Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Afvallen! 15 tot 20kg wie doet er mee?

+12
ShallY
Lapin
Inge
Catwoman79
Penny Blossom
Antibes
Rovine
Niekske
Roxi3
Zininzon
Pussycat
roosje87
16 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Afvallen! 15 tot 20kg wie doet er mee? - Pagina 3 Empty Re: Afvallen! 15 tot 20kg wie doet er mee?

Bericht  Niekske di 20 sep 2011 - 22:46

Ach met zijn drietjes is het wel goed bij te houden toch smile

Maar ik zou het wel leuk vinden als het iets actiever wordt hier, wat je zoal eet op een dag, tips voor gezond eten of tussendoortjes etc...
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen! 15 tot 20kg wie doet er mee? - Pagina 3 Empty Re: Afvallen! 15 tot 20kg wie doet er mee?

Bericht  Lapin wo 21 sep 2011 - 1:45

Het zou inderdaad fijn zijn als het wat actiever wordt. Ik zal wel beginnen smile

Sinds ik aan het afvallen ben is dit zo’n beetje mijn eetpatroon:

Ontbijt: een bakje yoghurt met muesli
Tussendoor: groenten. Meestal eet ik komkommer, paprika en/of cherrytomaten
Lunch: 2 boterhammen met mager beleg (meestal 1 met rosbief en 1 met rookvlees). Vaak drink ik ook nog een bouillon van cup a soup (bospaddenstoelen, jammie)
Tussendoor: groenten. Meestal eet ik komkommer, paprika en/of cherrytomaten
Diner: heel veel groeten, weinig vlees en nog minder pasta/rijst aardappels

Na het avondeten probeer ik niets meer te eten.

Ik heb een hele tijd geleden van de diëtist gehoord dat je beter groenten kunt eten dan fruit, aangezien daar veel suikers in zitten. Ik vind een rauwe paprika lekkerder vind dan een appel, daarom eet ik sindsdien heeeeel veel groenten (soms wel 1 hele komkommer, 3 paparika’s en een bakje cherrytomaten) en weinig fruit.

Waar ik heel veel moeite mee heb is als er iemand mee komt eten… Dan maak ik altijd een lekker toetje en toch wel wat vettere dingen. Ik vind het dan heel lastig om dingen te laten staan. Dit heb ik overigens ook als ik zelf bij iemand eet of uit eten ga. Hebben jullie dat ook?

Hoe ziet jullie eetpatroon eruit?
Lapin
Lapin
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 5
Punten : 5
Registratiedatum : 13-09-11

Bericht  Niekske wo 21 sep 2011 - 1:55

Jaaa dat bedoel ik smile mijn basic eetpatroon:

ontbijt: mager vruchtenyoghurt met cruesli of cornflakes
tussendoor: peperkoek of special K mini-breaks
lunch: 2/3 boterhammen met mager beleg (sandwichspread, philadelphia light, smeerkaas...) en soms een soepje
tussendoor: wortels/tomaatjes/komkommer/paprika
avondeten: veel groenten, weinig tot geen vlees, wel vaker vis of zeevruchten met pasta, rijst of aardappelen.. en vaker maaltijdsalades

rosbief moet ik maar weer eens halen, dat vond ik ook altijd erg lekker!

Ja ik vind het ook moeilijk als er iemand komt eten, ik vind het zo stom staan om voor mezelf iets anders te maken dan voor de rest. En ik kan ook heel slecht dingen laten liggen op feestjes enzo.. mijn vriend doet nu een beetje mee met gezond eten, dat scheelt al een hoop!
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast wo 21 sep 2011 - 6:02

Ik wil ook graag mee doen als dat mag smile
Zal morgen mezelf even wegen zodat ik precies weet wat er op dit moment af moet!

Gast
Gast

Bericht  Raindrop wo 21 sep 2011 - 7:25

Haha ik zie het nu zininzon.
Dit topic lijkt dan daarop. Maar als het mag zou ik wel met dit topic mee willen doen smile
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284

Bericht  Niekske wo 21 sep 2011 - 19:49

Anousch en Raindrop: wat mij betreft zijn jullie welkom, zoals je ziet zijn er nu maar drie meiden hier actief (en dan nog geen eens heel actief Wink) dus wat mij betreft: gezellig als jullie erbij komen!
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Bericht  Catwoman79 wo 21 sep 2011 - 20:06

Ik wil ook nog steeds graag mee doen.
Maar door hoe moeilijk er eerst over werd gedaan wie in welk topic mee ging doen was ik het hier al een beetje vergeten Embarassed

Ik ben nu 107,7 kg (ik ben al afgevallen, was 108,2) wil eerst onder de 100 komen, met als uiteindelijke doel ergens tussen de 80 en 90.
Ben al blij als die 8 weer een keer als eerste getal in mijn gewicht staat, hahaha.
Oooh en ik ben 1,81 lang
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051

Bericht  Niekske wo 21 sep 2011 - 20:13

Naam Start Streef Lost Huidig
Niekske 82,0 70,0 0,0 82,0
Zininzon98 800,098
Catwoman 108,2 85 0,5 107,7
--- --- --- --- ---
--- --- --- --- ---
--- --- --- --- ---
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Bericht  Raindrop do 22 sep 2011 - 1:31

Oke leuk! Dat motiveert mij hopelijk meer om af te vallen haha.
Ik zal mezelf zo ook even in de tabel erbij zetten.

Edit: Ik ben er net achter gekomen dat mijn weegschaal niet helemaal betrouwbaar is. De ene keer zegt hij dit, de andere keer dat. Beetje vaag.
Ik ga wel kijken voor een nieuwe.

Laatst aangepast door Raindrop op do 22 sep 2011 - 1:41; in totaal 2 keer bewerkt
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Bericht  Raindrop do 22 sep 2011 - 1:39

Niekske schreef:
Niekske 82,0 70,0 0,0 82,0
Zininzon98 800,098
Raindrop83,6680,0 83,6
--- --- --- --- ---
--- --- --- --- ---
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Bericht  Stippel do 22 sep 2011 - 2:39

Raindrop schreef:Oke leuk! Dat motiveert mij hopelijk meer om af te vallen haha.

Edit: Ik ben er net achter gekomen dat mijn weegschaal niet helemaal betrouwbaar is. De ene keer zegt hij dit, de andere keer dat. Beetje vaag.

Dat had ik ook, totdat ik hem op dezelfde plaats liet staan, haha.
Mag ik hier ook meeschrijven? Ik kan wel wat motivatie gebruiken en zweef een beetje langs verschillende topics nu..

Ik probeer gezond te eten, niet teveel koolhydraten en vooral ook echt regelmatig. Ik ben nogal van het overslaan en avondsnacken.
Stippel
Stippel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 60
Punten : 75
Registratiedatum : 11-09-11

Bericht  Raindrop do 22 sep 2011 - 2:53

Stippel schreef:
Raindrop schreef:Oke leuk! Dat motiveert mij hopelijk meer om af te vallen haha.

Mag ik hier ook meeschrijven? Ik kan wel wat motivatie gebruiken en zweef een beetje langs verschillende topics nu..

Ik probeer gezond te eten, niet teveel koolhydraten en vooral ook echt regelmatig. Ik ben nogal van het overslaan en avondsnacken.

Oh grappig.
Ik heb hem nu wel op een tapijt staan. Maar ik ben er een paar keer op gaan staan, en telkens zei hij wat anders. Best raar. Weet mijn exacte gewicht nu nog niet haha.
En ik had trouwens ook andere kleren aan dan toen ik me de vorige keer woog.

Ik probeer ook gezond te eten en ook niet meer te snoepen (dat vind ik heel moeilijk haha).
En ik wil ook meer gaan bewegen.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Bericht  Raindrop do 22 sep 2011 - 2:58

Ik weet ook nog niet exact wat mijn streefgewicht is.
Ik wil sowieso weer een bepaald kledingmaatje haha.
En voor de rest zie ik wel hoe het loopt ook smile
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Bericht  melano za 24 sep 2011 - 8:24

ik doe ook mee ik ga voor de 15 kilo om te beginnen smile

melano
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 27
Punten : 39
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Stippel za 24 sep 2011 - 9:03

Ik ben afgelopen week 1.9 afgevallen, dus ik ben blij Very Happy

Leuk dat je ook mee gaat doen, Melano. Ik vind het gezelliger als er meer mensen actief zijn :P
Stippel
Stippel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 60
Punten : 75
Registratiedatum : 11-09-11

Bericht  Zininzon za 24 sep 2011 - 9:31

Wat goed Stippel!

Ik ben niet zo van de eetlijstjes etc, daardoor post ik hier niet zoveel.
Zullen we anders maandag als weegdag nemen, dat iedereen dan het gewicht weer in de tabel zet?
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138

Bericht  Gast za 24 sep 2011 - 22:34

Raindrop schreef:
Stippel schreef:

Oh grappig.
Ik heb hem nu wel op een tapijt staan. Maar ik ben er een paar keer op gaan staan, en telkens zei hij wat anders. Best raar. Weet mijn exacte gewicht nu nog niet haha.
En ik had trouwens ook andere kleren aan dan toen ik me de vorige keer woog.

Ik probeer ook gezond te eten en ook niet meer te snoepen (dat vind ik heel moeilijk haha).
En ik wil ook meer gaan bewegen.

Je kunt je weegschaal het beste op een harde ondergrond zetten. (bijv badkamertegels). Schijnt een of ander scheikundige reden achter te zitten (haha, daar ben ik niet in thuis.) maar goed het kan soms wel een paar kg schelen. Als je je alleen thuis weegt maakt dat niet zoveel uit natuurlijk, maar stel dat je eens ergens anders op de weegschaal staat (bijv. sportschool ofzo) dan lijkt het mij erg demotiverend om ineens een paar kg zwaarder te zijn).

Gast
Gast

Bericht  Niekske zo 25 sep 2011 - 20:00

Zininzon schreef:Wat goed Stippel!

Ik ben niet zo van de eetlijstjes etc, daardoor post ik hier niet zoveel.
Zullen we anders maandag als weegdag nemen, dat iedereen dan het gewicht weer in de tabel zet?

Goed idee! Ik deed dat toch al, haha! Ik heb me vanmorgen gewogen: 0,9 kg eraf! En ik heb de laatste paar dagen eigenlijk niet eens echt op mijn eten gelet... ik ben vrijdag weer geholpen aan een knie-blessure en ik heb vrijwel het hele weekend op de bank gelegen en amper gelopen ofzo.

Wat mij betreft kunnen de nieuwe meiden gewoon meedoen, als de tabel dan ook regelmatig wordt bijgewerkt, blijft het wel overzichtelijk toch?

Bijgewerkte tabel:

Niekske 82,0 70,0 0,9 81,1
Zininzon98 800,098
Raindrop83,6680,0 83,6
--- --- --- --- ---
--- --- --- --- ---
--- --- --- --- ---
--- --- --- --- ---
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Bericht  CCC zo 25 sep 2011 - 22:39

Mag ik ook met jullie meeschrijven?

Na de vakantie weer enorm aangekomen! Sad Dus vandaag weer vol goede moed beginnen, ik gebruik de Weightwatchers als richtlijn. Heb net alles opgeschreven voor mezelf (kilo's, cm's) en ga zo even naar de supermarkt om gezonde dingen te halen. Ik weet nog niet hoeveel ik kwijt wil. De vorige keer viel ik niet zo goed af in kilo's, dus hoop dat dat nu wel gaat lukken. Min. 10 in elk geval.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Niekske di 27 sep 2011 - 19:46

Waar is iedereen? smile hoe gaat het met afvallen? Ik heb gisteren een beetje gezondigd op de verjaardag van een vriend van me... vandaag weer braaf aan het fruit en de rauwkost smile
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Bericht  Catwoman79 di 27 sep 2011 - 20:07

Ik moet zeggen dat ik niet eens zo heel erg op mijn eet patroon let Embarassed
En ondanks dat val ik toch nog redelijk goed af. Ik ben afgelopen maandag vergeten te wegen, maar vanmorgen alsnog gedaan.
Ik was nu al weer 106,8. Dus in een dikke week tijd weer 0.9 kwijt.

Ik ben net als "zininzon" niet zo van de eetlijstjes.
Dan ben ik teveel met mijn eten bezig en dan ga ik juist meer eten, das heel raar.
Moet iedereen elke keer zelf het lijstje gaan bijhouden of gaat 1 persoon dit doen ??
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051

Bericht  Zininzon wo 28 sep 2011 - 8:56

Ik ben wat eten betreft al wel een paar dagen goed bezig. Gisteren uit eten geweest naar de chinees, maar ik plaats van daar heel veel drankjes te drinken, heb ik 1 droge wijn genomen Very Happy Vandaag als lunch sla met zalm om te compenseren haha.

Maandag heb ik veel geshopt, echt leuke dingen, was ik even weer aan toe. Kan soms zo onzeker zijn over wat aan te trekken, kan dan soms wel janken.

Succes allemaal weer!
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Bericht  Zininzon do 6 okt 2011 - 6:43

Dames, waar zijn jullie?

Ik was bijna een kilo afgevallen, maar ben een weekendje weg geweest (lees: mac, veel alcohol, bittergarnituur en uit eten) en toen 2 kilo aangekomen... Nu weer even goed bezig.. Hup hup hup!

En hoe gaat het daar?
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: