Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welke papieren bewaren jullie wel en welke niet?

+3
Rush
SuperGrover
Rose
7 plaatsers

Ga naar beneden

Welke papieren bewaren jullie wel en welke niet? Empty Welke papieren bewaren jullie wel en welke niet?

Bericht  Rose di 26 jun 2012 - 2:01

Ik wil binnenkort onze administratie weer eens bij werken, ik wil (bijna) alles apart hebben i.p.v. die vervelende tabbladen die ik nu heb maar wel zo weinig mogelijk mappen!

Dus welke papieren bewaren jullie wel en welke niet?
Bijv. wat doen jullie met een acceptgiro?
Hoelang bewaren jullie de papieren?

En voor die mensen die met verschillende mappen werken; Welke mappen hebben jullie? (bank,verzekering,auto etc.)
Rose
Rose
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke papieren bewaren jullie wel en welke niet? Empty Re: Welke papieren bewaren jullie wel en welke niet?

Bericht  SuperGrover di 26 jun 2012 - 2:06

Ik bewaar loonstrookjes/jaaropgaven van de bedrijven waar ik nu nog in dienst ben, en de jaaropgaven van de bedrijven waar ik in dienst ben geweest. Acceptgiro's die ik al betaald heb, bewaar ik niet. Ik bewaar bepaalde belangrijke betaalbewijzen (van grote bedragen, of waar ik garantie op heb) en brieven waarin staat dat ik geld ga ontvangen (zoals van de belastingdienst). Als laatst bewaar ik nog inschrijfbewijzen, bijvoorbeeld bij Woningnet.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke papieren bewaren jullie wel en welke niet? Empty Re: Welke papieren bewaren jullie wel en welke niet?

Bericht  Rush di 26 jun 2012 - 2:08

Ik heb 1 map met verschillende tabbladen; zorg, auto, school, belastingdienst etc.

En een map met loonstrookjes en contracten van m`n werk.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke papieren bewaren jullie wel en welke niet? Empty Re: Welke papieren bewaren jullie wel en welke niet?

Bericht  Sanne di 26 jun 2012 - 2:23

Wij hebben zes mappen thuis. Één map met alle pensioengegevens en overzichten, één map met alle bankoverzichten van alle bankrekeningen, één map met stukken voor onze dochter, één map met alle belastinggegeven, waaronder ook oude aanslagen etc. Dan nog één map met diverse gegeven, zoals loonstroken, verzekeringen, eindafrekeningen energie etc. Dan blijft nog één map over... Moest even gaan kijken. Daar zitten stukken in m.b.t. de woning (hypotheekakte, koopakte etc.).

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke papieren bewaren jullie wel en welke niet? Empty Re: Welke papieren bewaren jullie wel en welke niet?

Bericht  Rumble di 26 jun 2012 - 2:35

Ik heb 1 map voor mijn auto's, 1 map voor werkgevers (huidige en alles tot 5 jaar geleden) + pensioen, 1 map voor zorgverzekering / belastingdienst / testament / overig, 1 map voor mijn zoontje met al zijn administratie, 1 map voor mijn koophuis en alle administratie daarom, 1 map voor alle garantiebewijzen en aankoopbonnen / certificaten en 1 map met alle gebruiksaanwijzingen. Hmm, ik ben een mappenmens geloof ik Welke papieren bewaren jullie wel en welke niet? 394967

Ik bewaar alles vijf jaar, daarna gaat het regelrecht door de papierversnipperaar en als ik twijfel scan ik het in en sla ik het digitaal op.
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke papieren bewaren jullie wel en welke niet? Empty Re: Welke papieren bewaren jullie wel en welke niet?

Bericht  Sarah1985 di 26 jun 2012 - 3:06

Ik heb 1 privé map waar alles van verzekeringen inzit. Contracten nuon UPC. En van die dingen van hef en gemeente afschriften
Acceptgiro bewaar ik privé niet

De belasting dingen bewaar ik in een map bij het bedrijf van mijn man
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke papieren bewaren jullie wel en welke niet? Empty Re: Welke papieren bewaren jullie wel en welke niet?

Bericht  Winegum di 26 jun 2012 - 23:13

Wij hebben 3 mappen. 1 map voor mij waar al mijn privé dingen inzitten. Loonstroken/jaaropgaven/belastingen/zorgverzekeraar etc. 1 map voor mijn vriend en 1 map van het huis. Met de belastingen voor het huis/hypotheek/g/w/l etc.

Ik vind dat makkelijker dan voor elk onderdeel een nieuwe map. Want bij mij past alles prima in 1 map verder. Heb het met tabbladen geordend.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke papieren bewaren jullie wel en welke niet? Empty Re: Welke papieren bewaren jullie wel en welke niet?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum