Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Help! Kunnen we het wel betalen?

+22
Coco
Annie24
Fearie
chipa
joyce0606
studiebol
Tania
Lejow
Vancity_girl
Rush
Muurvlindertje
Filoria
Supertalentje
blondje1313
Spring
Susan
Flip Fluitketel
Pussycat
M@niek
Darius
Annemie
Ellebel
26 plaatsers

Pagina 4 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Help! Kunnen we het wel betalen? - Pagina 4 Empty Re: Help! Kunnen we het wel betalen?

Bericht  Tania ma 19 sep 2011 - 6:15

_MamaRosa_ schreef:
ProudMama schreef:840,00 voor leuke dingen en boodschappen is veel hoor, red je makkelijk!!

Ik wou dat wij dat over hielden! laughcry

Eerder hielden wij ook 2000 euro over om leuk van te leven, maar inmiddels is daar een 0 af, en dan nog een klein bedrag er bij optellen, maar veel is het niet. Maar tot nu toe redden we ons prima, het is gewoon even wennen, maar het moet wel, dus het went ook wel.

Ik ben alleen heel benieuwd hoe dat volgend jaar allemaal zal gaan met de nieuwe bezuinigingen enz. Ik was juist zo blij met voor 4 kinderen kinderbijslag, maar het mocht niet zo zijn.... laughcry
Maar daar wil ik me niet druk om maken, wie dan leeft, wie dan zorgt!

(kreeg vanmorgen weer zo'n opmerking te horen, helaas hoorde ik die dus ook, was denk ik niet de bedoeling. Ik liep met de meiden en ons zoontje over de markt: "jaja, en lekker voor 3 kinderen kinderbijslag krijgen!")

No

Ik dacht dat de kinderbijslag wel voor alle kinderen bleef. Alleen het kindgebondenbudget werd toch verlaagd naar maximaal twee kinderen?

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Kunnen we het wel betalen? - Pagina 4 Empty Re: Help! Kunnen we het wel betalen?

Bericht  Darius ma 19 sep 2011 - 6:17

ProudMama schreef:Darius: Vroeger kreeg je per kind meer he, dus voor kind 8 bij wijze van spreken het dubbele.

O, dat wist ik niet. Dus toen loonde het hebbeb van zes kinderen dus echt! Maar aan de andere kant, mijn opa had een eigen bedrijf, een boerderij, en was dus niet in loondienst. Toen kreeg je dus geen kinderbijslag! Mijn moeder is van 1960, dus dat is ook nog niet zo lang geleden.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Kunnen we het wel betalen? - Pagina 4 Empty Re: Help! Kunnen we het wel betalen?

Bericht  Susan ma 19 sep 2011 - 6:17

Ik snap dat het geen aardige opmerking is van dat hokkerige rijtjeshuis, maar echt kwetsend vind ik het niet, ik kan er nou niet echt van wakker liggen wat een ander mogelijk van mijn huis vindt. Sowieso, hoe groot je ook woont, er is altijd wel iemand met een nóg groter huis die jouw huis véél te klein vindt. Ik rij vaak genoeg langs mooie vrijstaande huizen, maar de mensen die in die huizen uit MTV Cribs wonen vinden dat vast maar kleine rothuisjes.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Kunnen we het wel betalen? - Pagina 4 Empty Re: Help! Kunnen we het wel betalen?

Bericht  Darius ma 19 sep 2011 - 6:18

Tania, ik heb toch echt de kinderbijslag begrepen....
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Kunnen we het wel betalen? - Pagina 4 Empty Re: Help! Kunnen we het wel betalen?

Bericht  Gast ma 19 sep 2011 - 6:24

Darius schreef:Tania, ik heb toch echt de kinderbijslag begrepen....

Ik dus ook, en idd mensen met meerdere kinderen zullen minder te besteden hebben.

Maar wat ik al zei, ik wil me daar niet nu al druk over gaan maken, dan heb ik geen leven meer. Ik kan gelukkig altijd nog wat meer gaan werken als de nood echt aan de man is, dat kan dan in de avonduren, dus geen opvangkosten, maar dat zien we tegen die tijd allemaal wel.
Leuk is anders, als ik alles zo lees wat ze van plan zijn, maar ik kan er toch niks aan veranderen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Kunnen we het wel betalen? - Pagina 4 Empty Re: Help! Kunnen we het wel betalen?

Bericht  Gast ma 19 sep 2011 - 6:26

Maar je kunt het ook nooit helemaal weten toch. Misschien verliest je man wel zijn baan, of raakt 1 van de twee in de ziektewet. Dan kan het leven er ineens zó anders uitzien, dat kun je van te voren niet mee berekenen natuurlijk?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Kunnen we het wel betalen? - Pagina 4 Empty Re: Help! Kunnen we het wel betalen?

Bericht  Fearie ma 19 sep 2011 - 6:28

Darius schreef:Tania, ik heb toch echt de kinderbijslag begrepen....

Ik ook, kwam op Editie nl voorbij. Het zou 35 euro per maand (of kwartaal?) dalen. Toen baalde ik wel ff, wou het namelijk voor D. gaan sparen smile

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Kunnen we het wel betalen? - Pagina 4 Empty Re: Help! Kunnen we het wel betalen?

Bericht  Gast ma 19 sep 2011 - 6:30

Fearie schreef:
Darius schreef:Tania, ik heb toch echt de kinderbijslag begrepen....

Ik ook, kwam op Editie nl voorbij. Het zou 35 euro per maand (of kwartaal?) dalen. Toen baalde ik wel ff, wou het namelijk voor D. gaan sparen smile
Kwartaal hoop ik, anders blijft er weinig over.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Kunnen we het wel betalen? - Pagina 4 Empty Re: Help! Kunnen we het wel betalen?

Bericht  Tania ma 19 sep 2011 - 6:30

Volgens mij is het wel het kindgebondenbudget. Op deze link kun je een berekening van het nibud zien en daar kan ik alleen uithalen dat de kinderbijslag minder wordt en niet dat het afgeschaft wordt voor meerdere kinderen.

http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2011/09_september/19/binnenland/kabinet-komt-grotere-gezinnen-tegemoet.xml


Laatst aangepast door Tania op ma 19 sep 2011 - 6:33; in totaal 1 keer bewerkt

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Kunnen we het wel betalen? - Pagina 4 Empty Re: Help! Kunnen we het wel betalen?

Bericht  Tania ma 19 sep 2011 - 6:32

Fearie schreef:
Darius schreef:Tania, ik heb toch echt de kinderbijslag begrepen....

Ik ook, kwam op Editie nl voorbij. Het zou 35 euro per maand (of kwartaal?) dalen. Toen baalde ik wel ff, wou het namelijk voor D. gaan sparen smile

Volgens mij is het per jaar.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Kunnen we het wel betalen? - Pagina 4 Empty Re: Help! Kunnen we het wel betalen?

Bericht  Gast ma 19 sep 2011 - 6:32

Dames,

http://financieel.infonu.nl/geld/77900-kinderbijslag-in-2012.html

Vanaf 2012 krijgt u per kind gemiddeld 35 euro minder per jaar ofwel 8,75 euro per kwartaal.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Kunnen we het wel betalen? - Pagina 4 Empty Re: Help! Kunnen we het wel betalen?

Bericht  Supertalentje ma 19 sep 2011 - 6:37

Ik moest het natuurlijk even googlen... http://www.opvoedenhoe.nl/gevolgen-van-maatregelen-voor-kinderopvang-en-kinderbijslag-uit-de-miljoenennota-2012/

Kortweg:
- de grondslag van de kinderopvang blijft gelijk, vraagt een kinderopvang meer dan rekent de belastingdienst met de grondslag en krijg je daarover een tegemoetkoming.
- kinderbijslag voor inkomens bovenmodaal (tot €33.000?!) wordt verlaagd met een bedrag van gemiddeld €35 per kind. Gezinnen met een modaal en minder dan modaal inkomen kunnen in aanmerking komen voor een toeslag uit het kindgebonden budget dat verhoogd wordt met €50 voor het eerste kind en €150 voor het tweede kind.
- Afschaffing van het kindgebonden budget voor het derde of daaropvolgende kind (maar hierover niet per wanneer of vanaf welk inkomen)

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Kunnen we het wel betalen? - Pagina 4 Empty Re: Help! Kunnen we het wel betalen?

Bericht  Coco ma 19 sep 2011 - 7:33

Pippa schreef:Dames,

http://financieel.infonu.nl/geld/77900-kinderbijslag-in-2012.html

Vanaf 2012 krijgt u per kind gemiddeld 35 euro minder per jaar ofwel 8,75 euro per kwartaal.

Dat klinkt al een heel stuk minder drastisch dan per maand of kwartaal 35 euro. laughcry
Ik vind de kinderbijslag hier sowieso niet zoveel.
Mijn schoonzus krijgt iets in de 500 euro per maand! voor 3 kinderen (belgie), hier krijg je een kleine 600 per kwartaal voor 3 kinderen.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Kunnen we het wel betalen? - Pagina 4 Empty Re: Help! Kunnen we het wel betalen?

Bericht  Supertalentje ma 19 sep 2011 - 8:03

Maar sparen jullie de kinderbijslag dan allemaal niet?

Het is zo'n klein bedrag per kwartaal ook nog, daarmee valt of staat de verzorging van je kind toch niet?

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Kunnen we het wel betalen? - Pagina 4 Empty Re: Help! Kunnen we het wel betalen?

Bericht  Susan ma 19 sep 2011 - 8:07

Nee, wij sparen die niet, het gaat momenteel gewoon op in de dagelijkse uitgaven.

De eerste anderhalf jaar heb ik trouwens helemaal geen kinderbijslag ontvangen, er was iets misgegaan met het formulier. Toen heb ik alles met terugwerkende kracht gekregen, dat was wel even lekker.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Kunnen we het wel betalen? - Pagina 4 Empty Re: Help! Kunnen we het wel betalen?

Bericht  Gast ma 19 sep 2011 - 8:09

Wij gebruikten het eerder gewoon als inkomen erbij zeg maar. Nu hoeft dat niet meer, omdat ik een andere baan heb wat veel beter betaalt. Maar zo raar is dat niet denk ik, ik denk dat heel veel mensen dat gewoon als een stukje inkomen nodig hebben. Ik deelde het altijd op in 3-en, is toch €64 per maand. Kan je toch wat kleding voor je kind van kopen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Kunnen we het wel betalen? - Pagina 4 Empty Re: Help! Kunnen we het wel betalen?

Bericht  Tania ma 19 sep 2011 - 8:27

Bij ons gaat het gewoon mee op de gewone rekening. We sparen per maand een bedrag voor J. maar niet specifiek de kinderbijslag.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Kunnen we het wel betalen? - Pagina 4 Empty Re: Help! Kunnen we het wel betalen?

Bericht  Supertalentje ma 19 sep 2011 - 8:32

Ja, maar omdat het én per kwartaal is én maandelijks maar €64 euro dacht ik dat iedereen dat spaarde ipv het 'maandelijks' te sparen bedrag wat iedereen toch ook doet.

Het maakt mij niet uit, snap dat mensen het gewoon meenemen. Ik heb een spaarrekening waar de SVB straks de kinderbijslag op stort, dan hoef ik 'zelf' niet te sparen, vond ik wel makkelijk en dacht dat iedereen dat deed Very Happy

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Kunnen we het wel betalen? - Pagina 4 Empty Re: Help! Kunnen we het wel betalen?

Bericht  Pussycat ma 19 sep 2011 - 8:32

Jolicious schreef:Ik deelde het altijd op in 3-en, is toch €64 per maand. Kan je toch wat kleding voor je kind van kopen.

Nou dat is toch niks 64 euro per maand? Ik was al 3000/4000 kwijt voordat ze er uberhaupt was Laughing
En dan die voedingen en luiers en kleding... ik kom met gemak aan die 64 euro denk ik.
Maar ja dat kan ook iets over mij zeggen natuurlijk....

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Kunnen we het wel betalen? - Pagina 4 Empty Re: Help! Kunnen we het wel betalen?

Bericht  Susan ma 19 sep 2011 - 8:33

Pussycat schreef:

Nou dat is toch niks 64 euro per maand? Ik was al 3000/4000 kwijt voordat ze er uberhaupt was Laughing
En dan die voedingen en luiers en kleding... ik kom met gemak aan die 64 euro denk ik.
Maar ja dat kan ook iets over mij zeggen natuurlijk....

Ze zegt toch ook niet: daar kan je mooi je kind van onderhouden? Voor 64 euro kun je toch ook wat kleding kopen?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Kunnen we het wel betalen? - Pagina 4 Empty Re: Help! Kunnen we het wel betalen?

Bericht  Gast ma 19 sep 2011 - 8:34

Muurvlindertje schreef:Ja, wij wilden een mooi, nieuw huis in een goede omgeving en dat eerst voor elkaar krijgen. Dan maar wat duurder. Wij zien onszelf gewoon niet in een afgeleefd hokkerig rijtjeshuis wonen met kleine kamertjes, waar de meeste mensen in wonen en veel vrienden van ons. Daar zouden wij binnen 2 jaar uitgegroeid zijn, in de zin van spuugzat. Dat hadden we dan op mijn salaris alleen kunnen kopen, haha. Ook zijn wij geen klussers, maar uitstellers. En dan kunnen we het nieuwe huis helemaal naar onze zin inrichten. Voor de toekomst hebben wij gewoon dit huis gekocht, een huis waarin we 40 jaar ofzo willen blijven wonen.

We konden ook veel hypotheek krijgen omdat er al een flink bedrag in onze spaarhypotheek zit van het huidige huis, dat neem je mee naar het volgende huis.


Bah, wat een aardige opmerking zeg! Wij zijn heel blij met ons hokkerige rijtjeshuis. En het is nog een huurwoning ook. Wat een afgang!

TO: zoals ik het lees moet het echt makkelijk lukken hoor. Ik denk dat veel mensen jaloers zijn op wat jullie overhouden aan geld voor boodschappen en leuke dingen. Wel slim trouwens om een hypotheek op 1 inkomen te baseren! Dat geeft toch een stuk meer vrijheid denk ik zo.

Hier hebben we het sinds jaren wat ruimer. Nou ja...eigenlijk zijn we er heel veel op vooruit gegaan sinds ik ergens anders werk. En ondanks dat geld niet gelukkig maakt, merk ik wel dat er een stuk minder spanning is als je je om financien in ieder geval geen zorgen hoeft te maken. Ik vind het dan ook wel simpel om te stellen dat je niet te veel moet nadenken over de financiele kant van kinderen krijgen. Kinderen groeien niet alleen van aandacht en liefde. Er moet wel gewoon geld voor eten en kleding zijn. Als dat zo is, dan is het allemaal prima lijkt me.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Kunnen we het wel betalen? - Pagina 4 Empty Re: Help! Kunnen we het wel betalen?

Bericht  Gast ma 19 sep 2011 - 8:35

Pussycat schreef:
Jolicious schreef:Ik deelde het altijd op in 3-en, is toch €64 per maand. Kan je toch wat kleding voor je kind van kopen.

Nou dat is toch niks 64 euro per maand? Ik was al 3000/4000 kwijt voordat ze er uberhaupt was Laughing
En dan die voedingen en luiers en kleding... ik kom met gemak aan die 64 euro denk ik.
Maar ja dat kan ook iets over mij zeggen natuurlijk....

Ligt er natuurlijk aan hoeveel kleding je koopt nerd

Ik heb daar qua kledinggeld echt zat aan eigenlijk. De ene maand koop ik niks, de andere maand behoorlijk wat, maar gemiddeld €64 per maand aan kleding voor een kleintje kan zat hier. En kiddo eet hier gewoon met de pot mee, dus hoef geen speciale voedingen meer te halen. Luiers kosten me de kop ook niet smile.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Kunnen we het wel betalen? - Pagina 4 Empty Re: Help! Kunnen we het wel betalen?

Bericht  Susan ma 19 sep 2011 - 8:36

Minneke schreef:

Bah, wat een aardige opmerking zeg! Wij zijn heel blij met ons hokkerige rijtjeshuis. En het is nog een huurwoning ook. Wat een afgang!


Jullie wonen echt leuk! Ik ben jaloers op die gave speelplaats tegenover jullie, en al dat groen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Kunnen we het wel betalen? - Pagina 4 Empty Re: Help! Kunnen we het wel betalen?

Bericht  Gast ma 19 sep 2011 - 8:38

Susan schreef:
Minneke schreef:

Bah, wat een aardige opmerking zeg! Wij zijn heel blij met ons hokkerige rijtjeshuis. En het is nog een huurwoning ook. Wat een afgang!


Jullie wonen echt leuk! Ik ben jaloers op die gave speelplaats tegenover jullie, en al dat groen.

Sssst zeg dat nou niet waar Muurvlindertje mee kan lezen. Straks wordt ze nog jaloers! laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Kunnen we het wel betalen? - Pagina 4 Empty Re: Help! Kunnen we het wel betalen?

Bericht  Gast ma 19 sep 2011 - 8:39

Minneke schreef:
Susan schreef:
Minneke schreef:

Bah, wat een aardige opmerking zeg! Wij zijn heel blij met ons hokkerige rijtjeshuis. En het is nog een huurwoning ook. Wat een afgang!


Jullie wonen echt leuk! Ik ben jaloers op die gave speelplaats tegenover jullie, en al dat groen.

Sssst zeg dat nou niet waar Muurvlindertje mee kan lezen. Straks wordt ze nog jaloers! laughcry

nerd

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Kunnen we het wel betalen? - Pagina 4 Empty Re: Help! Kunnen we het wel betalen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum