Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verbouwvraag (welke 'theoretische' stappen nemen?)

3 plaatsers

Ga naar beneden

Verbouwvraag (welke 'theoretische' stappen nemen?) Empty Verbouwvraag (welke 'theoretische' stappen nemen?)

Bericht  Teddyaapje di 8 mei 2012 - 1:38

We willen onze zolder gaan verbouwen, we willen een dakkapel (aan de acherzijde van het huis), en we willen de zolder in 2e splitsen, 1 'washok' waar de wasmachine en t droogrek kan staan. Aan die kant van de zolder hangt ook de cvketel dus dan is die ook mooi weggewerkt. In het andere gedeelte willen we een extra slaapkamer die als hobbykamer gebruikt gaat worden.

We zijn echt leken op het gebied van verbouwen...wat moeten we allemaal regelen en bij wie moeten we aankloppen?

Alle tips zijn welkom!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verbouwvraag (welke 'theoretische' stappen nemen?) Empty Re: Verbouwvraag (welke 'theoretische' stappen nemen?)

Bericht  Ella di 8 mei 2012 - 1:46

Bij de gemeente moet je zijn voor een vergunning. In onze gemeente is het zo dat je voor een dakkapel aan de achterzijde geen vergunning hoeft aan te vragen. maar met een telefoontje naar de gemeente weet je dat. Willen jullie alles laten doen of ook dingen zelf gaan doen?
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Verbouwvraag (welke 'theoretische' stappen nemen?) Empty Re: Verbouwvraag (welke 'theoretische' stappen nemen?)

Bericht  duckie di 8 mei 2012 - 1:50

afhankelijk van wat voor soort dakkapel moet je een vergunning vragen idd... wij gaan ook een dakkapel laten plaatsen en hebben nu een aanvraag bij de gemeente liggen....

wij zijn hier bij een bedrijf geweest die een showroom heeft waar ze verschillende soorten dakkapellen hadden staan zodat we een beetje een idee kregen wat voor soort we willen ed... uiteindelijk hebben we bij nog 2 bedrijven een offerte aangevraagd zodat we een beetje konden vergelijken... degene die bij ons de dakkapel gaat plaatsen regelt ook de aanvraag bij de gemeente ed, wij moesten alleen een aantal papieren en tekeningen ed doorsturen.... hij wist ook wel voor een deel qua vergunningen
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Teddyaapje di 8 mei 2012 - 2:20

De vergunning is alleen voor de voorzijde of aan de achterzijde als je buiten bepaalde maten gaat. Anders heb je alleen meldingsplicht geloof ik. Misschien idd maar eens bij wat bedrijven voor dakkapellen gaan kijken/ informeren, die kunnen ons dat vast ook wel vertellen.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  Ella di 8 mei 2012 - 3:06

Ik zou sowieso verschillende bedrijven afgaan. Er is zoveel prijs verschil met dakkapellen
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 8 mei 2012 - 7:24

je zou ook eens een offerte op kunnen vragen bij bijv. een zzp-er. Die zijn vaak goedkoper dan die grote bouwbedrijven.

Gast
Gast

Bericht  duckie di 8 mei 2012 - 7:30

Teddyaapje schreef:De vergunning is alleen voor de voorzijde of aan de achterzijde als je buiten bepaalde maten gaat. Anders heb je alleen meldingsplicht geloof ik. Misschien idd maar eens bij wat bedrijven voor dakkapellen gaan kijken/ informeren, die kunnen ons dat vast ook wel vertellen.

wij willen hem aan de voorkant plaatsen en dan over de hele breedte en mocht dat afgekeurd worden komt ie waarschijnlijk aan de achterkant. wij willen 1 met een schuin pannendak en dat maakt voor de vergunning ook nog weer uit hoorde ik, want dan zou je aan de achterkant ook wel een vergunning moeten hebben...

wij hebben ook bij een bedrijf in de showroom gekeken en ideeen opgedaan en een offerte laten maken, en hier in de buurt zijn heel veel 1 mansbedrijven die het ook doen en daar hebben we offertes mee vergeleken en dat scheelde idd behoorlijk nog wel hoor
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Teddyaapje di 8 mei 2012 - 8:54

We zijn idd ook van plan om het timmerwerk door een zzp'er te laten doen. Zijn er ook zzp'ers die dakkapellen plaatsen? Vast een hele domme vraag

Wij hebben al een dakkapel aan de voorkant van ons huis om de eerste etage, dus nog een erbij op de zolder zou niet echt mooi worden, al lijkt t me vanuit de zolder zelf geweldig om aan beide kanten een dakkapel te hebben, maar dat gaat m zowiezo niet worden.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 8 mei 2012 - 9:15

Teddyaapje schreef:We zijn idd ook van plan om het timmerwerk door een zzp'er te laten doen. Zijn er ook zzp'ers die dakkapellen plaatsen?

Wij hebben al een dakkapel aan de voorkant van ons huis om de eerste etage, dus nog een erbij op de zolder zou niet echt mooi worden, al lijkt t me vanuit de zolder zelf geweldig om aan beide kanten een dakkapel te hebben, maar dat gaat m zowiezo niet worden.

jazeker, mijn man doet dat ook gewoon!

Gast
Gast

Bericht  Teddyaapje wo 9 mei 2012 - 1:56

Oke, dat wist ik niet. Hoezo ik moet me echt eens gaan verdiepen hierin
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: