Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Help! Kunnen we het wel betalen?

+22
Coco
Annie24
Fearie
chipa
joyce0606
studiebol
Tania
Lejow
Vancity_girl
Rush
Muurvlindertje
Filoria
Supertalentje
blondje1313
Spring
Susan
Flip Fluitketel
Pussycat
M@niek
Darius
Annemie
Ellebel
26 plaatsers

Pagina 3 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Help! Kunnen we het wel betalen? - Pagina 3 Empty Re: Help! Kunnen we het wel betalen?

Bericht  Lejow ma 19 sep 2011 - 4:23

studiebol schreef:Pm, precies... wat ik jou ergens anders ook al zag schrijven je kan er niet eentje terug stoppen.

DAT lijkt me pijnlijk... nerd
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Kunnen we het wel betalen? - Pagina 3 Empty Re: Help! Kunnen we het wel betalen?

Bericht  joyce0606 ma 19 sep 2011 - 4:24

shit zooi schrijf ik heeeeel post, istie weg! pffff.......
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Kunnen we het wel betalen? - Pagina 3 Empty Re: Help! Kunnen we het wel betalen?

Bericht  Tania ma 19 sep 2011 - 4:25

ProudMama schreef:Berekenen ben ik mee gestopt, de kinderen zijn er en we moeten roeien met de riemen die we hebben. Meer keus is er niet.

+1
Nou hebben wij ook niks te klagen hoor. Maar over een maand is mijn man zo goed als zeker zijn baan kwijt dus dan wordt het wel even anders. Heel vervelend, maar ja er is toch niks aan te veranderen en uiteindelijk komt het vast wel goed. Ik kan me er wel heel druk om maken maar daardoor veranderd er ook niks.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Kunnen we het wel betalen? - Pagina 3 Empty Re: Help! Kunnen we het wel betalen?

Bericht  joyce0606 ma 19 sep 2011 - 4:25

Lejow schreef:
studiebol schreef:Pm, precies... wat ik jou ergens anders ook al zag schrijven je kan er niet eentje terug stoppen.

DAT lijkt me pijnlijk... nerd

nou zeker op dit moment! smile


misschien moeten we wat minder berekenend zijn, en gewoon meer op ons gevoel af gaan.
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Kunnen we het wel betalen? - Pagina 3 Empty Re: Help! Kunnen we het wel betalen?

Bericht  Gast ma 19 sep 2011 - 4:27

studiebol schreef:Pm, precies... wat ik jou ergens anders ook al zag schrijven je kan er niet eentje terug stoppen.
De tering naar de nering zetten dan maar he?!

En tegen 2 gezonde, lachende baby´s in de box kan weinig op hoor I love you

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Kunnen we het wel betalen? - Pagina 3 Empty Re: Help! Kunnen we het wel betalen?

Bericht  Gast ma 19 sep 2011 - 4:28

Tania schreef:
ProudMama schreef:Berekenen ben ik mee gestopt, de kinderen zijn er en we moeten roeien met de riemen die we hebben. Meer keus is er niet.

+1
Nou hebben wij ook niks te klagen hoor. Maar over een maand is mijn man zo goed als zeker zijn baan kwijt dus dan wordt het wel even anders. Heel vervelend, maar ja er is toch niks aan te veranderen en uiteindelijk komt het vast wel goed. Ik kan me er wel heel druk om maken maar daardoor veranderd er ook niks.
Precies.

Wat naar voor julle trouwens, lijkt me echt erg!! hug

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Kunnen we het wel betalen? - Pagina 3 Empty Re: Help! Kunnen we het wel betalen?

Bericht  chipa ma 19 sep 2011 - 4:30

Wij hebben de keuze gemaakt om voor een kindje te gaan terwijl ik (nog) geen werk heb. We leven nu van het salaris van mijn man. Dit gaat prima maar nu wonen we wel in een maissionette. Als we hadden gewacht hadden we ook een groter en duurdere woning kunnen kopen, maar wij hebben er bewust voor gekozen om het zo te doen.
Een grotere woning komt later wel. Er zijn mensen die vele malen minder geld te besteden hebben en die lukt het ook. Vind het dus echt geen gepaste opmerking van TO. Bah, wordt echt naar van die opmerking. Je kan het denken, maar om mensen ook zo te beledigen....
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Kunnen we het wel betalen? - Pagina 3 Empty Re: Help! Kunnen we het wel betalen?

Bericht  Lejow ma 19 sep 2011 - 4:31

Wat vervelend Tania Sad Ik hoop dat er snel iets anders komt voor jullie!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Kunnen we het wel betalen? - Pagina 3 Empty Re: Help! Kunnen we het wel betalen?

Bericht  studiebol ma 19 sep 2011 - 4:41

ProudMama schreef:
studiebol schreef:Pm, precies... wat ik jou ergens anders ook al zag schrijven je kan er niet eentje terug stoppen.
De tering naar de nering zetten dan maar he?!

En tegen 2 gezonde, lachende baby´s in de box kan weinig op hoor I love you

Dat laatst geloof ik meteen!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Kunnen we het wel betalen? - Pagina 3 Empty Re: Help! Kunnen we het wel betalen?

Bericht  Gast ma 19 sep 2011 - 4:58

Ik ben toch eigenlijk ook wel van plan om de komende 40 jaar in mijn hokkerige (nu nog) afgeleefde rijtjeshuis te blijven wonen hoor .. Ik heb in herenhuizen, villa's, rijtjeshuizen en een appartement gewoond, maar ben het gelukkigst nu ik samen met de man van mijn leven in (wederom) een rijtjeshuis woon! Al zet je me in een kartonnen doos (trouwens wel handig, die kan je overal neerzetten en zo heb je altijd een belachelijk grote tuin!).

Wij gaan er ook flink op achteruit als Mien Dobbelsteen erbij komt, maar ben ook gestopt met berekenen (blij te lezen dat ik niet de enige ben!) en zie het allemaal wel. Het belangrijkste vind ik dat ze gezond en gelukkig is, en geluk is niet te koop, verwennerij wel. Het komt vast wel allemaal goed, als ze bijv. de hypotheekrenteaftrek af zouden schaffen ofzo dan zijn wij heus niet de enige die een flinke stap achteruit moeten doen.

Plus, als je een kindje hebt, kán je ook minder weg en op stap, dus uiteindelijk bespaar je daar ook weer op. En, neem van mij aan, dat de keren dat jij kleding gaat kopen altijd met kleren voor je kind thuiskomt en nauwelijks voor jezelf Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Kunnen we het wel betalen? - Pagina 3 Empty Re: Help! Kunnen we het wel betalen?

Bericht  Ellebel ma 19 sep 2011 - 5:04

[quote="Vind het dus echt geen gepaste opmerking van TO. Bah, wordt echt naar van die opmerking. Je kan het denken, maar om mensen ook zo te beledigen....
[/quote]



Uhm, die opmerking was niet van TO hoor Neutral
Ellebel
Ellebel
Prater
Prater

Aantal berichten : 568
Punten : 644
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Kunnen we het wel betalen? - Pagina 3 Empty Re: Help! Kunnen we het wel betalen?

Bericht  Ellebel ma 19 sep 2011 - 5:22

Supertalentje schreef:Je kunt berekenen wat je bruto gaat verdienen adhv je bruto salaris + aantal uur nu en dan kun je je 'nieuwe bruto' salaris invullen op http://www.loonwijzer.nl/home/brutonetto
zij houden rekening met de belasting.

Je kunt het nu allemaal uitrekenen en kloppend maken, maar hoelang duurt het voor je zwanger wordt? Heb je het dan nog naar je zin op je werk? Wil je dan nog 32 uur werken? Heb je dan nog een baan met de nieuwe aankomende recessie? Wat ik wil zeggen is, je weet niet hoe de wereld er dan uit ziet... Ik vind het heel slim dat jullie het huis gekocht hebben op het inkomen van je vriend zodat jouw inkomen voor de boodschappen en de leuke dingen is, maar meer dan dat kun je denk ik niet doen. Zodra het zover is moet je het toch doen zoals het kan...



Dank je, die site geeft al een duidelijker beeld!


En natuurlijk weet ik niet hoe lang het duurt voordat ik zwanger ben en of ik tegen die tijd mijn huidige baan nog heb. Maar het feit is wel dat we voor een kindje gaan (al twijfel ik nu toch weer een beetje of het niet verstandiger is om een jaartje te wachten) en ik zou het een beetje naief vinden om er zomaar vanuit te gaan dat het allemaal wel te betalen is. Vandaar dat ik toch wel ongeveer een beeld wil hebben van onze financiele situatie, stel ik raak snel zwanger.

Om maar even met bedragen te gooien; nu hebben we 1600 euro over voor boodschappen en de leuke dingen. Stel ik ga straks 32 uur werken dan heb ik ongeveer 1250 salaris over. 3 dagen kinderopvang = 135 uur x 6.36 = 858. Daarvan krijgen we 450 euro terug (nu nog, volgend jaar zal dit vast minder zijn). Dan betalen we zelf nog 410 euro aan de opvang. Dan is het 1250 - 410 = 840 euro voor boodschappen, sparen en leuke dingen. Dat moet op zich te doen zijn toch? Al zal het wel even wennen zijn om opeens (veel) minder uit te kunnen geven.
Ellebel
Ellebel
Prater
Prater

Aantal berichten : 568
Punten : 644
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Kunnen we het wel betalen? - Pagina 3 Empty Re: Help! Kunnen we het wel betalen?

Bericht  Fearie ma 19 sep 2011 - 5:33

@ TO, ik denk dat je het gewoon over je heen moet laten komen. Ik ben ondertussen ook opgehouden met berekenen, hou wel een budgetplan bij van onze uitgaven en inkomsten om een idee te hebben waar ons geld naartoe gaat en waar je eventueel kan bezuinigen. Mijn vriend en ik gaan per 1 januari allebei 32 uur werken, 2 dagen opvang en 1 middag mijn schoonmoeder en tante.

@ Muurvlinder, als je zo'n huis kunt kopen dan is het, denk ik, zoals PM zegt meer een luxeprobleem.

@ All, ik ben ook erg blij in mijn hokkerige afgeleefde (notabene gehuurde!) rijtjeswoning. En we hebben het hier prima voor elkaar smile

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Kunnen we het wel betalen? - Pagina 3 Empty Re: Help! Kunnen we het wel betalen?

Bericht  Gast ma 19 sep 2011 - 5:37

840,00 voor leuke dingen en boodschappen is veel hoor, red je makkelijk!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Kunnen we het wel betalen? - Pagina 3 Empty Re: Help! Kunnen we het wel betalen?

Bericht  Annie24 ma 19 sep 2011 - 5:49

Ellebel; weet niet of je er rekening mee had gehouden, maar als je een koophuis hebt is je verzamelinkomen lager dan je brutoloon hé, dan krijg je meer terug aan kinderopvangtoeslag.

Ik wist dat dus niet en heb nu ons brutoloon opgegeven. Ga het nu niet meer veranderen, want we redden het nu ook en de belastingdienst kennende gaat dat wijzigen dan weer totaal fout natuurlijk. Met de belastingaangifte over 2011 krijgen we het vanzelf wel terug Laughing
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Kunnen we het wel betalen? - Pagina 3 Empty Re: Help! Kunnen we het wel betalen?

Bericht  Gast ma 19 sep 2011 - 5:50

ProudMama schreef:840,00 voor leuke dingen en boodschappen is veel hoor, red je makkelijk!!

Nou, echt wel. Als je het daar niet van red, doe je toch iets verkeerd! Komt helemaal goed TO!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Kunnen we het wel betalen? - Pagina 3 Empty Re: Help! Kunnen we het wel betalen?

Bericht  Gast ma 19 sep 2011 - 5:51

ProudMama schreef:840,00 voor leuke dingen en boodschappen is veel hoor, red je makkelijk!!

Ik wou dat wij dat over hielden! laughcry

Eerder hielden wij ook 2000 euro over om leuk van te leven, maar inmiddels is daar een 0 af, en dan nog een klein bedrag er bij optellen, maar veel is het niet. Maar tot nu toe redden we ons prima, het is gewoon even wennen, maar het moet wel, dus het went ook wel.

Ik ben alleen heel benieuwd hoe dat volgend jaar allemaal zal gaan met de nieuwe bezuinigingen enz. Ik was juist zo blij met voor 4 kinderen kinderbijslag, maar het mocht niet zo zijn.... laughcry
Maar daar wil ik me niet druk om maken, wie dan leeft, wie dan zorgt!

(kreeg vanmorgen weer zo'n opmerking te horen, helaas hoorde ik die dus ook, was denk ik niet de bedoeling. Ik liep met de meiden en ons zoontje over de markt: "jaja, en lekker voor 3 kinderen kinderbijslag krijgen!")



No

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Kunnen we het wel betalen? - Pagina 3 Empty Re: Help! Kunnen we het wel betalen?

Bericht  Gast ma 19 sep 2011 - 5:53

_MamaRosa_ schreef:
ProudMama schreef:840,00 voor leuke dingen en boodschappen is veel hoor, red je makkelijk!!

Ik wou dat wij dat over hielden! laughcry
Wij houden het nu zelfs niet over, laat staan straks.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Kunnen we het wel betalen? - Pagina 3 Empty Re: Help! Kunnen we het wel betalen?

Bericht  Annie24 ma 19 sep 2011 - 5:54

_MamaRosa_ schreef:(kreeg vanmorgen weer zo'n opmerking te horen, helaas hoorde ik die dus ook, was denk ik niet de bedoeling. Ik liep met de meiden en ons zoontje over de markt: "jaja, en lekker voor 3 kinderen kinderbijslag krijgen!") No [/color][/b]

Ze moesten eens weten dat je nog een kindje hebt Wink Denk dat je dan niet levend de markt was afgekomen :P
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Kunnen we het wel betalen? - Pagina 3 Empty Re: Help! Kunnen we het wel betalen?

Bericht  Gast ma 19 sep 2011 - 5:55

ProudMama schreef:
_MamaRosa_ schreef:
ProudMama schreef:840,00 voor leuke dingen en boodschappen is veel hoor, red je makkelijk!!

Ik wou dat wij dat over hielden! laughcry
Wij houden het nu zelfs niet over, laat staan straks.

Hoe bedoel je, straks? Als jij minder gaat werken enz?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Kunnen we het wel betalen? - Pagina 3 Empty Re: Help! Kunnen we het wel betalen?

Bericht  Gast ma 19 sep 2011 - 5:58

Annie24 schreef:
_MamaRosa_ schreef:(kreeg vanmorgen weer zo'n opmerking te horen, helaas hoorde ik die dus ook, was denk ik niet de bedoeling. Ik liep met de meiden en ons zoontje over de markt: "jaja, en lekker voor 3 kinderen kinderbijslag krijgen!") No [/color][/b]

Ze moesten eens weten dat je nog een kindje hebt Wink Denk dat je dan niet levend de markt was afgekomen :P

Haha, dat was ook wat ik dacht. Het stoom kwam bijna uit mn oren, maar ik heb me ingehouden. En bij mezelf gedacht, gelukkig heb ik er nog 1!

Kreeg van een echtpaar een hele lieve opmerking: "die mevrouw is rijk!"
Heb er een tijdje mee staan praten, hij had zelf ook een tweeling van nu in de 30, en de vrouw had een dochter die juist moeilijk kinderen kon krijgen. Zulke opmerkingen zijn lief.
En ik voel me idd ook ontzettend rijk, daar kan geen geld tegenop.

Ik sprak een andere vrouw, waarvan haar kleinkind was overleden met 5 maand aan wiegendood. Ze vroeg hoe oud ze waren. Toen ik antwoorde dat ze 5 maanden waren kon ik wel huilen. Zo vreselijk!

*ontopic*

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Kunnen we het wel betalen? - Pagina 3 Empty Re: Help! Kunnen we het wel betalen?

Bericht  Supertalentje ma 19 sep 2011 - 6:06

Ellebel schreef:Dank je, die site geeft al een duidelijker beeld!


En natuurlijk weet ik niet hoe lang het duurt voordat ik zwanger ben en of ik tegen die tijd mijn huidige baan nog heb. Maar het feit is wel dat we voor een kindje gaan (al twijfel ik nu toch weer een beetje of het niet verstandiger is om een jaartje te wachten) en ik zou het een beetje naief vinden om er zomaar vanuit te gaan dat het allemaal wel te betalen is. Vandaar dat ik toch wel ongeveer een beeld wil hebben van onze financiele situatie, stel ik raak snel zwanger.

Om maar even met bedragen te gooien; nu hebben we 1600 euro over voor boodschappen en de leuke dingen. Stel ik ga straks 32 uur werken dan heb ik ongeveer 1250 salaris over. 3 dagen kinderopvang = 135 uur x 6.36 = 858. Daarvan krijgen we 450 euro terug (nu nog, volgend jaar zal dit vast minder zijn). Dan betalen we zelf nog 410 euro aan de opvang. Dan is het 1250 - 410 = 840 euro voor boodschappen, sparen en leuke dingen. Dat moet op zich te doen zijn toch? Al zal het wel even wennen zijn om opeens (veel) minder uit te kunnen geven.

Natuurlijk weet je het nu nog niet, ik vind het juist heel goed om je erin te verdiepen, maar laat het voor die paar euro geen probleem zijn. Je kunt jouw volledige inkomen missen qua vaste lasten, desnoods ga je dan 2 dagen schoonmaken/oppassen etc en heb je gewoon €100 per week voor de boodschappen. Dit kan het probleem toch niet zijn?
Je hebt zometeen (bij benadering) €840 over, daarvan doe je voor €100 boodschappen per week (vast ruim genomen) dan heb je nog €440 over. Je zet €300 op je spaar en dan kun je de hele maand voor €140 leuke dingen doen. Dat is toch niet heel weinig of 'leven als een bijstandsmoeder'?
En stel dat je nu zwanger wordt, dan weet je dat over ongeveer 6 weken (althans ik wel) en dan heb je nog 7 maanden om te sparen van je huidige salaris, daarnaast heb je je geld voor de babyuitzet al bij elkaar (zag ik ergens) dus je kunt voordat baby er is best een aardig bedrag sparen van je €1600 nu waar je de boodschappen en de leuke dingen van doet. Als baby er dan is dan zit je lekker in je nieuwe huis, spaarrekening gevuld, baby-uitzet aangeschaft en heb je naast de boodschappen nog €300 om te sparen. En hoeveel leuke dingen doe je met een baby/peuter/kleuter die veel geld kosten? Kinderboerderij, zwemmen, fietsen, naar het bos/strand/park, op visite bij opa en oma, kleuren, plakken, schilderen...?

Ik denk ook dat het naief is om er zomaar vanuit te gaan, al heeft mijn zusje van 18 nu wel een klein mannetje rondlopen en 'redt' zij het ook met vriendje van het minimum (+ een fijne familie/vrienden), maar de vraag is of je dat moet willen. Het is goed erover na te denken, maar pin je er niet op vast, het leven en een kind vragen ook om flexibiliteit, gun jezelf die ook, dat bedoelde ik met "zodra het zover is moet je het toch doen met wat je hebt". Dat is ook mijn mantra nu alles niet loopt zoals ik het me had voorgesteld, haha!

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Kunnen we het wel betalen? - Pagina 3 Empty Re: Help! Kunnen we het wel betalen?

Bericht  Gast ma 19 sep 2011 - 6:08

_MamaRosa_ schreef:
ProudMama schreef:
_MamaRosa_ schreef:
ProudMama schreef:840,00 voor leuke dingen en boodschappen is veel hoor, red je makkelijk!!

Ik wou dat wij dat over hielden! laughcry
Wij houden het nu zelfs niet over, laat staan straks.

Hoe bedoel je, straks? Als jij minder gaat werken enz?
Straks als ik minder ga werken en de kinderopvangkosten moet betalen. Zit nu nog in mijn verlof dus volledig salaris en geen kinderopvangkosten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Kunnen we het wel betalen? - Pagina 3 Empty Re: Help! Kunnen we het wel betalen?

Bericht  Darius ma 19 sep 2011 - 6:08

He bah mamarosa! Maar soms heb je wel leuke gesprekken met oudere mensen!

Ik hoorde vroeger altijd dat mensen met veel kinderen van de kinderbijslag konden leven en dat moeder daardoor niet hoefde te werken. Maar dat snap ik niet, hoeveel kids moet je dan hebben?

Trouwens, volgens het nibud worden gezinnen met drie kinderen of meer het hardst getroffen door de bezuinigingen.....
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Kunnen we het wel betalen? - Pagina 3 Empty Re: Help! Kunnen we het wel betalen?

Bericht  Gast ma 19 sep 2011 - 6:10

Darius: Vroeger kreeg je per kind meer he, dus voor kind 8 bij wijze van spreken het dubbele.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Kunnen we het wel betalen? - Pagina 3 Empty Re: Help! Kunnen we het wel betalen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum