Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Diarree en naar school.

+5
Vlinderrr
JD
Susan
PapillonRose
Sjonno
9 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Diarree en naar school. Empty Diarree en naar school.

Bericht  Sjonno ma 21 nov 2011 - 0:34

Rick is sinds afgelopen dinsdag aan de diarree. Nu heb ik net de huisarts gebeld omdat ik het toch wel lang vond duren maar het kan blijkbaar nog wel een week duren. Hij is dus vanaf woensdag thuis van school en op gister na is hij gewoon niet echt ziek. Hij ziet wel wat witjes maar hij eet en drinkt verder goed. Kan ik hem morgen naar school doen? Ik wil de juf er natuurlijk ook niet mee opzadelen maar als het nog wel een week kan duren dan is hij dadelijk 2 weken thuis geweest en dat vind ik zo wat omdat hij verder niet ziek is!

Wat is jullie mening hierover?
Sjonno
Sjonno
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 468
Punten : 487
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Diarree en naar school. Empty Re: Diarree en naar school.

Bericht  Gast ma 21 nov 2011 - 0:36

Ik zou hem wel naar school doen, en de juf even op de hoogte stellen zodat hij gewoon mag gaan als het moet. Ook een extra setje in de tas stoppen mocht het mis gaan.
Tenzij het heel vaak mis gaat dan zou ik hem nog een extra dagje thuis houden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Diarree en naar school. Empty Re: Diarree en naar school.

Bericht  Gast ma 21 nov 2011 - 0:37

Kan die er zelf goed mee omgaan, en is die dus op tijd bij de WC? Dan zou ik het wel aandurven, maar wel eerst even overleggen met school/juf.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Diarree en naar school. Empty Re: Diarree en naar school.

Bericht  PapillonRose ma 21 nov 2011 - 0:37

Ik heb er natuurlijk nog geen ervaring mee, dus zeker weten wat ik zou doen weet ik niet. Maar als hij verder niet ziek is, denk ik dat ik het nu wel zou proberen op school. Tenzij hij het zo erg zou hebben dat hij de wc niet haalt ofzo Wink Dan lijkt het me inderdaad niet fijn op school. Maar als hij er zelf verder niet zo'n last van heeft dan zou ik het proberen. Misschien tegen de juf zeggen wat hij heeft en het eerst een ochtendje aankijken voordat hij een hele dag zou gaan?
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Diarree en naar school. Empty Re: Diarree en naar school.

Bericht  Susan ma 21 nov 2011 - 0:39

Als hij veel vaker dan normaal naar het toilet moet of er ook krampen bij heeft dan zou ik hem thuishouden. Bij twijfel zou ik het met school overleggen. Vaak hebben ze ook wel richtlijnen voor dat soort dingen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Diarree en naar school. Empty Re: Diarree en naar school.

Bericht  Sjonno ma 21 nov 2011 - 0:40

Rick geeft gewoon aan als hij moet en is dan ook op tijd op de wc. Nadeel is dat hij zelf nog niet zijn billen kan afvegen, dus dan zal de juf dat moeten doen.

Oh, maar wacht. Ik heb het mailadres van de juf, ik kan haar wel is mailen.
Sjonno
Sjonno
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 468
Punten : 487
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Diarree en naar school. Empty Re: Diarree en naar school.

Bericht  Gast ma 21 nov 2011 - 0:41

Oh dat is niet handig idd, gauw leren dan! smile
Mailen is idd een goede oplossing.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Diarree en naar school. Empty Re: Diarree en naar school.

Bericht  JD ma 21 nov 2011 - 0:54

Mag ik meteen een vraag kwijt over dit onderwerp?

Bij ons op t werl (kdv) is de regel dat kindjes na 3 dunne luiers gehaald moeten worden. Nu sta ik op een dreumesgroep, dus allemaal kindjes van rond de 1,5 waarvan de kiezen en tanden doorkomen... En daardoor dunne luiers. De kindjes zijn vrolijk en gezellig en niet ziek,maar door die kiezen hebben ze dunne luiers en moeten opgehaald worden.

Wat vinden jullie, als mama's, van zo'n regel?
Ik moet nu dus weer een ouder gaan bellen zo, en vind t zo lullig dat die ouder weg moet van t werk om een kind op te halen die helemaal niet echt ziek is.....

JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Diarree en naar school. Empty Re: Diarree en naar school.

Bericht  Susan ma 21 nov 2011 - 0:56

Ik zou dan als leidster een beetje op mijn gevoel afgaan, als je echt het idee hebt dat het door de tandjes komt dan zou ik niet per se na drie dunne luiers gaan bellen. Ik neem aan dat je leidinggevende niet aan het eind van de dag de dunne luiers gaat tellen, dus ik denk dat je ook wel een beetje op je eigen inzicht af kan gaan.

Wel zou ik in de gaten houden of het kind meer poept dan normaal. Als er tandjes doorkwamen hadden ze hier wel dunnere ontlasting, maar niet per se meer.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Diarree en naar school. Empty Re: Diarree en naar school.

Bericht  JD ma 21 nov 2011 - 1:04

Ja we MOETEN dus echt bellen van onze leidinggevende. Vorige week had ik hetzelfde aan de hand,en had toen niet gebeld..op de een of andere manier kwam ze erachter en kreeg ik de wind van voren....

Ik vind t een rare regel....
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Diarree en naar school. Empty Re: Diarree en naar school.

Bericht  Gast ma 21 nov 2011 - 1:06

Ik zou dan bellen, want tja regels zijn regels, maar vreemd vind ik het wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Diarree en naar school. Empty Re: Diarree en naar school.

Bericht  Sjonno ma 21 nov 2011 - 1:10

Dan hadden we Rick vaak van het kdv kunnen halen. Hij had altijd flinke dunne luiers als er tandjes doorkwamen.

Als je gewoon weet dat het aan de tandjes ligt en ze zijn verder niet ziek dan vind ik het een beetje rare regel. Maar ja, regels zijn regels...
Sjonno
Sjonno
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 468
Punten : 487
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Diarree en naar school. Empty Re: Diarree en naar school.

Bericht  JD ma 21 nov 2011 - 1:11

Sjonno schreef:Dan hadden we Rick vaak van het kdv kunnen halen. Hij had altijd flinke dunne luiers als er tandjes doorkwamen.

Als je gewoon weet dat het aan de tandjes ligt en ze zijn verder niet ziek dan vind ik het een beetje rare regel. Maar ja, regels zijn regels...

Ja dat vind ik dus ook. Vooral op een dreumesgroep kun je dan wel blijven bellen.....
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Diarree en naar school. Empty Re: Diarree en naar school.

Bericht  Susan ma 21 nov 2011 - 1:15

Ik denk dan wel dat er ouders zijn die na een paar keer gaan omkijken naar een ander kinderdagverblijf. Als je je kind om de haverklap moet ophalen als er feitelijk niks aan de hand is dan heb je er natuurlijk niet echt veel aan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Diarree en naar school. Empty Re: Diarree en naar school.

Bericht  Gast ma 21 nov 2011 - 1:21

JaneDoe schreef:Mag ik meteen een vraag kwijt over dit onderwerp?

Bij ons op t werl (kdv) is de regel dat kindjes na 3 dunne luiers gehaald moeten worden. Nu sta ik op een dreumesgroep, dus allemaal kindjes van rond de 1,5 waarvan de kiezen en tanden doorkomen... En daardoor dunne luiers. De kindjes zijn vrolijk en gezellig en niet ziek,maar door die kiezen hebben ze dunne luiers en moeten opgehaald worden.

Wat vinden jullie, als mama's, van zo'n regel?
Ik moet nu dus weer een ouder gaan bellen zo, en vind t zo lullig dat die ouder weg moet van t werk om een kind op te halen die helemaal niet echt ziek is.....

Ik werk ook op een kdv en wij kijken naar het kind zelf. Vaak kun je tandenpoep en echt diarree wel uit elkaar houden. En sowieso, als een kind er niet ziek van is dan hoeft het bij ons echt niet opgehaald te worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Diarree en naar school. Empty Re: Diarree en naar school.

Bericht  JD ma 21 nov 2011 - 2:04

Sja ik sta er zelf ook niet achter.....maar ja.....
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Diarree en naar school. Empty Re: Diarree en naar school.

Bericht  Vlinderrr ma 21 nov 2011 - 2:43

JaneDoe schreef:Ja we MOETEN dus echt bellen van onze leidinggevende. Vorige week had ik hetzelfde aan de hand,en had toen niet gebeld..op de een of andere manier kwam ze erachter en kreeg ik de wind van voren....

Ik vind t een rare regel....

Worden de ouders bij intake op de hoogte gebracht van deze regel?
Zoja, dan zou ik er geen moeite mee hebben om te bellen, ze zijn dan akkoord gegaan met deze regel.
Vlinderrr
Vlinderrr
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 23
Punten : 27
Registratiedatum : 11-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Diarree en naar school. Empty Re: Diarree en naar school.

Bericht  woezel ma 21 nov 2011 - 5:06

Op de psz hier mogen ze niet er heen als ze aan de diarree zijn.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Diarree en naar school. Empty Re: Diarree en naar school.

Bericht  Gast ma 21 nov 2011 - 5:28

Ik zou het overleggen. Diarree is heel erg besmettelijk dus ik kan me voorstellen dat er een richtlijn voor is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Diarree en naar school. Empty Re: Diarree en naar school.

Bericht  Sjonno ma 21 nov 2011 - 5:35

Ik heb nog geen antwoord teruggehad.

Rick had vanmiddag toch wel een dipje, paar keer flinke vieze luiers gehad ( hij wilde zelf weer even een pamper aan ). Dus ik denk dat ik hem morgen sowieso nog een dagje thuishoud
Sjonno
Sjonno
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 468
Punten : 487
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Diarree en naar school. Empty Re: Diarree en naar school.

Bericht  loesje ma 21 nov 2011 - 5:48

@woezel er bestaat ook zoiets als peuterdiaree en dat kan heel lang duren hoe gaan ze er dan mee om? mogen ze dan ook niet komen??
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Diarree en naar school. Empty Re: Diarree en naar school.

Bericht  Susan ma 21 nov 2011 - 5:57

Sunprincess schreef:Ik zou het overleggen. Diarree is heel erg besmettelijk dus ik kan me voorstellen dat er een richtlijn voor is.

Het kán besmettelijk zijn. Je kunt ook diarree hebben als bijwerking van een medicijn of doordat je zeven peren en acht pruimen hebt gegeten of doordat je darmen ergens anders door van slag zijn. Het hoeft niet altijd een virus of bacterie te zijn.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Diarree en naar school. Empty Re: Diarree en naar school.

Bericht  woezel ma 21 nov 2011 - 6:51

loesje schreef:@woezel er bestaat ook zoiets als peuterdiaree en dat kan heel lang duren hoe gaan ze er dan mee om? mogen ze dan ook niet komen??

dat weet ik. Vroeg ik me ook wel eens af.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Diarree en naar school. Empty Re: Diarree en naar school.

Bericht  Pandora ma 21 nov 2011 - 8:36

JaneDoe schreef:
Sjonno schreef:Dan hadden we Rick vaak van het kdv kunnen halen. Hij had altijd flinke dunne luiers als er tandjes doorkwamen.

Als je gewoon weet dat het aan de tandjes ligt en ze zijn verder niet ziek dan vind ik het een beetje rare regel. Maar ja, regels zijn regels...

Ja dat vind ik dus ook. Vooral op een dreumesgroep kun je dan wel blijven bellen.....

Ik vind dit ook een hele vreemde regel, mijn dochter is ook 1,5 en heeft bij doorkomende tandjes ook vaak meerdere dunne luiers per dag. Geen probleem toch? Regelmatig verschonen, verder is er niets aan de hand.
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Diarree en naar school. Empty Re: Diarree en naar school.

Bericht  Gast ma 21 nov 2011 - 9:34

Pandora schreef:
JaneDoe schreef:
Sjonno schreef:Dan hadden we Rick vaak van het kdv kunnen halen. Hij had altijd flinke dunne luiers als er tandjes doorkwamen.

Als je gewoon weet dat het aan de tandjes ligt en ze zijn verder niet ziek dan vind ik het een beetje rare regel. Maar ja, regels zijn regels...

Ja dat vind ik dus ook. Vooral op een dreumesgroep kun je dan wel blijven bellen.....

Ik vind dit ook een hele vreemde regel, mijn dochter is ook 1,5 en heeft bij doorkomende tandjes ook vaak meerdere dunne luiers per dag. Geen probleem toch? Regelmatig verschonen, verder is er niets aan de hand.

Kostenplaatje misschien?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Diarree en naar school. Empty Re: Diarree en naar school.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum