Dit kan toch echt? (uitkloppen navelstreng)
+2
TukTuk
Printje
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Dit kan toch echt? (uitkloppen navelstreng)
Of ik word helemaal gek of het is hier echt ooit aan bod geweest maar je kunt toch een navelstreng na de geboorte late uitkloppen?
Op mijn werk ging het over geboortes en ik vertelde dat ik ergens had gehoord dat mensen wilden dat de navelstreng uitgeklopt werd. Iedereen keek me aan alsof ik helemaal gek geworden was hahaha ik weet ook niet de reden waarom mensen dat doen maar volgens mij kan et wel toch?
Op mijn werk ging het over geboortes en ik vertelde dat ik ergens had gehoord dat mensen wilden dat de navelstreng uitgeklopt werd. Iedereen keek me aan alsof ik helemaal gek geworden was hahaha ik weet ook niet de reden waarom mensen dat doen maar volgens mij kan et wel toch?
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Dit kan toch echt? (uitkloppen navelstreng)
Met laten uitkloppen wordt volgens mij de hartslag bedoeld. Niet dat je m staat uit te schudden, het komt over alsof je dat bedoelt
Gast- Gast
http://vrijegeboorte.blogspot.com/2011/04/het-laten-uitkloppen-van-de-navelstreng.html
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Ja, dit kan zeker.
Laatst aangepast door Mama_van2 op wo 21 sep 2011 - 8:40; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
het kan inderdaad. er schijnt nog veel vit. K door de navelstreng naar het kindje te gaan!
die info heb ik van iemand van hier bedankt!
die info heb ik van iemand van hier bedankt!
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Klopt het kan echt. De baby krijgt dan nog een stoot vitamines mee ofzo? Ik weet niet precies hoe het zit haha
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Dit is voor mij ook een eye-opener, ik heb regelmatig wat over uitkloppen op het forum gehoord en ik zag een verloskundige voor me die hem op de kop houdt en erop tikt om er alles uit te laten stromen.
Gast- Gast
ja dat klopt. Als je de navelstreng goed laat uitkloppen (en dan heb ik het eerder over 30 dan 2 minuten) komen er nog heel veel voedingsstoffen via de navelstreng in het bloed van je kindje (waaronder veel vitamine K).
Of bedoel je wat anders? Want een placenta kun je ook laten drogen en capsuleren, zodat je ze als voedingssupllement kunt gebruiken.
Of bedoel je wat anders? Want een placenta kun je ook laten drogen en capsuleren, zodat je ze als voedingssupllement kunt gebruiken.
Gast- Gast
Hahha had ik toch gelijk! Ik dacht idd dat het iets te maken had met voedingsstoffen ofzo vd moeder maar echt helemaal niemand had er ooit van gehoord dus daarom begon ik te twijfelen.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Twellie schreef:Dit is voor mij ook een eye-opener, ik heb regelmatig wat over uitkloppen op het forum gehoord en ik zag een verloskundige voor me die hem op de kop houdt en erop tikt om er alles uit te laten stromen.
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Steep schreef:Twellie schreef:Dit is voor mij ook een eye-opener, ik heb regelmatig wat over uitkloppen op het forum gehoord en ik zag een verloskundige voor me die hem op de kop houdt en erop tikt om er alles uit te laten stromen.
Gast- Gast
Rejoy. schreef:
Want een placenta kun je ook laten drogen en capsuleren, zodat je ze als voedingssupllement kunt gebruiken.
Tijdens onze zwangerschapscursus heb ik een film gezien van een stel dat de navelstreng niet doorknipte maar de natuur z'n gang liet gaan en rustig afwachtte tot hij vanzelf eraf zou vallen. Die hadden dus een baby met de placenta er nog aan. Later lieten ze de placenta dan drogen om er voedingssuplementen van te maken.
Vancity_girl- Prater
- Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Vancity_girl schreef:Rejoy. schreef:
Want een placenta kun je ook laten drogen en capsuleren, zodat je ze als voedingssupllement kunt gebruiken.
Tijdens onze zwangerschapscursus heb ik een film gezien van een stel dat de navelstreng niet doorknipte maar de natuur z'n gang liet gaan en rustig afwachtte tot hij vanzelf eraf zou vallen. Die hadden dus een baby met de placenta er nog aan. Later lieten ze de placenta dan drogen om er voedingssuplementen van te maken.
Hoelang duurt zoiets dan? Weet je dat? Opzich een mooi idee maar het lijkt me behoorlijk onhandig (en onsmakelijk)...
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Dat weet ik niet. het heet Lotus-birth
Hier kan je wat informatie lezen:
http://www.joyousbirth.info/articles/lotus-birth.html
Ik vind het persoonlijk een beetje ver gaan, maar het idee erachter is wel mooi.
Hier kan je wat informatie lezen:
http://www.joyousbirth.info/articles/lotus-birth.html
Ik vind het persoonlijk een beetje ver gaan, maar het idee erachter is wel mooi.
Vancity_girl- Prater
- Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Soortgelijke onderwerpen
» Navelstreng laten uitkloppen
» En nu is hij dan toch echt aan het doorkomen...
» Is dit echt zo?
» Toch iets met haar gehoor: [Update] toch buisjes.
» Dit kan toch niet... of toch wel?
» En nu is hij dan toch echt aan het doorkomen...
» Is dit echt zo?
» Toch iets met haar gehoor: [Update] toch buisjes.
» Dit kan toch niet... of toch wel?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: