Vraag met betrekking tot kleding begrafenis
+12
Burn
Monte
Roza
minoessepoes
Arwyn
TukTuk
Tania
Jeanette
SoGood
flower
Rush
VeryCherry
16 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Vraag met betrekking tot kleding begrafenis
Roza schreef:AngelNyn schreef:Ik vind het ook kunnen, waarom niet? Uiteraard alleen als het een nette rok is, en misschien een panty er onder dan bijvoorbeeld? Maar volgens mij zijn kokerrokken altijd netjes?
Het is sowieso een stuk netter dan hoe mijn neven en nichten op de crematie van mijn opa er bij liepen.. Mijn nicht had een vale spijkerbroek aan, en een gewoon shirtje er op (Ok, ze is paar weken geleden bevallen maar dan nóg kan je gewoon iets netjes aan trekken), haar man liep ook in een spijkerbroek.. Mijn neef ook, zijn vriendinnetje had een skinny jeans aan met hele casual schoenen er onder en de vriend van mijn nichtje liep ook in een spijkerbroek. Vond dat echt niet kunnen :S
Toen mijn oma een aantal jaren overleed liepen wij allemaal in spijkerbroeken, rokjes, jurkjes, slippers etc. Waarom? Omdat mijn oma vond dat we naar haar begrafenis moesten zoals we er altijd bij liepen.
Als er nu iemand overlijd ga ik ook 'gewoon' in een spijkerbroek. Punt 1, ben ik dan gewoon mezelf en punt 2, ik heb geen andere broeken dan spijkerbroeken.
Ik kan niet begrijpen waarom je naar een begrafenis ineens in pak/heel netjes moet gaan.. Dan ben je toch niet jezelf?
Even hard gezegd, maar op een begrafenis draait het ook niet om jou.. Ik vind het gewoon van respect betuigen als je netjes gekleed gaat (of dat in het zwart is of met kleur is dan nog een persoonlijke keuze), ik vind een spijkerbroek daar niet onder vallen. Uiteraard als de overledene het graag anders wilt, is het een ander verhaal.
Je gaat toch ook niet (over het algemeen) in een spijkerbroek naar een sollicitatie, dan kleed je je toch ook netjes? Ook al is dat niet wat je dagelijks draagt?
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Ik vind helemaal in het zwart altijd zo deprimerend. Ook al is het natuurlijk een begrafenis of crematie.
een zwarte broek met zwarte blazer zou ik combineren met een donkerpaars blousje oid. Zodat het niet alleen maar zwart is.
en een kokerrok is toch super netjes!
Voor je zoontje klinkt het ook heel netjes wat hij aan krijgt.
een zwarte broek met zwarte blazer zou ik combineren met een donkerpaars blousje oid. Zodat het niet alleen maar zwart is.
en een kokerrok is toch super netjes!
Voor je zoontje klinkt het ook heel netjes wat hij aan krijgt.
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
ik vind dat ook zeker kunnen!
toen mn schoonvader gecremeerd werd had ik een grijs tuniekje aan, met zwarte panty en jasje. netjes, maar niet meteen te zwart. en mn vriend en schoonbroertjes hadden gewoon een spijkerbroek aan.
ligt er een beetje aan hoe de familie is.
er was toen ook iemand met een rood shirt, dat vind ik dan wel weer te ver gaan persoonlijk
toen mn schoonvader gecremeerd werd had ik een grijs tuniekje aan, met zwarte panty en jasje. netjes, maar niet meteen te zwart. en mn vriend en schoonbroertjes hadden gewoon een spijkerbroek aan.
ligt er een beetje aan hoe de familie is.
er was toen ook iemand met een rood shirt, dat vind ik dan wel weer te ver gaan persoonlijk
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Rush schreef:Uhm, juist een rok is toch heel net voor een begrafenis?
+1, zeker een zwarte rok tot op de knie.
VC: gecondoleerd met je opa.
Gast- Gast
Trouwens: waarom is een spijkerbroek niet gepast? Zolang het een nette broek is en je niet als clown, carnavalsvierder of in een regenboogoutfit komt zie ik het probleem niet. Gewoon een nette, niet te kleurige outfit is altijd goed.
Gast- Gast
Gecondoleerd met het overlijden van je opa.
Mijn opa wilde juist dat alle dames in rok/jurk kwamen! Hij vond het sowieso mooier wanneer vrouwen een rok droegen dan een broek, weliswaar geen minirok Ook wilde hij graag dat iedereen in donkere kleuren kwam. Hij was nogal traditioneel en zwaar katholiek.
Van de jongste kleinkinderen (jaar of waren er ook wat in een nette, donkere spijkerbroek en leuk bloesje.
Mijn opa wilde juist dat alle dames in rok/jurk kwamen! Hij vond het sowieso mooier wanneer vrouwen een rok droegen dan een broek, weliswaar geen minirok Ook wilde hij graag dat iedereen in donkere kleuren kwam. Hij was nogal traditioneel en zwaar katholiek.
Van de jongste kleinkinderen (jaar of waren er ook wat in een nette, donkere spijkerbroek en leuk bloesje.
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Gecondoleerd met je opa.
Het klinkt allemaal best wat jullie aan willen doen. Denk dat het belangrijk is dat het er netjes uit ziet. En als ik dat zo lees komt dat wel goed.
En idd, juist een rok kan heel netjes zijn.Bij een rok denk ik in elk geval niet aan een minirokje wat net over je bips heen komt.
Bij mijn vader had ik een zwarte rok aan met een licht roze blouse erboven.
Het klinkt allemaal best wat jullie aan willen doen. Denk dat het belangrijk is dat het er netjes uit ziet. En als ik dat zo lees komt dat wel goed.
En idd, juist een rok kan heel netjes zijn.
Bij mijn vader had ik een zwarte rok aan met een licht roze blouse erboven.
Gast- Gast
Hey meiden, bedankt voor alle reacties.
Ik heb besloten dat ik niet helemaal in het zwart ga, in plaats van een zwart truitje trek ik een donkerpaars bloesje aan
Ik heb besloten dat ik niet helemaal in het zwart ga, in plaats van een zwart truitje trek ik een donkerpaars bloesje aan
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
Bij de begrafenis van mijn opa had ik toen een spijkerbroek en een geruite blouse aan. Mijn opa had dat namelijk ook altijd aan. Mijn zusje en toenmalige vriend hadden dat ook aan. Bij mijn andere opa had ik een setje aan waar hij een week voor zijn dood over had gezegd: Wat staat dat je leuk!
Ik vind dat het dus ook heel erg aan de persoon hangt die begraven/gecremeerd word.
Ik vind dat het dus ook heel erg aan de persoon hangt die begraven/gecremeerd word.
Verona- Prater
- Aantal berichten : 581
Punten : 708
Ten eerste gecondoleerd met je opa VC.
Ik vind het heel goed kunnen wat je aan doet, ook met een paarse blouse.
Verder ben ik het eens met Verona, het ligt heel erg aan de persoon die begraven/gecremeerd wordt.
Ik vind het heel goed kunnen wat je aan doet, ook met een paarse blouse.
Verder ben ik het eens met Verona, het ligt heel erg aan de persoon die begraven/gecremeerd wordt.
Gast- Gast
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Kleding bij begrafenis?
» Kleding voor 'n begrafenis...
» Kleding begrafenis/crematie
» (SPOED) vraag met betrekking tot speen van difrax fles.
» Wat trek jij aan naar een begrafenis / crematie?
» Kleding voor 'n begrafenis...
» Kleding begrafenis/crematie
» (SPOED) vraag met betrekking tot speen van difrax fles.
» Wat trek jij aan naar een begrafenis / crematie?
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: