zwangerschapsdiabetes
+3
nisavi
bo
studiebol
7 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: zwangerschapsdiabetes
Goed dat je wat positiever bent!
Chocola kan je, als je echt niet zonder kan, het beste zo puur mogelijk nemen. Hoe donkerder de chocola, hoe minder suiker en koolhydraten.
Light is in teveel idd niet goed, suikervrij (ook zonder zoetstoffen) mag natuurlijk wel.
Chocola kan je, als je echt niet zonder kan, het beste zo puur mogelijk nemen. Hoe donkerder de chocola, hoe minder suiker en koolhydraten.
Light is in teveel idd niet goed, suikervrij (ook zonder zoetstoffen) mag natuurlijk wel.
Gast- Gast
In deze situatie kan ik wel zonder mijn chocola tja die instelling heb ik wel het is nog maar voor even, in het belang van de meiden dan eet ik wel weer chocola als ik bevallen ben.
Ben ook al wat meer aan het kijken op de verpakkingen enzo wat we in huis hebben, maar ja het is toch wel suiker wat overal in zit. Dus.. helaas.
Ik vraag alles gewoon nog is ff na bij de internist maandag.
Ben ook al wat meer aan het kijken op de verpakkingen enzo wat we in huis hebben, maar ja het is toch wel suiker wat overal in zit. Dus.. helaas.
Ik vraag alles gewoon nog is ff na bij de internist maandag.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10
Je mag wel dingen met suiker hoor, maar echt mate.
Ik heb vandaag ook maar een curve-dag , volgende week naar de gyn, dus die zal er wel naar vragen. Maar blijf, ookal eet ik meerdere boterhammen en zoetigheid onder de 5.
Dus het was puur tijdens mijn zwangerschap en nu over. Gelukkig.
Ik heb vandaag ook maar een curve-dag , volgende week naar de gyn, dus die zal er wel naar vragen. Maar blijf, ookal eet ik meerdere boterhammen en zoetigheid onder de 5.
Dus het was puur tijdens mijn zwangerschap en nu over. Gelukkig.
Gast- Gast
Goed nieuws dus voor jou PM, gelukkig maar! Heerlijk toch dat je straks er niet meer over na hoeft te denken en niet meer hoeft te prikken.
studiebol- Ratel
Die tijd komt voor jou vast ook weer hoor!
Ga je borstvoeding geven? Dan moet je echt veel eten en drinken om je productie op pijl te houden. En je gewicht, want dat gaat ook achteruit.
Kan je de schade dubbel en dwars inhalen
Ga je borstvoeding geven? Dan moet je echt veel eten en drinken om je productie op pijl te houden. En je gewicht, want dat gaat ook achteruit.
Kan je de schade dubbel en dwars inhalen
Gast- Gast
Ik ga wel proberen borstvoeding te geven ja, maar ja als het niet lukt dan lukt het niet.
Ik weet dat mijn tijd nog komt en waarschijnlijk zit ik er volgende week al heel anders bij dan nu, omdat het nu zo "vers" is. En als ik zo vandaag de dag bekijk heb ik niet heel veel moeite moeten doen om nette waardes te hebben.
Ik heb nu wel meer zorgen dat de kinderen eerder komen, ik heb nooit de ilussie gehad dat ze tot 40 weken zouden zitten hoor, heb altijd geroepen als ze maar tot 36 weken blijven zitten want dat is gewoon heel netjes. Maar ja nu stel je voor dat ze er wel echt groter door worden door mijn suiker dan is de kans dat ze eerder komen nog groter..
Ik weet dat mijn tijd nog komt en waarschijnlijk zit ik er volgende week al heel anders bij dan nu, omdat het nu zo "vers" is. En als ik zo vandaag de dag bekijk heb ik niet heel veel moeite moeten doen om nette waardes te hebben.
Ik heb nu wel meer zorgen dat de kinderen eerder komen, ik heb nooit de ilussie gehad dat ze tot 40 weken zouden zitten hoor, heb altijd geroepen als ze maar tot 36 weken blijven zitten want dat is gewoon heel netjes. Maar ja nu stel je voor dat ze er wel echt groter door worden door mijn suiker dan is de kans dat ze eerder komen nog groter..
studiebol- Ratel
Die gewichten waren bij 25 weken en een dag. Volgende meeting is 29 weken en 1 dag dan heb ik weer controle. Heb wel besloten dat ik daar ga aangeven dat ik er geen 4 weken meer tussen wil hebben. Als er dan weer 4 weken tussen zit ben ik al weer 33 weken zwanger straks groeien ze ineens enorm in die 4 weken en dan weet niemand dat vind ik geen prettig idee.
Weet je er heeft niemand ooit wat gezegd over inleiden of wanneer of wat dan ook. Het enige wat ze zeiden was dat ik de 40 weken niet ga halen en dat 36/37 weken heel netjes is dus dat heb ik in mijn hoofd en hoe langer ze kunnen blijven zitten hoe beter natuurlijk. Maar zoals gisteren bij de diabetesverpleegkundige vraagt zei wanneer gaan ze de kindjes halen, dus ik geef aan dat daar nog nooit iemand wat over gezegd heeft, zegt zij nou dan vul ik wel 38 weken. En nu ik daar over nadenk, denk ik dat is geen correcte informatie wat zij heeft ingevuld.. Achteraf ga ik te veel nadenken...
Het komt denk ik ook gewoon dat ik bijna geen klachten heb, ik voel me goed, kom niet buitensporig aan,zit nu op 10 kilo. Dus als ik op controle kom dan geef ik ook vaak aan dat het goed gaat, en dan gaan ze al gauw door naar het maken van een echo. Dus ik mijn voornemen is nu wel over anderhalve week meer vragen te stellen en dus ook aan te geven dat ik er geen 4 weken meer tussen wil hebben.
Weet je er heeft niemand ooit wat gezegd over inleiden of wanneer of wat dan ook. Het enige wat ze zeiden was dat ik de 40 weken niet ga halen en dat 36/37 weken heel netjes is dus dat heb ik in mijn hoofd en hoe langer ze kunnen blijven zitten hoe beter natuurlijk. Maar zoals gisteren bij de diabetesverpleegkundige vraagt zei wanneer gaan ze de kindjes halen, dus ik geef aan dat daar nog nooit iemand wat over gezegd heeft, zegt zij nou dan vul ik wel 38 weken. En nu ik daar over nadenk, denk ik dat is geen correcte informatie wat zij heeft ingevuld.. Achteraf ga ik te veel nadenken...
Het komt denk ik ook gewoon dat ik bijna geen klachten heb, ik voel me goed, kom niet buitensporig aan,zit nu op 10 kilo. Dus als ik op controle kom dan geef ik ook vaak aan dat het goed gaat, en dan gaan ze al gauw door naar het maken van een echo. Dus ik mijn voornemen is nu wel over anderhalve week meer vragen te stellen en dus ook aan te geven dat ik er geen 4 weken meer tussen wil hebben.
studiebol- Ratel
hey studiebol,
ik zou de vragen die je nu te binnen schieten op papier zetten weet je zeker dat je niks vergeet
ik ben zo muts die vergeet de helft anders haha
en misschien heb je wat aan deze site mocht je moeten blijven controleren etc en is alles op
https://www.mediqdirect.nl/Content/22/home.aspx
en je waardes zien er naar mijn idee netjes uit hoor !!
mij is verteld dat je tussen de 3.5 en 7 moet zitten.
en je hba1c is nog steeds het belangrijkste.
dus gewoon lekker van je meiden genieten meis!
ik zou de vragen die je nu te binnen schieten op papier zetten weet je zeker dat je niks vergeet
ik ben zo muts die vergeet de helft anders haha
en misschien heb je wat aan deze site mocht je moeten blijven controleren etc en is alles op
https://www.mediqdirect.nl/Content/22/home.aspx
en je waardes zien er naar mijn idee netjes uit hoor !!
mij is verteld dat je tussen de 3.5 en 7 moet zitten.
en je hba1c is nog steeds het belangrijkste.
dus gewoon lekker van je meiden genieten meis!
bo- Fluisteraar
- Aantal berichten : 81
Punten : 88
Registratiedatum : 17-12-10
Bo, ik heb heel veel spullen mee gekregen, en als het op is heb ik weer een recept die ik bij de apotheek kan inleveren voor nog meer spullen, dus ik heb de site denk ik niet nodig maar bedankt.
Wat ik wel begreep is dat het er nu heel netjes uit kan zien maar dat je sowieso moet blijven prikken tot je bevallen bent dus ik denk dat ik daar maar vanuit moet gaan, stoppen zal er wel niet bij zitten.
Voor die hbac1 heb ik idd nog een keer extra bloed geprikt maar daar heb ik geen uitslag van te horen gekregen maar misschien duurt dat ook ff.
Wat ik wel begreep is dat het er nu heel netjes uit kan zien maar dat je sowieso moet blijven prikken tot je bevallen bent dus ik denk dat ik daar maar vanuit moet gaan, stoppen zal er wel niet bij zitten.
Voor die hbac1 heb ik idd nog een keer extra bloed geprikt maar daar heb ik geen uitslag van te horen gekregen maar misschien duurt dat ook ff.
studiebol- Ratel
studiebol schreef:Bo, ik heb heel veel spullen mee gekregen, en als het op is heb ik weer een recept die ik bij de apotheek kan inleveren voor nog meer spullen, dus ik heb de site denk ik niet nodig maar bedankt.
Klopt, je zult (denk ik) moeten blijven prikken tot het einde van de zwangerschap. Maar als het daarbij blijft is dat ook mooi toch. Beter dan ook nog insuline spuiten. Hopelijk blijven jouw waarden goed.
nisavi- Fluisteraar
- Aantal berichten : 236
Punten : 243
Als diabeet heb ik dit topic een beetje zitten lezen, en al heb ik zelf geen geen kaas gegeten van zwangerschapsdiabetes, kan ik wel een advies geven, dat als ze in het ziekenhuis aangeven om insuline te gaan spuiten je echt over dat advies moet nadenken. Ik heb als diabeet keihard moeten knokken tijdens mijn zwangerschap en is zeker heeeel zwaar geweest maar ik heb wel een gezond kindje op de wereld gezet (gelukkig) en ondanks dat het stadium van de echte gevaren al gepasseerd is, (de ontwikkeling) krijgt je kindje wel een zwaarder geboortegewicht door verkeerde suikerwaardes. En grote baby's kunnen het zwaarder hebben tijdens de bevalling en daarna (dat heb ik aan den lijve ondervonden) Zeker in mijn geval als diabeet was mijn kindje al veel verder ontwikkeld door de hoeveelheid suikers maar hij heeft het heeeeel zwaar gehad omdat de longetjes nog niet voldoende waren gerijpt. Maar goed wat ik zeg, ik heb niet veel kaas gegeten van zwangerschapsdiabetes maar ik denk dat iedere moeder in spe, het beste wil voor het kindje.
Blue flower- Prater
- Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Blue flower, ik denk dat je toch een stukje met lezen hebt over geslagen, tuurlijk wil ik het beste voor mijn meiden! Maar ik wil alleen als dat ook echt het beste is, en als het op mij overkomt dat de verpleegkundige het meteen nodig vind om me helemaal plat te spuiten met insuline, dan ga ik daar in eerste instantie niet in mee, er zijn meerdere opties in mijn ogen.
En optie een is eerst eens een weekendje kijken hoe ik reageer op welk eten, en wat het doet als ik mijn eten een beetje aan pas. Maar volgens die verpleegkundige was dat allemaal niet nodig... Nee idd dat is niet nodig als je me insuline laat spuiten.
Zoals je verder heb kunnen lezen zijn mijn waardes dit weekend heel netjes, ik ben een keer boven de 7 uitgekomen die in mijn ogen te verklaren was en verder geen een keer. Ik kreeg zelfs te horen dat met de waarde's die ik heb in de ochtend, ik niet wakker was geworden als ik die avond daarvoor insuline had gespoten. Dat bevestigde mijn gevoel dat de verpleegkundige vrijdag gewoon niet even mee wilde denken.
Vanmiddag moet ik naar de internist ik zal hem het boekje laten zien wat ik heb ingevuld vind hij als nog dat ik aan de insuline moet dan zal ik de laatste zijn die daar nee tegen zegt.
En optie een is eerst eens een weekendje kijken hoe ik reageer op welk eten, en wat het doet als ik mijn eten een beetje aan pas. Maar volgens die verpleegkundige was dat allemaal niet nodig... Nee idd dat is niet nodig als je me insuline laat spuiten.
Zoals je verder heb kunnen lezen zijn mijn waardes dit weekend heel netjes, ik ben een keer boven de 7 uitgekomen die in mijn ogen te verklaren was en verder geen een keer. Ik kreeg zelfs te horen dat met de waarde's die ik heb in de ochtend, ik niet wakker was geworden als ik die avond daarvoor insuline had gespoten. Dat bevestigde mijn gevoel dat de verpleegkundige vrijdag gewoon niet even mee wilde denken.
Vanmiddag moet ik naar de internist ik zal hem het boekje laten zien wat ik heb ingevuld vind hij als nog dat ik aan de insuline moet dan zal ik de laatste zijn die daar nee tegen zegt.
studiebol- Ratel
Als je waardes goed zijn met aanpassing van je eetpatroon Ă©n je krijgt voldoende voeding binnen lijkt het me niet dat je aan de insuline moet, dan krijg je juist hypo's en dat is niet de bedoeling.
Bij mij begonnen ze ook gelijk over insuline en leren spuiten, ik denk dat ze dat altijd doen om de opties uit leggen?
Bij mij begonnen ze ook gelijk over insuline en leren spuiten, ik denk dat ze dat altijd doen om de opties uit leggen?
Gast- Gast
Vanmiddag bij de internist geweest en ook weer bij de diabetesverpleegkundige.
Internist gaf aan dat ik idd op het randje zat vrijdag en dat ik daarom werd door gestuurd. Het valt op zich nog heel erg mee met de waardes. Maar goed hij gaf wel aan als er wel iets aan de hand is zijn we er nu wel op tijd bij, nou daar in moet ik hem gelijk geven. Hij kwam met het voorstel deze week nog elke dag te prikken maar dan 4x per dag, nuchter en dan elke keer na het eten. Was dat de hele week gewoon onder de 7 dan mag ik vanaf dan 3 keer per week prikken maar dan nog wel 4x per dag. Nou lijkt mij een prima afspraak.
Daarna naar de diabetesverpleegkundige,had een andere dan vrijdag. Ze vroeg hoe het ging. Aangegeven dat ik geen klachten had maar dat ik had begrepen dat dat ook niet hoeft. Dat was idd waar. Verder wel aangegeven dat ik vrijdag een naar gevoel aan het gesprek had over gehouden omdat er zo op de insuline werd gehamerd. Zij vond dat vervelend om te horen want zij zei meteen met een aanpassing van je eten kan er ook heel veel opgelost worden(precies het tegenovergestelde dus wat er vrijdag werd gezegd) Toen ik aangaf dat ik van het weekend niet anders ben gaan eten maar wel op het drinken heb gelet, gaf ze aan dat ik dan prima waardes heb en als dat zo blijft er niks aan de hand is. Maar je weet natuurlijk niet of het zo blijft. En als het niet goed blijft gaan kan insuline spuiten helpende zijn nou daar kan ik me in vinden.
Aan de verpleegkundige nog gevraagd wat ik wel kan drinken, omdat ik dat wel een lastig stukje vind omdat daar ook wel zoveel suiker in zit. Zij gaf aan dat als ik een keer een sapje nam s avonds dat echt geen kwaad kon. Als ik maar niet het hele pak leeg dronk, nou dat laatste deed ik anders ook niet dus het is fijn om te weten dat ik best een keer een glas mag.
Internist gaf aan dat ik idd op het randje zat vrijdag en dat ik daarom werd door gestuurd. Het valt op zich nog heel erg mee met de waardes. Maar goed hij gaf wel aan als er wel iets aan de hand is zijn we er nu wel op tijd bij, nou daar in moet ik hem gelijk geven. Hij kwam met het voorstel deze week nog elke dag te prikken maar dan 4x per dag, nuchter en dan elke keer na het eten. Was dat de hele week gewoon onder de 7 dan mag ik vanaf dan 3 keer per week prikken maar dan nog wel 4x per dag. Nou lijkt mij een prima afspraak.
Daarna naar de diabetesverpleegkundige,had een andere dan vrijdag. Ze vroeg hoe het ging. Aangegeven dat ik geen klachten had maar dat ik had begrepen dat dat ook niet hoeft. Dat was idd waar. Verder wel aangegeven dat ik vrijdag een naar gevoel aan het gesprek had over gehouden omdat er zo op de insuline werd gehamerd. Zij vond dat vervelend om te horen want zij zei meteen met een aanpassing van je eten kan er ook heel veel opgelost worden(precies het tegenovergestelde dus wat er vrijdag werd gezegd) Toen ik aangaf dat ik van het weekend niet anders ben gaan eten maar wel op het drinken heb gelet, gaf ze aan dat ik dan prima waardes heb en als dat zo blijft er niks aan de hand is. Maar je weet natuurlijk niet of het zo blijft. En als het niet goed blijft gaan kan insuline spuiten helpende zijn nou daar kan ik me in vinden.
Aan de verpleegkundige nog gevraagd wat ik wel kan drinken, omdat ik dat wel een lastig stukje vind omdat daar ook wel zoveel suiker in zit. Zij gaf aan dat als ik een keer een sapje nam s avonds dat echt geen kwaad kon. Als ik maar niet het hele pak leeg dronk, nou dat laatste deed ik anders ook niet dus het is fijn om te weten dat ik best een keer een glas mag.
studiebol- Ratel
studiebol schreef:Vanmiddag bij de internist geweest en ook weer bij de diabetesverpleegkundige.
fijn dat het allemaal er wat zonniger uitziet!
Ik zou hard mijn best doen dmv eetpatroon om de suikers in bedwang te houden.
En inderdaad blijven controleren zodat je het insuline spuiten zo lang mogelijk kan weten /uitsluiten!
Over het drinken:
In sapjes ( zelfs Light) zitten veel suikers. Ik had soms hoge waardes en dat snapte ik niet. Bleek het later de lightsap te zijn.
Ik ben echt overgegaan op cola light etc, slimpie (suikervrije limonade) en water.
Wanneer ik wilde smokkelen, dronk ik spa&fruit of optimel, niet veel suiker!
En inderdaad, zo nu en dan is niet erg.
Ik was alleen zo bang voor de gezondheid van mijn kindje ( misschien overdreven) dat ik op geen enkele manier wilde smokkelen!! Het kwam neit in mij op.
Ieder daar zijn keuzes in.
Ik vind dat je supergoed bezig bent met je eten!
holaagirl- Prater
- Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Aah wat lief dat je het vraag.
Momenteel ben ik snot verkouden en heb ik een virusinfectie dus gaat dat ff minder, maar met de suikers heb ik eigenlijk geen problemen. Kom niet boven de 7 uit en eet wel gewoon wat ik anders ook deed, ik heb tot nu toe alleen mijn drinken aangepast, omdat wat ik dronk daar toch wel veel suikers in zitten dus ik heb nog niet geprobeer hoe mijn lichaam daar op reageert maar dat is ook niet echt heel erg, wat ik nu drink is ook prima.
Ik kreeg ook nog de uitslag van die H-abc1 ofzo het gemiddelde van je bloedsuikers van de afgelopen weken die was helemaal goed en ook mijn hb was 7,5 dus helemaal goed.
Momenteel ben ik snot verkouden en heb ik een virusinfectie dus gaat dat ff minder, maar met de suikers heb ik eigenlijk geen problemen. Kom niet boven de 7 uit en eet wel gewoon wat ik anders ook deed, ik heb tot nu toe alleen mijn drinken aangepast, omdat wat ik dronk daar toch wel veel suikers in zitten dus ik heb nog niet geprobeer hoe mijn lichaam daar op reageert maar dat is ook niet echt heel erg, wat ik nu drink is ook prima.
Ik kreeg ook nog de uitslag van die H-abc1 ofzo het gemiddelde van je bloedsuikers van de afgelopen weken die was helemaal goed en ook mijn hb was 7,5 dus helemaal goed.
studiebol- Ratel
Da's goed nieuws!
Zou lekker zijn als je het zo de laatste maanden vol kan houden.
Beterschap
Zou lekker zijn als je het zo de laatste maanden vol kan houden.
Beterschap
Gast- Gast
re: zwangerschapsdiabetes
Heb ook recentelijk zwangerschapsdiabetes gehad. Mijn waarde was (met 24 wkn) na het suikerdrankje 8.0. De 1e 2 weken kon ik het met een dieet redden, daarna absoluut niet meer (kreeg van 2 droge boterhammen al te hoge waarden...). De insulinebehoefte liep daarna nog weken op. Dit komt omdat het zwangerschapshormoon dat de werking v insuline tegen gaat na de 24e week nog weken kan stijgen. Het is dus raadzaam je waarden goed in de gaten te blijven houden, ook als het nu goed gaat.
Anne X- Zwijger
- Aantal berichten : 4
Punten : 4
Registratiedatum : 26-09-11
Anne X schreef:Heb ook recentelijk zwangerschapsdiabetes gehad. Mijn waarde was (met 24 wkn) na het suikerdrankje 8.0. De 1e 2 weken kon ik het met een dieet redden, daarna absoluut niet meer (kreeg van 2 droge boterhammen al te hoge waarden...). De insulinebehoefte liep daarna nog weken op. Dit komt omdat het zwangerschapshormoon dat de werking v insuline tegen gaat na de 24e week nog weken kan stijgen. Het is dus raadzaam je waarden goed in de gaten te blijven houden, ook als het nu goed gaat.
DAt gebeurd ook hoor, moet nu 3x per week prikken en kom ik boven de 8 dan bellen naar de internist/diabetesverpleegkundige en elke twee weken heb ik sowieso een afspraak met hun. Wordt goed in de gaten gehouden.
studiebol- Ratel
zwangerschapsdiabetes
@ Studiebol: Ik moest ad insuline toen ik boven de 7 kwam, dus niet boven de 8 (volgens mij bouwen ze een soort veilige marge in). Wel goed geregeld dat je standaard elke 2 wkn een afspraak hebt. Ik moest maar bellen als ik vragen had en dat vond ik maar niks (uiteindelijk op verzoek ook afspraken gekregen).
@ Andere lezers: heeft de zwangerschapsdiabetes jullie al dan niet weerhouden v.e. volgende zwangerschap? En hoe ging het een volgende keer?
(Ik spoot nu 7 eh voor ontbijt met 2 boterhammen en 1 melk en 20 eh voor lunch met zelfde eten, heb geen overgewicht en ben 35 jr)
@ Andere lezers: heeft de zwangerschapsdiabetes jullie al dan niet weerhouden v.e. volgende zwangerschap? En hoe ging het een volgende keer?
(Ik spoot nu 7 eh voor ontbijt met 2 boterhammen en 1 melk en 20 eh voor lunch met zelfde eten, heb geen overgewicht en ben 35 jr)
Anne X- Zwijger
zwangerschapsdiabetes
ps: En weet iemand iets zinnigs te vertellen over de voor- en nadelen v koolhydraatarm brood? Mijn diabetesvpk wist er niks over te zeggen.
Anne X- Zwijger
Minder koolhydraten is minder stijging van bloedsuikerspiegel bij mij. Kon dan gewoon 3 boterhammen eten zonder probleem. Of het helemaal gezond is is een tweede, maar ik hoefde niet lang meer toen het echt te hoog werd met normaal brood zeg maar.
Gast- Gast
Dank je ProudMama. Ik heb op een gegeven moment ook 1 snee gewoon brood ingeruild voor kh arm brood zodat ik minder kon spuiten (en minder hypo's kreeg). Maar ik miste goede info over de vraag of het gezond was en ben daarom daarnaast ook nog gewoon brood blijven eten. Juist in de zwangerschap lijkt het me belangrijk gezond te eten en een mens schijnt ook wel enige kh nodig te hebben.
Anne X- Zwijger
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Zwangerschapsdiabetes
» Zwangerschapsdiabetes
» Zwangerschapsdiabetes, wie ervaring?
» zwangerschapsdiabetes, dieet en afvallen...
» Zwangerschapsdiabetes
» Zwangerschapsdiabetes, wie ervaring?
» zwangerschapsdiabetes, dieet en afvallen...
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: