Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Lekkere gerechten met feta

5 plaatsers

Ga naar beneden

Lekkere gerechten met feta Empty Lekkere gerechten met feta

Bericht  Try di 21 jun 2011 - 5:56

Ik heb net van de lieve turkse meneer van de olijvenwinkel een vrij groot stuk feta gratis gekregen I love you maar ik heb nu dus ook heel veel over (ik had maar een klein stukje nodig) dus ik ben op zoek naar een lekker gerecht met feta smile
Try
Try
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2117
Punten : 2294
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lekkere gerechten met feta Empty Re: Lekkere gerechten met feta

Bericht  Sneeuwvlok di 21 jun 2011 - 6:06

couscous salade met feta! Dus couscous wellen, en daarbij alles erin doen wat je wil ( mais, doperwten, paprika, appel wat dan ook ) en dan de feta erbij
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lekkere gerechten met feta Empty Re: Lekkere gerechten met feta

Bericht  Toet di 21 jun 2011 - 6:17

Of in een ovenschaal doen met tomaat, paprika, champignon, courgette.. net wat je lekker vind. Daar kaas over heen zodat het helemaal afsluit (anders smelt de feta niet goed) en dan in de oven tot de feta gesmolten is. Heeel lekker, wel erg machtig!
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lekkere gerechten met feta Empty Re: Lekkere gerechten met feta

Bericht  minoessepoes di 21 jun 2011 - 8:05

Gehaktballetjes maken met oregano erdoor en dan in het midden een blokje feta duwen. En dan gewoon bakken. En dat eten met een salade met rode ui, olijven, tomaat en komkommer. Daar kan je lekker Griekse tomatenrijst bij eten bijvoorbeeld of aardappeltjes uit de oven.

Of rauwe spinazie, een dressing maken van citroensap en olijfolie, pijnboompitjes roosteren en door de spinazie doen, een lente uitje en lekker veel verkruimelde feta.

Zo kan je ook een maaltijdsalade maken met rauwe spinazie, rode ui, tomaat, komkommer, olijven, gerookte kipfilet en lekker veel feta.

Tomaten uithollen en vullen met wat groenten die je in huis hebt (wat rode ui, paprika, dat soort dingen) en feta en zo in de oven zetten. Of paprika's vullen.

Bladerdeeg flapjes maken en die vullen met spinazie. Knoflook en eventueel een uitje aanfruiten, spinazie erbij en even laten slinken. Dat goed uit laten lekken en samen met verkruimelde feta op het bladerdeeg leggen en dat dicht vouwen. Insmeren met eigeel en eventueel wat sesamzaadjes op strooien en dan in de oven!

Ik heb ook weleens spinaziesoep gemaakt, een uitje gefruit, knoflook erbij, bouillonblokje en water toevoegen, spinazie toevoegen en laten slinken, op smaak brengen met peper en zout en dan de staafmixer erdoor. In een kom schenken en dan ringetjes lente ui in de soep strooien en verkruimelde feta!

En je kan het zelfs in repen van ongeveer 2 cm snijden, door een bloempapje halen (bloem gemengd met water) of een los geklopt eitje en vervolgens door het paneermeel (eventueel gemengd met wat oregano) en dit naar wens nog een keer herhalen en ze dan bakken in olijfolie. Prima vleesvervanger!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lekkere gerechten met feta Empty Re: Lekkere gerechten met feta

Bericht  Gast wo 22 jun 2011 - 5:58

Ik verwerk het altijd in een salade :

Ik gebruik rucolamelange, een rode ui, komkommer, pijnboompitjes, feta en daarna gooi ik er wat olijfolie overheen en een paar druppels citroensap

Echt heerlijk !


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lekkere gerechten met feta Empty Re: Lekkere gerechten met feta

Bericht  duckie wo 22 jun 2011 - 6:25

een salade van tomaat, komkommer, ui en feta
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lekkere gerechten met feta Empty Re: Lekkere gerechten met feta

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum