Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat trek jij aan naar een begrafenis / crematie?

+8
Puk
Mida4you
Jeanette
Mari
Burn
loura
Caro
rapa nui
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wat trek jij aan naar een begrafenis / crematie? Empty Wat trek jij aan naar een begrafenis / crematie?

Bericht  rapa nui vr 29 apr 2011 - 9:00

Ik heb volgende week een condoleren / begrafenis. Het is geen naaste familie of vriend. Bij echt naaste familie zou ik wel in het zwart gaan / iets nieuws in het zwart / grijs gaan kopen omdat ik weet dat dit bij ons gebruikelijk is. Nu zit ik me af te vragen wat ik in mijn kledingkast heb hangen dat gepast is om te dragen bij een condoleance en een begrafenis. Ik heb alleen qua zomerkleding niet al te veel donkere kleuren. Ga jij in het donker / zwart? Wat zijn nog meer gepaste kleuren? Of draag jij gewoon een spijkerbroek of lichte kleuren?
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat trek jij aan naar een begrafenis / crematie? Empty Re: Wat trek jij aan naar een begrafenis / crematie?

Bericht  Caro vr 29 apr 2011 - 9:09

Spijkerbroek zou ik nooit doen. Ik had laatst een grijs jurkje met zwart vestje aan. Maar anders zou ik gaan voor oftwel een nette, geklede broek. In kleuren variërend van zwart, donkerblauw, grijs of blauw. Met daarop een net blousje. Of een colbertje met daaronder een gekleed shirtje.

Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat trek jij aan naar een begrafenis / crematie? Empty Re: Wat trek jij aan naar een begrafenis / crematie?

Bericht  Caro vr 29 apr 2011 - 9:10

Of een nette rok, ik heb bijvoorbeeld een nette kokerrok in camel kleur. Daarop zou ik een donkerblauw bloesje doen oid.
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat trek jij aan naar een begrafenis / crematie? Empty Re: Wat trek jij aan naar een begrafenis / crematie?

Bericht  Gast vr 29 apr 2011 - 9:20

Ik ga bij voorkeur voor zwart, als het echt niet anders kan donkerblauw of -grijs.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat trek jij aan naar een begrafenis / crematie? Empty Re: Wat trek jij aan naar een begrafenis / crematie?

Bericht  loura vr 29 apr 2011 - 9:21

Ik ga dan in donkergrijs/zwart dat vind ik gewoon respectvol.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat trek jij aan naar een begrafenis / crematie? Empty Re: Wat trek jij aan naar een begrafenis / crematie?

Bericht  Gast vr 29 apr 2011 - 9:24

Grijs/zwart inderdaad.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat trek jij aan naar een begrafenis / crematie? Empty Re: Wat trek jij aan naar een begrafenis / crematie?

Bericht  rapa nui vr 29 apr 2011 - 9:26

Dat vind ik zelf eigenlijk ook wel het meest gepast, alleen heb ik niet iets in mijn kast hangen wat echt geschikt is. Morgen toch maar even kijken of ik iets nieuws kan vinden. Ik heb wel een paarse blouse en een zwarte rok maar dat paarse lijkt me niet echt geschikt.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat trek jij aan naar een begrafenis / crematie? Empty Re: Wat trek jij aan naar een begrafenis / crematie?

Bericht  Burn vr 29 apr 2011 - 10:00

In condoleren ga ik wel in een spijkerbroek..
Na een begravenis ga ik wel in een nette zwarte broek met iets netjes erboven.

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat trek jij aan naar een begrafenis / crematie? Empty Re: Wat trek jij aan naar een begrafenis / crematie?

Bericht  Mari vr 29 apr 2011 - 10:05

freakielief schreef:Ik ga bij voorkeur voor zwart, als het echt niet anders kan donkerblauw of -grijs.

+1, ik vind een spijkerbroek echt not-done
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat trek jij aan naar een begrafenis / crematie? Empty Re: Wat trek jij aan naar een begrafenis / crematie?

Bericht  Jeanette vr 29 apr 2011 - 11:08

loura schreef:Ik ga dan in donkergrijs/zwart dat vind ik gewoon respectvol.

+1
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat trek jij aan naar een begrafenis / crematie? Empty Re: Wat trek jij aan naar een begrafenis / crematie?

Bericht  Gast vr 29 apr 2011 - 19:24

Toch gaan veel mensen in een spijkerbroek.... Ik vind het ook niet kunnen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat trek jij aan naar een begrafenis / crematie? Empty Re: Wat trek jij aan naar een begrafenis / crematie?

Bericht  Mida4you vr 29 apr 2011 - 19:33

Waarom zou een nette spijkerbroek niet kunnen? En dan een nette blouse erboven. Ik trek altijd gewoon nette kleren aan en dat vind ik goed genoeg. Het ligt een beetje aan de persoon zelf ( die overleden is ) hoe ik me kleed. Is het een net iemand dan kleed ik me netjes aan met zwarte broek etc. Maar ik heb een tijd geleden een begrafenis gehad van een jongen ( 18 jaar ) en dan trek ik gewoon een nette spijkerbroek aan met een net shirtje erboven. Hij zou ook niets liever gewild hebben dat iedereen in zijn normale kleding komt en verder geen poespas.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat trek jij aan naar een begrafenis / crematie? Empty Re: Wat trek jij aan naar een begrafenis / crematie?

Bericht  Gast vr 29 apr 2011 - 19:56

Mirjam4you schreef:Waarom zou een nette spijkerbroek niet kunnen? En dan een nette blouse erboven. Ik trek altijd gewoon nette kleren aan en dat vind ik goed genoeg. Het ligt een beetje aan de persoon zelf ( die overleden is ) hoe ik me kleed. Is het een net iemand dan kleed ik me netjes aan met zwarte broek etc. Maar ik heb een tijd geleden een begrafenis gehad van een jongen ( 18 jaar ) en dan trek ik gewoon een nette spijkerbroek aan met een net shirtje erboven. Hij zou ook niets liever gewild hebben dat iedereen in zijn normale kleding komt en verder geen poespas.
Met je eens.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat trek jij aan naar een begrafenis / crematie? Empty Re: Wat trek jij aan naar een begrafenis / crematie?

Bericht  Puk vr 29 apr 2011 - 20:43

Ik vind dat iedereen moet gaan als zichzelf. Ik heb nou eenmaal geen zwarte kleding, ik had laatst een crematie van de moeder van een vriendin, toen had ik een mooi blauw bolerootje aan, dat vond ik ook passen bij de gelegenheid. Verder zag ik veel mensen met gekleurde kleding, ik vind dat echt wel kunnen.

Ik ben ook van mening dat het leven gevierd moet worden, als ik overlijd, wil ik graag dat mensen komen als zichzelf, niet in het stijve zwarte pak.
Puk
Puk
Prater
Prater

Aantal berichten : 572
Punten : 765
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat trek jij aan naar een begrafenis / crematie? Empty Re: Wat trek jij aan naar een begrafenis / crematie?

Bericht  Gast vr 29 apr 2011 - 21:00

Ik probeer in het zwart te gaan. En anders zo donker mogelijk. Persoonlijk vind ik een nette donkere spijkerbroek ook gewoon kunnen hoor

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat trek jij aan naar een begrafenis / crematie? Empty Re: Wat trek jij aan naar een begrafenis / crematie?

Bericht  Gast za 30 apr 2011 - 4:09

Puk schreef:Ik vind dat iedereen moet gaan als zichzelf. Ik heb nou eenmaal geen zwarte kleding, ik had laatst een crematie van de moeder van een vriendin, toen had ik een mooi blauw bolerootje aan, dat vond ik ook passen bij de gelegenheid. Verder zag ik veel mensen met gekleurde kleding, ik vind dat echt wel kunnen.

Ik ben ook van mening dat het leven gevierd moet worden, als ik overlijd, wil ik graag dat mensen komen als zichzelf, niet in het stijve zwarte pak.

Heel erg mee eens! Ik trek ook niet expres iets donkers aan bij een uitvaart. Dan meer iets wat ik passend vind bij de persoon die is overleden en in iets waar in ik mijzelf prettig voel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat trek jij aan naar een begrafenis / crematie? Empty Re: Wat trek jij aan naar een begrafenis / crematie?

Bericht  Gast za 30 apr 2011 - 4:22

Dolcis_ schreef:
Mirjam4you schreef:Waarom zou een nette spijkerbroek niet kunnen? En dan een nette blouse erboven. Ik trek altijd gewoon nette kleren aan en dat vind ik goed genoeg. Het ligt een beetje aan de persoon zelf ( die overleden is ) hoe ik me kleed. Is het een net iemand dan kleed ik me netjes aan met zwarte broek etc. Maar ik heb een tijd geleden een begrafenis gehad van een jongen ( 18 jaar ) en dan trek ik gewoon een nette spijkerbroek aan met een net shirtje erboven. Hij zou ook niets liever gewild hebben dat iedereen in zijn normale kleding komt en verder geen poespas.
Met je eens.

Ook mee eens. Alsof het om je kleding gaat zeg. Het gaat om het condoleren toch? Zolang je niet in een hele opvallende outift komt zie ik het probleem niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat trek jij aan naar een begrafenis / crematie? Empty Re: Wat trek jij aan naar een begrafenis / crematie?

Bericht  Kamperseboekenwurm zo 1 mei 2011 - 2:01

Morgenmiddag heb ik eerst een condoleance en daarna de afscheidsdienst in de kerk. Ik heb er voor gekozen om een zwarte broek met een lichtpaars gestreepte blouse met lange mouwen en een zwart jasje aan te trekken.
Ik heb er wel heel lang over nagedacht en ook in de familie nagevraagd (de overledene is een oom van mijn vriend) wat de gewoontes qua kledingkeuze zijn. Het had ook gekund dat er 'verwacht' werd dat ik een lange zwarte rok aan moest.

Kamperseboekenwurm
Prater
Prater

Aantal berichten : 533
Punten : 779
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat trek jij aan naar een begrafenis / crematie? Empty Re: Wat trek jij aan naar een begrafenis / crematie?

Bericht  Arwyn zo 1 mei 2011 - 2:53

Ik zou denk ik wel iets donkers dragen en niet zo snel een spijkerbroek.
Maar ja, dat zeg ik nou wel, maar de enige keer in mijn leven dat ik naar een crematie ben geweest, had ik een spijkerbroek aan met een oranje colbertje. Het was de vader van een vriendin op de middelbare school en de familie vond het juist fijn als mensen vrolijke kleuren aandeden. Andere meiden hadden bijvoorbeeld een rood colbertje of een witte.
Het is maar net wat de familie zelf wil denk ik.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat trek jij aan naar een begrafenis / crematie? Empty Re: Wat trek jij aan naar een begrafenis / crematie?

Bericht  Gast zo 1 mei 2011 - 3:03

Dat ligt aan de familie.
Toen mijn opa overleed wilde hij graag dat we allemaal in het wit zouden gaan.
Hij had een hekel aan zwart :P

Maar ik kan me voorstellen dat als je een zwaar gelovige familie hebt dat zij het zeer op prijs stellen dat je in het zwart komt omdat dat zo "hoort".

Donker blauw vind ik trouwens ook goed kunnen.

Een spijkerbroek vind ik persoonlijk dan weer niet.
Maar dat vind ik ook niet bij een bruiloft en daar verschillen de meningen ook sterk over...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat trek jij aan naar een begrafenis / crematie? Empty Re: Wat trek jij aan naar een begrafenis / crematie?

Bericht  Gast zo 1 mei 2011 - 3:19

Ik ga meestal voor zwart of grijs. Ik zou zelf nooit wit of iets fleurigs aantrekken naar een begrafenis.

Ik heb eens een crematie gehad waarbij het gezin in een spijkerbroek en een fleecetrui zat, dat vond ik er een beetje raar uitzien eigenlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat trek jij aan naar een begrafenis / crematie? Empty Re: Wat trek jij aan naar een begrafenis / crematie?

Bericht  Gast zo 1 mei 2011 - 3:22

Birgit schreef:Ik ga meestal voor zwart of grijs. Ik zou zelf nooit wit of iets fleurigs aantrekken naar een begrafenis.

Ik heb eens een crematie gehad waarbij het gezin in een spijkerbroek en een fleecetrui zat, dat vond ik er een beetje raar uitzien eigenlijk.

Ook niet als idt de wens van de overledene is??

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat trek jij aan naar een begrafenis / crematie? Empty Re: Wat trek jij aan naar een begrafenis / crematie?

Bericht  klavertje zo 1 mei 2011 - 3:23

ik zou iets van een donker jurkje doen, of een nette zwarte broek met een net thirt/jasje oid
klavertje
klavertje
Prater
Prater

Aantal berichten : 646
Punten : 693
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat trek jij aan naar een begrafenis / crematie? Empty Re: Wat trek jij aan naar een begrafenis / crematie?

Bericht  Gast zo 1 mei 2011 - 3:30

Hazeltje schreef:
Birgit schreef:Ik ga meestal voor zwart of grijs. Ik zou zelf nooit wit of iets fleurigs aantrekken naar een begrafenis.

Ik heb eens een crematie gehad waarbij het gezin in een spijkerbroek en een fleecetrui zat, dat vond ik er een beetje raar uitzien eigenlijk.

Ook niet als idt de wens van de overledene is??

Ik heb nooit geweten of dat er mee te maken had.
De rest wist blijkbaar van niks want voor de rest was iedereen netjes gekleed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat trek jij aan naar een begrafenis / crematie? Empty Re: Wat trek jij aan naar een begrafenis / crematie?

Bericht  Gast zo 1 mei 2011 - 3:32

Mari schreef:
freakielief schreef:Ik ga bij voorkeur voor zwart, als het echt niet anders kan donkerblauw of -grijs.

+1, ik vind een spijkerbroek echt not-done

Licht eraan wat voor persoon het is, als je die persoon kent! Dan zou ik gerust casual in een spijkerbroek gaan!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat trek jij aan naar een begrafenis / crematie? Empty Re: Wat trek jij aan naar een begrafenis / crematie?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum