag op CB geweest.
De kids krijgen fysio, het hoofdje van S heeft een afplatting door voorkeurshouding die wij niet weg krijgen. Ook tillen ze hun hoofd niet goed mee als de arts ze optrekt aan de armen. De kinderarts keurde het de vorige keer weg goed, misschien hadden ze nu geen zin? Maar erger ga je je toch een beetje zorgen maken ookal mag ik qua ontwikkeling er een maand aftrekken omdat ze prematuur waren. Maar toch he?!
Verder groeien ze lekker.
S weegt nu 5760 gram (+885 gram in 4 weken) en is 58,5 cm lang (+3,5 cm in 4 weken)
J weegt nu 6265 gram (+945 gram in 4 weken) en is 60 cm lang (+4 cm in 4 weken).
Mama geeft blijkbaar goeie melk!
De kids krijgen fysio, het hoofdje van S heeft een afplatting door voorkeurshouding die wij niet weg krijgen. Ook tillen ze hun hoofd niet goed mee als de arts ze optrekt aan de armen. De kinderarts keurde het de vorige keer weg goed, misschien hadden ze nu geen zin? Maar erger ga je je toch een beetje zorgen maken ookal mag ik qua ontwikkeling er een maand aftrekken omdat ze prematuur waren. Maar toch he?!
Verder groeien ze lekker.
S weegt nu 5760 gram (+885 gram in 4 weken) en is 58,5 cm lang (+3,5 cm in 4 weken)
J weegt nu 6265 gram (+945 gram in 4 weken) en is 60 cm lang (+4 cm in 4 weken).
Mama geeft blijkbaar goeie melk!
Gast- Gast
Laced en schism klinkt iDd als een sprongetje. Alleen bij mama zijn is goed.
Kruumel fijn dat het zo goed ging op je werk.
Fearie. Gaat snel he het verlof. W gaat volgende week al wennen bij de gastouder.
Pm. Leg je ze vaak genoeg op hun buik? Wij doen het hier nu een stuk intensiever en merk al een groot verschil met vorige week. Hij komt steeds hoger met optillen en houdt het veel langer vol.
Gisteren voor het eerst weer naar een concert geweest. Was supeertof had geen stem handen en oren meer over. Kolven ging ook goed voor het concert op de parkeerplaats en terug gelijk in de auto weer. Was om 1.15 uur thuis alles sliep dacht nog ppfff gelukkig is dat goed gegaan maar man vertelde dat hij pas rond enen sliep W hield ook eeen feestje maar papa had niet zoveel zin ook omdat zijn wekker om vijf uur weer afleip. Ik kon nog best uitslapen W was pas om negen uur wakker!
Nu liepen we gisteren tegen het volgende aan, normaal krijgt hij bv dan ligt hij minimaal een half uur aan de borst gisteren kreeg hij alleen fles die lurkt hij binnen no time leeg gevolg een huilend kind. Waarschijnlijk omdat hij gewend is om langer te drinken. Klinkt dit voor iemand bekend? En hoe mee om te gaan? Moet ik toch maar voedingen gaan kolven zodat hij er meer aan kan wennen? Of om en om dan fles en dan borst of wennen de kindjes eryiteindelijk zelf ook aan?
Kruumel fijn dat het zo goed ging op je werk.
Fearie. Gaat snel he het verlof. W gaat volgende week al wennen bij de gastouder.
Pm. Leg je ze vaak genoeg op hun buik? Wij doen het hier nu een stuk intensiever en merk al een groot verschil met vorige week. Hij komt steeds hoger met optillen en houdt het veel langer vol.
Gisteren voor het eerst weer naar een concert geweest. Was supeertof had geen stem handen en oren meer over. Kolven ging ook goed voor het concert op de parkeerplaats en terug gelijk in de auto weer. Was om 1.15 uur thuis alles sliep dacht nog ppfff gelukkig is dat goed gegaan maar man vertelde dat hij pas rond enen sliep W hield ook eeen feestje maar papa had niet zoveel zin ook omdat zijn wekker om vijf uur weer afleip. Ik kon nog best uitslapen W was pas om negen uur wakker!
Nu liepen we gisteren tegen het volgende aan, normaal krijgt hij bv dan ligt hij minimaal een half uur aan de borst gisteren kreeg hij alleen fles die lurkt hij binnen no time leeg gevolg een huilend kind. Waarschijnlijk omdat hij gewend is om langer te drinken. Klinkt dit voor iemand bekend? En hoe mee om te gaan? Moet ik toch maar voedingen gaan kolven zodat hij er meer aan kan wennen? Of om en om dan fles en dan borst of wennen de kindjes eryiteindelijk zelf ook aan?
Fiebje- Prater
- Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
@ Fiebje, leuk dat het concert gezellig en leuk was mbt W en de fles, ik zou hem wel laten wennen. Wat voor een fles heb je hem bv mee gegeven? Difrax fles ging hier sneller als de Avent fles, met als gevolg een spugend en huilend kind. Ik zou er wel mee oefenen aangezien W bij de gastouder straks ook met de fles zijn voeding gaat krijgen of kom je daar om te voeden (doen sommige moeders ook hé )
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Fiebje: De medela Calma fles is speciaal voor borstvoedingskindjes. Dezelfde manier van drinken en het loopt er niet zomaar uit, ze moeten er wel hun best voor doen. Misschien ook iets voor jou?
Zijn wel iets duurder, 16.95, maar ik wil niks anders meer. Nu bij Prenatal trouwens met 15% korting, heb er vanmiddag weer 2 gehaald. De spenen mogen 3 maanden mee, die zijn voor ons bijna om...
Zijn wel iets duurder, 16.95, maar ik wil niks anders meer. Nu bij Prenatal trouwens met 15% korting, heb er vanmiddag weer 2 gehaald. De spenen mogen 3 maanden mee, die zijn voor ons bijna om...
Gast- Gast
Grappig, avent ging hier sneller dan difrax, je kan de onderkant van difrax strakker draaien, hier deed M. 15 minuten over 150cc.
Happydobby- Ratel
M drinkt ook heel snel en gulzig uit de fles terwijl hij 2 x 20 minuten aan de borst drinkt. Dit geeft geen problemen. Hij spuugt niet en hij heeft geen ontevreden gevoel.
Gast- Gast
Ik heb net vrijgezellenfeestje van mn schoonzusje gehad. Het was gezellig!
Hier groeit meneertje als kool! Hij heeft best lang in 44 gezeten en nu is 50 toch al echt te klein. Ik mag donderdag weer gaan wegen. Ik ben echt benieuwd wat hij weegt. Je ziet hem gewoon flinker worden. Zelfs wijzelf die m elke dag zien zien dat!
Morgen mag ik mee naar de pretecho van mn petekindje (kindje van mn broer en schoonzusje).
Hier groeit meneertje als kool! Hij heeft best lang in 44 gezeten en nu is 50 toch al echt te klein. Ik mag donderdag weer gaan wegen. Ik ben echt benieuwd wat hij weegt. Je ziet hem gewoon flinker worden. Zelfs wijzelf die m elke dag zien zien dat!
Morgen mag ik mee naar de pretecho van mn petekindje (kindje van mn broer en schoonzusje).
Gast- Gast
wat een verschil W zit inmiddels al in 56/62 ligt eraan hoe het valt.Kruumel schreef:
Hier groeit meneertje als kool! Hij heeft best lang in 44 gezeten en nu is 50 toch al echt te klein.
PM thanx he verdorie weer een reden om te shoppen :-).
Hier hebben we de aveant flessen. Gisterenavond er ook nog een flesje ingemikt daar deed hij 20 min over. Had al aardig opgerekt qua tijd maar was nog niet voldoende dacht hij. Mag je die spenen ook maar een bepaalde tijd gebruiken?
Fearie, zo'n avondje uit is wel een aanrader zijn van te voren lekker een hapje wezen eten was zzzooo lekker carpaccio, biefstuk. Zo fijn dat je alles weer mag eten.
Kruumel, dat is ook wat op dinsdag een vrijgezellenavond. Veel plezier bij de echo!
Ik ga vandaag onze trouwringen ophalen, ze zijn binnen!!
O ja hier een geworstel iedere x met ossengalzeep maar hebben jullie toevallig nog een handige truc om poepvlekken uit rompers e.d. te krijgen?
Of wordt mijn wasmachine gewoon slecht heb hem van het wknd ook gesloopt zat een boxer vast gedraaid, waarschijnlijk de trommel te vol gedaan. Manlief had de boxer er wel weer uitgekregen maar had over mechanisme wat hij moest vervangen hoop dat het lukt nieuwe machiine wordt ook weer een duur grapje.
Fiebje- Prater
- Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Fiebje, dat kan ook niet anders, jouw mannetje was bij de geboorte al meer dan anderhalve kilo zwaarder. M zit nu in 56. Ik ben blij als M donderdag met wegen het geboortegewicht van W heeft.
De dames die uitgenodigd waren voor het vrijgezellenfeestje konden niet op de zaterdage voor de bruiloft. Vandaar de dinsdagavond. Voor mij maakt het niks uit. Daarbij is de vrijgezel zwanger dus gingen we toch al niet stappen en zij is de hele week vrij.
Lijkt me wel bijzonder die 3d echo... De vorige keer lag ik er zelf! Het is bij mijn vk praktijk. Bij die van hun kan alleen 2d.
Wat betreft de vlekken... Ik doe altijd wat shout op de vlek en een schepje vanish bij het wasmiddel. Ik heb nog alle poepvlekken eruit gekregen.
All, ik heb me vannacht toch weer buikpij gehad. Voor de vierde keer sinds de bevalling. Steeds hetzelfde.. Begint als gevoel van honger in de maag en daarna doet het pijn in de maag en in de rug thv de longen. Het doet zo pijn dat ik niet kan liggen of zitten en het lijkt alsof ik flauwval. Herkent iemand dit?
De dames die uitgenodigd waren voor het vrijgezellenfeestje konden niet op de zaterdage voor de bruiloft. Vandaar de dinsdagavond. Voor mij maakt het niks uit. Daarbij is de vrijgezel zwanger dus gingen we toch al niet stappen en zij is de hele week vrij.
Lijkt me wel bijzonder die 3d echo... De vorige keer lag ik er zelf! Het is bij mijn vk praktijk. Bij die van hun kan alleen 2d.
Wat betreft de vlekken... Ik doe altijd wat shout op de vlek en een schepje vanish bij het wasmiddel. Ik heb nog alle poepvlekken eruit gekregen.
All, ik heb me vannacht toch weer buikpij gehad. Voor de vierde keer sinds de bevalling. Steeds hetzelfde.. Begint als gevoel van honger in de maag en daarna doet het pijn in de maag en in de rug thv de longen. Het doet zo pijn dat ik niet kan liggen of zitten en het lijkt alsof ik flauwval. Herkent iemand dit?
Gast- Gast
Fiebje: ik hoorde dat Dasty ontvetter van de Wibra goed tegen poepvlekken is.
Gast- Gast
@Kruumel, hier is maat 56 ook verleden tijd, alhoewel veel broeken in maat 62 te wijd zijn.
Kan je niet beter met je klacht naar de huisarts?
leuk dat de vrijgezellenparty geslaagd was, hier had mijn vriend er 1 georganiseerd voor zijn broertje, was een succes!
Leuk een echo, hoever is je schoonzusje inmiddels?
@Fiebje, ik zet poeprompers gewoon in de biotex, als de vlekken er dan niet uit zijn poets ik met ossegal, werkt perfect hier.
Maar ik heb met pampers geen ongelukjes, alleen met andere luiers.
Heb vanmorgen een afspraak gemaakt bij een osteopaat, heb het idee dat M. niet lekker ligt, hij heeft een afplatting maar vind zijn voorkeurshouding niet heel ernstig + dat hij verkeerd heeft gelegen en geboren is met een keizersnee wil ik dat eens proberen.
Kan je niet beter met je klacht naar de huisarts?
leuk dat de vrijgezellenparty geslaagd was, hier had mijn vriend er 1 georganiseerd voor zijn broertje, was een succes!
Leuk een echo, hoever is je schoonzusje inmiddels?
@Fiebje, ik zet poeprompers gewoon in de biotex, als de vlekken er dan niet uit zijn poets ik met ossegal, werkt perfect hier.
Maar ik heb met pampers geen ongelukjes, alleen met andere luiers.
Heb vanmorgen een afspraak gemaakt bij een osteopaat, heb het idee dat M. niet lekker ligt, hij heeft een afplatting maar vind zijn voorkeurshouding niet heel ernstig + dat hij verkeerd heeft gelegen en geboren is met een keizersnee wil ik dat eens proberen.
Happydobby- Ratel
Ja misschien kan ik beter naar de huisarts gaan.
Mijn schoonzusje is morgen 29 weken.
Gast- Gast
Kruumel schreef:
Ow dat gaat snel he! Als je eenmaal zelf bevallen bent lijkt het wel of iedereen zo snel gaat! M. is morgen alweer 3 maanden
Happydobby- Ratel
Pagina 16 van 40 • 1 ... 9 ... 15, 16, 17 ... 28 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Uitgerekend in augustus en september
» Uitgerekend in augustus, september en oktober!
» Zijn er nog veel vakanties te vinden in juli voor augustus?
» Vakantie september 2011
» Mamas & Papas Tour Buggy Black/Marl ervaringen?
» Uitgerekend in augustus, september en oktober!
» Zijn er nog veel vakanties te vinden in juli voor augustus?
» Vakantie september 2011
» Mamas & Papas Tour Buggy Black/Marl ervaringen?
Pagina 16 van 40
Permissies van dit forum: