Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

N.a.v. welke pil: overgang microgynon-stediril 30

+4
Annoek
Fayebella
Caramba
Alesha
8 plaatsers

Ga naar beneden

N.a.v. welke pil: overgang microgynon-stediril 30 Empty N.a.v. welke pil: overgang microgynon-stediril 30

Bericht  Alesha di 9 aug 2011 - 4:05

N.a.v. welke pil jullie gebruiken, zijn er meer die wegens het 'niet meer vergoeden van microgynon' nu stediril slikken? En zo ja, hoe is die overgang bij jullie verlopen? Ik merk dat ik steeds meer klachten krijg, ik slik hem nu een paar jaar. Met de mircrogynon weinig last gehad, maar nu steeds meer vaginale afscheiding, stemmingwisselingen, heb een verlaagde libido en veel hoofdpijn.. Meer die dit ook hebben?

Alesha
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 26
Punten : 36
Registratiedatum : 07-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. welke pil: overgang microgynon-stediril 30 Empty Re: N.a.v. welke pil: overgang microgynon-stediril 30

Bericht  Caramba di 9 aug 2011 - 6:16

Ik slik al jaren microgynon30, hoef hier ook niets voor te betalen. Ik heb een tijdje de stediril gehad, maar had steeds hoofdpijn, ik heb toen weer naar de microgynon gevraagd en sindsdien heb ik die weer, nu nergens meer last van.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

N.a.v. welke pil: overgang microgynon-stediril 30 Empty Re: N.a.v. welke pil: overgang microgynon-stediril 30

Bericht  Fayebella di 9 aug 2011 - 7:00

Ik heb eerst ook de mcirogynon gehad, toen de nepvariant en nu heb ik weer de microgynon. Ik betaalde voor de nepvariant ook, dat ging dat wel van mijn eigen bijdrage af. Maar ja dat 20 euro per jaar en nu betaal ik dan voor de microgynon 25 euro per jaar. Dus daarvoor hoef je het eigenlijk niet te laten vind ik.
Stediril heb ik nooit gehad. Maar ik had wel meer last van die nepvariant dan de echte microgynon.
Fayebella
Fayebella
Prater
Prater

Aantal berichten : 863
Punten : 902
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Annoek di 9 aug 2011 - 8:03

Ik ben ook van de microgynon30 naar de stediril gegaan en heb nergens last van gehad ofzo.

Annoek
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 75
Punten : 81

Bericht  Jeanette wo 17 aug 2011 - 22:38

Annoek schreef:Ik ben ook van de microgynon30 naar de stediril gegaan en heb nergens last van gehad ofzo.

+1

Ik heb ook nergens last van gehad. Ik zou gewoon even langs je huisarts gaan.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Lieke21 za 20 aug 2011 - 1:09

Ik heb weinig last gehad met die overgang..merkte haast geen verschil..ben nu gestopt ivm kinderwens
Lieke21
Lieke21
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 7
Punten : 8
Registratiedatum : 20-08-11

Bericht  M-G ma 22 aug 2011 - 0:27

Toen ze mij stederil 30 hebben gegeven (na 5 jaar microgynon 30) kreeg ik dezelfde klachten als jij hier bedschrijft. Ik heb na 9 maanden de apotheek opgebeld en aangegeven dat ik microgynon 30 terug wilde. Sindsdien heb ik geen last meer. Wat betreft die vergoeding, die viel bij mij toch altijd onder het eigen risico bedrag,dus daar zit voor mij niet veel verschil in (behalve dan dat microgynon niet van je eigen risico af gaat maar je die gewoon moet betalen) maar betalen moest ik toch altijd al.
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Alesha wo 24 aug 2011 - 5:10

Bedankt voor jullie reacties!
Ik ben inderdaad nu een week weer begonnen met mycroginon. Ik merk dat mijn buik er nog even aan moet wennen maar verder voel ik me weer heel fijn! Dus ben blij dat ik terug ben bij mijn oude vertrouwde pil smile

Alesha
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  nina wo 24 aug 2011 - 8:15

Misschien een beetje flauw maar hoe weet je dat die klachten door de pil komen?
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966

Bericht  Alesha wo 24 aug 2011 - 11:26

@ nina: dit vermoed ik, omdat ik zo'n 3 jaar de andere 'neppe' pil heb gehad en toen de klachten pas gekomen zijn. hiervoor heb ik hier namelijk niet tot nauwelijks last van gehad.

Alesha
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Caramba wo 24 aug 2011 - 17:43

Ik heb door die andere, 3 maanden lang, iedere dag hoofd en buikpijn gehad. Toen ik mijn oude vertrouwde microgynon nog nam had ik dit probleem niet. Nu ik dus weer aan de microgynon zit heb ik geen hoofd en buikpijn meer.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: