Vlees
+15
Cherique
Alias
boekenwurm83
Toet
Highway
Chloe
Susan
Roxi3
Flinder
minoessepoes
ButterflyEffect
Japje
Catootje
Zininzon
CaptainSpectacular
19 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Vlees
Ik eet geen paardenvlees. Ook vanwege die associatie.
Maar ik eet ook geen lam of hert of eend o.i.d. maar dat is gewoon omdat ik een pitser ben en niet eet wat ik niet ken
Maar ik eet ook geen lam of hert of eend o.i.d. maar dat is gewoon omdat ik een pitser ben en niet eet wat ik niet ken
Gast- Gast
Ik eet geen varkensvlees en daar heb ik niet echt een goede reden voor. Ik heb een keer een artikel gelezen over varkensvlees waar ik echt misselijk van werd, ik at het toen al heel weinig en kort daarna ben ik helemaal gestop met het eten van varkensvlees. Ik eet vooral veel kip en vis. Ik voel me daar echt geen hypocriet door, het is mijn leven en ik doe waar ik me prettig bij voel.
Roxi3- Prater
- Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10
Ik vind het op zich niet hypocriet, zolang je het bij jezelf houdt, je bepaalt zelf wel wat je wel en niet in je mond stopt en het is natuurlijk onzin dat als je varkensvlees eet, je dus ook hertenvlees móet eten, al vind je het geen fijn idee. Het is wat anders als je anderen veroordeelt omdat zij hertenvlees eten, terwijl je zelf wel andere vleessoorten eet. Dat lees ik hier niet uit, dus ik vind het ook niet hypocriet.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Nee, ik veroordeel anderen daar zeker niet om. Wat jij zegt vind ik ook: iedereen bepaalt zelf wat hij/zij eet, dus ik ook, maar een ander dus ook. Dus als een ander (mijn ouders in dit geval dus bijvoorbeld met Kerstmis) wel hertenbiefstuk eten en ik niet, dan vind ik ze daar niet stom/raar/vreemd door.Susan schreef:Ik vind het op zich niet hypocriet, zolang je het bij jezelf houdt, je bepaalt zelf wel wat je wel en niet in je mond stopt en het is natuurlijk onzin dat als je varkensvlees eet, je dus ook hertenvlees móet eten, al vind je het geen fijn idee. Het is wat anders als je anderen veroordeelt omdat zij hertenvlees eten, terwijl je zelf wel andere vleessoorten eet. Dat lees ik hier niet uit, dus ik vind het ook niet hypocriet.
Gast- Gast
Ja ik vind dat wel vreemd. Omdat jij aan bambi denkt is dat ineens zielig... Euhm, zo redeneerde ik toen ik 8 was... Op dit moment eet ik alleen nog biologisch vlees en ik eet ongeveer de helft minder vlees dan een paar jaar geleden. Ik denk dat dit een stuk realistischer is en meer goed doet dan alleen geen babydieren eten...
Gast- Gast
Maar iedereen mag toch gewoon zelf de grens bepalen van welk vlees wel en welk vlees niet? Veel mensen vinden het maar raar dat in bepaalde landen hond wordt gegeten, terwijl het ook maar gewoon toeval is dat wij honden anders zien dan schapen en koeien. In India is de koe heilig, maar die eten wij ook vrolijk op zonder dat we daarbij stilstaan. Wat maakt een hond dan opeens zo anders?
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik eet weinig vlees, maar dat is omdat ik het meeste vlees niet lekker vind.
Als ik uit eten ga bestel ik dan ook vaak vegetarische gerechten, ik krijg dat van mijn collega's elke keer te horen.
Moet ik toch zelf weten? Wij eten vaak vleesvervangers, maar geen tofu. Dat vind ik ook niet lekker.
Deze dingen eet ik wel:
* gehakt
* kip
* frikandel
* duitse biefstuk
* tartaar
* hamburger
Als ik uit eten ga bestel ik dan ook vaak vegetarische gerechten, ik krijg dat van mijn collega's elke keer te horen.
Moet ik toch zelf weten? Wij eten vaak vleesvervangers, maar geen tofu. Dat vind ik ook niet lekker.
Deze dingen eet ik wel:
* gehakt
* kip
* frikandel
* duitse biefstuk
* tartaar
* hamburger
Gast- Gast
Tsja het is misschien kinderachtig dat ik aan Bambi denk, maar 't is wel het eerste waar ik aan denk als ik het woord 'hertenbiefstuk' hoor...
Uiteindelijk is het misschien ook iets onlogisch, maar ik voel me er op deze manier het beste bij.
Ik heb trouwens - even heel iets anders - ook een soort "angst" voor vlees dat nog rood is na het bereiden. Bijvoorbeeld bij biefstuk dus. Ik eet het wel gewoon, maar ik vind het toch altijd een beetje engig en denk dan dat ik er ziek van kan worden.
Ik heb ooit een boek gelezen waarin een meisje erg ziek wordt (en uiteindelijk overlijdt) na het eten van een hamburger die niet goed is doorbakken. Zou mijn "angst" daar vandaan komen?
Hebben jullie dat ook met rood vlees?
Uiteindelijk is het misschien ook iets onlogisch, maar ik voel me er op deze manier het beste bij.
Ik heb trouwens - even heel iets anders - ook een soort "angst" voor vlees dat nog rood is na het bereiden. Bijvoorbeeld bij biefstuk dus. Ik eet het wel gewoon, maar ik vind het toch altijd een beetje engig en denk dan dat ik er ziek van kan worden.
Ik heb ooit een boek gelezen waarin een meisje erg ziek wordt (en uiteindelijk overlijdt) na het eten van een hamburger die niet goed is doorbakken. Zou mijn "angst" daar vandaan komen?
Gast- Gast
Ik eet in principe ook (bijna) alle soorten vlees. Eerst had ik dat inderdaad ook met jonge dieren en konijnen enzo. Maar vond mezelf daarvoor hypocriet en bovendien: tussen kalfsvlees en rundvlees zit niet eens zo heel veel 'leeftijdsverschil' volgens mij. Kalf en lam eet ik trouwens nog steeds bijna nooit, maar dat komt meer door de smaak dan door principes. Wild eet ik daarbij liever dan industrie-vlees, omdat ik denk dat veel van die dieren een beter leven hebben gehad en zeker met alle overbevolking in de bossen anders misschien ook wel dood waren gegaan van de honger. Dan eet ik ze liever op .
Wat rood vlees betreft: daarbij eet ik alleen iets rood, waarvan ik zeker weet dat het kan, dus biefstuk, tartaar etc. M'n hamburgers wil ik wel goed doorbakken, omdat dat toch vaak vleesresten zijn. Je weet inderdaad maar nooit.
Wat rood vlees betreft: daarbij eet ik alleen iets rood, waarvan ik zeker weet dat het kan, dus biefstuk, tartaar etc. M'n hamburgers wil ik wel goed doorbakken, omdat dat toch vaak vleesresten zijn. Je weet inderdaad maar nooit.
Chloe- Fluisteraar
- Aantal berichten : 39
Punten : 42
Registratiedatum : 07-12-10
Ik hou van vlees, doe mij maar hele lappen. Al zou ik het nog zo zielig vinden voor een dier. Als ik vlees ruik moet ik mijn tanden erin zetten. Toch eet ik ook echt niet elke dag hele lappen vlees ofzo hoor, ik ben te lui om te koken. Maar als er hier thuis gekookt wordt is het altijd met vlees (mss drie keer per week ofzo?). Enkele keer vis. Wat jij zielig vindt moet je lekker zelf weten. Ik kan me nooit echt druk maken om wat een ander besteld als we uiteten gaan. Zolang ik maar vlees kan eten . Gewoon zeggen dat jij wel voor jezelf besteld en dat zij mogen bestellen wat zij lekker vinden...
Gast- Gast
Zelf eet ik haast geen vlees (ongeveer 1 keer per maand wel) maar mijn vriend eet wel gewoon vlees, maar geen lamsvlees 'want dat is zielig'. Dat vind ik zo absurd, voor een koe is het net zo zielig.
Laatst aangepast door Jen_ op wo 29 dec 2010 - 11:43; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Ik eet liever geen varkensvlees, hoogstens 1x per maand varkenshaas. Wij eten daarnaast vooral kip en af en toe rundvlees (rookworst of gehakt) en af en toe vis. De reden dat wij minder varkensvlees eten is ik en mijn vriend het beiden niet zo lekker vinden. Ook orgaanvlees eet ik niet. Lam/paard en hert etc lust ik wel maar eet ik maar af en toe in een restaurant. Ik eet niet elke dag vlees overigens.
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Ik vind het niet hypocriet en ik zou je ook totaal niet laten beinvloeden door de meningen van anderen.
Jij bepaalt je eigen grenzen en als jij je ergens niet prettig bij voeld dan moet je het gewoon niet doen.
Zolang je geen anderen veroordeeld die het wel doen (ik heb een vegatarische kennis die bijna boos word omdat wij wel vlees eten.)
Ikzelf eet in principe alles, ja het een vind ik lekkerder dan het ander, maar ik zou een stukje vlees niet laten liggen omdat het toevallig paard is. Als ik het lekker vind, eet ik het.
Jij bepaalt je eigen grenzen en als jij je ergens niet prettig bij voeld dan moet je het gewoon niet doen.
Zolang je geen anderen veroordeeld die het wel doen (ik heb een vegatarische kennis die bijna boos word omdat wij wel vlees eten.)
Ikzelf eet in principe alles, ja het een vind ik lekkerder dan het ander, maar ik zou een stukje vlees niet laten liggen omdat het toevallig paard is. Als ik het lekker vind, eet ik het.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Robin Cook! Spannend boek was dat... Bij biefstuk ben ik daar niet zo bang voor, want iedereen eet dat rood, dus blijkbaar hoort dat zo en kan het ook gewoon. Bij een tartaartje vond ik het enger omdat dat meer op een hamburger lijkt, maar het schijnt ook gewoon te kunnen.Sushi schreef:Tsja het is misschien kinderachtig dat ik aan Bambi denk, maar 't is wel het eerste waar ik aan denk als ik het woord 'hertenbiefstuk' hoor...
Japje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 166
Punten : 204
Klopt, van Robin Cook, ik heb alleen geen idee meer hoe het boek heet. Vergiftigd of zo. Inderdaad heel spannend!Japje schreef:Robin Cook! Spannend boek was dat... Bij biefstuk ben ik daar niet zo bang voor, want iedereen eet dat rood, dus blijkbaar hoort dat zo en kan het ook gewoon. Bij een tartaartje vond ik het enger omdat dat meer op een hamburger lijkt, maar het schijnt ook gewoon te kunnen.Sushi schreef:Tsja het is misschien kinderachtig dat ik aan Bambi denk, maar 't is wel het eerste waar ik aan denk als ik het woord 'hertenbiefstuk' hoor...
Bij een tartaartje ben ik ook bang als het rood is terwijl dat inderdaad wel kan volgens mij. Maar zelfs bij biefstuk vind ik het naar en eng, terwijl ik wéét dat ik er niet ziek van kan worden, maar ik vind het ook een naar gevoel in mijn mond, dat rauwe vlees.
Het liefste eet ik eigenlijk gewoon kip. Dat is altijd goed gekookt/gebakken/gegrild want dat mag gewoon niet meer roze zijn van binnen.
Gast- Gast
Ik heb een vriendin die vegetarisch is en nu veroordeelt ze mensen er niet meer voor als ze vlees eten, maar toen ik op de middelbare school wel eens salami, kipfilet of wat dan ook op brood meehad dan vond ze dat 'schokkend' omdat ik een in plakjes gesneden die op mijn brood had.toetje_ schreef:Zolang je geen anderen veroordeeld die het wel doen (ik heb een vegatarische kennis die bijna boos word omdat wij wel vlees eten.)
Zelf at ze trouwens af en toe wel kip omdat ze dan 'behoefte aan vlees' had. Dat vond ik wel altijd gek, omdat ze beweerde helemaal vegetarisch te zijn.
Gast- Gast
ik ben dol op vlees en vis. ik kan en wil echt niet zonder! wij eten nooit vegatarisch.
ik vind het eerlijk gezegd wel een beetje hypocriet om wel varkens- en koeienvlees te eten en geen hert, konijn enzo. Dieren zijn dieren, daar moet je geen verschil in maken.
ik had ook ooit een vriendin die 'vegetarisch' was. maar ze at wel broodjes hamburger en rookworst van de hema als ze daar zin in had. belachelijk. dan ben je geen vegetarier!
ik vind het eerlijk gezegd wel een beetje hypocriet om wel varkens- en koeienvlees te eten en geen hert, konijn enzo. Dieren zijn dieren, daar moet je geen verschil in maken.
ik had ook ooit een vriendin die 'vegetarisch' was. maar ze at wel broodjes hamburger en rookworst van de hema als ze daar zin in had. belachelijk. dan ben je geen vegetarier!
boekenwurm83- Prater
- Aantal berichten : 631
Punten : 681
Registratiedatum : 07-12-10
boekenwurm83 schreef:ik ben dol op vlees en vis. ik kan en wil echt niet zonder! wij eten nooit vegatarisch.
Zou jij een dier als een kat of hond (of ander dier dat je zelf ook als huisdier hebt) dan dus ook eten?
Alias- Prater
- Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 02-12-10
Overigens vind ik het niet hypocriet om bepaalde vleessoorten wel te eten en andere niet. Ieder maakt daarin toch een keuze voor zichzelf? Als je je ergens niet goed bij voelt, dan hoef je het toch niet toch maar te eten omdat je anders denkt dat je hypocriet bent?
Zelf eet ik trouwens zo'n 2 a 3 keer per week vlees (vrijwel altijd biologisch), meestal rundvlees of kip.
Zelf eet ik trouwens zo'n 2 a 3 keer per week vlees (vrijwel altijd biologisch), meestal rundvlees of kip.
Alias- Prater
- Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 02-12-10
Ik eet wel vlees. Ik eet alleen niet zo graag varkensvlees en paardenvlees al helemaal niet. Toen ik nog thuis woonde heb ik een tijdje helemaal geen vlees gegeten en dan alleen maar vis en dat vond ik na een tijdje wel weer genoeg en kon ik geen vis meer zien. Nu eet is vlees en vis en vind het heerlijk. Ookal vind ik een groetenburger ook wel errug lekker!
Cherique- Fluisteraar
- Aantal berichten : 304
Punten : 330
Registratiedatum : 17-11-10
Ik eet bijna geen vlees en als ik eens vlees eet is dat kip en heel soms rund. Dat heeft meerdere redenen, het is helemaal niet zo goed voor je om veel vlees te eten en ik vind het niet nodig dat er zoveel dieren dood gemaakt worden zodat de mens non stop vlees kan eten.
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Alias schreef:boekenwurm83 schreef:ik ben dol op vlees en vis. ik kan en wil echt niet zonder! wij eten nooit vegatarisch.
Zou jij een dier als een kat of hond (of ander dier dat je zelf ook als huisdier hebt) dan dus ook eten?
Inderdaad. Wat een onzin en dan nog, iedereen bepaald toch zelf wat hij wel en niet eet?!
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Ik vind vlees en vis veel te lekker en eet het dan ook vrijwel dagelijks. Maar ik ben het er inmiddels wel mee eens dat vlees niet noodzakelijk is.
Er zijn overigens geen in Nederland verkrijgbare vleessoorten die ik niet eet. Ik eet geen orgaanvlees omdat ik dat niet lekker vind en verder vind ik konijn en varkensvlees ook niet echt lekker. Maar ik eet bijvoorbeeld gerust paardenrookvlees of paardenworst.
Kat of hond eten vind ik wel zielig, maar ergens vind ik dat niet vergelijkbaar omdat katten en honden hier als huisdier worden gehouden. Woonde ik in China dan was ik al met andere normen en waarden opgegroeid en vond ik het misschien een delicatesse.
Er zijn overigens geen in Nederland verkrijgbare vleessoorten die ik niet eet. Ik eet geen orgaanvlees omdat ik dat niet lekker vind en verder vind ik konijn en varkensvlees ook niet echt lekker. Maar ik eet bijvoorbeeld gerust paardenrookvlees of paardenworst.
Kat of hond eten vind ik wel zielig, maar ergens vind ik dat niet vergelijkbaar omdat katten en honden hier als huisdier worden gehouden. Woonde ik in China dan was ik al met andere normen en waarden opgegroeid en vond ik het misschien een delicatesse.
Gast- Gast
Ik eet vrijwel alleen rund en varkensvlees. Ik heb per ongeluk laatst lamsvlees gehad, maar daar voel ik me niet goed bij. Voor de rest zal je mij ook wild zien eten.
Gast- Gast
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: