Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat kan je nog meer met Frans?

+2
Lavendel
PapillonRose
6 plaatsers

Ga naar beneden

Wat kan je nog meer met Frans? Empty Wat kan je nog meer met Frans?

Bericht  PapillonRose wo 31 aug 2011 - 4:03

Vandaag had ik het er eens over, dat ik natuurlijk een baan in mijn vakgebied zal gaan zoeken als ik afgestudeerd ben. Maar ik hoorde dat wat docent Frans betreft de vacatures niet altijd voor het oprapen liggen. Heb ik zelf ook wel gemerkt als ik zo nu en dan vacatures kijk, soms zijn er maar weinig vacatures en ook lang niet altijd in de buurt. Wil best een stukje reizen, maar 2 uur per enkele reis is me bijvoorbeeld echt te ver!

Ben alvast een beetje aan het nadenken over een eventueel plan B :P Mocht ik geen baan op een school kunnen vinden, dan wil ik proberen wel iets met Frans te zoeken in eerste instantie. Maar nu vraag ik me eigenlijk af of er wel functies zijn voor iemand met een lerarenopleiding Frans, behalve docent laughcry

Iemand een idee? Tolk of vertaler heb ik trouwens al aan gedacht, maar vaak heb je daar aanvullende papieren voor nodig. Hoewel ik het altijd zou kunnen proberen natuurlijk met een sollicitatie, niet geschoten is altijd mis ten slotte.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kan je nog meer met Frans? Empty Re: Wat kan je nog meer met Frans?

Bericht  Lavendel wo 31 aug 2011 - 4:06

Docent Frans buiten het middelbare onderwijs om. Dus docent Frans op een hbo opleiding (bijv schoeffers of opleidingen in de reisbranche) of taleninstituut (voor cursussen)?
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kan je nog meer met Frans? Empty Re: Wat kan je nog meer met Frans?

Bericht  PapillonRose wo 31 aug 2011 - 4:10

Op het HBO lijkt me trouwens echt zo leuk! Maar meestal moet je daar universiteit voor gedaan hebben volgens mijn docenten op het HBO. Maar toch zijn er wel die geen universitaire graad hebben, alleen zijn dat dan vaak native speakers laughcry Maargoed, als je echt goed bent kan je soms toch aangenomen worden heb ik al eens gehoord. Nu maar hopen dat ik ook goed genoeg zal zijn wanneer het zover zou zijn en ik op zoiets zou solliciteren.

Goed idee Lavendel, want ik mag ook in het MBO werken met mijn diploma. Dus daar zou ik ook kunnen kijken (best bizar dat ik daar nooit aan gedacht heb) en HBO valt te proberen met een beetje mazzel.

Toch handig als ik én docent kan worden én iets met Frans zou kunnen doen smile Pfff, best gek eigenlijk dat er zo'n lerarentekort is en je dan soms toch niet zomaar een baan kunt vinden. Maar dat ligt ook aan het vak dat je geeft natuurlijk.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kan je nog meer met Frans? Empty Re: Wat kan je nog meer met Frans?

Bericht  Marin wo 31 aug 2011 - 4:13

Hier in den haag valt wel genoeg te bedenken.

Franse of franstalige ambassades (vergeet canada en franstalig afrika niet)
De Franse school Lycee van Gogh (heeft mn franse nichtje opgezeten)
Binnen de europese unie zal ook wel wat te vinden zijn, daarvoor is Eures een handig netwerk (kan geen link plaatsen maar google maar)
En via undutchables.com kan je ook op taal en regio zoeken. Dat is voor buitenlanders in NL maar voor jou of mij zou ook kunnen.

Hopelijk doe je hier wat ideeen aan op
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kan je nog meer met Frans? Empty Re: Wat kan je nog meer met Frans?

Bericht  PapillonRose wo 31 aug 2011 - 7:20

Bedankt Joy! Wist niet eens dat er een Franse school bestond in Nederland Embarassed Op een ambassade lijkt me ook wel wat. Bedankt voor de tips, ik heb er zeker wat aan voor het geval het onderwijs niet meteen een plekje voor me heeft smile
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kan je nog meer met Frans? Empty Re: Wat kan je nog meer met Frans?

Bericht  blondje1313 wo 31 aug 2011 - 18:56

Ik schrok al even van je topic, was bang dat je stage heel erg tegenviel!
Je bent niet van plan om eventueel je master te gaan halen, dan kun je wel op het HBO lesgeven, en in de bovenbouw H/V (omdat je aangeeft dat je de leerlingen van H/V toch leuker vindt misschien sowieso wel een optie).
Er zijn ook altijd een heleboel banen waar ze HBO-denkniveau vragen maar waar de eigenlijke opleiding niet altijd belangrijk is (ik zeg ook steeds dat ik altijd nog bij de Rabobank kan gaan werken als ik het niet meer weet....).
Zorg dat je vanaf maart de vacatures goed in de gaten houdt, en stuur anders wat open sollicitaties naar scholen in je omgeving. Ik moet zeggen dat ik hier in de buurt voor Frans vaak wel vacatures zie staan, maar meestal wel maar van kleine omvang. Misschien moet je eventueel eerst twee kleine banen op verschillende scholen combineren voordat je ergens fulltime aan de gang kunt.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kan je nog meer met Frans? Empty Re: Wat kan je nog meer met Frans?

Bericht  PapillonRose wo 31 aug 2011 - 20:19

Ik zou wel graag mijn master willen halen eigenlijk. Maar de master van mijn keuze wordt alleen in Utrecht en Nijmegen aangeboden en dat is nu icm met een kindje een beetje te ver reizen. Dus ik denk dat ik het nog een paar jaar uitstel. Wel ga ik voor de zekerheid de master in Leiden nog eens beter bekijken, maar die lijkt me niet zo leuk. Ik wil iets doen met vertaalwetenschap en behalve in Utrecht en Nijmegen wordt het niet aangeboden. De andere opties zijn een taalkundige of letterkundige master, maar dat vind ik beiden denk ik niet interessant genoeg om er een master in te gaan doen. Maar een master is zeker een optie, is het niet gelijk na het HBO dan hopelijk over een aantal jaar.

Mijn stage valt trouwens wel een beetje tegen, maar dat gaat vooral om 1 klas. Dus voorlopig ben ik nog niet van plan om met het onderwijs te stoppen, zolang er ook leuke klassen zijn en ik het over het algemeen naar mijn zin heb dan blijf ik het doen. Ik zal de vacatures vanaf maart in de gaten houden, en ook een kleinere aanstelling vind ik geen probleem. Zolang ik rond kan komen of twee banen kan combineren dan is het voorlopig prima. Maargoed, eerst nog maar eens afstuderen, hopelijk einde van dit schooljaar Rolling Eyes
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kan je nog meer met Frans? Empty Re: Wat kan je nog meer met Frans?

Bericht  Darius wo 31 aug 2011 - 23:57

Haha, ik moest even denken aan het boek Deja-vu van Esther Verhoef!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kan je nog meer met Frans? Empty Re: Wat kan je nog meer met Frans?

Bericht  Nora do 1 sep 2011 - 1:45

Ik weet niet hoe je met andere talen zit maar je kan ook altijd iets in het toerisme doen misschien?
Nora
Nora
Prater
Prater

Aantal berichten : 752
Punten : 837
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kan je nog meer met Frans? Empty Re: Wat kan je nog meer met Frans?

Bericht  PapillonRose do 1 sep 2011 - 4:08

Engels beheers ik ook wel, al zal het niet helemaal zo perfect zijn als dat van iemand die het gestudeerd heeft. Maar ik begrijp het goed en kan me prima verstaanbaar maken. Duits gaat redelijk, zolang ik het hoef te schrijven :P
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kan je nog meer met Frans? Empty Re: Wat kan je nog meer met Frans?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum