Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik heb een goedaardige tumor in mijn borst..

+11
JustMeDaan
Mon Amour
L!ND@
Lotus
Cato
_Femme
Suus
Fiebje
Fearie
Novalee
Steep
15 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Ik heb een goedaardige tumor in mijn borst.. Empty Ik heb een goedaardige tumor in mijn borst..

Bericht  Steep ma 19 sep 2011 - 14:57

Vanaf dag 11 heb ik een harde plek in mijn borst. Ik, het CB en de VK dachten dat het verstopte melkkanalen waren. Uiteindelijk ben ik vorige week naar de HA geweest nadat ik alles had geprobeerd om het weg te krijgen. Ik heb geen pijn aan de plek, sterker nog er zit geen gevoel in. Dat was voor mij een signaal dat ik er toch naar moest laten kijken. De HA dacht ook dat het een verstopping was, maar stuurde me voor de zekerheid door naar het ziekenhuis voor een mammografie en een echo. Uiteindelijk is het alleen een echo geworden waaruit bleek dat ik een (waarschijnlijk) goedaardige tumor heb. Hij kon/wilde (het was een laconieke, rare vent hij zei:" ooh, dit is een tumor, een goedaardige voor wat ik kn zien, maar wel een tumor. Kijk hij is zo groot dat hij niet op het schermpje past!" Ik vond het niet zo amusant als hem) verder geen info geven over hoe het allemaal verder zou verlopen, dat moest ik maar met mijn HA bespreken. Ik ben heel bedust het ziekenhuis uitgelopen en langzaam aan drong het een beetje binnen. Hoewel ik heeeeeel erg dankbaar ben dat het goedaardig is, is het toch iets wat niet thuishoort in mijn lichaam en wil ik het weg hebben!
Ik voel me verdrietig en een beetje boos, boos op die radioloog dat hij zo stom deed, boos op mezelf dat ik niet eerder aan de bel heb getrokken omdat ik zelf voelde dat ik er iets mee moest en een beetje boos op het CB omdat ik daar nu echt wel vaak ben geweest (ivm ondergewicht van R.) En ik het iedere keer heb aangegeven.
Over een paar uurtjes kan ik bellen met de HA en weet ik hopelijk meer want dit is zo klote! Ik was totaal niet voorbereid op dit nieuws (ik weet niet of je je kan voorbereiden hierop maar goed). En ook al is het goedaardig, ik voel me er slecht onder, alsof mijn lichaam faalt terwijl ik net een prachtig jochie op de wereld heb gezet. Het is zo dubbel, ik ben blij dat het goedaardig is en verdrietig en bang dat het een tumor is!

Ik weet ook niet goed wat ik met dit topic wil, even dit schrijven lucht wel op.

Stomme tumor!! Go away! Sad
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een goedaardige tumor in mijn borst.. Empty Re: Ik heb een goedaardige tumor in mijn borst..

Bericht  Gast ma 19 sep 2011 - 15:05

Jeetje Steep, wat naar! Ik snap je gevoel helemaal... Ook al is het goedaardig, het hoort er niet. Ik vind het niet zo netjes en helemaal niet professioneel van die radioloog om zo'n opmerking te maken. Dat doe je toch niet, het is iemands lichaam waar je over praat.

Heel veel sterkte en een dikke knuffel.

Laat je nog even weten wat de ha er over zegt?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een goedaardige tumor in mijn borst.. Empty Re: Ik heb een goedaardige tumor in mijn borst..

Bericht  Steep ma 19 sep 2011 - 15:18

Ja ik baal ook dat ik er niks van heb gezegd tegen die man, maar ik was zo overdonderd dat alles langs me heen is gegaaan vanaf dat hij zei dat ik een tumor had. Ik heb gewoon ook zoveel vragen! Hij raadde wel aan om het er zsm uit te laten halen dus ik denk ook wel dat de HA die mening deelt. Maar wat houdt dat in? Volledige of plaatselijke verdoving? Stoppen met de bv? Nooit meer bv kunnen geven? Hap uit mijn borst? Kans op herhaling? Meer kans op borstkanker? Ik weet dat ik gewoon even moet wachten en dat ik over een paar uurtjes het antwoord op veel van deze vragen wel weet, maar het is net alsof ik het denken niet uit kan zetten. Ik blijf maar scenarios bedenken, de ene heel positief en de ander is zwaar negatief. En ook daarvan weet ik dat het totaal geen nut heeft alleen kan ik er niks aan doen. Alsof ik onbewust mezelf nu op "alles" wil voorbereiden.

Ik laat hier uiteraard even weten wat de stappen zullen zijn! Bedankt voor je knuffel, die kon ik wel even gebruiken smile
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een goedaardige tumor in mijn borst.. Empty Re: Ik heb een goedaardige tumor in mijn borst..

Bericht  Novalee ma 19 sep 2011 - 15:51

Jeetje, Steep! Kan me voorstellen dat zulk nieuws ontzettend schrikken is! Hopelijk kan je huisarts zometeen een hoop van je vragen beantwoorden en je iets geruststellen. hug
Wat een hork van een vent die radioloog. Hij ziet zoiets misschien dagelijks, maar hij zou toch moeten weten dat mensen zich doodschrikken bij het woord tumor, goedaardig of niet.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een goedaardige tumor in mijn borst.. Empty Re: Ik heb een goedaardige tumor in mijn borst..

Bericht  Fearie ma 19 sep 2011 - 16:09

Jeetje, wat een narigeid. Kan me goed voorstellen dat je ff helemaal bedust bent geweest. Gelukkig dat het wel een goedaardige tumor is.

Wat een stomme vent trouwens die radioloog, op zulke opmerkingen ziet je toch niet te wachten. Hoop dat je HA je streaks wat meer gerust kan stellen en wat duidelijkheid kan geven.

Liefs en sterkte!!

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een goedaardige tumor in mijn borst.. Empty Re: Ik heb een goedaardige tumor in mijn borst..

Bericht  Fiebje ma 19 sep 2011 - 16:46

Jeetje wat heftig, ik hoop dat de huisarts je vragen kan beantwoorden. En wat die hufterige radioloog betreft als het je dwars blijft zitten zal ik dat toch bespreken in het ziekenhuis. Sterkte en probeer niet teveel te piekeren (al is dat makkelijker gezegd dan gedaan) hug

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een goedaardige tumor in mijn borst.. Empty Re: Ik heb een goedaardige tumor in mijn borst..

Bericht  Gast ma 19 sep 2011 - 18:58

Heel veel sterkte,ook als is het ws goedaardig,moet(en) je/jullie je rot geschrokken zijn.
Hou je taai!
En hopelijk kan je h.a je helpen met het beantwoorden van je vragen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een goedaardige tumor in mijn borst.. Empty Re: Ik heb een goedaardige tumor in mijn borst..

Bericht  Suus ma 19 sep 2011 - 20:53

Dat is schrikken, Steep! hug
Sterkte, en hopelijk weet je snel meer.
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een goedaardige tumor in mijn borst.. Empty Re: Ik heb een goedaardige tumor in mijn borst..

Bericht  _Femme ma 19 sep 2011 - 21:07

Poeh dat is even flink schrikken! Het is logisch dat er allemaal vragen bij je opkomen, en al helemaal na die vervelende niet-tactische radioloog. Ik kan je het advies geven om even rustig te gaan zitten en alle vragen die je hebt op te schrijven, als je straks je HA aan de telefoon hebt dan wil je nog weleens wat vergeten te vragen of krijg je niet te tijd om nog rustig na te denken over wat je nog wilt weten, en zit je straks alsnog met vanalles in je hoofd zonder antwoorden!

Sterkte in ieder geval, ik hoop dat je wat (positieve!) antwoorden kunt krijgen.

_Femme
Prater
Prater

Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een goedaardige tumor in mijn borst.. Empty Re: Ik heb een goedaardige tumor in mijn borst..

Bericht  Steep ma 19 sep 2011 - 22:55

Helaas, de HA kon mij geen antwoord geven op mijn vragen omdat ze niet de echo foto's kon zien (alleen de uitslag die de radioloog heeft geschreven). Ze kon me wel vertellen dat de kans dat dit soort tumoren kwaadaardig is, 1 op de 2 miljoen is dus heel klein, ook mag ik gewoon borstvoeding blijven geven voorlopig. Ik krijg een oproep van de chirurg en daar moet ik al mijn vragen mee bespreken. Wanneer ik die oproep zou kunnen verwachten wist ze niet. Dus nu moet ik wachten op de oproep!
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een goedaardige tumor in mijn borst.. Empty Re: Ik heb een goedaardige tumor in mijn borst..

Bericht  Cato ma 19 sep 2011 - 22:59

hug sterkte.
Cato
Cato
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 329
Punten : 365
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een goedaardige tumor in mijn borst.. Empty Re: Ik heb een goedaardige tumor in mijn borst..

Bericht  Lotus ma 19 sep 2011 - 23:28

Ik hoop dat je snel bij de chirurg terecht kan en dat je dan antwoord krijgt op je vragen. hug
Lotus
Lotus
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een goedaardige tumor in mijn borst.. Empty Re: Ik heb een goedaardige tumor in mijn borst..

Bericht  Gast ma 19 sep 2011 - 23:42

Ook al is het goedaardig, zulk nieuws is altijd schrikken. Wel vervelend dat die radioloog zo raar deed, misschien kan je dat nog melden bij het ziekenhuis of bij je huisarts.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een goedaardige tumor in mijn borst.. Empty Re: Ik heb een goedaardige tumor in mijn borst..

Bericht  L!ND@ ma 19 sep 2011 - 23:48

Dijn82 schreef:Ook al is het goedaardig, zulk nieuws is altijd schrikken. Wel vervelend dat die radioloog zo raar deed, misschien kan je dat nog melden bij het ziekenhuis of bij je huisarts.
Ik had er ook een melding van gemaakt, wat een hork! Ik wil je heel veel sterkte toe wensen voor deze spannende tijd!
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een goedaardige tumor in mijn borst.. Empty Re: Ik heb een goedaardige tumor in mijn borst..

Bericht  Mon Amour ma 19 sep 2011 - 23:50

jeetje dat is schrikken, hopelijk kan je snel bij de chirurg terecht, sterkte ermee

Mon Amour
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 109
Punten : 109
Registratiedatum : 24-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een goedaardige tumor in mijn borst.. Empty Re: Ik heb een goedaardige tumor in mijn borst..

Bericht  JustMeDaan di 20 sep 2011 - 3:16

Vreemd dat ze geen punctie hebben gedaan. Of dat is misschien door je borstvoeding? Maar goed dan heb je wel zekerheid wat het is, goedaardig of kwaadaardig. Ik heb sinds 2007 1 voelbare en 1 niet voelbare knobbel in mijn linkerborst, maar toen ik voor een echo ging kreeg ik gelijk de hele mikmak, dus echo, mammografie, en meteen daarna een punctie uit beide knobbels. Waarnaar mijn huisarts mij op zaterdag belde dat alles gelukkig in orde was.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een goedaardige tumor in mijn borst.. Empty Re: Ik heb een goedaardige tumor in mijn borst..

Bericht  Steep di 20 sep 2011 - 4:34

Geen idee waarom ze geen punctie hebben genomen, wist ook niet of dat erbij hoorde. A.s. vrijdag heb ik een afspraak met een chirurg dus dan hoor ik meer!

Bedankt voor alle steun!
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een goedaardige tumor in mijn borst.. Empty Re: Ik heb een goedaardige tumor in mijn borst..

Bericht  Poisongirl di 20 sep 2011 - 4:47

Sterkte ermee! Ik heb ook een goedaardige tumor in mijn borst gehad. Ik werd door ha meteen doorgestuurd voor een echo. Daarop zagen ze dat het goedaardig was, maar ze hebben toen wel besloten me te opereren om het weg te laten halen. Ik heb toen ook geen punctie gehad trouwens, nu ik er aan terug denk..
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een goedaardige tumor in mijn borst.. Empty Re: Ik heb een goedaardige tumor in mijn borst..

Bericht  Monte di 20 sep 2011 - 5:00

Jeetje wat erg(al is het dan goedaardig). En wat een verschrikkelijke vent die radioloog, je zou toch mogen verwachten dat die weten hoe je met angstige mensen omgaat in dit soort situaties. Hopelijk wordt het vrijdag allemaal wat duidelijker voor je en kunnen ze een plan opstellen. Heel veel sterkte, hopelijk ben je er snel van af! hug
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een goedaardige tumor in mijn borst.. Empty Re: Ik heb een goedaardige tumor in mijn borst..

Bericht  JustMeDaan di 20 sep 2011 - 5:31

Als je een afspraak met een chirurg hebt dan willen ze je denk ik opereren. Iets wat ook te overwegen is als je bv geeft. Als ze een punctie doen en alles is goed kan je bv geven tot je kindje dat wilt en jij het kan. Met een operatie zal dat anders verlopen denk ik zo. Denk goed na wat je zelf wilt is wat ik wil zeggen eigenlijk smile

Sterkte met alles sowieso.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een goedaardige tumor in mijn borst.. Empty Re: Ik heb een goedaardige tumor in mijn borst..

Bericht  PluDan di 20 sep 2011 - 6:05

Wat een vervelend nieuws! Sterkte ermee hug .
PluDan
PluDan
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een goedaardige tumor in mijn borst.. Empty Re: Ik heb een goedaardige tumor in mijn borst..

Bericht  Gast di 20 sep 2011 - 7:10

Dat is toch wel even schrikken zeg! Sterkte de komende tijd! hug

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een goedaardige tumor in mijn borst.. Empty Re: Ik heb een goedaardige tumor in mijn borst..

Bericht  Coco di 20 sep 2011 - 7:42

Wat een verschrikkelijk lompe vent zeg! Ik zou ook erg beduusd zijn.

Bij een vriendin van mijn zus hebben ze het destijds ook op een verstopt melkkanaaltje gegooit omdat ze pas bevallen was...terwijl het achteraf wel kwaadaardig bleek en ze echt op het randje heeft gelegen.


Sterkte en hopelijk heb je snel meer duidelijkheid.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een goedaardige tumor in mijn borst.. Empty Re: Ik heb een goedaardige tumor in mijn borst..

Bericht  Steep vr 23 sep 2011 - 3:08

Nou de tumor blijft voorlopig zitten want het heeft geen haast! Over een half jaar moet ik terug komen en gaan we het verder bekijken. Dit omdat ik nog 4 maanden bv wil geven en als ik afgebouwt heb de operatie kan ondergaan! Ik ben zo blij! Jeeeeej! Verder ben ik helemaal gerust gesteld!

@Nois; bah wat naar! Is ze helemaal hersteld?
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een goedaardige tumor in mijn borst.. Empty Re: Ik heb een goedaardige tumor in mijn borst..

Bericht  Monte vr 23 sep 2011 - 4:10

Steep: wat goed zeg, fijn dat het dus niet zo ernstig is dat ie er gelijk uit moet en fijn dat je nog bv kan geven. Gelukkig weer wat positief nieuws, want kan me indenken dat het een gespannen situatie was.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een goedaardige tumor in mijn borst.. Empty Re: Ik heb een goedaardige tumor in mijn borst..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum