Navelstreng laten uitkloppen
+7
Thunder
Tania
Puggle
Tiara
Printje
Teddyaapje
Flower_L
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Navelstreng laten uitkloppen
Heeft iemand daar ervaring mee? Kan wel info over vinden maar ben ook benieuwd naar ervaringen.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Re: Navelstreng laten uitkloppen
Ja bij ons hebben ze dat wel gedaan. Het heeft wel even geduurd (geen idee hoelang trouwens) voordat mijn vriend hem heeft doorgeknipt. Buiten het 'wachten' daarop denk ik niet dat er iets anders gaat dan wanneer dat niet gebeurd?
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Ik vroeg me dit ook af, ben benieuwd naar ervaringen.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Nou, dat vraag ik mij dus af. Want bij l wist ik daar niets over, en is navelstreng na zeker niet langer dan twee min doorgeknipt.
Wil volgende keer vk eens vragen wat hun idee erover is.
Is er een max aan tijd aan verbonden bijvoorbeeld? Anders zou ik zo lang mogelijk verbonden laten.
Wil volgende keer vk eens vragen wat hun idee erover is.
Is er een max aan tijd aan verbonden bijvoorbeeld? Anders zou ik zo lang mogelijk verbonden laten.
Flower_L- Ratel
Ik heb dit ook gevraagd en laten doen, dus dit is ook gebeurd, ik weet niet meer hoelang het duurde want ik was niet echt bij de tijd. Mijn verloskundige vond het erg goed dat ik het wilde en stond hier dan ook (natuurlijk) achter.
Tiara- Kletskop
- Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Aan de ene kant ben ik allemaal niet zo van dat soort dingen maar als er echt nog zoveel voedingsstoffen in zitten...
Printje- Lady Post-a-lot
Ik was eigenlijk ook wel benieuwd hoelang dit geduurd heeft en heb het ff terug gekeken bij mijn foto's van de bevalling (wederom blij dat ik ze heb ). Het leek voor mij een eeuwigheid te duren, die vieze navelstreng op mn buik, ik vond hem echt vies aanvoelen, maar het bleek maar 3 min. te zijn geweest!
Nu werd ik net nog even kwaad omdat ze me toch echt hebben verteld daar op te wachten, maar na wat zoeken vond ik dit terug op een site:
Navelstreng
De navelstreng moet ‘uitkloppen'. Wat betekent dit? Meteen na de geboorte is je baby nog altijd met je verbonden via de navelstreng. Er stroomt nog bloed van hem of haar naar de placenta en omgekeerd. Dit houdt binnen 3 minuten op. Dan kan het lichaam van je baby zelfstandig functioneren.
De navelstreng is ‘uitgeklopt’ en kan nu worden doorgeknipt. Meestal mag je partner dit doen. Misschien wil je het zelf wel doen. Er wordt een plastic klemmetje op het navelstompje gezet. Dit stompje valt er meestal na zo’n dag of zes vanzelf af.
Nu werd ik net nog even kwaad omdat ze me toch echt hebben verteld daar op te wachten, maar na wat zoeken vond ik dit terug op een site:
Navelstreng
De navelstreng moet ‘uitkloppen'. Wat betekent dit? Meteen na de geboorte is je baby nog altijd met je verbonden via de navelstreng. Er stroomt nog bloed van hem of haar naar de placenta en omgekeerd. Dit houdt binnen 3 minuten op. Dan kan het lichaam van je baby zelfstandig functioneren.
De navelstreng is ‘uitgeklopt’ en kan nu worden doorgeknipt. Meestal mag je partner dit doen. Misschien wil je het zelf wel doen. Er wordt een plastic klemmetje op het navelstompje gezet. Dit stompje valt er meestal na zo’n dag of zes vanzelf af.
Teddyaapje- Ratel
Maar waarom zou een vk het niet standaard doen eigenlijk?
Bedoel...het gaat hier niet over uren...
Bedoel...het gaat hier niet over uren...
Flower_L- Ratel
Hier hebben ze hem ook laten uitkloppen. Vraag me niet hoe lang dat duurde. Mijn dochter lag wel even op me voordat mijn man hem door knipte, maar weet echt niet meer hoe lang.
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Hoe lang het precies heeft geduurd weet ik niet, maar voordat de navelstreng werd doorgeknipt heeft T eerst een tijd op mijn buik gelegen en is ze aangelegd. Ik denk dat ze navelstreng zeker wel een half uur/drie kwartier uit hebben laten kloppen (zeg je dat zo?). Geen idee of dat lang is trouwens.
Gast- Gast
3min maar? Hmmm ik dacht ergens gelezen te hebben dat het langer duurde. Dan stelt het op zich niets voor lijkt mij ( bedoel dan voor de vk )
Flower_L- Ratel
Direct na de bevalling zit 70% van het bloed in de baby en 30% in de navelstreng en placenta. Als je hem meteen doorknipt heeft je baby dus eigenlijk meteen een soort van bloedtekort, of in elk geval achterstand. Lijkt me een kleine moeite om even 3 min te wachten.
Teddyaapje- Ratel
Flower_L schreef:3min maar? Hmmm ik dacht ergens gelezen te hebben dat het langer duurde. Dan stelt het op zich niets voor lijkt mij ( bedoel dan voor de vk )
Dit is wat ik vond en dit is ook de tijd wat ze in het ziekenhuis hebben aangehouden, het zal dan wel kloppen ?
Teddyaapje- Ratel
Bij mijn verloskundigenpraktijd deden ze dit de laatste keer standaard. Ik heb geen idee hoe lang het geduurd heeft maar niet zo heel erg lang in ieder geval.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Ik ga het de volgende keer toch eens vragen hoe mijn praktijk daarin staat.
Printje- Lady Post-a-lot
Beide keren is dat hier gebeurd, maar ik heb geen idee meer hoe lang dat geduurd heeft.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
.aanitaa schreef:Ik heb dit ook gevraagd en laten doen, dus dit is ook gebeurd, ik weet niet meer hoelang het duurde want ik was niet echt bij de tijd. Mijn verloskundige vond het erg goed dat ik het wilde en stond hier dan ook (natuurlijk) achter.
+1
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
navelstreng laten ze bijna nooit helemaal uitkloppen, dat kan wel 30 minuten duren voor het écht uitgeklopt is. Soms is de placenta dan al geboren. Ik heb dit keer aangegeven dat de navelstreng helemaal uitgeklopt moet zijn en dat er geen hartslag meer voelbaar mag zijn in de navelstreng voor de navelstreng doorgeknipt wordt.
Gast- Gast
Nee dat kon niet omdat de navelstreng heel kort was en ik vond het belangrijker dat ze naar mijn borst kroop om te drinken dus hebben we meteen de navelstreng doorgeknipt.
Gast- Gast
Ik wilde dat ook laten doen maar door de keizersnee was dit niet mogelijk.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Ik wilde 'm bij mijn zoon uit laten kloppen en had dat ook in het geboorteplan gezet. De verloskundige had alleen duidelijk het geboorteplan niet gelezen want er zijn een paar dingen gebeurt die ik niet wilde/wel wilde. Na 6 minuten is de navelstreng doorgeknipt.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Ik wou dit ook, maar door het op het laatst wisselen van ziekenhuis en de bevalling die wel erg snel doorzette, ben ik dit helemaal vergeten door te geven.
Maar de navelstreng zat ook om zijn nekje, dus die is meteen doorgeknipt door de vk. Denk dat ik er anders op dat moment nog wel aangedacht zou hebben.
Ik had ergens in mijn hoofd dat het uitkloppen een uur was.... Hoe ik daar nou weer bij kom dan
Bij F was er een hele korte navelstreng, weet nog wel dat ik dat heel vervelend vond, voelde hem echt trekken tussen mijn schaamlippen
Die hebben ze toen ook vrij snel doorgeknipt.
Maar de navelstreng zat ook om zijn nekje, dus die is meteen doorgeknipt door de vk. Denk dat ik er anders op dat moment nog wel aangedacht zou hebben.
Ik had ergens in mijn hoofd dat het uitkloppen een uur was.... Hoe ik daar nou weer bij kom dan
Bij F was er een hele korte navelstreng, weet nog wel dat ik dat heel vervelend vond, voelde hem echt trekken tussen mijn schaamlippen
Die hebben ze toen ook vrij snel doorgeknipt.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Dit kan toch echt? (uitkloppen navelstreng)
» Kat laten inslapen
» In of uit de zon laten spelen..
» Staan laten?
» Zou jij je laten onderhouden?
» Kat laten inslapen
» In of uit de zon laten spelen..
» Staan laten?
» Zou jij je laten onderhouden?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: