N.a.v. welke pil: overgang microgynon-stediril 30
+4
Annoek
Fayebella
Caramba
Alesha
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
N.a.v. welke pil: overgang microgynon-stediril 30
N.a.v. welke pil jullie gebruiken, zijn er meer die wegens het 'niet meer vergoeden van microgynon' nu stediril slikken? En zo ja, hoe is die overgang bij jullie verlopen? Ik merk dat ik steeds meer klachten krijg, ik slik hem nu een paar jaar. Met de mircrogynon weinig last gehad, maar nu steeds meer vaginale afscheiding, stemmingwisselingen, heb een verlaagde libido en veel hoofdpijn.. Meer die dit ook hebben?
Alesha- Fluisteraar
- Aantal berichten : 26
Punten : 36
Registratiedatum : 07-07-11
Re: N.a.v. welke pil: overgang microgynon-stediril 30
Ik slik al jaren microgynon30, hoef hier ook niets voor te betalen. Ik heb een tijdje de stediril gehad, maar had steeds hoofdpijn, ik heb toen weer naar de microgynon gevraagd en sindsdien heb ik die weer, nu nergens meer last van.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Ik heb eerst ook de mcirogynon gehad, toen de nepvariant en nu heb ik weer de microgynon. Ik betaalde voor de nepvariant ook, dat ging dat wel van mijn eigen bijdrage af. Maar ja dat 20 euro per jaar en nu betaal ik dan voor de microgynon 25 euro per jaar. Dus daarvoor hoef je het eigenlijk niet te laten vind ik.
Stediril heb ik nooit gehad. Maar ik had wel meer last van die nepvariant dan de echte microgynon.
Stediril heb ik nooit gehad. Maar ik had wel meer last van die nepvariant dan de echte microgynon.
Fayebella- Prater
- Aantal berichten : 863
Punten : 902
Registratiedatum : 18-11-10
Ik ben ook van de microgynon30 naar de stediril gegaan en heb nergens last van gehad ofzo.
Annoek- Fluisteraar
- Aantal berichten : 75
Punten : 81
Annoek schreef:Ik ben ook van de microgynon30 naar de stediril gegaan en heb nergens last van gehad ofzo.
+1
Ik heb ook nergens last van gehad. Ik zou gewoon even langs je huisarts gaan.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb weinig last gehad met die overgang..merkte haast geen verschil..ben nu gestopt ivm kinderwens
Lieke21- Zwijger
- Aantal berichten : 7
Punten : 8
Registratiedatum : 20-08-11
Toen ze mij stederil 30 hebben gegeven (na 5 jaar microgynon 30) kreeg ik dezelfde klachten als jij hier bedschrijft. Ik heb na 9 maanden de apotheek opgebeld en aangegeven dat ik microgynon 30 terug wilde. Sindsdien heb ik geen last meer. Wat betreft die vergoeding, die viel bij mij toch altijd onder het eigen risico bedrag,dus daar zit voor mij niet veel verschil in (behalve dan dat microgynon niet van je eigen risico af gaat maar je die gewoon moet betalen) maar betalen moest ik toch altijd al.
M-G- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10
Bedankt voor jullie reacties!
Ik ben inderdaad nu een week weer begonnen met mycroginon. Ik merk dat mijn buik er nog even aan moet wennen maar verder voel ik me weer heel fijn! Dus ben blij dat ik terug ben bij mijn oude vertrouwde pil
Ik ben inderdaad nu een week weer begonnen met mycroginon. Ik merk dat mijn buik er nog even aan moet wennen maar verder voel ik me weer heel fijn! Dus ben blij dat ik terug ben bij mijn oude vertrouwde pil
Alesha- Fluisteraar
Misschien een beetje flauw maar hoe weet je dat die klachten door de pil komen?
nina- Kletskop
- Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
@ nina: dit vermoed ik, omdat ik zo'n 3 jaar de andere 'neppe' pil heb gehad en toen de klachten pas gekomen zijn. hiervoor heb ik hier namelijk niet tot nauwelijks last van gehad.
Alesha- Fluisteraar
Ik heb door die andere, 3 maanden lang, iedere dag hoofd en buikpijn gehad. Toen ik mijn oude vertrouwde microgynon nog nam had ik dit probleem niet. Nu ik dus weer aan de microgynon zit heb ik geen hoofd en buikpijn meer.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Soortgelijke onderwerpen
» Hoe zat het ook alweer (overgang autostoel)
» Voeding mengen bij overgang?
» Overgang van 2x naar 1x slapen.
» Overgang crèche/kdv naar de basisschool.
» pijnlijke borst na overgang op flesvoeding
» Voeding mengen bij overgang?
» Overgang van 2x naar 1x slapen.
» Overgang crèche/kdv naar de basisschool.
» pijnlijke borst na overgang op flesvoeding
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: