Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Overtijd

+10
Kat1980
frolic
loesje
PapillonRose
meisjesmama
Bruintje Beer
Mikki
mauwmauw
Flemy
Meeko
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Overtijd Empty Overtijd

Bericht  Meeko di 22 maa 2011 - 0:27

Ik ben inmiddels 41 weken en 1 dag zwanger en t goed zat. Vanaf een week of 38 al. Heel slecht slapen en mijn bekken die steeds meer pijn gaan doen.
Met 40+2 ben ik gestript, maar op wat krampjes na heeft dit niet echt iets gedaan. Zat toen wel op een vingertop onsluiting.
Gister ben ik weer gestript, had toen zo'n 1,5 cm onsluiting, maar weer niks gebeurd. Wel veel meer bloederig slijmverlies gehad, maar denk dat t m'n slijmprop is. Waarvan ik trouwens al weken geleden ook al wat van ben verloren.
Vrijdag moet ik naar t ziekenhuis voor ctg en echo. En dan waarschijnlijk maandag voor inleiden.

Hoe is bij jullie het overtijd lopen gegaan?
Wanneer werd er echt actie ondernomen en waarom?
Heeft dat geholpen en hoe snel?

Vraag me af waarom ze me zover door laten lopen aangezien ik t gewoon niet meer trek. Mijn man heeft voor morgen vrij moeten nemen omdat ik t gewoon niet trek om voor Senna te zorgen.
Bah voel me zo rot. En elke keer die voortekenen en die hoop dat t gaat beginnen, en dan de teleurstelling dat er weer niets gebeurt.
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overtijd Empty Re: Overtijd

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 0:30

Ah jee, dat vind ik echt naar voor je. Overtijd lopen is echt naar! Ik ben met 40+5 bevallen en toen hebben ze niks ondernomen. Ik snap ook niet waarom ze baby's zo lang laten zitten terwijl de moeder er zo doorheen zit. Kan je niet aandringen op inleiden? Heel veel sterkte!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Overtijd Empty Re: Overtijd

Bericht  Flemy di 22 maa 2011 - 0:35

Ik ben dan niet overtijd gegaan, maar mijn verloskunidge wilde me ook echt niet eerder helpen dan met 41 weken.
Ik had het, zoals je weet, ook heel erg zwaar en al maanden kwam de zorg voor de oudste op de schouders van anderen terecht.
Maar zolang dat nog kan en jijzelf ook nog 'gewoon' kunt functioneren, zullen ze je niet zomaar helpen. Het is erg zwaar ja, dat begrijp ik. En ondanks dat ik nu makkelijk praten heb, zei ik hetzelfde als jij toen ik op het eind liep. Maar nu kan ik er veel realistischer over nadenken. Aan een bevalling opwekken kunnen ook nadelen zitten. En ergens dacht ik toen ook altijd al wel 'ze blijft vast met een reden nog wat langer zitten'.

Het is echt nog heeeeel even doorbijten en proberen om positief te blijven denken, hoe moeilijk dat ook is. Er is gelukkig niets medisch aan de hand met je, dus een bevalling opwekken kan altijd nog..
Fijn dat je man vrij kon krijgen voor morgen, dat scheelt jou in elk geval weer een dag zorg. Voor de andere dagen zou ik echt iemand zoeken die je kan helpen, bijvoorbeeld om Senna naar KDV te brengen/halen en desnoods voor en/of na die tijd ook voor haar te zorgen. Het is nog maar heel even, er is toch vast wel iemand die dat kan doen? Ik hoop het voor je!

Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overtijd Empty Re: Overtijd

Bericht  Meeko di 22 maa 2011 - 0:41

Giacomo, vanuit t ziekenhuis doen ze gewoon niet eerder inleiden dan 42 weken. Waarom weet ik niet. Denk dat dat ook wel per ziekenhuis verschilt want lees ook genoeg verhalen dat het eerder gedaan wordt.

Flemy, ik weet nog wel jouw laatste loodjes ja. En toen hoopte ik maar dat dat bij mij niet zou gebeuren. Voor Senna is alles wel geregeld. Mijn moeder haalt haar op maandag op, en voor de rest haalt en brengt Fenk haar. Ze is alleen thuis op woensdag en donderdag. En morgen heeft Fenk dus vrij en waarschijnlijk donderdagochtend ook. Verder qua huishouden doet hij ook veel en doe ik wel kleine dingetjes. Arme man is ook helemaal moe, hij laat mij telkens uitslapen en doet veel met Senna.

Het thuis zitten ben ik ook gewoon zat. Vond t eerste paar weken heerlijk. Maar ben nu maar steeds domme series aan t kijken om de tijd te doden.
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overtijd Empty Re: Overtijd

Bericht  mauwmauw di 22 maa 2011 - 1:05

weet niet veel te zeggen,maar sterkte de laatste dagen,al hoop ik voor je dat je nu aan bevallen bent(wat denk ik niet zo is)
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overtijd Empty Re: Overtijd

Bericht  Mikki di 22 maa 2011 - 1:18

Balen zeg, ik had zo gehoopt voor je dat ze er al zou zijn!
Ikzelf heb wel toen met mijn verloskundige kunnen afspreken dat ik met uiterlijk 40 weken ingeleid zou gaan worden, maar dat is gelukkig niet nodig geweest. Hopelijk bij jou ook niet! Sterkte nog eventjes.

Mikki
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 263
Punten : 264
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overtijd Empty Re: Overtijd

Bericht  Bruintje Beer di 22 maa 2011 - 1:47

Ik ben zelf 2 weken overtijd gelopen. Had toen ook erge bekkenklachten. Ze hebben geprobeerd mij 3x te strippen pas met de laatste x is het helemaal gelukt. En is het diezelfde avond begonnen maar ze is helaas de andere dag pas laat in de avond geboren. Hier ondernemen ze ook niet eerder actie dan dat je over de 40 weken ben. Ik ben met 40+1 voor het 1e gestript. En had met precies 42 weken een afspraak in het ziekenhuis over hoe en wat.
Hier was het goed dat ze pas met 42 weken kwam omdat ze een groeiachterstand had.

Maar ik kan je enigzins begrijpen!! Maar helaas is er niks aan te doen.
Hopelijk komt het gauw op gaan bij je.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overtijd Empty Re: Overtijd

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 1:55

Hey wat vervelend zeg! Ik ben zelf bevallen met 41 + 3.. de week ervoor had mijn verloskundige ook 2 maal gestript zonder resultaat.. wel erg rommelen maar meer niet.. ook ik sliep erg slecht snachts.. Ik ben met 41 +2 naar het zh geweest voor ctg en echo en toen zou ik 2 dagen later ingeleid moeten worden omdat er maar weinig vruchtwater meer zat..de gyn heeft toen nog wel gestript en uiteindelijk is het die nacht toen nog spontaan begonnen..

heel veel sterkte nog met de laatste loodjes, het is heel zwaar maar echt heel lang zal het niet meer duren!! hug

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Overtijd Empty Re: Overtijd

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 2:18

Jeetje balen zeg dat het strippen geen nut heeft gehad.
Bij de oudste ben ik met 41+6 naar het zkh doorgestuurd en die dag erop met 42 weken dus ingeleid omdat er plek was. Als er geen plek geweest was had ik nog een weekend moeten wachten.
Bij de jongste ben ik met 41 weken ingeleid, maar toen liep ik al bij de gyn. Ben toen wel ingeleid omdat ik het zelf niet meer trok.
Dit keer weer bij de vk en ben nu ook al bang dat ik weer over tijd ga, vind het nu al zo zwaar en tegenvallen. Heb er verder nog niet met de vk overgehad verder, alleen dat ze je nu echt niet meer langer dan 42 weken laten lopen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Overtijd Empty Re: Overtijd

Bericht  meisjesmama di 22 maa 2011 - 2:31

Heel herkenbaar!! Ik liep zeker de laatste paar dagen voor mijn inleiden op mijn tandvlees voor mijn gevoel. Ik ben 2 keer gestript in de 41ste week dat leverde 5 cm ontsluiting op en nog zetten het niet door.
Toen ik voor de ctg naar het ziekenhuis ging werd me verteld dat ik waarschijnlijk die dag niet zo ingeleid omdat de verloskundige van het ziekenhuis een uitje hadden.
Maar daar gekomen vonden ze het toch zaak om het wel voor het weekend nog te laten gebeuren en ben ik bevallen.

Ik kon ook niet meer voor E. zorgen mijn man was ook thuis. En ik probeerde dan me rust te pakkn zodat ik uitgerust de bevalling in ging.

Succes!!!
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overtijd Empty Re: Overtijd

Bericht  PapillonRose di 22 maa 2011 - 3:21

Sterkte en succes met de allerlaatste loodjes! Wel raar trouwens, dat het zo per ziekenhuis kan verschillen qua inleiden. Ik kon de allerlaatste dagen niet meer lopen omdat ze helemaal vast zat beneden in mijn bekken en toen besloot de gyn om me bij 39+3 al in te leiden.. Gelukkig begon het de nacht ervoor wel spontaan al :P Snap niet dat ze mensen die echt goed ergens last van hebben zo lang laten lopen. Ik begrijp dat ze niet zomaar iedereen willen inleiden, maar je kan mensen met klachten ook te ver door laten lopen. Succes in elk geval en hopelijk beval je nu gauw.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Overtijd Empty Re: Overtijd

Bericht  Meeko di 22 maa 2011 - 4:02

Bedankt voor de lieve woorden, doet me goed.
Merk toch wel verschil ook in reacties van mensen. Vriendinnen die geen kinderen hebben reageren heel erg met, waar blijft ze nou? Duurt nou wel heel lang enz. Vind dat soort reacties echt niet leuk en heb er ook niks aan.
Heb wel weer wat last van krampen, maar ga nergens meer van uit. Geloof pas dat ik aan t bevallen ben als de verloskundige zegt dat ik mag persen, haha.
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overtijd Empty Re: Overtijd

Bericht  loesje di 22 maa 2011 - 4:11

Ik ben met 41 weken ingeleid omdat de kleine minder ging bewegen vonden ze het verstandiger dat ie kwam.
13.00 afspraak had ik 2 cm onsluiting. 16.00 5 cm onsluiting toen hebben ze het vruchtwater doorgeprikt en weenopwekkers gegeven en kreeg ik weeen. 20.00 had ik perweeen. 20.36 was de kleine er!
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Overtijd Empty Re: Overtijd

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 4:22

Hoi meid,

Hier bij Lynn ook overtijd gegaan echter wilde ze mij wel eerder helpen (dit inverband met de uitzending van Sander die gepland stond) en werd dan ook met 41.2 dagen in het ziekenhuis verwacht om te worden ingeleid. Dit was niet nodig want na 4! keer strippen en flink bezig geweest met San kwam ze spontaan en nog thuis ook angel

Hier waren ze heel begripvol en zagen ze ook dat het niet meer ging en wilden ze het ook niet langer rekken. Ik liep ook al zowel bij de verlos als bij de gyn. Misschien dat dat ook wel het verschil maakte..

Hier heb je dan wel niets aan maar toch.. Wil je heel veel succes wensen en hopelijk zet het dan toch nog spontaan door! Kan me voorstellen dat je er klaar mee bent en helemaal nu je lijf het niet meer ziet zitten! Een fikse huilbui, misschien in bad (als je dit hebt) en een leuke vrouwenserie opzetten terwijl je man met de meid aan de gang is morgen. Het lost dan welliswaar niets op maar op een of andere manier zou ik toch proberen je krachten een beetje te sparen!

Heel veel succes meid!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Overtijd Empty Re: Overtijd

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 4:32

Ik vind het echt zo balen voor je he. Ik kon ook al sinds een hele tijd niet meer lopen en normaal voor de oudste zorgen en mij wilden ze wel helpen, ik mocht vanaf 37 weken aangeven of ik gestript wilde worden en als ik het echt niet meer trok kon ik ook ingeleid worden. Ik wilde zelf inleiden niet echt, maar met 39 weken ben ik gestript, op een woensdag, en toen hebben we voor die maandag erna een afspraak gemaakt om nog eens te strippen en dan gelijk een consult te doen bij de gyn, die me dan ws precies met 40 weken of vlak erna ingeleid zou hebben (maar toen was ik al bevallen op zaterdag). Want ik was helemaal kapot.

Ik vind het ook raar dat daar zoveel verschil in zit. Bij mijn eerste wilden ze ook niks doen, sowieso niet voor de 41 weken, logisch en dat wou ik zelf ook niet. Maar ik voelde me wel echt begrepen toen ik er zo doorheen zat en toen er ook gewoon over gepraat kon worden. Van de ene kant vind ik dat de gezondheid van de baby voorop moet staan en als ze er nog niet is zal ze er ook wel nog niet klaar voor zijn, maar van de andere kant denk ik kom op, ze is er echt wel klaar voor, en jij zit er zo doorheen, waar wacht je nog op?? Ik heb bij mezelf toen ook zo lang mogelijk gewacht hoor maar op een gegeven moment was het voor mij ook gewoon klaar en had ik die 40 weken echt als eindpunt. En jij zit er nu overheen! Ik snap dat niet van die verloskundigen en ziekenhuizen. Bekijk het per geval en niet per se 42 weken elke keer als einddoel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Overtijd Empty Re: Overtijd

Bericht  frolic di 22 maa 2011 - 5:11

Bij T.eun was ik 41+2 en is het uit zichzelf gewoon begonnen , bij M.iek 42+1 en ben ik 2 keer gestript wat niets heeft gedaan uiteindelijk begon het dan toch vanzelf en anders hadden ze het de dag erop ( moest toen op controle ) ingeleid hoorde ik nadat ik bevallen was :o

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Overtijd Empty Re: Overtijd

Bericht  Kat1980 di 22 maa 2011 - 5:47

Sterkte meid! Kan me voorstellen dat het zwaar is. Hoop voor je dat het snel begint.

Ik begrijp ook niet waarom ze je niet eerder inleiden. een vriendin van me is met 39 weken ingeleid, omdat ze er helemaal doorheen zat vanwege bekkenklachten en daardoor amper kunnen slapen en dan ook nog eens de zorg voor haar oudste kind.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Overtijd Empty Re: Overtijd

Bericht  Rupsie di 22 maa 2011 - 7:59

hoi meis,

Zoals je weet ben ik bij S. ook overtijd gegaan. Ik zat er toen ook helemaal doorheen. Hetzelfde als wat jij nu hebt.
Ik was in de bouwvak uitgerekend. M'n man had toen 4 weken vakantie. Helaas gebeurde er helemaal niets.
De 1e week overtijd deden ze gewoon helemaal niks. Vanaf 41 weken moest ik om de dag naar het ziekenhuis voor een ctg en een echo om te kijken of de baby nog prima in orde was en of er nog genoeg vruchtwater was.
Ook moest ik toen nog 2x per week op controle bij de verloskundige.
Ik weet nog dat ik toen vrijdags (41 wkn +1 of 2 dgn) bij de vk was, en die zei toen als er maandag nog niks is dan zullen we je strippen wie weet doet het iets. Ik helemaal blij, jeej ze gaan wat doen. Toen maandags dus weer naar de vk.
Ik kreeg toen een andere vk en die wilde absoluut niet strippen. Want zei ze bij een 1e doet dat vaak niks en heb je er alleen maar last van. Toen ben ik daar echt in huilen uitgebarsten, ik was er zo vanuit gegaan. Ik zat er compleet doorheen.
Het deed haar niet veel en zei alleen: kom op meid, nog een paar dagen wachten en als het donderdag nog niet begonnen is wordt je ingeleid. Dus ik kan weer naar huis.

Uiteindelijk is het bij mij niet spontaan aan de gang gegaan. In het ziekenhuis zeiden ze al gelijk bij de 1e afspraak dat ze nooit verder gaan dan 42 weken, dat was echt de max. Pff gelukkig maar, je zou dan nog langer moeten. Maar die 42 weken was echt lang genoeg.
Jammere bij ons was toen wel dat m'n man z'n 4 weken vakantie afgelopen waren. Hij moest maandags weer beginnen met werken, dus die vakantie hebben we echt niks gedaan. Je zit dan echt gewoon te wachten wanneer die bevalling eens begint. En iets ondernemen heb je geen puf meer voor. Uiteindelijk is S. toen die donderdag in z'n 1e werkweek weer, geboren precies op 42 weken na een inleiding.


Ik begrijp je gevoel echt helemaal. Herken het heel erg. Daarom wil ik je nog heel veel sterkte wensen de komende dagen.
Je hebt er wel niks aan, maar ik denk iedere dag aan je hoe vervelend het is voor je.
Nog even volhouden meis !!!
Rupsie
Rupsie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 308
Punten : 318
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Overtijd Empty Re: Overtijd

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 8:28

Met 40 weken ben ik gestript, dit deed niks. De VK heeft het die week nog 2 keer geprobeerd. Maar het zat potdicht. Met 41 weken moest ik me melden bij de Gyn voor serotiniteitstesten. Deze werden om de dag gedaan en de Vk probeerde om de dag te strippen. De Gyn wilde inleiden... maar daar wilde mijn man en ik niets van weten. Hier hadden we zo lang naartoe geleefd en ik wilde zo graag onder de leiding van onze VK bevallen. Het kindje maakte het goed en had genoeg vruchtwater. Tot onze opluchting begon mij bevalling spontaan met 41+6 en heb ik een super ervaring gehad. Binnen 2 uur was onze T. er. Ik heb juist tot het allerlaatst genoten. Ik had nog wel een maand zwanger willen zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Overtijd Empty Re: Overtijd

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 8:42

Wat vervelend oor je zeg ik kan me voorstellen dat je het echt zat bent en dat je graag weer normaal wil bewegen, balen ook dat ze je niet inleiden. Bij s.enna ben ik met 43 weken bevallen en iedere dag na die 40 weken duurde echt te lang dus ik weet een beetje hoe je je voelt al had ik er toen natuurlijk nog geen rondlopen. Succes meid met de allerlaatste loodjes en ik duim heeeeeel hard mee dat ze voor maandag uit zichzelf gaan komen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Overtijd Empty Re: Overtijd

Bericht  xxjojootjexx di 22 maa 2011 - 8:51

Helaas weet ik ook precies hoe je je voelt.. En dat is verre van prettig..
Een hele dikke knuffel voor je! hug

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overtijd Empty Re: Overtijd

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 10:29

Zomersproetjes schreef:Met 40 weken ben ik gestript, dit deed niks. De VK heeft het die week nog 2 keer geprobeerd. Maar het zat potdicht. Met 41 weken moest ik me melden bij de Gyn voor serotiniteitstesten. Deze werden om de dag gedaan en de Vk probeerde om de dag te strippen. De Gyn wilde inleiden... maar daar wilde mijn man en ik niets van weten. Hier hadden we zo lang naartoe geleefd en ik wilde zo graag onder de leiding van onze VK bevallen. Het kindje maakte het goed en had genoeg vruchtwater. Tot onze opluchting begon mij bevalling spontaan met 41+6 en heb ik een super ervaring gehad. Binnen 2 uur was onze T. er. Ik heb juist tot het allerlaatst genoten. Ik had nog wel een maand zwanger willen zijn.

Maar jij had dan waarschijnlijk ook niet zoveel last van vanalles.
Anders had je echt niet nog een maand door willen lopen :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Overtijd Empty Re: Overtijd

Bericht  Flip Fluitketel di 22 maa 2011 - 12:13

Het klinkt heel herkenbaar! Ik ben ook overtijd gelopen tijdens de zwangerschap. Hier ondernemen ze pas actie als je 41weken zwanger bent. Met 41+1 gestript met matig succes. met 41+3 2maal gestript en na de 3e keer strippen zette het eindelijk echt door en mocht ik naar het ziekenhuis omdat het allemaal te lang duurde! Met 41+4 is onze dochter geboren. Ik vond het wel redelijk zwaar de laatste week. De laatste paar weken van de zwangerschap had ik erge last van bekkenklachten wat het er ook niet makkelijker op maakte.

Hopelijk mag je gauw de kleine meid in de armen sluiten.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overtijd Empty Re: Overtijd

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 23:18

Wat vervelend meid!

Ik ben bij allebei niet overtijd gegaan, dus ik kan me er niks bij voorstellen.
Wel weet ik dat ze bij onze vk (je zit toch nog bij dezelfde?) inderdaad niet zoveel doen.

Ik wil je in ieder geval sterkte wensen met de allerlaatste loodjes! Hoop dat je snel gaat bevallen!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Overtijd Empty Re: Overtijd

Bericht  Dora wo 23 maa 2011 - 8:19

Gefeliciteerd met jullie dochtertje!

Ik weet niet of je de naam hier wilt hebben, dus die plaats ik nog maar niet.

Geniet van de kraamtijd van je nieuw kersvers gezinnetje!
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Overtijd Empty Re: Overtijd

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum