Goed boek/goede methode om Frans weer op te halen?
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Goed boek/goede methode om Frans weer op te halen?
Dag allemaal,
Heeft iemand enig idee wat een goed boek of een goede methode is om mijn Frans weer op te halen? Ik was op de middelbare school best goed in Frans, had ook Frans2 als bijvak en ik vind het een superleuke taal, maar helaas is bijna alle kennis alweer weggezakt. Iemand tips?
Heeft iemand enig idee wat een goed boek of een goede methode is om mijn Frans weer op te halen? Ik was op de middelbare school best goed in Frans, had ook Frans2 als bijvak en ik vind het een superleuke taal, maar helaas is bijna alle kennis alweer weggezakt. Iemand tips?
Sorrento- Fluisteraar
- Aantal berichten : 208
Punten : 230
Registratiedatum : 05-04-12
Re: Goed boek/goede methode om Frans weer op te halen?
Op mijn werk gebruiken we D'Accord als lesmateriaal voor havo en VWO en ik vind dit zelf wel een overzichtelijk boek. Ik heb het zelf ook een tijdje gebruikt toen ik mn Frans weer een beetje wilde verbeteren, maar dat was ook wel een beetje uit gemakzucht in dit geval omdat ik het zo kon pakken. Maar dit is dus wel echt een middelbareschool boek, ik weet niet of dat is wat je zoekt? En wat wil je verbeteren? Je leesvaardigheid, woordenschat, grammaticakennis, schrijfvaardigheid? Als je bijvoorbeeld vooral je leesvaardigheid en woordenschat wilt verbeteren kun je ook gewoon van die oude eindexamens nemen (www.examenblad.nl) en de teksten daaruit lezen/vragen oefenen etc. Daar leer je ook echt superveel van vind ik.
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10
Het helpt ook om Franse tv te kijken, het journaal bijvoorbeeld. Of films of series die je op dvd hebt, in het Frans te kijken (of Frans ondertiteld). Hoe meer Frans je hoort en leest, hoe sneller je kennis weer terugkomt. En dit doe je misschien net iets gemakkelijker dan een boek met lesstof doorspitten.
Pineco- Prater
- Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13
Hier een docent Frans
Afhankelijk van de manier die het beste bij je past en je niveau kun je op allerlei manieren je Frans ophalen:
-Schoolmethodes doornemen (daar zijn er nog best veel verschillende van, o.a. D'accord, Carte Orange, Franconville, Grandes Lignes, Super Chouette, Libre Service, etc)
- Franse teksten lezen, bijvoorbeeld beginnen met simpele jeugdboekjes, websites voor jongeren, etc.
- Franse films, tv of radio
- Talencursus voor thuis (zijn ook aardig goedkope pakketjes te krijgen)
- examenboekje Frans in je pocket, daar staan veel basisregels in
- Grammaire Essentielle, een boekje voor middelbare scholieren met grammatica en oefeningen
En zo zijn er nog veel meer boekjes en methoden. Ik weet ook niet wat je wilt ophalen, een specifieke vaardigheid of alle vaardigheden? Als ik daar wat meer over weet kan ik misschien nog wat specifiekers aanraden
Afhankelijk van de manier die het beste bij je past en je niveau kun je op allerlei manieren je Frans ophalen:
-Schoolmethodes doornemen (daar zijn er nog best veel verschillende van, o.a. D'accord, Carte Orange, Franconville, Grandes Lignes, Super Chouette, Libre Service, etc)
- Franse teksten lezen, bijvoorbeeld beginnen met simpele jeugdboekjes, websites voor jongeren, etc.
- Franse films, tv of radio
- Talencursus voor thuis (zijn ook aardig goedkope pakketjes te krijgen)
- examenboekje Frans in je pocket, daar staan veel basisregels in
- Grammaire Essentielle, een boekje voor middelbare scholieren met grammatica en oefeningen
En zo zijn er nog veel meer boekjes en methoden. Ik weet ook niet wat je wilt ophalen, een specifieke vaardigheid of alle vaardigheden? Als ik daar wat meer over weet kan ik misschien nog wat specifiekers aanraden
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Soortgelijke onderwerpen
» Boek over de Rapley-methode?
» Een goed boek over borstvoeding
» Weer willen studeren maar doe ik er goed aan
» Elke verjaardag de geboortedag weer terug halen in je hoofd.
» Goede (nou ja.. goed) morgen Dinsdag!!
» Een goed boek over borstvoeding
» Weer willen studeren maar doe ik er goed aan
» Elke verjaardag de geboortedag weer terug halen in je hoofd.
» Goede (nou ja.. goed) morgen Dinsdag!!
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: