Wanneer hield je partner jullie kindje voor het eerst vast?
+25
Monnie
Roodkapje
Makamba
Fearie
Bruintje Beer
Fiebje
Happydobby
ProudMom
Luna
Parisienne
koNijntje
Jasmine
Steep
VeryCherry
Susan
Liadan
Kat1980
Tania
Mida4you
sheila123
ekjir@M
Theezakje13
_Mashimaro_
Limburg85
Novalee
29 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Wanneer hield je partner jullie kindje voor het eerst vast?
Dat was toen J. ruim 14 uur oud was, vandaag precies een jaar geleden...
Eigenlijk had ik haar ook niet eerder vast mogen houden, maar om diverse redenen mocht ik haar 5 minuutjes vast houden. Ben daar nog steeds héél blij om
Eigenlijk had ik haar ook niet eerder vast mogen houden, maar om diverse redenen mocht ik haar 5 minuutjes vast houden. Ben daar nog steeds héél blij om
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
vrij snel.. denk binnen 15min, maar weet het niet precies..
koNijntje- Prater
- Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11
N. werd gelijk bij mij op de buik gelegd, daarna nagekeken, gemeten, gewogen, etc. Vervolgens lekker ingepakt en daarna kreeg mijn vriend haar vast.
Ik weet ook heel veel dingen niet meer hoor, ik herinner me dingen niet of juist verkeerd. Dat is heel normaal!
Ik weet ook heel veel dingen niet meer hoor, ik herinner me dingen niet of juist verkeerd. Dat is heel normaal!
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Dylan toen hij werd gewogen ect. Toen heeft Sander hem aangekleed heeft. Lynn heeft hij als eerste vast gehad omdat hij haar heeft geboren laten worden *heeft de taak van de verloskundige waargenomen zeg maar, zij stond te kijken terwijl hij Lynn haalde*
Echt lang vasthouden was denk ik na een klein uurtje..
Echt lang vasthouden was denk ik na een klein uurtje..
Gast- Gast
De eerste na een uurtje of 2 denk ik.
De tweede nog voor ze helemaal geboren was, omdat hij haar bij de bevalling gepakt heeft, die bevalling hebben we namelijk samen gedaan, er was geen verloskundige.
De tweede nog voor ze helemaal geboren was, omdat hij haar bij de bevalling gepakt heeft, die bevalling hebben we namelijk samen gedaan, er was geen verloskundige.
Luna- Fluisteraar
- Aantal berichten : 111
Punten : 117
Registratiedatum : 18-11-10
Misschien herinner ik het me inderdaad ook wel verkeerd. Maar ik zit nu te denken, ze is meteen op m'n buik gelegd. Hij heeft wel de navelstreng door geknipt. Daarna heeft ze wel een uur bij mij liggen drinken (dankjewel ziekenhuis ). Ondertussen werd ik gehecht en kregen we een moment met z' drietjes om ook even de familie te bellen. Daarna werd N. gewogen en aangekleed, maar dat deed een verpleegster. Ik moest toen naar de wc en onder de douche en daar was m'n vriend bij om te helpen. Na het douchen werden N. en ik naar een andere kamer gebracht. Ze lag toen te slapen dus wilde hij haar niet storen en het was inmiddels ook 2 uur 's nachts dus moest hij naar huis. De volgende ochtend was hij er om 8:30 uur maar toen was ik haar net aan het voeden. Pas daarna heeft hij haar vastgehouden dat ik het echt weet.
En het kan best dat ik er nu een veel groter punt van maak dan dat hij doet, hoor. Maar ik vond het gewoon zo stom van mezelf dat ik daar nu pas bij stilsta. Ik moet er vanavond nog maar eens naar vragen.
@Steep, ik was N. de fles aan het geven en hij kwam, ietwat gestresst, gedag zeggen omdat hij naar z'n werk ging. Niet per se een moment om emotioneel van te worden.
En het kan best dat ik er nu een veel groter punt van maak dan dat hij doet, hoor. Maar ik vond het gewoon zo stom van mezelf dat ik daar nu pas bij stilsta. Ik moet er vanavond nog maar eens naar vragen.
@Steep, ik was N. de fles aan het geven en hij kwam, ietwat gestresst, gedag zeggen omdat hij naar z'n werk ging. Niet per se een moment om emotioneel van te worden.
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10
B.randon werd eerst bij mij op m'n buik gelegd (ik mocht hem zelf aanpakken). Toen heeft mijn vriend hem wel al aangeraakt, kusjes gegeven, en de navelstreng doorgeknipt.
Daarna werd hij nagekeken door de vk, en mocht mijn vriend hem aankleden en daarna eindelijk vasthouden.
Niet quoten alsjeblieft..
Daarna werd hij nagekeken door de vk, en mocht mijn vriend hem aankleden en daarna eindelijk vasthouden.
Niet quoten alsjeblieft..
ProudMom- Fluisteraar
- Aantal berichten : 425
Punten : 457
Registratiedatum : 14-05-11
Oh, ik haal constant ProudMama en ProudMom door elkaar, ik dacht, die man van ProudMama zag er toch heel anders uit toen ik daar was.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Susan schreef:Oh, ik haal constant ProudMama en ProudMom door elkaar, ik dacht, die man van ProudMama zag er toch heel anders uit toen ik daar was.
Hahaha! Idd niet zo handig gekozen van mij, die naam.
Als het erg verwarrend is, wil ik m'n naam best veranderen hoor, maar weet niet of dat kan..?
ProudMom- Fluisteraar
- Aantal berichten : 425
Punten : 457
Registratiedatum : 14-05-11
Novalee schreef:Misschien herinner ik het me inderdaad ook wel verkeerd. Maar ik zit nu te denken, ze is meteen op m'n buik gelegd. Hij heeft wel de navelstreng door geknipt. Daarna heeft ze wel een uur bij mij liggen drinken (dankjewel ziekenhuis ). Ondertussen werd ik gehecht en kregen we een moment met z' drietjes om ook even de familie te bellen. Daarna werd N. gewogen en aangekleed, maar dat deed een verpleegster. Ik moest toen naar de wc en onder de douche en daar was m'n vriend bij om te helpen. Na het douchen werden N. en ik naar een andere kamer gebracht. Ze lag toen te slapen dus wilde hij haar niet storen en het was inmiddels ook 2 uur 's nachts dus moest hij naar huis. De volgende ochtend was hij er om 8:30 uur maar toen was ik haar net aan het voeden. Pas daarna heeft hij haar vastgehouden dat ik het echt weet.
Hmm, als je er echt zo mee zit kun je het misschien beter vanavond bespreken inderdaad. Ik bedoelde trouwens niet het moment dat je het vroeg, maar het moment dat hij haar vast had ;-).
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Mijn vriend had M.yles eerder vast dan mij, ze hebben hem niet over het doek laten zien dus mijn vriend heeft hem eerder gezien en even vastgehad voordat ze hem bij mij hebben gelegd. Ook beneden toen ik nog in de recovery lag heeft hij M.yles vastgehad en de verpleging heeft er foto's van gemaakt.
Ik ben ook erg blij met alle foto's van de keizersnee.
Ik ben ook erg blij met alle foto's van de keizersnee.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Susan schreef:Oh, ik haal constant ProudMama en ProudMom door elkaar, ik dacht, die man van ProudMama zag er toch heel anders uit toen ik daar was.
Ja, totaal anders idd, die van mij is een echte Hollander om te zien met lichte ogen en blond haar...
Edit: Al vind ik het exemplaar van Proudmom wel heel fijn om naar de kijken
Gast- Gast
ProudMama schreef:Susan schreef:Oh, ik haal constant ProudMama en ProudMom door elkaar, ik dacht, die man van ProudMama zag er toch heel anders uit toen ik daar was.
Ja, totaal anders idd, die van mij is een echte Hollander om te zien met lichte ogen en blond haar...
mee eens
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
W heeft eerst een minuut of 5 bij mij gelegen. Vanwege complicaties moest ik naar de ok w heeft toen bij mijn man gelegen tot de kinderarts kwam en W naar de mc werd gebracht.
Fiebje- Prater
- Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Yasmine schreef:ProudMama schreef:Susan schreef:Oh, ik haal constant ProudMama en ProudMom door elkaar, ik dacht, die man van ProudMama zag er toch heel anders uit toen ik daar was.
mee eens
Nou inderdaad!
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
ProudMama schreef:Susan schreef:Oh, ik haal constant ProudMama en ProudMom door elkaar, ik dacht, die man van ProudMama zag er toch heel anders uit toen ik daar was.
haha inderdaad, proudmam, kan hij ook lekker surinaams koken?
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Oh, haha, ik was nog niet helemaal wakker geloof ikSteep schreef:Hmm, als je er echt zo mee zit kun je het misschien beter vanavond bespreken inderdaad. Ik bedoelde trouwens niet het moment dat je het vroeg, maar het moment dat hij haar vast had ;-).
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Bij de oudste heeft hij nadat ik haar op mijn buik gehad had. haar vastgehouden maar dat duurde niet lang want ze kreeg moeite met ademen en moest snel aan de zuurstof.
Bij de jongste precies hetzelfde maar die had hij langer vast.
Bij de jongste precies hetzelfde maar die had hij langer vast.
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
D.ean is na de geboorte direct bij mij op de buik gelegd en daar eigenlijk tijdens het hechten blijven liggen, dat duurde ongeveer 45 min. In de tijd is mijn vriend gaan eten en de familie bellen, daarna is D.ean pas nagekeken en toen heeft mijn vriend hem vastgehouden. Denk dus wel dat het een uur na de geboorte was voordat ie hem vasthield. Ik heb het zelf niet meegekregen, want was toen aan het douchen.
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
sheila123 schreef:Bij allebei de meiden heeft hij ze heel snel aangeraakt en een kusje gegeven. Echt vasthouden heeft hij bij beide gedaan toen ze gemeten en gewogen en aangekleed waren.
+1
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Bij M. na zo'n 15 minuten. Ik kreeg een klein hechtinkje en hij had al niets van de zwangerschap meegekregen dus kennismaken met zijn dochter was wel nodig.
Bij I. duurde dat toch zeker wel tot een uur na de geboorte, ben thuis in sneltreinvaart bevallen. Hij en de kraamverzorgster hebben zo goed al alles klaar gezet en toen ik al aan het persen was kwam de verloskundige. Na de geboorte moest hij haar helpen met spullen uit de auto halen ( weegdoek etc) omdat ze daar eerst geen tijd voor had om het mee te nemen. Ze kwam echt met een schaartje en wat handschoenen binnenstormen.
Bij O. heeft hij hem zelf ter wereld geholpen. Ik beviel toen ik moest plassen, ik heb geen wee gehad. Ik riep dat de baby kwam naar de gang en hij pakte hem aan. Ik kon alleen maar roepen: Laat hem niet in de wc vallen he??
Daarna moest ik gaan zitten op het toilet en hem zo dicht mogelijk tegen me aan houden. Vriend heeft hulp gezocht en de verpleging kwam. Die sneden de navelstreng door en pas de volgende ochtend heb ik hem gezien. Hij lag op Neonatologie in de couveuse omdat hij 5 weken te vroeg was geboren en een nierafwijking heeft wat we op dat moment nog pas 3 weekjes wisten en waar de volgende dag uitgebreid zou worden ge-echood. Dat is dus niet meer gelukt:) Hij heeft hem pas na een dag of 5 denk ik echt weer beetgehouden. Ik wel eerder ivm voedingen etc. Maar er mocht maar 1 iemand hem beethouden en geen bezoek. Hij mocht wel gaan, maar dan mocht ik niet zeg maar. ( van achter het raam meekijken wel).
Bij I. duurde dat toch zeker wel tot een uur na de geboorte, ben thuis in sneltreinvaart bevallen. Hij en de kraamverzorgster hebben zo goed al alles klaar gezet en toen ik al aan het persen was kwam de verloskundige. Na de geboorte moest hij haar helpen met spullen uit de auto halen ( weegdoek etc) omdat ze daar eerst geen tijd voor had om het mee te nemen. Ze kwam echt met een schaartje en wat handschoenen binnenstormen.
Bij O. heeft hij hem zelf ter wereld geholpen. Ik beviel toen ik moest plassen, ik heb geen wee gehad. Ik riep dat de baby kwam naar de gang en hij pakte hem aan. Ik kon alleen maar roepen: Laat hem niet in de wc vallen he??
Daarna moest ik gaan zitten op het toilet en hem zo dicht mogelijk tegen me aan houden. Vriend heeft hulp gezocht en de verpleging kwam. Die sneden de navelstreng door en pas de volgende ochtend heb ik hem gezien. Hij lag op Neonatologie in de couveuse omdat hij 5 weken te vroeg was geboren en een nierafwijking heeft wat we op dat moment nog pas 3 weekjes wisten en waar de volgende dag uitgebreid zou worden ge-echood. Dat is dus niet meer gelukt:) Hij heeft hem pas na een dag of 5 denk ik echt weer beetgehouden. Ik wel eerder ivm voedingen etc. Maar er mocht maar 1 iemand hem beethouden en geen bezoek. Hij mocht wel gaan, maar dan mocht ik niet zeg maar. ( van achter het raam meekijken wel).
Roodkapje- Prater
- Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11
Mijn man heeft N. voor het eerst vastgehouden toen we weer terug op de kamer waren, na 2 uur ongeveer.
Monnie- Prater
- Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Ik kreeg haar eerst op mijn buik. Na even bij mij gelegen te hebben en na het doorknippen van de navelstreng, kreeg mijn ex haar even. Daarna is ze nagekeken en is hij met haar naar de kinderafdeling mee gegaan, en heeft haar daar ook in badje gedaan, flesje gegeven en vastgehouden. Hier was ik het juist die na het vrij korte eerste moment pas een paar uur later mijn kind weer zag
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
hij heeft haar gewogen, dus een paar minuten nadat ze geboren was. Ze heeft ook bij mij eerst op de buik gelegen en gedronken, toen zijn de controle's uitgevoerd en direct daarna is ze gewogen en heeft mijn man haar vast gehad. Ik denk al met al een minuut of 10 na de geboorte. Hij heeft haar wel eerder aangeraakt, toen ze bij mij op de buik lag al.
Gast- Gast
+1Strawberry Shortcake schreef:sheila123 schreef:Bij allebei de meiden heeft hij ze heel snel aangeraakt en een kusje gegeven. Echt vasthouden heeft hij bij beide gedaan toen ze gemeten en gewogen en aangekleed waren.
+1
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Wanneer hebben jullie je kindje voor het eerst gevoeld?
» Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama?
» weet jij wat jouw partner wil voor jullie kindje(s) ...
» Je kindje voor het eerst zien
» Wanneer voor het eerst weer ongesteld?
» Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama?
» weet jij wat jouw partner wil voor jullie kindje(s) ...
» Je kindje voor het eerst zien
» Wanneer voor het eerst weer ongesteld?
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: