Eetstoornis
+5
Lady4
Tania
PluDan
jena
Highway
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Eetstoornis
Ik denk dat iemand in mijn omgeving een eetstoornis heeft. Deze persoon wil niet naar de huisarts en ziet zelf ook geen probleem. Hoe kan je dan tot iemand doordringen? Wachten op zelfinzicht is geen optie meer.
Gast- Gast
Re: Eetstoornis
*weg*
Laatst aangepast door Highway op za 17 sep 2011 - 23:31; in totaal 1 keer bewerkt
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Dat werkt niet. Het is nu al zo ver dat ze haaruitval heeft, trilt en veel vergeet. Er moet iets gebeuren.
Gast- Gast
Minderjarig of volwassen? Bij volwassenen kun je helaas niet zoveel beginnen.
jena- Fluisteraar
- Aantal berichten : 228
Punten : 248
Registratiedatum : 26-11-10
Heel erg volwassen.jena schreef:Minderjarig of volwassen? Bij volwassenen kun je helaas niet zoveel beginnen.
Gast- Gast
Ik neem aan dat je al hebt gevraagd of ze het voor jou wil doen? Het klinkt alsof je alles hebt geprobeerd, misschien zelf een afspraak maken met haar huisarts en dit aldaar bespreken? Misschien dat hij/zij hier vaker mee te maken gehad heeft?
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Mmmh, dan vrees ik dat je niet zoveel kan doen. Behalve er zijn voor diegene (zolang JIJ dat trekt).
jena- Fluisteraar
- Aantal berichten : 228
Punten : 248
Registratiedatum : 26-11-10
Zolang ze zelf ontkent dat ze een eetstoornis heeft, kun je vrij weinig tot niks doen ben ik bang. Als je gaat dwingen om het haar te laten inzien werkt het alleen maar averechts.
Gast- Gast
Phoeh moeilijke situatie. Ik denk dat je vrij weinig kunt als diegene het zelf niet inziet.
Je kunt niet dwingen, misschien kun je zelf eens een afspraak maken bij de ha en bekijken wat jullie hiermee kunnen?
Je kunt niet dwingen, misschien kun je zelf eens een afspraak maken bij de ha en bekijken wat jullie hiermee kunnen?
PluDan- Kletskop
- Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10
Wil ze ook niet samen naar de huisarts? Of misschien iemand die jullie kennen die arts is die is met haar kan gaan praten?
Ik denk dat je niet zoveel kan doen totdat ze er zelf iets mee wil.
Ik denk dat je niet zoveel kan doen totdat ze er zelf iets mee wil.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Als ze al haaruitval heeft en dingen vergeet, is ze erg ziek. Bestaat er dan niet zoiets als een gedwongen (ziekenhuis)opname? Misschien toch een idee om eens contact op te nemen met haar huisarts, familie, goede vrienden o.i.d.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10
Heel moeilijk is dat inderdaad. Ik zou er zelf voor kiezen om contact op te nemen met haar huisarts. Als je er achter kan komen wie dat is. En het dan bij hem/haar neer leggen.
Moon- Fluisteraar
- Aantal berichten : 383
Punten : 445
Het klinkt alsof ze een gevaar voor zichzelf is. Wat zou betekenen dat ze gedwongen opgenomen kan worden.
Lotus- Ratel
- Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10
het betreft mijn moeder. Met de ha heb ik nu een afspraak gemaakt. Hoop dat dat iets gaat opleveren. Anders weet ik het echt niet meer. Overigens is wel heel dun maar niet extreem.Lady4 schreef:Als ze al haaruitval heeft en dingen vergeet, is ze erg ziek. Bestaat er dan niet zoiets als een gedwongen (ziekenhuis)opname? Misschien toch een idee om eens contact op te nemen met haar huisarts, familie, goede vrienden o.i.d.
Gast- Gast
gaat dat ook via de huisarts?Lotus schreef:Het klinkt alsof ze een gevaar voor zichzelf is. Wat zou betekenen dat ze gedwongen opgenomen kan worden.
Gast- Gast
Lorna mercedez schreef:het betreft mijn moeder. Met de ha heb ik nu een afspraak gemaakt. Hoop dat dat iets gaat opleveren. Anders weet ik het echt niet meer. Overigens is wel heel dun maar niet extreem.Lady4 schreef:Als ze al haaruitval heeft en dingen vergeet, is ze erg ziek. Bestaat er dan niet zoiets als een gedwongen (ziekenhuis)opname? Misschien toch een idee om eens contact op te nemen met haar huisarts, familie, goede vrienden o.i.d.
Jeetje wat moeilijk. Lijkt me naar om je moeder zo te zien en dat ze het zelf niet in wil zien of er iets mee wil doen.
Sterkte en succes bij de ha. Hoop dat je er wat mee kunt.
PluDan- Kletskop
- Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10
Merkt ze zelf dat ze last heeft van de dingen die je noemt? Dan zou je haar nog mee kunnen nemen naar de huisarts met die symptomen.
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Lorna mercedez schreef:gaat dat ook via de huisarts?Lotus schreef:Het klinkt alsof ze een gevaar voor zichzelf is. Wat zou betekenen dat ze gedwongen opgenomen kan worden.
Ja, die kan daar een melding van maken. Echter blijft het een moeilijk iets omdat de 1 sneller zegt dat iemand een gevaar voor zichzelf is dan de ander. Ik hoop echt dat het bij jouw moeder zal lukken om de goede hulp in te schakelen.
Veel sterkte!
Moon- Fluisteraar
- Aantal berichten : 383
Punten : 445
Jeetje meid, wat erg... Maar kan het ook iets anders zijn dan een eetstoornis? Misschien heeft ze een ziekte? Afvallen, haaruitval, slecht geheugen.. Dat kan ook iets heel anders zijn he.
Gast- Gast
Dat kan inderdaad via de huisarts.
Het lijkt me heel naar voor je om te zien hoe je moeder achteruit gaat en dat zelf niet wil inzien.
Het lijkt me heel naar voor je om te zien hoe je moeder achteruit gaat en dat zelf niet wil inzien.
Lotus- Ratel
Een RM gaat via een psychiater en de rechtbank, maar voor een acute gedwongen opname gaat het via de burgemeester officieel. Om een IBS aan te vragen, zou ik inderdaad contact opnemen met je huisarts of de crisisdienst als er een acute situatie is.
Maar wat je je wel moet bedenken, je kunt iemand met anorexia gedwongen laten aankomen dmv gedwongen sondevoeding. Maar daarmee bereik je niets meer dan een (tijdelijk) uitstel van sterven, aangezien je iemand niet kunt dwingen tot behandeling/genezing van een eetstoornis. Overleg met je huisarts, en als het even kan, misschien ook met andere familieleden. Zo'n besluit is namelijk niet niks. Bovendien moet je er ook op bedacht zijn dat men bij een volwassene echt alleen in uiterste nood een gedwongen opname realiseert.
Sterkte!
Maar wat je je wel moet bedenken, je kunt iemand met anorexia gedwongen laten aankomen dmv gedwongen sondevoeding. Maar daarmee bereik je niets meer dan een (tijdelijk) uitstel van sterven, aangezien je iemand niet kunt dwingen tot behandeling/genezing van een eetstoornis. Overleg met je huisarts, en als het even kan, misschien ook met andere familieleden. Zo'n besluit is namelijk niet niks. Bovendien moet je er ook op bedacht zijn dat men bij een volwassene echt alleen in uiterste nood een gedwongen opname realiseert.
Sterkte!
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Dat is ook mijn twijfel maar wanneer ze dit langdurig heeft horen die symptomen er wel bij. Mijn vader denkt ook dat het wel iets anders kan zijn maar absolute zekerheid krijgen we pas als ZIJ naar de ha gaat.Youandi schreef:Jeetje meid, wat erg... Maar kan het ook iets anders zijn dan een eetstoornis? Misschien heeft ze een ziekte? Afvallen, haaruitval, slecht geheugen.. Dat kan ook iets heel anders zijn he.
Gast- Gast
Ze zegt er geen last van te hebben. Pure ontkenning.girli schreef:Merkt ze zelf dat ze last heeft van de dingen die je noemt? Dan zou je haar nog mee kunnen nemen naar de huisarts met die symptomen.
Gast- Gast
De ha was al niet aardig maar meedenken wilde hij ook niet. Ik moet maar hopen dat
ze echt uitvalt zodat 112 gebeld kan worden. Dan komt er wel actie.
ze echt uitvalt zodat 112 gebeld kan worden. Dan komt er wel actie.
Gast- Gast
Wat ontzettend vervelend dat de huisarts niet met je meedacht en dat je nu alsnog niets kunt doen. Ik hoop dat het niet zover komt dat je moeder met spoed naar het ziekenhuis moet! Heel veel sterkte!
Lotus- Ratel
Soortgelijke onderwerpen
» Eetstoornis?
» Ik mis mijn eetstoornis
» Brief aan mijn eetstoornis
» Afvallen na verleden met eetstoornis
» Zusje met (beginnende) eetstoornis
» Ik mis mijn eetstoornis
» Brief aan mijn eetstoornis