Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

In aanraking met politie

+33
Joli86
xxjojootjexx
Nora
Lovely
Jeanette
Atelier Madame
Dennenappel
JustMeDaan
Verona
Jade
Mizz_S
Sorella
Roxi3
Thunder
Angela_1986
Serena
Susan
Caramba
Rush
Zora
Toet
RYW
Kruidkoek
Beachgirl
mickey
Fayebella
Lady Starstruck
TukTuk
Rovine
Pien
Tania
RioolSpook
Jordana
37 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

In aanraking met politie - Pagina 2 Empty Re: In aanraking met politie

Bericht  Fayebella ma 5 sep 2011 - 9:55

2 x voor fietsen zonder licht. En 2 x aangifte gedaan, toen ze mijn fiets(en) hebben gejat. 1 x melding gemaakt van een lastige buurman en 1 x aangifte vanwege diefstal op mijn werk.
Fayebella
Fayebella
Prater
Prater

Aantal berichten : 863
Punten : 902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In aanraking met politie - Pagina 2 Empty Re: In aanraking met politie

Bericht  RioolSpook ma 5 sep 2011 - 9:57

--


Laatst aangepast door RioolSpook op di 6 sep 2011 - 10:44; in totaal 1 keer bewerkt
RioolSpook
RioolSpook
Prater
Prater

Aantal berichten : 824
Punten : 905
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In aanraking met politie - Pagina 2 Empty Re: In aanraking met politie

Bericht  mickey ma 5 sep 2011 - 10:01

1x omdat ik was overvallen in de winkel waar ik werkte. Was dus aangifte doen.
1x omdat ik een verkeersbord negeerde (bord niet gezien). Politieauto reed achter me, was mijn geluk, want ik reed over een bussluis de bus achterna. Politie heeft de sluis toen stopgezet, anders had ik de auto ook nog total loss gehad... Was toen met mijn oma, die heeft me toen het geld voor de boete gegeven, want ze vond dat het haar schuld was. Als ik immers niet met haar naar de stad was gegaan, had ik daar niet gereden en had ik die boete niet gehad Very Happy
Heb verder nog 1x een boete gekregen, ook omdat ik een bord had genegeerd (ook niet gezien), maar heb toen de politie niet gezien, was gewoon een briefje onder de ruitenwisser.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In aanraking met politie - Pagina 2 Empty Re: In aanraking met politie

Bericht  Beachgirl ma 5 sep 2011 - 10:28

Aangifte, blaastest, hulp bij aanrijding, en voor een sollicitatie! Very Happy
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In aanraking met politie - Pagina 2 Empty Re: In aanraking met politie

Bericht  Kruidkoek ma 5 sep 2011 - 10:45

Lorna mercedez schreef:
RioolSpook schreef:Dat zei mijn vriend toendertijd ook idd, maar ik heb me nog een paar weken enorm raar gevoeld. En ik was allang blij dat ik daar weg kon eigenlijk. Heb ook nooit excuses gekregen. Zij doen ook maar hun werk.
het is niet de procedure zoals je het hier verteld. Ze deden niet hun werk want dan hadden ze zorgvuldig gehandeld. Kunnen ze iedereen wel de bak ingooien en dan dingen uitzoeken! Je kunt nog een klacht indienen. Uberhaupt een excuus gehad?

Als agent trek je mensen waarmee je in aanraking komt meestal na. Dat kan voor iets heel onbenulligs zijn, bijvoorbeeld met een algemene verkeerscontrole waar je als burger toevallig "in" rijdt.
Agent neemt contact op met de meldkamer om bijvoorbeeld te vragen of auto idd verzekerd is (komt zó vaak voor dat mensen een verzekering afsluiten, de groene kaart ontvangen en die bij hun auto papieren houden en die bij controle willen tonen maar dat blijkt dat die kaart niet meer geldig is omdat die mensen maar 1 termijn of helemaal niet betaald heeft voor verzekering)
Ook als je een bekeuring krijgt trekt de politie je na om zeker te zijn dat de gegevens die jij op geeft (adres gegevens) wel kloppen. Als zij dan via de meldkamer horen dat die persoon die voor hun staat gesignaleerd staat en een aanhoudingsbevel heeft, dan moet die agent die je in 1e instantie "alleen" wilde controleren of bekeuren je wel aanhouden. Vaak krijgen ze via de meldkamer wel heel sumier te horen waarom diegene gesignaleerd staat en aanhoudingsbevel heeft maar zegt de agent dit bewust niet. Vaak zeggen ze dan iets van, bij deze ben je aangehouden en op het bureau hoor je waarvoor. De agent is op dat moment heel beprekt in het geven van informatie, zeker als ze de zaak niet kennen, omdat het anders kan gebeuren dat zij dingen zeggen die het onderzoek of de vervolging negatief kunnen beïnvloeden.

Als het is gegaan zoals Rioolspook beschrijft is dat niet netjes maar ik hoop dat ik nu wat duidelijker heb kunnen maken dat het kan dat de agent die je aanhoud, eigenlijk niet weet waarom die jou aanhoudt als er een signalement of bevel op aanhouden op je staat.

Kruidkoek
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 534
Registratiedatum : 05-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In aanraking met politie - Pagina 2 Empty Re: In aanraking met politie

Bericht  RYW ma 5 sep 2011 - 10:49

Lorna mercedez schreef:
RioolSpook schreef:Dat zei mijn vriend toendertijd ook idd, maar ik heb me nog een paar weken enorm raar gevoeld. En ik was allang blij dat ik daar weg kon eigenlijk. Heb ook nooit excuses gekregen. Zij doen ook maar hun werk.
het is niet de procedure zoals je het hier verteld. Ze deden niet hun werk want dan hadden ze zorgvuldig gehandeld. Kunnen ze iedereen wel de bak ingooien en dan dingen uitzoeken! Je kunt nog een klacht indienen. Uberhaupt een excuus gehad?

Nou, eigenlijk is dat wel de procedure. Ze mogen iemand vasthouden voor onderzoek, mits ze daar redenen voor hebben. En door dingen als die account, en dat ze (ondanks dat het haar schuld niet was) 'onvindbaar' was zullen ze er redenen voor gehad hebben. Dan hebben ze een aantal uur de tijd om uit te zoeken hoe het zit, en haar dan langer vasthouden of laten gaan als er dus geen reden is om nog langer vast te houden, en dat is dan ook gebeurd.

Die seksueel getinte opmerkingen enzo zijn natuurlijk wél out of line, maar de procedure an sich niet hoor.

Ik ben wel eens langs de kant gezet toen ik de auto van mijn oma geleend had. Ze was hartstikke dement en vergeten dat ik 'm een weekje geleend had, kwam buiten en zag de auto niet, en deed dus aangifte van diefstal Very Happy maar dat was heel snel opgehelderd Very Happy

En verder heb ik er in mijn werk mee te maken smile
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In aanraking met politie - Pagina 2 Empty Re: In aanraking met politie

Bericht  Toet ma 5 sep 2011 - 10:59

Ja, voor het stelen van tuinkabouters e.d. om die vervolgens bij de buren in de tuin te zetten. Hilarisch als je 14 jaar bent, totdat de politie bij je op de stoep staat. Ook taakstraf gehad via Halt.

Verder aangehouden, heel vaak op mijn werk en nog twee keer vanwege een zelfmoord(poging), maar dat is niet echt de insteek van het topic geloof ik.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In aanraking met politie - Pagina 2 Empty Re: In aanraking met politie

Bericht  Zora ma 5 sep 2011 - 18:31

Paar keer voor fietsen zonder licht in mijn oude woonplaats in een bos. Het coole was dat ze steeds alleen maar zeiden dat het wel heel eng was zo zonder licht, en of ze misschien even met me mee moesten rijden naar huis zodat ik toch licht van hun auto had Very Happy
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In aanraking met politie - Pagina 2 Empty Re: In aanraking met politie

Bericht  Gast ma 5 sep 2011 - 20:00

[quote="RYW]Ik ben wel eens langs de kant gezet toen ik de auto van mijn oma geleend had. Ze was hartstikke dement en vergeten dat ik 'm een weekje geleend had, kwam buiten en zag de auto niet, en deed dus aangifte van diefstal Very Happy maar dat was heel snel opgehelderd Very Happy
[/quote]

Laughing

Ik alleen een keer omdat ik iets te hard reed, ik was er van overtuigd dat je op die weg 80 mocht, en ik reed dus volgens zijn meter netjes 79, maar de snelheid was daar net veranderd naar 60 en dat had ik even gemist. Boete dus.

En een keer had ik niet in de gaten dat ik zonder licht reed in de auto, tot de politie me achterna reed en het stopteken gaf. Ik kreeg toen ineens door dat ik mn lampen niet aanhad, en nadat ik die aandeed reden ze weer verder.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In aanraking met politie - Pagina 2 Empty Re: In aanraking met politie

Bericht  Gast ma 5 sep 2011 - 20:03

Ja, een paar keer voor scooter rijden zonder helm, 2 keer voor aangifte, 1 keer voor een wietplantage bij onze oude buren jaren geleden, en ik heb 1 keer een dag vastgezeten in de cel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In aanraking met politie - Pagina 2 Empty Re: In aanraking met politie

Bericht  Rush ma 5 sep 2011 - 20:04

Uhm, staande gehouden voor alcoholcontrole (echt veel te vaak), te sportief optrekken (boete van €60) en bumperkleven (waarschuwing).

1x gepakt door de politie toen ik 17 was en we het grappig vonden om de vlaggen van de AH naar een plaatselijke supermarkt te verplaatsen. Ja moet je je vlaggen maar inhalen, toch? :P. Boete voor baldadigheid (€130).

En toen een vriend van mij opgepakt werd in het buitenland voor drugssmokkel werden mijn toenmalige vriend en ik verdacht van medeplichtigheid.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In aanraking met politie - Pagina 2 Empty Re: In aanraking met politie

Bericht  Gast ma 5 sep 2011 - 20:06

Alleen 2x voor zonder licht.

Heb nog nooit hoeven blazen en er zijn toch periodes geweest dat ik veel 's avonds en 's nachts gereden heb :P .. Nu drink ik nooit als ik moet rijden maar toch, iedereen altijd met hun blaastesten, heb ze nog nooit gezien haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In aanraking met politie - Pagina 2 Empty Re: In aanraking met politie

Bericht  Gast ma 5 sep 2011 - 20:09

Oja, alcoholcontrole, alleen toen de agent mijn 38 weken zwangere buik zag mocht ik doorrijden, haha!

Ik word trouwens altijd zenuwachtig bij dat soort aanhoudingen, verkeerscontroles e.d. als ze de hele auto gaan nakijken. Ik heb niks te verbergen, maar heb er echt een hekel aan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In aanraking met politie - Pagina 2 Empty Re: In aanraking met politie

Bericht  Gast ma 5 sep 2011 - 20:15

Toen ik 14 jaar was voor winkeldiefstal Embarassed
Kreeg toen een taakstraf van 78 uur, in een bejaardentehuis.
Moet eerlijk zeggen dat ik ook flink gestolen had, bij de v&d samen met een vriendinnetje!
Heb het daarna ook nooit meer gedaan angel

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In aanraking met politie - Pagina 2 Empty Re: In aanraking met politie

Bericht  Caramba ma 5 sep 2011 - 20:20

- Verkeerscontrole, was het ook nog een oude leraar van mij die mij aanhield.
- Alcoholcontroles, zo vaak gehad, maar ik drink niet als ik moet rijden.
- Vorig jaar op de SEH een verklaring moeten geven over de aanrijding die ik niet veroorzaakt heb.
- Op mijn 15de door politiemannen in de politieauto naar huis gebracht. Reden weet ik niet meer.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In aanraking met politie - Pagina 2 Empty Re: In aanraking met politie

Bericht  Susan ma 5 sep 2011 - 21:24

Ik vind dat ze best hun excuses hadden kunnen aanbieden, al doen ze dan gewoon hun werk. Sterker nog, ik vind dat een fatsoenlijke afhandeling ook hoort bij dat werk.

Ik ben een keer aangehouden voor fietsen op het voetgangersgedeelte in het winkelcentrum en toen ik kind was een keer erop aangesproken dat ik met een vriendinnetje aan het tekenen was op een lantaarnpaal.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In aanraking met politie - Pagina 2 Empty Re: In aanraking met politie

Bericht  Gast ma 5 sep 2011 - 21:33

Volgens mij eigenlijk nog nooit. Zelfs nog nooit bij een verkeers- of alcoholcontrole. Verkeerscontroles mag ik altijd doorrijden en alcoholcontroles heb ik nog nooit ergens gezien.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In aanraking met politie - Pagina 2 Empty Re: In aanraking met politie

Bericht  Serena ma 5 sep 2011 - 21:38

Ik een keer toen net de identificatieplicht was. Kwam er een politieagent naar me toe, terwijl ik dus geen id bij me had. Maar ze bleken op zoek te zijn naar een meisje in een rode jas (die ik dus aanhad) :P
Was verder ook niks aan de hand smile
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In aanraking met politie - Pagina 2 Empty Re: In aanraking met politie

Bericht  Angela_1986 di 6 sep 2011 - 1:54

RYW schreef:
Ik ben wel eens langs de kant gezet toen ik de auto van mijn oma geleend had. Ze was hartstikke dement en vergeten dat ik 'm een weekje geleend had, kwam buiten en zag de auto niet, en deed dus aangifte van diefstal Very Happy maar dat was heel snel opgehelderd Very Happy


Laughing 'En bedankt, oma'

Ik ben nog nooit staande gehouden of gecontroleerd.

Ik heb wel 'n paar keer telefonisch melding gedaan via 0900 8844, voor 'n inbraken bij mij in de buurt en toen mijn kentekenplaten gejat waren.
Met die inbraken ben ik ook 'bevraagd' door de agenten die ter plaatsen kwamen. Voor mijn kentekenplaten heb ik digitaal aangifte gedaan.

Ideaal systeem trouwens bij zo'n centrale; "In welke plaats wilt u de politie spreken?" - "In X" - "Goedemiddag, politie Y waarmee kan ik u van dienst zijn?"... Rolling Eyes En als de uitspraak van X en Y nou op elkaar leken maar nee, totaal niet haha!
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

In aanraking met politie - Pagina 2 Empty Re: In aanraking met politie

Bericht  Thunder di 6 sep 2011 - 2:08

1x voor baldadigheid. 2x fietsen zonder licht. 1x brommerrijden zonder helm. 3x te snel met de auto (serieus: 2, 3 en 5 km te hard). 1x toen ik een auto ongeluk had gehad. 1x aangifte gedaan en 1x poging tot, maar daar kon uituiteindelijk geen aangifte tegen gedaan worden (beetje jammer).

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In aanraking met politie - Pagina 2 Empty Re: In aanraking met politie

Bericht  Roxi3 di 6 sep 2011 - 2:13

*


Laatst aangepast door Roxi3 op zo 4 nov 2012 - 8:29; in totaal 1 keer bewerkt

Roxi3
Prater
Prater

Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In aanraking met politie - Pagina 2 Empty Re: In aanraking met politie

Bericht  RYW di 6 sep 2011 - 2:15

Roxi3 schreef:
Prinses Sassa schreef:Toen ik 14 jaar was voor winkeldiefstal Embarassed
Kreeg toen een taakstraf van 78 uur, in een bejaardentehuis.
Moet eerlijk zeggen dat ik ook flink gestolen had, bij de v&d samen met een vriendinnetje!
Heb het daarna ook nooit meer gedaan angel

+ 1, ik was ook 14. Ik had alleen zelf niets gestolen, mijn vriendinnetje had allemaal spullen gestolen bij de hema en ook spullen in mijn tad gestopt. Toen zij gepakt werd zei die man van de hema: Ja, als je toegeeft dat je er vanaf wist dan mag je naar huis. Ik was doodsbang dus toen zei ik dat ik het wist. Die man zei vervolgens: jij hebt tegen mij gelogen dus ik ook tegen jou, ik bel nu de politie. Nadat ik heel het verhaal bij de politie had gedaan moest ik 4 uur bij de edah helpen als "taakstraf".

Wat een klotestreek! Maar ja, als die man voortdurend winkeldieven heeft, dan snap ik ook wel dat hij het zat is. Maar dan nog een rotstreek.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In aanraking met politie - Pagina 2 Empty Re: In aanraking met politie

Bericht  Roxi3 di 6 sep 2011 - 2:21

*


Laatst aangepast door Roxi3 op zo 4 nov 2012 - 8:30; in totaal 1 keer bewerkt

Roxi3
Prater
Prater

Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In aanraking met politie - Pagina 2 Empty Re: In aanraking met politie

Bericht  Sorella di 6 sep 2011 - 2:44

Ik nog nooit gelukkig! Ik ben ook zo braaf angel
Heb wel een keer in een politieauto gezeten. Toen was ik nog heel jong en was ik met mijn buurjongentje en zijn moeder op weg naar het zwembad. We waren met de bus en kwamen er buiten achter dat zijn zwemspullen nog in de bus lagen. Toen mochten we met z'n drieen in de politieauto en zijn we mét sirene achter de bus aan gegaan!
Denk niet dat ze dat nu nog zullen doen.
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

In aanraking met politie - Pagina 2 Empty Re: In aanraking met politie

Bericht  Mizz_S di 6 sep 2011 - 2:56

Nee nog nooit. Alleen 2 keer moeten blazen bij een alcoholcontrole (had overigens niet gedronken).
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In aanraking met politie - Pagina 2 Empty Re: In aanraking met politie

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum