Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Afvallen na verleden met eetstoornis

4 plaatsers

Ga naar beneden

Afvallen na verleden met eetstoornis Empty Afvallen na verleden met eetstoornis

Bericht  Aimee zo 8 jul 2012 - 9:09

Ik ben nu ongeveer 3 jaar 'genezen' van mijn eetstoornis. Toen ik 16 was, vond ik mezelf te zwaar en begon ik af te vallen. Met gewoon minder snoepen ging het mij te langzaam. Ik stopte met eten en ging obsessief veel sporten. De kilo's vlogen er af, wat mij alleen maar motiveerde om zo door te gaan. Uiteindelijk had ik ondergewicht, maar was ik nog steeds niet tevreden en zag mezelf nog steeds als dik. Na veel praten met diëtisten, eetschema's maken en gewoon weer wat gelukkiger worden ben ik er na 4 jaar uit gekomen. Maar ik merk, nu ik weer flink wat kilo's kwijt wil na de bevalling, dat ik niet weet wat gewoon afvallen is, maar weer terug grijp naar het niet eten en extreem bewegen.
Ik weet gewoon echt niet wat normaal afvallen is, ik wil vooral dat het snel gaat, en ik merk dat het niet eten mij een goed gevoel van controle over mezelf geeft (wat niet gezond is, denk ik...).
Wie herkent dit? En wat zou ik er aan kunnen doen? Ik moet nu echt flink wat kilo's kwijt, dus ik moet wel echt afvallen, maar hoe doe ik dat op een verantwoorde manier?
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen na verleden met eetstoornis Empty Re: Afvallen na verleden met eetstoornis

Bericht  Gast zo 8 jul 2012 - 9:13

Heel erg herkenbaar. Heb zelf ook rond mijn 16e een eetstoornis gehad en ik weet nu ook niet hoe ik weer normaal kan afvallen.
Ik lees dus even mee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen na verleden met eetstoornis Empty Re: Afvallen na verleden met eetstoornis

Bericht  silly-one zo 8 jul 2012 - 10:11

Ik herken het niet, maar mijn advies zou zijn ga met een Diëtiste praten. Zeker met een eetstoornis verleden. Je geeft zelf aan dat je niet weet hoe je gezond kan afvallen. Dat wil je nu wel, zorg dan ook dat je het gecontroleerd doet. Het is voor je lichaam gezonder om rustig af te vallen.

Ik vind het in elk geval knap dat je weet waar je zwakte zit en dat je daar rekening mee houdt.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen na verleden met eetstoornis Empty Re: Afvallen na verleden met eetstoornis

Bericht  kajaka88 zo 8 jul 2012 - 20:47

silly-one schreef:Ik herken het niet, maar mijn advies zou zijn ga met een Diëtiste praten. Zeker met een eetstoornis verleden. Je geeft zelf aan dat je niet weet hoe je gezond kan afvallen. Dat wil je nu wel, zorg dan ook dat je het gecontroleerd doet. Het is voor je lichaam gezonder om rustig af te vallen.

Ik vind het in elk geval knap dat je weet waar je zwakte zit en dat je daar rekening mee houdt.



+1 Wilde hetzelfde zeggen.
kajaka88
kajaka88
Prater
Prater

Aantal berichten : 706
Punten : 735
Registratiedatum : 20-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen na verleden met eetstoornis Empty Re: Afvallen na verleden met eetstoornis

Bericht  Aimee zo 8 jul 2012 - 21:30

Bedankt voor de reacties. De dietiste had ik ook al aan gedacht, maar ik schaam me een beetje dat ik er dan nu voor 'overgewicht' heen ga, terwijl ik nog in het systeem ga met ondergewicht Neutral Ik weet dat het raar is, maar ik vind dat zelf zo confronterend...
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen na verleden met eetstoornis Empty Re: Afvallen na verleden met eetstoornis

Bericht  Bay zo 8 jul 2012 - 21:35

Zelf heb ik ook een verleden met een eetstoornis. Wat voor mij het beste werkt is een richtlijn waar ik mij aan kan houden. Als ik zelf wat moet doen val ik al snel terug in oude gewoontes. De weight watchers en nu het 17 dagen dieet vind ik fijn.
Bay
Bay
Prater
Prater

Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen na verleden met eetstoornis Empty Re: Afvallen na verleden met eetstoornis

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum