Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Eetstoornis?

+2
silly-one
Funk
6 plaatsers

Ga naar beneden

Eetstoornis? Empty Eetstoornis?

Bericht  Funk wo 20 jul 2011 - 22:16

Ik heb er lang over getwijfeld of ik dit op zou schrijven maar vraag me toch af of mensen dit herkennen..
Ik ben veel met eten bezig, heb zo'n 20 kg overgewicht en ik zit hier erg mee. Het is niet zo dat ik mezelf uithonger, of enorme vreetbuien heb waarbij er 3 pakken koekjes doorheen gaan maar toch eet ik de hele dag(stiekem).
Op mijn werk bijvoorbeeld stiekem een paar koekjes tussendoor of een ijsje..
Ook als er bijvoorbeeld nog 1 stukje gebak over is denk ik daar een hele tijd aan.. Het is echt heel stom zoals ik het nu opschrijf maar ik kan er niet mee stoppen.
Herkend iemand dit of heb ik gewoon een gebrek aan discipline?

Ik ben nu dus ook zwanger van mijn 1e kindje en ben daar ontzettend blij mee!! Ik heb alleen altijd gedacht dat zodra ik zwanger zou zijn ik het snoepen wel kon laten, want dan heb je tenminste echt een doel waarvoor je het doet. Helaas blijkt dit niet zo te zijn en ik voel me daardoor zo ontzettend slecht!
Ik eet 's ochtends gewoon yoghurt met all bran, 's middags 2/3 boterhammen en 's avonds ook wel normaal. Het is echt niet zo dat we elke avond pizza/patat eten!! Verder hebben we geen frituur o.i.d. Het zit hem dus echt in de tussendoortjes waar ik niet mee kan stoppen.. Sad Ik zwem 1 x in de week en werk nog zo'n 36 uur, ik heb geen puf meer om extra te gaan sporten.

Ik heb dus ook zwangerschapsdiabetes en het ziet ernaar uit dat ik insuline moet gaan spuiten als ik mijn eten niet onder controle kan houden. Hopelijk is dit nu eindelijk eens echt een stok achter de deur.
Wat ik met dit verhaal wil? Geen idee.. Tips, adviezen, herkenning misschien.
Ik vraag mezelf af of ik hulp moet gaan zoeken of dat dit helemaal niet zo ernstig is en dat het raar is als ik hulp zoek.. In ieder geval bedankt voor het lezen..
Funk
Funk
Prater
Prater

Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eetstoornis? Empty Re: Eetstoornis?

Bericht  silly-one wo 20 jul 2011 - 22:41

Ik herken er wel een beetje in dat snoepgedrag.
Ik ben dan niet echt te dik of groot overgewicht en ik sport er nog veel bij puur omdat ik het echt leuk vind om te doen. Maar als ik iets lekkers zie wil ik het graag pakken. Ik moet mijzelf echt inhouden om het niet te doen.
Ik kan sommige dingen steeds beter laten staan door echt te zorgen dat ik het moet verdienen. Nu haal ( vooral in de zomer) veel fruit in huis zodat ik dat als alternatief kan pakken. Net lekker een nectarien op. Eigenlijk net zo lekker en ik vraag me dan echt af waarom ik dat niet vaker doen, want het is net zo zoet ( hij was uber rijp) en net zo zoet als een snoepje of een stuk taart.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Eetstoornis? Empty Re: Eetstoornis?

Bericht  Lotus do 21 jul 2011 - 0:00

Als je er zelf last van hebt, is het nooit raar als je hulp zoekt.
Lotus
Lotus
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eetstoornis? Empty Re: Eetstoornis?

Bericht  Gast do 21 jul 2011 - 0:11

Pippi,

Ik vind het niet gek dat je hulp zoekt, want als jij het er moeilijk mee hebt en er mee worstelt is dat genoeg reden,lijkt me. Plus dat je zwanger bent en je het ook nog voor je kindje doet. Ik zou zeggen, neem die stap en ga op weg naar een gezondere toekomst.

Tsja, makkelijk nu ik iemand anders kan adviseren, terwijl ik in het zelfde schuitje zit. Jouw verhaal kan het mijne zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eetstoornis? Empty Re: Eetstoornis?

Bericht  Gast do 21 jul 2011 - 1:18

Lotus schreef:Als je er zelf last van hebt, is het nooit raar als je hulp zoekt.

Helemaal mee eens.

Ik herken me ook in je verhaal, dat bezig zijn met eten en als er nog iets ligt, daar alleen maar aan denken. Bij mij is er ongeveer een jaar geleden voor het eerst sinds mijn 12e ongeveer een knop omgegaan en moet het niet meer allemaal op, en hoeft het niet meer altijd nog meer te zijn. Ik heb nu zoveel meer rust in mijn hoofd. Geen garantie dat dat zo blijft natuurlijk. Maar als je er hulp nodig bij hebt, als het je niet lukt, schaam je daar dan niet voor maar zoek hulp!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eetstoornis? Empty Re: Eetstoornis?

Bericht  Sayuri do 21 jul 2011 - 1:38

pippi schreef:
Ik heb dus ook zwangerschapsdiabetes en het ziet ernaar uit dat ik insuline moet gaan spuiten als ik mijn eten niet onder controle kan houden. Hopelijk is dit nu eindelijk eens echt een stok achter de deur.
Wat ik met dit verhaal wil? Geen idee.. Tips, adviezen, herkenning misschien.
Ik vraag mezelf af of ik hulp moet gaan zoeken of dat dit helemaal niet zo ernstig is en dat het raar is als ik hulp zoek.. In ieder geval bedankt voor het lezen..

Nou, dit lijkt me toch ernstig genoeg om hulp te zoeken...Ik moet zeggen dat ik bij het eerst deel van je post dacht: dit is gewoon een discipline-probleem (waar ik met periodes - en nog veel meer andere vrouwen - ook wel eens mee te kampen heb). Maar dat je je gedrag niet aanpast of aan kunt passen, nadat je is verteld dat je zwangerschapsdiabetes hebt, dat lijkt me toch wel ernstig. Ik zou dan inderdaad richting eetstoornis denken, dus meis, zoek hulp, aan de insuline wil je, neem ik aan, niet.
Sayuri
Sayuri
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 336
Punten : 347
Registratiedatum : 18-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Eetstoornis? Empty Re: Eetstoornis?

Bericht  Error do 21 jul 2011 - 4:02

Ik zou toch ook zeker hulp gaan zoeken, zeker omdat je zelf zegt geen echte stok achter de deur te hebben en je er zelf niet echt uitkomt.. Succes!
Error
Error
Prater
Prater

Aantal berichten : 1374
Punten : 1580
Registratiedatum : 02-03-11
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Eetstoornis? Empty Re: Eetstoornis?

Bericht  Minx do 21 jul 2011 - 7:41

zeker hulp gaan zoeken!! op dit moment gaat het om spuiten of niet spuiten. Voor de toekomst is het ook van belang dit onder controle te krijgen. Vrouwen die zwangerschapsdiabetes gehad hebben hebben een groter risico om diabetes te ontwikkelen net als mensen met overgewicht. Het lijkt me voor jou dus heel belangrijk om beide dingen onder controle te krijgen. En ik weet helaas ook hoe moeilijk dit is.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eetstoornis? Empty Re: Eetstoornis?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum