Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Moet nou alles zowat wijken voor 9/11?

+18
Monte
Rush
rapa nui
Caramba
Julia
Parisienne
Atelier Madame
mzcharlotte
Lady4
Snoopy
ijsjemeisje
Gizmo
Printje
Minx
Spring
Kamperseboekenwurm
_Femme
Marin
22 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Moet nou alles zowat wijken voor 9/11? - Pagina 2 Empty Re: Moet nou alles zowat wijken voor 9/11?

Bericht  ijsjemeisje zo 11 sep 2011 - 8:55

Ik vind het juist goed dat dit niet vergeten word en ook in Nederland niet.
Het raakt mij nog steeds als ik het zie.
Beetje egoistisch om te zeggen het is in Amerika en niet in Nederland.
Het is maar een keer per jaar.

Zeg je dit ook over 4 & 5 mei? Alle oorlogsfilms en minuut stilte dat er dan opkomt??
ijsjemeisje
ijsjemeisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 747
Punten : 849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet nou alles zowat wijken voor 9/11? - Pagina 2 Empty Re: Moet nou alles zowat wijken voor 9/11?

Bericht  Gast zo 11 sep 2011 - 8:58

ijsjemeisje schreef:
Zeg je dit ook over 4 & 5 mei? Alle oorlogsfilms en minuut stilte dat er dan opkomt??

Nee gekkerd want daar had Nederland wel wat mee te maken.. Je snapt er ook helemaal niks van smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet nou alles zowat wijken voor 9/11? - Pagina 2 Empty Re: Moet nou alles zowat wijken voor 9/11?

Bericht  ijsjemeisje zo 11 sep 2011 - 9:01

Bazinga schreef:
ijsjemeisje schreef:
Zeg je dit ook over 4 & 5 mei? Alle oorlogsfilms en minuut stilte dat er dan opkomt??

Nee gekkerd want daar had Nederland wel wat mee te maken.. Je snapt er ook helemaal niks van smile

Nee ik snap er ook helemaal niks van!!! clown
Mensen zijn mensen toch? Dit kon ook grote gevolgen voor ons hebben...en ik vind het afschuwelijk wat er is gebeurd.
Ik zie ook elk jaar hier een topic voorbij komen over het gourmetten met schoonouders.
Komt ook ieder jaar weer terug...kijk dat zijn nou echt issues...daar moeten we ELK JAAR aandacht aanbesteden met zijn allen... Jeeejjj!!!
ijsjemeisje
ijsjemeisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 747
Punten : 849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet nou alles zowat wijken voor 9/11? - Pagina 2 Empty Re: Moet nou alles zowat wijken voor 9/11?

Bericht  Gast zo 11 sep 2011 - 9:51

En toch geef ik CL toch wel een beetje gelijk. Het is allemaal heel erg wat er gebeurd is maar er zijn nu al vanaf vrijdag programma's over 9/11 aan de gang en dat vind ik eigenlijk ook lichtelijk overdreven. Die ramp was echt verschrikkelijk en iedere keer krijg ik er rillingen van maar waarom moet dit juist ieder jaar herdacht worden en zijn er 20 programma's over te zien op de tv? Er zijn echt zoveel rampen/aanslagen/oorlogen op deze wereld gebeurd en daar zie je bijna niks meer van. Die Tsunami toen met kerst was ook verschrikkelijk maar is er op die datum daarover iets te zie op bijna alle zenders? Misschien 1 programma en that's it terwijl dat net zo erg was en dat stoort me wel een beetje. Net als of Amerika belangrijker is. Nogmaals het is allemaal heel erg en we mogen deze dag absoluut niet vergeten maar de programma's enzo mogen van mij best wel minder.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet nou alles zowat wijken voor 9/11? - Pagina 2 Empty Re: Moet nou alles zowat wijken voor 9/11?

Bericht  Printje zo 11 sep 2011 - 10:10

Razz ik snap je punt maar ik denk dat de 'aard' van de ramp hierbij ook meespeelt. De tsunami was een natuurramp, denk dat mensen daar eerder 'vrede' mee hebben dan een stel idioten die vliegtuigen kapen en vervolgens 3000 mensen vermoorden. Ik denk dat niemand voor die datum ooit gedacht heeft dat zoiets zou gaan gebeuren.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet nou alles zowat wijken voor 9/11? - Pagina 2 Empty Re: Moet nou alles zowat wijken voor 9/11?

Bericht  ijsjemeisje zo 11 sep 2011 - 10:13

Razz_ schreef:En toch geef ik CL toch wel een beetje gelijk. Het is allemaal heel erg wat er gebeurd is maar er zijn nu al vanaf vrijdag programma's over 9/11 aan de gang en dat vind ik eigenlijk ook lichtelijk overdreven. Die ramp was echt verschrikkelijk en iedere keer krijg ik er rillingen van maar waarom moet dit juist ieder jaar herdacht worden en zijn er 20 programma's over te zien op de tv? Er zijn echt zoveel rampen/aanslagen/oorlogen op deze wereld gebeurd en daar zie je bijna niks meer van. Die Tsunami toen met kerst was ook verschrikkelijk maar is er op die datum daarover iets te zie op bijna alle zenders? Misschien 1 programma en that's it terwijl dat net zo erg was en dat stoort me wel een beetje. Net als of Amerika belangrijker is. Nogmaals het is allemaal heel erg en we mogen deze dag absoluut niet vergeten maar de programma's enzo mogen van mij best wel minder.

Voorgaande jaren waren er ook wel documentaires op maar nu zijn er meer op omdat ze er extra aandacht aanbesteden omdat het 10 jaar geleden is.
ijsjemeisje
ijsjemeisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 747
Punten : 849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet nou alles zowat wijken voor 9/11? - Pagina 2 Empty Re: Moet nou alles zowat wijken voor 9/11?

Bericht  Gast zo 11 sep 2011 - 10:20


Tv kijken is nog altijd een luxe. Klagen is voor kleuters nerd

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet nou alles zowat wijken voor 9/11? - Pagina 2 Empty Re: Moet nou alles zowat wijken voor 9/11?

Bericht  Snoopy zo 11 sep 2011 - 10:28

Zero schreef:
Tv kijken is nog altijd een luxe. Klagen is voor kleuters nerd

haha roll

Ik kan me trouwens niet herinneren dat er vorige jaar veel voor geweken is in de tv programmering, hooguit dat actualiteitenprogramma's er aandacht aangaven, maar das logisch.
Dat er nu meer is omdat het 10 jaar geleden is, en overigens verwacht ik dat het in 2014 ook wel over de tsunami gebeurd.

Snap niet dat iemand hierover kan zeuren (ja in de ogen van 99% van nederland is dit zeuren). Programma's als Red mijn vakantie kunnen elke dag uitgezonden worden. Programma over 10 jaar na 9/11 kan alleen maar rond 11 september 2011 worden uitgezonden.
Anders kunnen we de intocht van sinterklaas met pasen uitzenden, jesus christ superstar met kerstmis en alle kerstfilms op 5 december, of op een willekeurige dag in het jaar als red mijn vakantie in de planning stond.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet nou alles zowat wijken voor 9/11? - Pagina 2 Empty Re: Moet nou alles zowat wijken voor 9/11?

Bericht  Lady4 zo 11 sep 2011 - 16:02

Hoe hypocriet kun jij zijn..
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet nou alles zowat wijken voor 9/11? - Pagina 2 Empty Re: Moet nou alles zowat wijken voor 9/11?

Bericht  mzcharlotte zo 11 sep 2011 - 17:39

Printje schreef:Razz ik snap je punt maar ik denk dat de 'aard' van de ramp hierbij ook meespeelt. De tsunami was een natuurramp, denk dat mensen daar eerder 'vrede' mee hebben dan een stel idioten die vliegtuigen kapen en vervolgens 3000 mensen vermoorden. Ik denk dat niemand voor die datum ooit gedacht heeft dat zoiets zou gaan gebeuren.

Daarbij is 9/11 de geschiedenis in gegaan als meest gedocumenteerde ramp (door mobiele telefoons, handcamera's, toeristen, enz enz), dus het is logisch dat er meer documentaire-materiaal is.

Afgelopen jaren vond ik de aandacht eigenlijk wat minder geworden en ik vind het niet meer dan logisch dat er bij een 'jubileum'-jaar even bij stil wordt gestaan. Ook ik vind dat het aanbod bést meeviel gisteren. Ik heb zelf naar NatGeo gekeken, wederom met afschuw.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet nou alles zowat wijken voor 9/11? - Pagina 2 Empty Re: Moet nou alles zowat wijken voor 9/11?

Bericht  Atelier Madame zo 11 sep 2011 - 17:52

Deels eens met cbl.

het is Idd verschrikkelijk wat er gebeurd is, beelden bekijk ik merlt afschuw. Maar op zowel rtl, sbs, publieke omroep, national geo en nog een aantal zender vergelijkbare docus is imo wel heel veel. Doen de zenders dit om te gedenken of voor de kijkcijfers?

Kan me iig wel indenken dat een wat simpelere ziel baalt dat een programma a la red mijn vakantie niet komt.. die kan dat was slecht relativeren.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet nou alles zowat wijken voor 9/11? - Pagina 2 Empty Re: Moet nou alles zowat wijken voor 9/11?

Bericht  Gast zo 11 sep 2011 - 18:10

Jij hebt je hersenen uitgescheten toen je moest poepen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet nou alles zowat wijken voor 9/11? - Pagina 2 Empty Re: Moet nou alles zowat wijken voor 9/11?

Bericht  Parisienne zo 11 sep 2011 - 18:39

Ik vond het juist wel meevallen met de hoeveelheid films/docu's. Heb gisteravond het een en ander gezien op SBS6, maar voor de rest waren er wel veel andere programma's op de andere zenders. Gewoon even grote pech voor jou dat SBS6 gisteravond besloten heeft programma's uit te zenden in het teken van 9/11 en even niet 'Red mijn vakantie'.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet nou alles zowat wijken voor 9/11? - Pagina 2 Empty Re: Moet nou alles zowat wijken voor 9/11?

Bericht  Gast zo 11 sep 2011 - 18:56

Sjonge en dat klaagt en klaagt maar.. Er waren gisteren genoeg andere programma's op de tv hoor, had je ook kunnen kijken. De première van 'Love happens' bijvoorbeeld. Get over yourself..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet nou alles zowat wijken voor 9/11? - Pagina 2 Empty Re: Moet nou alles zowat wijken voor 9/11?

Bericht  Gast zo 11 sep 2011 - 18:57

Ik heb gisteren ook gewoon andere dingen gekeken dus viel best mee eigenlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet nou alles zowat wijken voor 9/11? - Pagina 2 Empty Re: Moet nou alles zowat wijken voor 9/11?

Bericht  Julia zo 11 sep 2011 - 19:22

Meestal kan ik die topics van jou nog wel aardig relativeren, maar dit.. Je blijft me verbazen. Als je in het "echt" net zo bent als hier op het forum en daar ook die afwijkende gedachtes van je duidelijk verkondigd, denk ik dat je weinig vrienden overhoudt. Serieus :shock:
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet nou alles zowat wijken voor 9/11? - Pagina 2 Empty Re: Moet nou alles zowat wijken voor 9/11?

Bericht  Gast zo 11 sep 2011 - 19:27

Ik vind het juist allemaal wel interessant en vind het jammer dat ik hier geen Nederlandstalige zenders heb, en sowieso hier weinig tv kijk. Die ene dag in het jaar, komop, ben je zó red mijn vakantie-verslaafd? Ik vind een mooie docu over 9/11 toch wel heel wat interessanter dan red mijn vakantie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet nou alles zowat wijken voor 9/11? - Pagina 2 Empty Re: Moet nou alles zowat wijken voor 9/11?

Bericht  Caramba zo 11 sep 2011 - 19:40

Ik vond gister vrij weinig aan de zenders die niets met 9/11 te maken hadden. En hoe kunnen je eigenlijk zeggen: het is Amerika en niet hier? Is het dan minder erg? Nederland is wel een land die Amerika hier veel steun bij heeft geboden, 10 jaar geleden, maar nu nog altijd! Ik heb gister gekeken, maar wel met afschuw! Ik keek liever naar zoiets gister, dan naar: redt mijn vakantie!

En ik ben het er mee eens dat anderen je hierdoor zeikerd noemen, want zeiken doe je wel!


Laatst aangepast door Spetterdespat op zo 11 sep 2011 - 19:46; in totaal 1 keer bewerkt
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet nou alles zowat wijken voor 9/11? - Pagina 2 Empty Re: Moet nou alles zowat wijken voor 9/11?

Bericht  Gast zo 11 sep 2011 - 19:44

Mijn god, iets met IQ en aardbeien...

En dan gaat het ook nog eens over een nietszeggend programma als "red mijn vakantie". Is misschien jammer als je het altijd kijkt, maar kom op zeg, dat verziekt je avond toch niet?

Anyway, CBL reageert hier toch niet meer. Zoals altijd in haar topics roept ze 3x iets doms om vervolgens niet meer te reageren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet nou alles zowat wijken voor 9/11? - Pagina 2 Empty Re: Moet nou alles zowat wijken voor 9/11?

Bericht  Gast zo 11 sep 2011 - 23:43

Razz_ schreef:En toch geef ik CL toch wel een beetje gelijk. Het is allemaal heel erg wat er gebeurd is maar er zijn nu al vanaf vrijdag programma's over 9/11 aan de gang en dat vind ik eigenlijk ook lichtelijk overdreven. Die ramp was echt verschrikkelijk en iedere keer krijg ik er rillingen van maar waarom moet dit juist ieder jaar herdacht worden en zijn er 20 programma's over te zien op de tv? Er zijn echt zoveel rampen/aanslagen/oorlogen op deze wereld gebeurd en daar zie je bijna niks meer van. Die Tsunami toen met kerst was ook verschrikkelijk maar is er op die datum daarover iets te zie op bijna alle zenders? Misschien 1 programma en that's it terwijl dat net zo erg was en dat stoort me wel een beetje. Net als of Amerika belangrijker is. Nogmaals het is allemaal heel erg en we mogen deze dag absoluut niet vergeten maar de programma's enzo mogen van mij best wel minder.

Jij verwoord precies wat ik wilde zeggen en vind het belachelijk dat ik ervan word beschuldigd dat ik het niet erg ofzo zou vinden, want ik zeg dat ik dat juist wel vind.
Wat betreft de Tsunami, dat is net zo erg en te belachelijk voor woorden dat daar nog amper aandacht aan word besteed zo ook bijv. de ramp in Haiti waar mensen nog steeds de problemen van ondervinden. Nee, Amerika is niet belangrijker dan ieder ander land iig al denken ze dat vaak wel vind ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet nou alles zowat wijken voor 9/11? - Pagina 2 Empty Re: Moet nou alles zowat wijken voor 9/11?

Bericht  Marin zo 11 sep 2011 - 23:47

Dat zijn natuurrampen. Dit is menselijk geweld. Toch wel íetsje anders. Neemt niet weg dat elk slachtoffer in al die natuurrampen er eentje te veel is, maar die gebeurtenissen hebben geen oorlog ontketend. Dit wel.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet nou alles zowat wijken voor 9/11? - Pagina 2 Empty Re: Moet nou alles zowat wijken voor 9/11?

Bericht  rapa nui zo 11 sep 2011 - 23:53

Joy_ schreef:Dat zijn natuurrampen. Dit is menselijk geweld. Toch wel íetsje anders. Neemt niet weg dat elk slachtoffer in al die natuurrampen er eentje te veel is, maar die gebeurtenissen hebben geen oorlog ontketend. Dit wel.

Ik vond het gisteren wel meevallen hoeveel zenders de hele avond programma's over 9/11 uitzonden. Bij het zappen kwam ik toch we veel andere dingen tegen maar die moet je natuurlijk ook wel net interessant vinden.

De impact van 9/11 op de hele wereld is ontzettend groot dus daarom vind ik het wel belangrijk dat er aandacht voor is.

Ik ben het wel met CBL en anderen eens dat het extra aandacht krijgt omdat het in de de VS gebeurd is en daar erger ik me wel regelmatig/vaak aan. Ik weet zelf bv best wel weinig over de hutus/ tutsis genocide in Rwanda terwijl er daar door menselijk geweld veel en veel meer doden zijn gevallen. Dat soort dingen pikt de media dan veel minder op.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet nou alles zowat wijken voor 9/11? - Pagina 2 Empty Re: Moet nou alles zowat wijken voor 9/11?

Bericht  Rush zo 11 sep 2011 - 23:54

Er waren gisteren genoeg zenders met iets anders erop.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet nou alles zowat wijken voor 9/11? - Pagina 2 Empty Re: Moet nou alles zowat wijken voor 9/11?

Bericht  Marin zo 11 sep 2011 - 23:58

Ja ik zei gisteren ook al dat ik 't nogal mee vond vallen met de hoeveelheid. Ik had meer het gevoel alsof de aansleep er naar toe meer was, maar op de dag zelf, viel het wel mee. Heb gewoon een film gekeken (en overdag uiteraard de memorial service gekeken en herdacht op m'n eigen manier).

En ja, dat van die media invloed zei ik gisteren ook al. Dat is nou eenmaal het geval, wij krijgen een heel beperkt beeld van de wereld mee, door invloed van de Westerse media. Dat is sowieso altijd al gekleurd en beperkt ons in wat we zien en mee krijgen. Maar dat is een veel groter 'probleem' dan alleen de 9/11 verslaggeving. Dat is altijd zo.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet nou alles zowat wijken voor 9/11? - Pagina 2 Empty Re: Moet nou alles zowat wijken voor 9/11?

Bericht  Monte ma 12 sep 2011 - 0:16

Heb je eigenlijk wel een besef hoe belangrijk het is voor mensen dat er aandacht aan besteedt wordt? Er zijn ook genoeg mensen in Nederland die iemand daar hebben verloren of iemand in de oorlog erna. Daarbij vind ik het heel mooi dat de wereld stil staat en wat respect toont aan de slachtoffers en de mensen daar.
En als je niet wilt kijken? dan zet je toch lekker een andere zender op(bijv animal planet, want we moeten ook jaren lang naar jouw dierenverhalen luisteren over een vogeltje dat wordt doodgereden en een eendje dat wordt gegeten door een vogel, daar worden wij nou moe van Wink )
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet nou alles zowat wijken voor 9/11? - Pagina 2 Empty Re: Moet nou alles zowat wijken voor 9/11?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum