Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Lekkere gerechten voor 8 tot 12 man?

5 plaatsers

Ga naar beneden

Lekkere gerechten voor 8 tot 12 man? Empty Lekkere gerechten voor 8 tot 12 man?

Bericht  TukTuk di 20 sep 2011 - 9:11

We willen wekelijks op het kot gezamenlijk koken, we zijn met 12 man, ik denk dat gemiddeld 10 man per week mee eten.. Ik kom niet veel verder dan spaghetti of nasi, en vooral spaghetti wordt hier de hele week al door iedereen gegeten..

Iemand dus nog lekkere recepten, het moet niet al te veel werk zijn zijn en ook niet al te duur Laughing

Edit: We hebben alleen een kleine combi magnetron, dus echte ovenschotels enzo gaat helaas niet Sad


Laatst aangepast door AngelNyn op di 20 sep 2011 - 10:10; in totaal 1 keer bewerkt
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lekkere gerechten voor 8 tot 12 man? Empty Re: Lekkere gerechten voor 8 tot 12 man?

Bericht  Inge di 20 sep 2011 - 9:30

Lasagna?
Wraps met gehakt en kip en allerlei bakjes met groente, saus, kaas, etc
ovenschotel
Mexicaanse wraptaart; http://bangersisters.nl/component/k2/item/1689
Indische kip http://www.bangersisters.nl/vrije-tijd/smulhoekje/item/1004-indisch-kip-gerecht
Nachoschotel; http://bangersisters.nl/component/k2/item/1102
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lekkere gerechten voor 8 tot 12 man? Empty Re: Lekkere gerechten voor 8 tot 12 man?

Bericht  sanne-84 di 20 sep 2011 - 9:34

chicken tonight, of iets anders met kip en rijst (bijv kipkerrie)
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lekkere gerechten voor 8 tot 12 man? Empty Re: Lekkere gerechten voor 8 tot 12 man?

Bericht  Roodkapje di 20 sep 2011 - 15:35

Het boek Lange Tafels is een goede hiervoor:) Mijn mam gebruikt dat altijd als ze voor een hele groep moet koken.
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Lekkere gerechten voor 8 tot 12 man? Empty Re: Lekkere gerechten voor 8 tot 12 man?

Bericht  minoessepoes wo 21 sep 2011 - 0:56

Dat boek hebben mijn ouders inderdaad ook, is van de AH en wel leuk, maar misschien iets te luxe.

Wij aten eerst ook altijd met een hele groep en dat was over het algemeen niet te duur studentenvoer.

Dingen die langs gekomen zijn:
- Rucola stamppot met aardappelpuree ( uit een zakje), zongedroogde tomaatjes en spekjes erdoor.
- Rauwe andijvie stamppot met spekjes erdoor (en weer die puree uit een pakje haha). - -Spaghetti met roomkaas, diepvries spinazie/ gekookte broccoli, spekjes
- Of pasta met kipblokjes, lente-ui, kerstomaatjes en rode pesto en pittige geraspte kaas, eventueel ook rucola er door.
- Wraps met kipblokjes met een blikje tomatenblokjes en ui erdoor en dan Mexicaanse kruiden, of komijn,knoflook, cayenne peper, oregano. En dan schaaltjes op tafel met ijsbergsla, zure room, geraspte kaas enz.
- Ik heb een keer mijn pilaf gemaakt, dat is kipblokjes aangebakken met knoflook en ui, tomatenblokjes erbij, rijst erbij en bouillon, op smaak brengen met flink veel paprika poeder en wat peper en zout en gaar laten worden. Dan als de pan van het vuur is kerstomaatjes toevoegen.
- Italiaanse kaasfondue. ui aan fruiten, blokjes rode paprika toevoegen, een blikje tomatenblokjes, flink wat Italiaanse kruiden en dan heel veel geraspte kaas, een zakje of 6 (voor 12 mensen nog meer maken denk ik). En dat dan eten met heel veel stokbrood en misschien nog een komkommertje of zo iets erbij, lekker fris. Gewoon in een wok maken, en zo op tafel zetten, mocht hij te koud worden, tussendoor even opwarmen
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lekkere gerechten voor 8 tot 12 man? Empty Re: Lekkere gerechten voor 8 tot 12 man?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum