Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vraag met betrekking tot kleding begrafenis

+12
Burn
Monte
Roza
minoessepoes
Arwyn
TukTuk
Tania
Jeanette
SoGood
flower
Rush
VeryCherry
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Vraag met betrekking tot kleding begrafenis Empty Vraag met betrekking tot kleding begrafenis

Bericht  VeryCherry wo 7 sep 2011 - 20:43

Hey meiden, komende zaterdag is de begrafenis van mijn opa en ik had bedacht dat ik dan wel een zwarte kokerrok aan kan doen. Ik had het erover met mijn vriend en hij vind rokjes niet kunnen op een begrafenis. Maar die rok komt tot net boven mijn knieën, en is absoluut niet ordinair. Sterker nog, ik vind het een hele nette rok.
Maar is een rok aantrekken voor zo'n gelegenheid nou echt een no-go?
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag met betrekking tot kleding begrafenis Empty Re: Vraag met betrekking tot kleding begrafenis

Bericht  Rush wo 7 sep 2011 - 20:45

Uhm, juist een rok is toch heel net voor een begrafenis?
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Vraag met betrekking tot kleding begrafenis Empty Re: Vraag met betrekking tot kleding begrafenis

Bericht  Gast wo 7 sep 2011 - 20:46

Ik vind dat het gewoon kan, mits je het combineert met nette schoenen en iets nets erboven. Bij de begrafenis van mijn opa hadden ook meerdere mensen een jurk of rok aan, ik heb me daar echt totaal niet aan gestoord. Ik vond het juist wel gepast gekleed.

Gast
Gast

Bericht  flower wo 7 sep 2011 - 20:47

Naar mijn inziens is een rok netjes voor een begrafenis.

Wat ik verschrikkelijk vind op een begrafenis is een spijkerbroek of een korte broek
flower
flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 883
Registratiedatum : 03-01-11

Bericht  SoGood wo 7 sep 2011 - 20:48

Gecondoleerd met je opa..

Ik had een maand geleden een begrafenis, toen had ik ook een zwarte kokerrok aan met nette zwarte pumps en een 20 denier panty. Daarboven had ik een zwart colbertje aan. Was heel netjes, ik vind het dus juist wél kunnen.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Jeanette wo 7 sep 2011 - 20:50

Ik vind het juist wel kunnen, mits je het netjes combineert.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424

Bericht  VeryCherry wo 7 sep 2011 - 20:51

Dankjewel Sogood smile
Het plan is dus; kokerrok, 20 den. panty, nette schoenen, net zwart shirtje en een zwart vestje/colbertje eroverheen. Leek/lijkt mij heel netjes.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Tania wo 7 sep 2011 - 20:52

Ik vind het ook prima kunnen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  Gast wo 7 sep 2011 - 20:54

VeryCherry schreef:Dankjewel Sogood smile
Het plan is dus; kokerrok, 20 den. panty, nette schoenen, net zwart shirtje en een zwart vestje/colbertje eroverheen. Leek/lijkt mij heel netjes.
Dat moet absoluut kunnen. Sterker nog, als dat niet kan, wat dan nog wel.

Overigens ook namens mij gecondoleerd.

Gast
Gast

Bericht  TukTuk wo 7 sep 2011 - 20:54

Ik vind het ook kunnen, waarom niet? Uiteraard alleen als het een nette rok is, en misschien een panty er onder dan bijvoorbeeld? Maar volgens mij zijn kokerrokken altijd netjes?

Het is sowieso een stuk netter dan hoe mijn neven en nichten op de crematie van mijn opa er bij liepen.. Mijn nicht had een vale spijkerbroek aan, en een gewoon shirtje er op (Ok, ze is paar weken geleden bevallen maar dan nóg kan je gewoon iets netjes aan trekken), haar man liep ook in een spijkerbroek.. Mijn neef ook, zijn vriendinnetje had een skinny jeans aan met hele casual schoenen er onder en de vriend van mijn nichtje liep ook in een spijkerbroek. Vond dat echt niet kunnen :S
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Arwyn wo 7 sep 2011 - 20:58

Gecondoleerd.

Enige dat ik misschien zou veranderen is een iets dikkere panty, maar ik ben ook een koukleum, haha.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787

Bericht  VeryCherry wo 7 sep 2011 - 20:59

Ik vind spijkerbroeken ook niet kunnen op een begrafenis, alhoewel, mijn zoontje krijgt wel een spijkerbroek aan, een wit shirtje en een overhemd. Hij heeft het gister zelf uitgekozen. Mijn vriend doet gewoon een zwart overhemd aan, hij heeft geen pak.

Oh ja, mijn vriend en ik dragen beide zwart, maar dat dragen we altijd. Maar vinden jullie dat je dat je iets met donkere kleuren aan moet? Of moet je gewoon dragen waar je je prettig in voelt?
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  TukTuk wo 7 sep 2011 - 21:03

Ik had een donker grijze pantalon aan met een zwart net shirtje er op en een grijs vest er overheen. Mijn vriend droeg een zwarte pantalon met een wit overhemd. Ik zou het wel bij sobere kleuren houden, maar vindt dus een wit overhemd ook goed kunnen. Maar ik zou dus nooit iets met kleur er in aantrekken.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Tania wo 7 sep 2011 - 21:04

Bij mij ligt het eraan wie er overleden is wat ik aantrek. Zo had ik bij mijn opa gewoon gekleurde kleding aan. Die hield niet van 'dat overdreven gedoe met zwarte kleren'. Maar bij bijvoorbeeld mijn schoonvader ging iedereen in het zwart en ik dus ook.
Maar wat ik ook aantrek ik zorg wel dat het nette kleding is.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  VeryCherry wo 7 sep 2011 - 21:05

En vind je dat ook voor kinderen? Mijn zoontje trekt een zwart/wit/rood ieniminiruitjes overhemd aan.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  TukTuk wo 7 sep 2011 - 21:12

VeryCherry schreef:En vind je dat ook voor kinderen? Mijn zoontje trekt een zwart/wit/rood ieniminiruitjes overhemd aan.

Ik vind het voor kinderen een ander verhaal. Sowieso is het zonde om voor je kind super nette kleding aan te schaffen wat hij verder nooit aan heeft.
Plus, tja het is toch een kind.. Maar ik vindt dat je als volwassene best wat "moeite" mag doen. Als het iemands wens is dat je in kleur komt, moet je die wens natuurlijk ook accepteren.
Of kleine kleur accenten als je je daar prettig bij voelt, kan natuurlijk altijd. Maar ik zelf zou dus altijd wel in sobere kleuren gaan.
Mijn vriend draagt ook nooit een nette pantalon, maar had er toevallig laatst voor de bruiloft van mijn zus 1 gekocht, dus deze heeft hij nu ook aangedaan.

Ik denk dat het belangrijkste is dat je gewoon netjes gekleed bent, en dat vond ik dus bij mijn neven en nichten totaal niet..

En zoals jij omschrijft wat jij aan doet, iemand anders zei het al, als dat niet kan, wat kan dan wel? Ik vind dat er geen verschil zit in een nette (koker)rok of een nette pantalon.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  VeryCherry wo 7 sep 2011 - 21:15

Mijn oom en tante zijn ook zo dat ze in afgetrapte kleding komen. Voor zowel een bruiloft als een begrafenis. Mijn tante heeft het zelfs gepresteerd om een keer een bikinitopje aan te trekken als bh "omdat de bandjes mooier bij het jurkje kleurden" Rolling Eyes
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  TukTuk wo 7 sep 2011 - 21:18

VeryCherry schreef:Mijn oom en tante zijn ook zo dat ze in afgetrapte kleding komen. Voor zowel een bruiloft als een begrafenis. Mijn tante heeft het zelfs gepresteerd om een keer een bikinitopje aan te trekken als bh "omdat de bandjes mooier bij het jurkje kleurden" Rolling Eyes

Pff dat snap je toch niet Sad
De schoonmoeder van mijn zus ook..Zag er ook niet uit met de trouwerij van mijn zus en haar man.. Ze zag er uit alsof ze een dagje naar het strand ging..
Ik probeer dan altijd maar zo te denken "jullie maken jezelf belachelijk, niet ik"
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  VeryCherry wo 7 sep 2011 - 21:21

Dat probeer ik me ook altijd voor te houden, maar op een of andere manier wordt je zelf dan ook geassocieerd 'met die familie'
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  minoessepoes wo 7 sep 2011 - 21:23

Gecondoleerd inderdaad.

Ik vind een rok met een nette lengte en gedragen met de juiste schoenen en panty's eerlijk gezegd netter dan een broek. Persoonlijk vind ik het dus ook zeker geschikte kleding.

Ik ben weleens in een spijkerbroek naar een begravenis geweest, dat was van een jongen van 19 jaar en iedereen was zo gekleed. Bij onze familie is het ook helemaal niet gewoon om in hele sobere kleding naar begravenissen te gaan, wel in nette kleding. Ik denk dat je je een beetje aan moet passen aan de persoon die begraven wordt en de familie en als je twijfelt altijd de veilige sobere kant kiezen.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868

Bericht  VeryCherry wo 7 sep 2011 - 21:27

Bij de familie van mijn vriend wordt je heel raar aangekeken als je als man in pak komt op begrafenissen, alleen mijn schoonvader doet het.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Roza wo 7 sep 2011 - 22:55

AngelNyn schreef:Ik vind het ook kunnen, waarom niet? Uiteraard alleen als het een nette rok is, en misschien een panty er onder dan bijvoorbeeld? Maar volgens mij zijn kokerrokken altijd netjes?

Het is sowieso een stuk netter dan hoe mijn neven en nichten op de crematie van mijn opa er bij liepen.. Mijn nicht had een vale spijkerbroek aan, en een gewoon shirtje er op (Ok, ze is paar weken geleden bevallen maar dan nóg kan je gewoon iets netjes aan trekken), haar man liep ook in een spijkerbroek.. Mijn neef ook, zijn vriendinnetje had een skinny jeans aan met hele casual schoenen er onder en de vriend van mijn nichtje liep ook in een spijkerbroek. Vond dat echt niet kunnen :S

Toen mijn oma een aantal jaren overleed liepen wij allemaal in spijkerbroeken, rokjes, jurkjes, slippers etc. Waarom? Omdat mijn oma vond dat we naar haar begrafenis moesten zoals we er altijd bij liepen.
Als er nu iemand overlijd ga ik ook 'gewoon' in een spijkerbroek. Punt 1, ben ik dan gewoon mezelf en punt 2, ik heb geen andere broeken dan spijkerbroeken.
Ik kan niet begrijpen waarom je naar een begrafenis ineens in pak/heel netjes moet gaan.. Dan ben je toch niet jezelf?

Roza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11

Bericht  Monte wo 7 sep 2011 - 23:16

Bij de begrafenis van mijn oma wist ik niet zo goed wat ik aanmoest, had ik een zwarte broek en zwart t-shirt aan. Bleken mijn tantes(kinderen van oma) niet in zwart te komen. Dus ja toen konden wel kleurtjes.

Bij mijn andere oma had ik een zwarte broek, groen t-shirt met daaronder roze topje en een donker blauwe blazer. Het stond erg netjes en past ook bij haar. Ook de andere kwamen in nette kleding maar wel met hier en daar en kleurtje. Ik zou het voortaan altijd zo doen, voel ik me het prettigst bij.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410

Bericht  Arwyn wo 7 sep 2011 - 23:25

Het is ook maar net wat de overledene graag wilde en wat de familie wil.
De een stelt het erg op prijs als je in het zwart komt, de ander vindt dat helemaal niet interessant en vindt het prima als iedereen in spijkerbroek komt.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787

Bericht  Burn wo 7 sep 2011 - 23:32

VC. Allereerst gecondoleerd! hug

Ik vind een zwarte rok wel kunnen. Zoals je het omschrijft komt het er netjes uit te zien.

Op de begrafenis van mijn neefje had ik wel een zwarte pantalon aan, maar wel met een gekleurd blousje (lichtblauw volgens mij) aan. En ik heb dit gedaan, omdat ik het niet te somber wou hebben. En het ligt (zoals hier ook vaker wordt gezegd) heel erg aan de persoon. Ik heb ooit een rouwkaart gelezen en daarop stond.. *** hield van jou, dus kom zoals je bent!

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: