Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Help! Kunnen we het wel betalen?

+22
Coco
Annie24
Fearie
chipa
joyce0606
studiebol
Tania
Lejow
Vancity_girl
Rush
Muurvlindertje
Filoria
Supertalentje
blondje1313
Spring
Susan
Flip Fluitketel
Pussycat
M@niek
Darius
Annemie
Ellebel
26 plaatsers

Pagina 6 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Ga naar beneden

Help! Kunnen we het wel betalen? - Pagina 6 Empty Re: Help! Kunnen we het wel betalen?

Bericht  Paper Crown ma 19 sep 2011 - 23:08

Ik lees nu even terug, wat een onaardige opmerking van Muurvlindertje.
Niet iedereen gaat tot het gaatje om zo mooi mogelijk te wonen. Ik vind het juist dom als je je spaargeld in je nieuwe huis moet stoppen omdat je het anders wellicht niet kunt betalen. No Sommige mensen maken de keus om iets onder hun max-hypotheek te gaan zitten,maar die hoeven zich wellicht niet meer druk te maken om de baby-uitzet ofzo..
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Kunnen we het wel betalen? - Pagina 6 Empty Re: Help! Kunnen we het wel betalen?

Bericht  Gast ma 19 sep 2011 - 23:20

Wij hebben dan 3 kids en echt niet een achterlijk hoog inkomen ondertussen al een paar maanden dubbele lasten. Alleen aan huur en hypotheek zijn we al ruim 1000 euro kwijt per maand.
En ik geloof ook niet dat ze iets tekort komen, ik koop kleding, schoenen enz als ze het nodig hebben en dat is niet altijd van de kinderbijslag.

Gast
Gast

Bericht  Pien ma 19 sep 2011 - 23:31

ProudMama schreef:Wij krijgen de eerste keer pas in januari, en zal het dan eerst gebruiken voor luiers, kleding enz. Als er dan overblijft gaat het gewoon mee met de boodschappen hoor.

waarom dan pas? wij krijgen het in oktober al! dat hoort bij jou ook zo te zijn hoor...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast ma 19 sep 2011 - 23:33

Pien schreef:
ProudMama schreef:Wij krijgen de eerste keer pas in januari, en zal het dan eerst gebruiken voor luiers, kleding enz. Als er dan overblijft gaat het gewoon mee met de boodschappen hoor.

waarom dan pas? wij krijgen het in oktober al! dat hoort bij jou ook zo te zijn hoor...
Dat krijg je alleen als je kleine voor 1 juli geboren is toch? Mijn jongens zijn van de 18e, dus slaan we oktober over en wordt het januari.

Gast
Gast

Bericht  M@niek ma 19 sep 2011 - 23:34

Pien schreef:

Dan heb jij of vet geluk of er is een foutje gemaakt. Als je kindje niet voor 1 juli geboren is dan krijg je het pas in januari. F.elice is van 2 juli en dan scheelde dus 1 dag en heb een hele bezwaarbrief geschreven maar kreeg het dus echt pas in januari.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Theezakje13 ma 19 sep 2011 - 23:34

ProudMama schreef:
Pien schreef:

Dat krijg je alleen als je kleine voor 1 juli geboren is toch? Mijn jongens zijn van de 18e, dus slaan we oktober over en wordt het januari.

Wij krijgen ook pas in januari. K is van de 14e. Je krijgt het in januari van oktober, november en december.
Theezakje13
Theezakje13
Prater
Prater

Aantal berichten : 720
Punten : 774
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Mamsie ma 19 sep 2011 - 23:40

Hier 1 inkomen en daar word alles van gedaan.
Nu hebben we het dubbele van wat we hadden een paar jaar terug. Maar toen lukte het ook. De tering naar de nering zetten zeg ik altijd maar.
Hier wordt er gespaard van de kinderbijslag voor de kids, kleren gekocht als winterjassen en schoenen ( maar dat is gewoon omdat het meestal rond die periode nodig is ) en verder gaat t bij de rest.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast di 20 sep 2011 - 0:02

M@niek schreef:
Pien schreef:

Dan heb jij of vet geluk of er is een foutje gemaakt. Als je kindje niet voor 1 juli geboren is dan krijg je het pas in januari. F.elice is van 2 juli en dan scheelde dus 1 dag en heb een hele bezwaarbrief geschreven maar kreeg het dus echt pas in januari.

Idd, je krijgt altijd aan het einde van het kwartaal uitbetaald. Dus als jouw kindje in juli is geboren, gaan ze uit van het nieuwe kwartaal, dus oktober, november en december, en krijg je dus de 1e januari uitbetaald.
Hier was dat bij de oudste ook zo. (zij is van 4 juli)

Nu bij de tweeling van 4 april, gaan ze ook uit van juli, augustus en september, en krijgen we dus 1 oktober voor het eerst. Waren ze 4 dagen eerder geboren, hadden we 1 juli voor het eerst gekregen.

Uiteindelijk maakt het niks uit, want als ze 18 zijn, loopt het ook nog een kwartaal door, dus krijg je evenvaak als ieder ander, dus een bezwaarschrift heeft dan ook weinig zin.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 20 sep 2011 - 0:09

Dat over die kinderbijslag klopt. M.ara was van 2 April, de eerste keer dat we voor haar kinderbijslag kregen was ook in Januari.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 20 sep 2011 - 0:12

Mama_van2 schreef:Dat over die kinderbijslag klopt. M.ara was van 2 April, de eerste keer dat we voor haar kinderbijslag kregen was ook in Januari.

Dat zal oktober zijn geweest neem ik aan? Want wij krijgen dus wel in oktober voor de meiden (van 4 april). april, mei en juni loop je 'mis' en dan krijg je juli, augustus en september wel, 1 oktober dus.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 20 sep 2011 - 0:53

_MamaRosa_ schreef:
Mama_van2 schreef:Dat over die kinderbijslag klopt. M.ara was van 2 April, de eerste keer dat we voor haar kinderbijslag kregen was ook in Januari.

Dat zal oktober zijn geweest neem ik aan? Want wij krijgen dus wel in oktober voor de meiden (van 4 april). april, mei en juni loop je 'mis' en dan krijg je juli, augustus en september wel, 1 oktober dus.

Dat was het inderdaad.

Gast
Gast

Bericht  Fearie di 20 sep 2011 - 2:36

Mbt kinderbijslag (http://financieel.infonu.nl/geld/77900-kinderbijslag-in-2012.html) lees ik op deze website dat de kinderbijslag niet met 35 euro per jaar verminderd wordt, maar dat het niet meestijgt in 2012 met de inflatie van 2011. Dat zou een bedrag zijn van 35 euro per jaar. (kijkend naar tabel 1 en de tekst erboven, of lees ik het dan verkeerd).

Wij zijn hier van plan om € 75 per kwartaal te gaan sparen en de rest aan onze zoon te besteden, mocht het nodig zijn dan kan de kinderbijslag gebruikt worden als er extra kosten zijn voor hem.
D. is van de 18e en wij krijgen het de eerste keer ook vanaf januari 2012.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Ellebel di 20 sep 2011 - 6:23

Annie24 schreef:Ellebel; weet niet of je er rekening mee had gehouden, maar als je een koophuis hebt is je verzamelinkomen lager dan je brutoloon hé, dan krijg je meer terug aan kinderopvangtoeslag.

Ik wist dat dus niet en heb nu ons brutoloon opgegeven. Ga het nu niet meer veranderen, want we redden het nu ook en de belastingdienst kennende gaat dat wijzigen dan weer totaal fout natuurlijk. Met de belastingaangifte over 2011 krijgen we het vanzelf wel terug Laughing

Is dat zo? Weet jij wat dat ongeveer scheelt?
Ellebel
Ellebel
Prater
Prater

Aantal berichten : 568
Punten : 644
Registratiedatum : 12-12-10

Bericht  Ellebel di 20 sep 2011 - 6:38

[quote="Supertalentje"]
Ellebel schreef:Je hebt zometeen (bij benadering) €840 over, daarvan doe je voor €100 boodschappen per week (vast ruim genomen) dan heb je nog €440 over. Je zet €300 op je spaar en dan kun je de hele maand voor €140 leuke dingen doen.

Waarschijnlijk ben ik te goed gewend hoor en ik wil echt niet snobbig overkomen, maar van €140 per maand ga (of maak er maar van wil) ik het niet redden om 3 personen te kleden, naar de kapper te gaan, cadeaus te kopen en uitjes te doen. Maar goed, dan zouden we inderdaad minder kunnen sparen, ergens anders op bezuinigen, de lease-auto alleen zakelijk rijden, etc. Daar komen we vast wel uit.

Mijn vriend staat er overigens ook een stuk relaxter in. Hij denkt er eigenlijk hetzelfde over als jij en ik nu ook wel iets meer. Was gisteren alleen erg onder de indruk van die gigantische kinderopvangprijzen. Maar als ik het goed gelezen heb hier in dit topic gaan ze hier niets aan veranderen?

Edit: ik lees nu net dat de prijs van de kinderopvang gelijk blijft en dat de belastingteruggave alleen minder/afgeschaft wordt voor ouders met een inkomen van 130.000 of meer. Nou dat redden we bij lange na niet en zullen we ook nooit gaan redden. Verder wordt er een bijdrage gevraagd van 15 euro per maand, dat overleven we ook wel.
Ellebel
Ellebel
Prater
Prater

Aantal berichten : 568
Punten : 644
Registratiedatum : 12-12-10

Bericht  Supertalentje di 20 sep 2011 - 10:45

[quote="Ellebel"]

Waarschijnlijk ben ik te goed gewend hoor en ik wil echt niet snobbig overkomen, maar van €140 per maand ga (of maak er maar van wil) ik het niet redden om 3 personen te kleden, naar de kapper te gaan, cadeaus te kopen en uitjes te doen. Maar goed, dan zouden we inderdaad minder kunnen sparen, ergens anders op bezuinigen, de lease-auto alleen zakelijk rijden, etc. Daar komen we vast wel uit. [quote]

Ik vind je helemaal niet snobbig, maar het was maar een voorbeeld. Je kunt simpelweg niet hetzelfde geld uitgeven aan dingen zoals je dat nu doet, en waar je dan je prioriteiten legt dat is aan jou natuurlijk. Misschien doe je maar voor 50 euro boodschappen en ga je lekker iedere week naar de kapper, dat moet je zelf weten, ergens moet er geld voor een kind vandaan komen maar ik denk echt dat het prima kan lukken zoals je het hier schetst.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 6 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: