Het Yesverhaal - Bestemming Noorwegen (slot op pagina 26)
+63
vlinder19
meisje
Angela_1986
Highway
Merai
Toet
Stippel
TwistedAngel
Possom
_Muppit
VeryCherry
Schaapke
Lavendel
Carra
Lejow
nina
Pien
Gizmo
Cato
Suus
girli
Bimbam
Niekske
Oasis
*Troela*
Jezzie
Janelie
Roza
Shy
Burn
Middleme
banjer49
Zwoesj
LotteK
Paper Crown
Jade
Fayebella
yes1984
Joli86
Leine
Tullow
Barbabella
piertje
Shisha
Zora
patjuhhh
L!ND@
Jente10
TNMN
Inge
iloverocknroll1984
Caro
Happy
TukTuk
Admin
Marin
Caramba
Tania
Makamba
Sweety
Zwerver
Ugly Betty
Susan
67 plaatsers
Pagina 4 van 17
Pagina 4 van 17 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 10 ... 17
Re: Het Yesverhaal - Bestemming Noorwegen (slot op pagina 26)
Oke, daar heb ik overheen gelezen ik had haar in mijn eigen verhaal al Susan gedoopt
Gast- Gast
kunnen die verhalen niet in een apart topic komen?? en dan de reacties in dit topic of zo, dat leest dat verhaal ook makkelijker door lijkt mij!! misschien tipje?
banjer49- Prater
- Aantal berichten : 1102
Punten : 1404
Registratiedatum : 13-12-10
Storm schreef:Oke, daar heb ik overheen gelezen ik had haar in mijn eigen verhaal al Susan gedoopt
Oh, doop haar even terug dan.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Susan schreef:Storm schreef:Oke, daar heb ik overheen gelezen ik had haar in mijn eigen verhaal al Susan gedoopt
Middleme- Kletskop
- Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10
Al gedaan, don't worrySusan schreef:Storm schreef:Oke, daar heb ik overheen gelezen ik had haar in mijn eigen verhaal al Susan gedoopt
Gast- Gast
'Lekker!' zeg ik tevreden. Het eten ziet er heerlijk uit en smaakt verrukkelijk. Het gesprek verloopt soepel en het is eigenlijk nog best gezellig ook. Ik zie Markus telkens met een schuin oog naar mij kijken, maar Sven lijkt het niet in de gaten te hebben. Die Markus is eigenlijk best een lekker ding. Zodra ik dit denk begin ik te blozen. Ook voel ik dat ik al een beetje aangeschoten raak door de wijn. Ik begin met giechelen en kan niet meer ophouden. Ik zie Sven geërgerd naar mij kijken. En hij heeft ook gelijk, ik maak me volslagen belachelijk in dit gezelschap.
Ik besluit om buiten een sigaret te gaan roken. Wat heerlijk, die koude frisse wind van het Noorse landschap. Ik steek mijn sigaret aan en tuur een beetje om me heen. Het schemert inmiddels, en er brandt een lampje aan de deur van een schuur die tegenover het huisje staat. De schuur wordt gebruikt om hout in op te slaan, zo te zien. Een soort houthakkers-schuurtje.
Ik begin het inmiddels al aardig koud te krijgen en ik besluit weer terug naar binnen te gaan. Op het moment dat ik mijn sigaret laat vallen om het met mijn schoen te vermorzelen, hoor ik ineens een krakend geluid, heel dichtbij. Ik blijf stokstijf staan, mijn hart zit in mijn keel. Ik hoor het bonzen. Wat was dat in godsnaam?! Ik durf me niet te bewegen. En dan zie ik het: een silhouet die vliegensvlug achter de schuur duikt. Ik begin te gillen alsof mijn leven er vanaf hangt en ik storm met een rotgang terug naar binnen. Ik sla de deur met een klap achter me dicht.
'Emilie, is alles oke?!' Sven komt al aanrennen met Markus in zijn kielzog. 'Er is iemand achter de schuur!' gil ik, compleet over mijn toeren. Sven legt snel in het Engels uit aan Markus wat ik heb gezien bij de schuur. Markus rolt met zijn ogen. 'Rustig maar Emilie, er is niemand in de buurt. Dit is een verlaten landschap, alleen wij wonen hier in de nabije omgeving. Er komen wel eens toeristen, maar die zijn er nu niet. Je zult het je vast verbeeld hebben.' zegt Markus op een rustige, zelfverzekerde toon. Ik voel dat ik boos word en ik kan mijn tranen niet langer bedwingen. Ik ben ook zo geschrokken. 'Ik heb het me niet verbeeld, er was echt iemand! Waarom geloven jullie me niet?!' schreeuw ik.
Sven slaat zijn armen om me heen en wiegt me zachtjes heen en weer. 'Kalm maar lieverd, Markus en ik gaan wel even kijken, om je gerust te stellen. Het zal vast een hond of een vos geweest zijn.'
Markus en Sven lopen naar buiten, Markus duidelijk met tegenzin. Een paar minuten later komen ze weer naar binnen. 'Nope, niemand te zien' zegt Sven. 'Ga nu maar lekker naar bed, ik kom je wel toedekken. Je zult wel enorm geschrokken zijn, aan je gezicht te zien.' Markus kijkt me met een triomfantelijke grijns aan.
En geschrokken, dat ben ik. Ik weet 100% zeker dat het geen verbeelding was wat ik daar bij die schuur zag. Niemand kan me dat wijsmaken, ook Markus niet. Wat is er aan de hand met hem? Hij gedroeg zich zo vreemd. Het leek bijna alsof hij geirriteerd was door het feit dat ik iets had gezien bij die schuur. Hij wilde ook al niet mee naar buiten om te kijken met Sven. Er gebeuren hier steeds meer vreemde dingen, ik zal blij zijn als de ANWB komt en we hier weg kunnen uit deze spookstad.
Met die gedachte val ik in slaap. Ik merk niet eens dat Sven naast me komt liggen en zijn warme lichaam tegen de mijne vlijt, zo uitgeput ben ik.
De volgende ochtend word ik al vroeg wakker. Ik knipper een paar keer met mijn ogen en rek me dan uit. Ik kan niet meer slapen, dus besluit ik maar naar beneden te gaan voor een ontbijtje. Maar eerst maar eens plassen.
Tot mijn grote verbazing zie ik Frida in de keuken staan. Ze staat met haar rug naar mij toe, maar als ze mij hoort draait ze zich met een ruk om. Ze heeft een hele defensieve houding, vijandig bijna. Maar dat is niet het eerste wat me opvalt. Frida heeft een blauw oog. Haar ogen vernauwen zich. 'Goedemorgen, Frida!' zeg ik quasi opgewekt. Het is me heus niet ontgaan dat zij en Markus regelmatig ruzie hebben. Maar zou Markus dit echt op zijn geweten hebben? Ik besluit om een gesprek met Frida aan te knopen.
'Did you have a breakfast already?' vraag ik met mijn allerliefste glimlach. Het enige wat ik terug krijg is een vuile blik. Ik laat me niet uit het veld slaan en ik vraag of ze iets wil drinken. 'Go away!' snauwt ze. 'I don't want you here.'
Hier schrik ik van, ook al had ik het min of meer verwacht. Waarom doet ze zo vijandig? Wat hebben we gedaan? En waarom moeten we hier weg? Met mijn blik op stand Zwitserland besluit ik om door te gaan met dit akelige gesprek. Ik vraag haar waarom ze zo vijandig doet en waarom ze ons zo graag weg wil hebben, aangezien ik niet voor mijn lol in dit stomme huis zit.
Frida doet een grote stap naar voren en hangt zo wat voor mijn gezicht. Ze kijkt me heel indringend aan.
'It is Markus. He is dangerous. Do not trust him, he is crazy. Very, very crazy.' Ze kijkt er veelbetekenend bij en maakt met haar vingers een cirkeltje naast haar slaap. Ik kijk haar verbouwereerd aan. Markus gevaarlijk?! Doe even normaal, zeg. De enige die mij gevaarlijk lijkt ben jij, wil ik haar toesnauwen. Frida maakt aanstalten om de keuken uit te gaan. 'Don't say I did not warn you!'.
Ik besluit om buiten een sigaret te gaan roken. Wat heerlijk, die koude frisse wind van het Noorse landschap. Ik steek mijn sigaret aan en tuur een beetje om me heen. Het schemert inmiddels, en er brandt een lampje aan de deur van een schuur die tegenover het huisje staat. De schuur wordt gebruikt om hout in op te slaan, zo te zien. Een soort houthakkers-schuurtje.
Ik begin het inmiddels al aardig koud te krijgen en ik besluit weer terug naar binnen te gaan. Op het moment dat ik mijn sigaret laat vallen om het met mijn schoen te vermorzelen, hoor ik ineens een krakend geluid, heel dichtbij. Ik blijf stokstijf staan, mijn hart zit in mijn keel. Ik hoor het bonzen. Wat was dat in godsnaam?! Ik durf me niet te bewegen. En dan zie ik het: een silhouet die vliegensvlug achter de schuur duikt. Ik begin te gillen alsof mijn leven er vanaf hangt en ik storm met een rotgang terug naar binnen. Ik sla de deur met een klap achter me dicht.
'Emilie, is alles oke?!' Sven komt al aanrennen met Markus in zijn kielzog. 'Er is iemand achter de schuur!' gil ik, compleet over mijn toeren. Sven legt snel in het Engels uit aan Markus wat ik heb gezien bij de schuur. Markus rolt met zijn ogen. 'Rustig maar Emilie, er is niemand in de buurt. Dit is een verlaten landschap, alleen wij wonen hier in de nabije omgeving. Er komen wel eens toeristen, maar die zijn er nu niet. Je zult het je vast verbeeld hebben.' zegt Markus op een rustige, zelfverzekerde toon. Ik voel dat ik boos word en ik kan mijn tranen niet langer bedwingen. Ik ben ook zo geschrokken. 'Ik heb het me niet verbeeld, er was echt iemand! Waarom geloven jullie me niet?!' schreeuw ik.
Sven slaat zijn armen om me heen en wiegt me zachtjes heen en weer. 'Kalm maar lieverd, Markus en ik gaan wel even kijken, om je gerust te stellen. Het zal vast een hond of een vos geweest zijn.'
Markus en Sven lopen naar buiten, Markus duidelijk met tegenzin. Een paar minuten later komen ze weer naar binnen. 'Nope, niemand te zien' zegt Sven. 'Ga nu maar lekker naar bed, ik kom je wel toedekken. Je zult wel enorm geschrokken zijn, aan je gezicht te zien.' Markus kijkt me met een triomfantelijke grijns aan.
En geschrokken, dat ben ik. Ik weet 100% zeker dat het geen verbeelding was wat ik daar bij die schuur zag. Niemand kan me dat wijsmaken, ook Markus niet. Wat is er aan de hand met hem? Hij gedroeg zich zo vreemd. Het leek bijna alsof hij geirriteerd was door het feit dat ik iets had gezien bij die schuur. Hij wilde ook al niet mee naar buiten om te kijken met Sven. Er gebeuren hier steeds meer vreemde dingen, ik zal blij zijn als de ANWB komt en we hier weg kunnen uit deze spookstad.
Met die gedachte val ik in slaap. Ik merk niet eens dat Sven naast me komt liggen en zijn warme lichaam tegen de mijne vlijt, zo uitgeput ben ik.
De volgende ochtend word ik al vroeg wakker. Ik knipper een paar keer met mijn ogen en rek me dan uit. Ik kan niet meer slapen, dus besluit ik maar naar beneden te gaan voor een ontbijtje. Maar eerst maar eens plassen.
Tot mijn grote verbazing zie ik Frida in de keuken staan. Ze staat met haar rug naar mij toe, maar als ze mij hoort draait ze zich met een ruk om. Ze heeft een hele defensieve houding, vijandig bijna. Maar dat is niet het eerste wat me opvalt. Frida heeft een blauw oog. Haar ogen vernauwen zich. 'Goedemorgen, Frida!' zeg ik quasi opgewekt. Het is me heus niet ontgaan dat zij en Markus regelmatig ruzie hebben. Maar zou Markus dit echt op zijn geweten hebben? Ik besluit om een gesprek met Frida aan te knopen.
'Did you have a breakfast already?' vraag ik met mijn allerliefste glimlach. Het enige wat ik terug krijg is een vuile blik. Ik laat me niet uit het veld slaan en ik vraag of ze iets wil drinken. 'Go away!' snauwt ze. 'I don't want you here.'
Hier schrik ik van, ook al had ik het min of meer verwacht. Waarom doet ze zo vijandig? Wat hebben we gedaan? En waarom moeten we hier weg? Met mijn blik op stand Zwitserland besluit ik om door te gaan met dit akelige gesprek. Ik vraag haar waarom ze zo vijandig doet en waarom ze ons zo graag weg wil hebben, aangezien ik niet voor mijn lol in dit stomme huis zit.
Frida doet een grote stap naar voren en hangt zo wat voor mijn gezicht. Ze kijkt me heel indringend aan.
'It is Markus. He is dangerous. Do not trust him, he is crazy. Very, very crazy.' Ze kijkt er veelbetekenend bij en maakt met haar vingers een cirkeltje naast haar slaap. Ik kijk haar verbouwereerd aan. Markus gevaarlijk?! Doe even normaal, zeg. De enige die mij gevaarlijk lijkt ben jij, wil ik haar toesnauwen. Frida maakt aanstalten om de keuken uit te gaan. 'Don't say I did not warn you!'.
Laatst aangepast door Storm op vr 2 sep 2011 - 10:21; in totaal 2 keer bewerkt
Gast- Gast
Spannend Storm! Goed geschreven!
En knap dat je dit zo ff op schrijft!
En knap dat je dit zo ff op schrijft!
Burn- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Goed geschreven Storm!
Wel vind ik het ontzettend grappig om te lezen hoe elke forummer de karakters een ander karakter geven. Ik ben benieuwd naar het vervolg!
Wel vind ik het ontzettend grappig om te lezen hoe elke forummer de karakters een ander karakter geven. Ik ben benieuwd naar het vervolg!
Gast- Gast
Haha, oke ik hoor net van Susan dat het in de zomer nooit donker wordt. Dus dat ga ik even vliegensvlug aanpassen
Gast- Gast
banjer49 schreef:kunnen die verhalen niet in een apart topic komen?? en dan de reacties in dit topic of zo, dat leest dat verhaal ook makkelijker door lijkt mij!! misschien tipje?
heb het zelf maar ff geknipt en geplakt en in eigen mapje gedaan leest wat prettiger zo ineens door.
maar meiden echt compliment voor schrijven hoor, toppie gedaan!!!
banjer49- Prater
Als jullie willen kan ik de verhalen ook in de openingspost onder elkaar zetten met de namen erbij wie het geschreven hebben. Maar wellicht wordt het dan juist weer zo'n lap?
Admin- Admin
- Aantal berichten : 624
Punten : 1492
Registratiedatum : 17-11-10
Admin schreef:Als jullie willen kan ik de verhalen ook in de openingspost onder elkaar zetten met de namen erbij wie het geschreven hebben. Maar wellicht wordt het dan juist weer zo'n lap?
Exact mijn gedachte! Maar dat is wel extra werk voor jou.
Gast- Gast
Admin schreef:Als jullie willen kan ik de verhalen ook in de openingspost onder elkaar zetten met de namen erbij wie het geschreven hebben. Maar wellicht wordt het dan juist weer zo'n lap?
ja dat lijkt me wel lekkerder lezen, ik had het zelf al opgeslagen in een mapje op mijn pc, dan kan je in ieder geval het verhaal ineens doorlezen
banjer49- Prater
Maura schreef:Admin schreef:Als jullie willen kan ik de verhalen ook in de openingspost onder elkaar zetten met de namen erbij wie het geschreven hebben. Maar wellicht wordt het dan juist weer zo'n lap?
Exact mijn gedachte! Maar dat is wel extra werk voor jou.
Ja onwijs veel werk, denk je dat ik niet mee lees hier?
Admin- Admin
Susan zou het natuurlijk ook doen gezien zij de eerste post heeft. Ik wacht dus even op haar reactie, wat zij wil .
Admin- Admin
Ik vindt dit een heel leuk idee, en ben benieuwd hoe het verder gaat!
Zou leuk zijn om dit vaker te doen ofniet?
Zou leuk zijn om dit vaker te doen ofniet?
Shy- Kletskop
- Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10
Wat goed Storm! Spannend!!
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
DankjeZora schreef:Wat goed Storm! Spannend!!
Gast- Gast
Super Storm...
Oke ik ga me er vanavond even voor zitten !!!
Oke ik ga me er vanavond even voor zitten !!!
Gast- Gast
@ Admin: Dat is wel een goed idee, want als je nu het topic opent weet je niet precies op welke pagina het doorgaat.
@ Storm: Leuk en goed geschreven! Ben benieuwd wat Stuiterbal ervan gaat maken
@ Shygirl85: We kunnen dit natuurlijk vaker doen inderdaad. Ik ben voor
Sweety- Ratel
- Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Sweety schreef:@ Admin: Dat is wel een goed idee, want als je nu het topic opent weet je niet precies op welke pagina het doorgaat.
Leuk!
Shy- Kletskop
- Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Spannend!! Ben benieuwd hoe het verder gaat!
Tullow- Kletskop
- Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10
Het blijft echt spannend zo! Mooi geschreven Storm!
Jente10- Fluisteraar
- Aantal berichten : 264
Punten : 270
Ik wil het ook wel doen, moet nu alleen zo weg.
Ik zat gisteren op de fiets trouwens een kort verhaal te bedenken, een soort modern sprookje, maar ik wist nog geen einde, is het leuk als we daar ook een topic van maken? Dus dat iedereen een eigen einde bedenkt?
Ik zat gisteren op de fiets trouwens een kort verhaal te bedenken, een soort modern sprookje, maar ik wist nog geen einde, is het leuk als we daar ook een topic van maken? Dus dat iedereen een eigen einde bedenkt?
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Pagina 4 van 17 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 10 ... 17
Soortgelijke onderwerpen
» Yesverhaal nummer 2
» Live herdenking Noorwegen. Ga je kijken?
» Interessepeiling; wie wil er meedoen met een Yesverhaal?
» Noorwegen (bergen)
» Naar aanleiding van Yesverhaal 2: wie leest er met mij mee?
» Live herdenking Noorwegen. Ga je kijken?
» Interessepeiling; wie wil er meedoen met een Yesverhaal?
» Noorwegen (bergen)
» Naar aanleiding van Yesverhaal 2: wie leest er met mij mee?
Pagina 4 van 17
Permissies van dit forum: