Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gerechten voor 1 persoon

+8
litllejoy
SarahKey
Angela_1986
SuperGrover
rapa nui
Zininzon
Inge
Sweety
12 plaatsers

Ga naar beneden

Gerechten voor 1 persoon Empty Gerechten voor 1 persoon

Bericht  Sweety ma 21 nov 2011 - 4:50

Ik woon nu op mijzelf en ja dan moet je ook koken voor jezelf. Ik merk namelijk nu al dat ik alleen maar makkelijk wil en aangezien ik wel gezond wil eten niet alleen maar makkelijk dacht ik dat jullie misschien nog gerechten hadden.
Dus tips en ideeën zijn welkom! Very Happy
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gerechten voor 1 persoon Empty Re: Gerechten voor 1 persoon

Bericht  Inge ma 21 nov 2011 - 5:14

Heb je een vriezer? zoja dan voor meer koken en invriezen :-) Ideaal
Je kan ook gewoon die kant en klare pakken bereiden, ik doe er altijd meer groente in dan op het pak staat (kan je allemaal heel prima invriezen

Gewoon lekker pasta met gehakt, veel groente en een saus van afgegoten tomatenblokjes en een pakje heinz tomatensaus en kruiden

Ijsbergsla
IJsbergsla
1 blikje tonijn op water
cherrytomaatjes
stuk komkommer
Olijfolie / Sojasaus / water
Kruiden
Champignons

Dressing van 1 el olie, water, beetje sojasaus, bieslook, knoflook, basilicum, zwarte peper, piri piri vlokken en chilipoeder
Tonijn in blik goed uit laten lekken
Champignons opbakken met knoflook, zwarte peper en chilipoeder.
Cherrytomaatjes in de oven met knoflook, bieslook, zwarte peper, piri piri vlokken en cayennepeper, dit 20 minuten in de oven op 180 graden.
Ijsbergsla, komkommer, dressing, tonijn, champignons (incl beetje kookvocht), cherrytomaatjes (incl het vocht en de kruiden) door de sla roeren.

Gevulde courgette
Voor 1 persoon
1 Courgette (een halve kan ook prima trouwens)
Kipfilet / kalkoenfilet of witvis (dit kan je ook aanpassen naar mager rundergehakt)
Champignons
Tomaat
Prei

Courgette goed wassen.
Courgette paar minuten koken en goed uit laten lekker. Kontjes eraf halen en door de midden snijden.
De courgette uithollen en dit prutje (sorry wist even geen ander woord ) bewaren.
De Kipfilet / kalkoenfilet of witvis kort roerbakken, zodat het net gaar is, in ieder geval niet te lang doorwokken.
(Je zou je kipfilet ook eerst kunnen marineren in Sojasaus met knoflook en peper).
De champignons, prei en tomaten wassen en in stukjes snijden.
Dit kort mee roerbakken met het vlees / vis, hier doe je ook het courgette prutje bij. Kruiden met de kruiden die je lekker vind (peper, knoflookpoeder, tabasco, paprikapoeder)
Bovenstaande mengsel doe je in de uitgeholde courgette. Nog een beetje peper eroverheen
Eventueel kaas eroverheen strooien
Dit ongeveer 15 minuten in de oven op 180 graden

visfilet in sambal tomatensaus
50 gr verse gember
2 uien
1 stevige witte vis (bv kabeljauw)
2 tl sambal
2 tomaten
sojasaus
prei

Schil en rasp de gember. Pel en snipper de uien. Snijd de visfilet in stukken. Snij de tomaat klein
Wok de blokjes tomaat op zacht vuur (zonder olie) tot ze zacht worden, laat iets afkoelen (je kan ook tomatenblokjes uit blik gebruiken)
Schep 3 el van het gember uienmengsel in een schaaltje.
Voeg de sambal, blokjes tomaat en 1 el sojasaus toe aan de wok en laat ongeveer 5 min koken.
Leg de visfilet in de saus en laat de vis in ca 4 minuten gaar worden

Verhit ondertussen een andere wok en roerbak hierin de prei met de rest van het uien gember mengsel.
Roer hier 1 el sojasaus door en wok kort door.


Tjaptjoi met biefstuk
1 Biefstuk
Broccoli roosjes (diepvries)
1 ui fijngesneden
1 stengels bleekselderij in dunne plakjes (laat ik er zelf altijd uit)
1/2 bakjes champignons
1/2 prei klein gesneden
Eventueel peultjes
1 el sojasaus
peper

Marinade
1 el rijstwijn
snufje peper
1 el sojasaus
1/2 tl olie

Meng de ingredienten voor de marinade in een schaal en laat het vlees minimaal 20 min marineren.
Blancheer de broccoli 30 sec in ruim kokend water, laat uitlekken en zet opzij.
Verhit 1/2 el olie in een voorverwarmde wok, voeg het vlees toe en roerbak dit tot het begint te verkleuren. Neem het vlees uit de pan en zet opzij
Verhit 1/2 el olie en voeg de ui toe, roerbak deze 1 minuut. Voeg de bleekselderij, broccoli en prei toe en bak deze 2 minuten. Voeg de champignons (en peultjes) toe en bak nog 1 minuut. Doe de biefstukreepjes erbij en breng op smaak met sojasaus en peper.

Kip met cashewnoten

1 Kipfilet in stukjes
2 el sojasaus
1 bakje champignons
4 plakjes verse gember
1 of 2 tenen fijngesneden knoflook
1 rode paprika in stukjes
75 gr geroosterde ongezouten cashewnoten

Marineer de kip minimaal 20 minuten in een mengsel van sojasaus en peper.
Verhit olie in de wok en voeg de verse gember toe, roerbak dit tot het begint te geuren. Schep de stukjes kipfilet erbij en roerbak deze 2 minuten of tot ze bruin worden. Haal de kipstukjes uit de pan voordat ze helemaal gaar zijn en zet opzij.
Roerbak de knoflook tot deze gaat geuren en voeg hier de champignons en paprika aan toe. roerbak 1 minuut. Gier er 2 el water bij en laat nog 2 minuten bakken of tot het water verdampt is
doe de kip terug in de wok, voeg 1 el sojasaus eraan toe en de cashewnoten. Roerbak dit nog 5 minuten.

Wat recepten die ik her en der verzameld heb

Kipfilet
1 kipfilet
1 pak passata/gezeefde tomaten
1 lepel currypasta (ik gebruik van patak's)
1 aubergine
rijst

1 grilpan

Snijdt de kip in repen en marineer in een beetje citroensap en wat gembersiroop (of laat die laatste achterwege), de citroensap zorgt ervoor dat de kip extra mals wordt. Laat een tijdje staan. Verwarm de pasata in een pannetje en roer de curry pasta erdoor. Kook de rijst. Snijd de aubergine in plakken.

Zet de grilpan en verhit tot door en door warm. Gril de kipreepjes tot ze mooie bruine strepen hebben en gaar zijn. Gril de aubergine plakken. Serveer met de rijst en de curry/tomatensaus


Kip marineren in een eetlepel soja saus, daarna bestuiven met bloem.
Kip in hete arachide olie bakken. Als de kip bruin is een gesnipperde ui toevoegen en een in ringetjes gesneden rode peper. Even laten fruiten.
Daarna teentje knoflook erboven uitknijpen (2 mag ook).
Groente erbij (prei ringen, champignons in vieren, paksoi, broccoli roosjes, etc).
Even roerbakken.
Twee eetlepels oestersaus erbij en als laatste wat ongezouten cashewnoten erover strooien.
lekker met rijst kan ook zonder rijst

Maissoep
1 klein blikje mais
1 ui
1 rode paprika (eventueel gegrild)
evt. stuk of wat plakjes chorizo (als je de rest op brood eet)

Bak de chorizo (klein beetje geeft al heel veel smaak, maar ook wel wat cal., maar zonder vet eten is ook niet goed) of verhit wat olie in de pan. Fruit de ui en evt knoflook. Voeg wat komijn en chilipoeder toe. Bak de rode paprika een paar minuten mee. Bak de mais even mee en voeg zoveel kokend water toe dat het precies onder staat. Laat even (2 min is goed genoeg, 10 minuten is lekkerder) koken en pureer.

Lekker met een volkoren broodje. Eventueel wat lente ui erover

2 gekookte aardappels van de dag ervoor in blokjes
1 paprika/courgette
handje diepvries doperwten
uitje, gesnipperd
eieren
eventueel weer wat plakjes chorizo

eventueel chorizo bakken, anders wat olie in de pan, ui fruiten. Aardappeltjes even goed aanbakken. Courgette/paprika erbij en even bakken. Diepvriesdoperwten erbij. Eieren los kloppen (evt. met een scheutje melk) en op het aardappelmengsel gieten. Vuur lager en deksel op de pan. 10 tot 15 minuten laten staan.

Evt bij de eieren nog wat kruiden (sowieso zout en peper, paprika, komijn, of juist italiaanse kruiden) lekker met wat chilisaus.


Portie mager rundergehakt kruiden (ketjap, sambal, wat gembersap, knoflook en seroendeng), in ovenschaal doen en afdekken, op 180 graden tijdje in de oven. Na tijdje gehakt omroeren en kleine stukjes courgette erdoorheen husselen, weer even in de oven. Dan van die kant-en-klare mie erdoorheen roeren en nog even opwarmen.






Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gerechten voor 1 persoon Empty Re: Gerechten voor 1 persoon

Bericht  Sweety ma 21 nov 2011 - 5:19

Wow! Dank je! Heb inderdaad een vriezer. Hoelang kan je zoiets eigenlijk invriezen? Ik dacht altijd dat je het maar 2 dagen kon invriezen ofzo? En dat niet alles kon, kip kan bv al niet had ik eens gehoord. Klopt dit wel?
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gerechten voor 1 persoon Empty Re: Gerechten voor 1 persoon

Bericht  Inge ma 21 nov 2011 - 5:24

Verschilt per ding hoe lang je het in kan vriezen. is wel op internet te vinden

Kip kan je wel invriezen hoor, ze zeggen wanneer kip ontdooit is kan je het niet meer invriezen, je kan het dan wel opbakken en dan weer invriezen.

Ik vries alles in;
pastasaus (pasta zelf wordt al snel papperig, kan je wel invriezen alleen dan opwarmen in de magnetron en niet in de wok)
rijst (gekookt wat over is die ik vaak in porties in diepvrieszakjes... ik heb wel eens gelezen dat je rijst beter niet kan bewaren? doe het toch?)
Wokgroente (alleen moet je dat wel bevroren roerbakken en niet eerst laten ontdooien anders wordt het papperig)
Currygerechten, chili con carne, hachee, stampotten (behalve rauwe andijviestampot), nasi, bami etc ik vries zo goed als alles in :-D
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gerechten voor 1 persoon Empty Re: Gerechten voor 1 persoon

Bericht  Zininzon ma 21 nov 2011 - 5:26

Maar 'makkelijk' is toch niet per definitie ongezond?
Ik eet vaak pasta, soms 2 dagen achter elkaar of ik vries het in.
Verder wraps met verschillende vulling, soep met een broodje (soep kook ik vaak 1,5 of 2 liter en vries ik in).
Waar ik gek op ben zijn de noodles van het merk Amoy. Groente en vis/vlees er door, zo klaar!

Eten in de vriezer bewaar ik met gemak 2 weken, kan echt wel langer dan 2 dagen hoor (ik denk dat dat misschien over de koelkast ging)
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gerechten voor 1 persoon Empty Re: Gerechten voor 1 persoon

Bericht  Gast ma 21 nov 2011 - 5:34

Inmiddels woon ik alweer drie jaar op mezelf (wat gaat de tijd toch snel!) en eigenlijk kook ik pas sinds een paar weken elke avond voor mezelf. In het verleden kookte ik niet voor mezelf, omdat ik er echt niets aan vond en dacht dat koken gewoon duurder was dan niet koken en gewoon iets te snaaien.

Maar dat is helemaal omgedraaid. Ik heb bij de action magnetron/diepvriesborden gekocht en ik eet elke avond gezond, ook al kook ik nog 'te groot'. Wat ik overhoud, vries ik in. Soms is dat slechts nog voor één maaltijd, maar onlangs heb ik zuurkool gemaakt en hier kan ik nog zes keer van eten.

Het is wel eerst even investeren, maar daarna wordt het gewoon goedkoper. Dus wat ik iedereen kan aanraden is even investeren en dan oogsten wat je gezaaid hebt. Het is gezond en leuk om te doen. Althans, dat vind ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gerechten voor 1 persoon Empty Re: Gerechten voor 1 persoon

Bericht  rapa nui ma 21 nov 2011 - 7:29

Zininzon schreef:
Waar ik gek op ben zijn de noodles van het merk Amoy. Groente en vis/vlees er door, zo klaar!

Daar heb ik een poos geleden ook heel veel van bij de Action gekocht, en af en toe hebben ze daar ook van zakjes met rijst die je alleen in de magnetron hoeft op te warmen. Omdat ik er dan veel verse groente door heen wok en wat vlees heb je in ca. 5 minuten toch een redelijk gezonde maaltijd.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gerechten voor 1 persoon Empty Re: Gerechten voor 1 persoon

Bericht  SuperGrover ma 21 nov 2011 - 7:44

Ik kook ook voor meerdere dagen vaak. Als je een prakje invriest in een goed afgesloten bakje, kun je dat meestal echt nog wel lang bewaren (weken of zelfs tot 2-3 maanden). In ieder geval geen 2 dagen, dat is de koelkast.

Als ik echt voor 1 dag kook:
Aardappels, vlees, groente is dan het makkelijkst. Je kunt van die kleine voorgekookte aardappeltjes (krieltjes, schijfjes, etc.) vaak wel in een eenpersoonsverpakking kopen. Er is ook vlees voor 1 persoon, maar dat is beperkt. Echter kun je gewoon een grote verpakking kopen en de rest invriezen (ongebakken). Een eitje oid kan ook. Qua groente is er volop keus, er zijn heel veel soorten groente in kleine blikjes/pakjes/zakjes.

Soms doe ik makkelijk en heb ik soepdag. Dan kook ik dus een pan soep, gooi er soepgroente en gehaktballetjes door en maak er een tosti oid bij.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gerechten voor 1 persoon Empty Re: Gerechten voor 1 persoon

Bericht  Angela_1986 ma 21 nov 2011 - 7:44

Maura schreef:Inmiddels woon ik alweer drie jaar op mezelf (wat gaat de tijd toch snel!) en eigenlijk kook ik pas sinds een paar weken elke avond voor mezelf. In het verleden kookte ik niet voor mezelf, omdat ik er echt niets aan vond en dacht dat koken gewoon duurder was dan niet koken en gewoon iets te snaaien.

Maar dat is helemaal omgedraaid. Ik heb bij de action magnetron/diepvriesborden gekocht en ik eet elke avond gezond, ook al kook ik nog 'te groot'. Wat ik overhoud, vries ik in. Soms is dat slechts nog voor één maaltijd, maar onlangs heb ik zuurkool gemaakt en hier kan ik nog zes keer van eten.

Het is wel eerst even investeren, maar daarna wordt het gewoon goedkoper. Dus wat ik iedereen kan aanraden is even investeren en dan oogsten wat je gezaaid hebt. Het is gezond en leuk om te doen. Althans, dat vind ik.

Woehoe jij geeft 'n mens hoop! cheers

Ik zoek het gewoon niet om voor mezelf te koken, je staat zo 'n half uur in de keuken en als je 10 min. voor de tv zit dan is het op... laughcry

Maar spullen die je invriest blijven echt wel 'n paar weken goed hoor! En ik eet ook nog wel dingen die langer in de vriezer hebben gestaan... Ik leef nog steeds! Wink
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Gerechten voor 1 persoon Empty Re: Gerechten voor 1 persoon

Bericht  SarahKey ma 21 nov 2011 - 19:54

Ik kook ook wel eens voor mezelf, omdat mijn man dan bv boerenkool of hutspot wil eten wat ik niet lust.
Maar ik heb geen moeite om voor mezelf te koken.

Ik meet de pasta/rijst af en weet nu ook wel hoeveel gehakt/wokvlees en groenten ik dan gebruik.
Kruiden doe ik zelf of ik gebruik een half wokblokje.

Of ik schil een aardappel, kwart bloemkool en een stuk vlees of een gehaktbal. (je kunt ook 500 gram gehakt gebruiken om gehaktballen te maken en de rest wat je die dag niet opeet per gehaktbal invriezen. Lekker makkelijk voor de keer erna en als je een kleine bloemkool kiest kun je er twee keer van eten als je alleen bent. Bloemkool kun je gerust een tijdje in de koelkast laten liggen zodat je 1 keer in de week een keer bloemkool eet ipv twee dagen achter elkaar)

Pitabroodjes maak ik ook wel eens. Kipfilet in stukjes snijden en dat roerbakken met kruiden naar keuze, champignons, prei en ander soort groenten.
Kun je ook maken naar wat je eet die dag.

Heb je nog pitabroodjes over? Dan kun je er mini pizza's van maken. Snij de pitabroodjes door de midden, doe er tomatenpuree op en beleg ze naar keuze. Zit je niet met een grote pizza die je alleen misschien niet op kunt. Of zoals wij ze eten, een keer als lunch.


SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Gerechten voor 1 persoon Empty Re: Gerechten voor 1 persoon

Bericht  litllejoy ma 21 nov 2011 - 20:20

Hier wat richtlijnen voor producten in de vriezer. Ik hou me niet overal aan hoor, want vlees ligt bij mij soms wel wat langer in de vriezer en groente ook, maar dit is wat ze adviseren.

Brood/ Deegwaren
Wat? Hoelang houdbaar?
Brood 1 maand
Broodjes 2-3 weken
Cake 3 maanden
Slagroomgebak 1 maand
Appelgebak 3 maanden

Groenten
Wat? Hoelang houdbaar?
Groenten 12 maanden
Gesneden groenten 3 maanden
Bladgroenten/ sla/kommer niet invriezen

Vlees & kip
Wat? Hoelang houdbaar?
Gehakt 1-2 maanden
Rauw rundvlees 6 maanden
Rauw varkensvlees 4 maanden
Gebraden/ gebakken Vlees 3 maanden
Vleeswaren 1-3 maanden
Kip (rauw) 9 maanden

Vis
Wat? Hoelang houdbaar?
Rauwe magere vis 6 maanden
Rauwe vette vis 2 maanden
Gerookte Makreel, Gerookte Zalm, Gerookte Paling 3 maanden
Gebakken vis (kibbeling/ lekkerbekje etc) 3 maanden
Garnalen 3 maanden
Gekookte Mosselen 3 maanden
Rauwe mosselen niet invriezen
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Gerechten voor 1 persoon Empty Re: Gerechten voor 1 persoon

Bericht  Sweety ma 21 nov 2011 - 21:22

Wow dank jullie wel. Ook die lijst met hoelang je iets kan bewaren. Ben echt een newbie merk ik Embarassed
Die tip over die pitabroodjes vind ik ook een goede en lekkere!
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gerechten voor 1 persoon Empty Re: Gerechten voor 1 persoon

Bericht  Jade ma 21 nov 2011 - 21:55

Bij groenten als bloemkool/broccoli laat ik trouwens de kook er even overheen gaan en dan doe ik het in de vriezer! De keer erna kook ik het dan nog even af en dan smaakt het gewoon weer lekker!

Ik vries volgens mij alles in :P

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Gerechten voor 1 persoon Empty Re: Gerechten voor 1 persoon

Bericht  silly-one ma 21 nov 2011 - 22:04

Sweety schreef:Wow dank jullie wel. Ook die lijst met hoelang je iets kan bewaren. Ben echt een newbie merk ik Embarassed

Bedenk wel dat dit richtlijnen zijn voor een aparte vriezer. De vriezer van de koelkast is niet zo koud en daardoor is het daarin minder lang houdbaar.
Moet je maar eens voor de gein in de supermarkt naar een doos kroketten kijken o.i.d. daarop staan 3 tijden van houdbaarheid. Afhankelijk van de temperatuur in de vriezer.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Gerechten voor 1 persoon Empty Re: Gerechten voor 1 persoon

Bericht  ExpressoB di 22 nov 2011 - 7:40

silly-one schreef:
Sweety schreef:Wow dank jullie wel. Ook die lijst met hoelang je iets kan bewaren. Ben echt een newbie merk ik Embarassed

Bedenk wel dat dit richtlijnen zijn voor een aparte vriezer. De vriezer van de koelkast is niet zo koud en daardoor is het daarin minder lang houdbaar.
Moet je maar eens voor de gein in de supermarkt naar een doos kroketten kijken o.i.d. daarop staan 3 tijden van houdbaarheid. Afhankelijk van de temperatuur in de vriezer.

Daar ben ik dus ook pas sinds vorige week achter gekomen Embarassed Heb die koelkast al jaren maar nooit aangedacht! Maja heb er nooit iets van gekregen gelukkig, athans als je buikpijn hebt, kan het ook van het eten komen.
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gerechten voor 1 persoon Empty Re: Gerechten voor 1 persoon

Bericht  Sweety di 22 nov 2011 - 23:26

silly-one schreef:
Sweety schreef:Wow dank jullie wel. Ook die lijst met hoelang je iets kan bewaren. Ben echt een newbie merk ik Embarassed

Bedenk wel dat dit richtlijnen zijn voor een aparte vriezer. De vriezer van de koelkast is niet zo koud en daardoor is het daarin minder lang houdbaar.
Moet je maar eens voor de gein in de supermarkt naar een doos kroketten kijken o.i.d. daarop staan 3 tijden van houdbaarheid. Afhankelijk van de temperatuur in de vriezer.
Kijk dat wist ik dus ook niet! Weer wat geleerd Very Happy
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gerechten voor 1 persoon Empty Re: Gerechten voor 1 persoon

Bericht  litllejoy di 22 nov 2011 - 23:38

Trouwens nog een tip, volgens mij heb ik 'm nog niet voorbij zien komen..

Koop grootverpakking, dus 1 kilo kip en 1 kilo gehakt etc. En dan in portie's voor 1 persoon invriezen. Heb je altijd een portie als je alleen bent en als er iemand mee eet pak je 2 portie's eruit.
Dit kun je ook met groente doen, rijst, pasta en alles wat je bereid (bv. pastasaus, soep etc.).
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Gerechten voor 1 persoon Empty Re: Gerechten voor 1 persoon

Bericht  Lavendel wo 23 nov 2011 - 0:21

Wat ook makkelijk, goedkoop en gezond is; aardappels! Lekker om te koken, bakken, poffen, frituren. Groenten als sperzieboontjes of witlof kun je makkelijk voor 1 persoon kopen. Andere groenten kun je weer goedkoop meerdere dagen van eten (broccoli, bloemkool). En van een vlees of vleesvervangers kun ook je meerdere dagen eten of invriezen.


Laatst aangepast door Lavendel op wo 23 nov 2011 - 0:38; in totaal 1 keer bewerkt
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gerechten voor 1 persoon Empty Re: Gerechten voor 1 persoon

Bericht  silly-one wo 23 nov 2011 - 0:33

Wat ook lekker is is, aardappelen koken voor bijvoorbeeld maandag en dan wat extra koken en die bewaren voor dinsdag en dan opbakken. Ik vind gekookte aardappelen die daarna gebakken zijn zelf nog steeds de lekkerste haha. Beetje kruiden naar smaak erbij en smullen maar.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Gerechten voor 1 persoon Empty Re: Gerechten voor 1 persoon

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum