Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Make up, hoe oud?

+21
Shanna
patjuhhh
Silver
sanne-84
Mamsie
Lady Starstruck
ThinkPink
loura
Lovely
Mizz_S
Lenthe
Roxi3
Paper Crown
Caramba
minoessepoes
Spring
Arwyn
PapillonRose
Starla
Ugly Betty
Rush
25 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Make up, hoe oud? Empty Make up, hoe oud?

Bericht  Rush zo 28 aug 2011 - 23:03

Hoe oud was je toen je voor het eerst echt make-up ging dragen, naar school of in het weekend?

Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Make up, hoe oud? Empty Re: Make up, hoe oud?

Bericht  Gast zo 28 aug 2011 - 23:13

10/11 jaar.. Groep 7..

Een klein beetje oogschaduw en mascara. Vond ik leuk, ik had zo'n mooi paars palletje. Het was trouwens heel subtiel hoor, geen bakken met verf :P

Zo rond de eerste kwam daar ook een zwart lijntje bij.

Foundation ben ik pas veel later gaan dragen. Vanaf mijn 16e ongeveer.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 28 aug 2011 - 23:16

Vanaf m'n 14e geloof ik ging ik mascara en oogschaduw dragen. Met uitgaan vanaf m'n 16e ook lippenstift.

Heb al wel op m'n tiende m'n eerste mascara gekocht, spannend dat ik het vond aan de kassa joh.:P

Gast
Gast

Bericht  Ugly Betty zo 28 aug 2011 - 23:17

In groep 8 een klein beetje oogschaduw, vanaf de brugklas ook mascara en rond m'n 16e heb ik nog een lipgloss periode gehad.
Nagellak had ik trouwens al wel eerder.
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast zo 28 aug 2011 - 23:17

Ik heb heel lang alleen maar make up gedragen tijdens het uitgaan. Ik begon met uitgaan toen ik 15 was. Ik ben pas make up tijdens het uitgaan gaan gebruiken toen ik een jaar of 17 was. Het interesseerde me eigenlijk geen hol en pas toen begon ik er een beetje interesse voor te krijgen (alleen maar oogschaduw en mascara).
Pas sinds ik werk, maak ik me ook door de week op, de laatste tijd pas consequent, daarvoor sporadisch.

Ik ben niet zo'n make up type en heb altijd genoeg aan mascara en evt. oogschaduw en bij uitzondering oogpotlood.

Gast
Gast

Bericht  Starla zo 28 aug 2011 - 23:20

Ik geloof ik vanaf mijn 12e of 13e, mascara, soms oogschaduw, en van die 90's bruine lippenstift soms. Vanaf mijn 14e kwamen daar liters zwarte eyeliner bij (lijntjes en ik maakte hele kunstwerken naast mijn ogen, + ik tekende altijd 3 stipjes onder mijn wenkbrauw), plakkertjes op mijn jukbeen, en ik kleurde mijn wenkbrauwen altijd in met groen/blauw/roze/paars, want dat vond ik leuk Very Happy Ik had ook wel eens zwarte lippenstift.
Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Rush zo 28 aug 2011 - 23:22

In groep 7 en 8 had ik wel eens wat oogschaduw op, dat was het dan.

Vanaf klas 1 had ik oogschaduw, oogpotlood en mascara en lipgloss. Laughing
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  PapillonRose zo 28 aug 2011 - 23:23

In groep 8 heel af en toe een klein beetje make-up omdat ik het bij anderen zag. Ik ben het vaker gaan dragen in de brugklas, maar dan nog niet elke dag. Langzamerhand wel steeds vaker en meer.. En nu durf ik bijna niet meer de deur uit zonder laughcry Gelukkig ben ik wel geminderd, niet én eyeliner én lippenstift én foundation én...... Dus het ziet er nu meestal wat natuurlijker uit, ben blij dat ik dat aangedurfd heb om te proberen. De make-up had me echt in zijn greep Wink
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Arwyn zo 28 aug 2011 - 23:30

Ik heb eigenlijk geen idee, ik denk in de derde klas of zo, rond mijn 15e zal dat geweest zijn. Toen was het echt alleen mascara. Daarna weer een tijdje niet gedaan en later weer mee begonnen, toen kwam er ook een oogpotloodje bij.
Ik maak eigenlijk alleen mijn ogen op. Nu ook oogschaduw, maar verder is er dus weinig veranderd sinds die tijd.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787

Bericht  Spring zo 28 aug 2011 - 23:31

Geen idee?

Ik denk een jaar of 13 14.

Nu gebruik ik nog amper make up. Vind het wel leuk hoor! Maar zo'n ellende om het er in de avond weer af te halen.

Als ik make up gebruik dan is het: foundation, bronzer, mascara, oogschaduw en blusher. Soms oogpotlood.
Ik maak me vaak naturel op wat foundation etc betreft en gebruik vaak groene (van bourjois I love you ) of gouden oogschaduw.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  minoessepoes ma 29 aug 2011 - 0:53

Tijdens de eerste van de middelbare school vonden volgens mij alle meiden uit onze klas zo'n beetje tegelijk de make-up uit. Ik heb heel lang alleen mascara gehad en ik had een doosje met allerlei kleuren oogschaduw maar dat gebruikte ik heel weinig.
Later ben ik foundation gaan gebruiken en ik kan me herinneren dat inderdaad een tijdje bruine lippenstift helemaal hip was en we een tijdje verslaaft waren aan de kleurloze lipgloss van de HEMA, alleen ging die na een tijdje stinken haha, ow en het was een tijdje hip om met wit oogpotlood zo'n harde eye-liner streep te zetten en dan de rest van het oog met witte oogschaduw op te vullen (ow ow haha).

Nu werk ik gewoon wat lelijke plekjes weg, soms doe ik een beetje poeder op mijn gezicht, altijd wat rouge en mascara. Als ik ga stappen gebruik ik vaak ook nog eye-liner en heeeeeeeeeeeel soms knap rode lippenstift (maar dat vind mijn vriend vreselijk!!).

Laatst aangepast door minoessepoes op ma 29 aug 2011 - 0:57; in totaal 1 keer bewerkt
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868

Bericht  Caramba ma 29 aug 2011 - 0:56

Ik was 15 toen ik met make up begon. kwamen op de klassenfoto en mocht oogpotlood en mascara van een klasgenoot gebruiken, dezelfde dag nog ben ik naar de winkel gegaan om het zelf te halen. Oogschaduw droeg ik nooit nu ook nauwelijks.

Heb met oogschaduw het gevoel alsof je het bij mij bijna niet ziet door mijn donkere ogen. En ja wat voor kleur moet je nu eigenlijk gebruiken bij zeer donker bruine ogen?
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Bericht  Paper Crown ma 29 aug 2011 - 1:00

Ik was 18 ofzo.. ik mocht het nooit van mijn vader.. hij werd al pissed als ik een btje gel of haarlak had.. ik had een labello (de blauwe want de roze had kleur......) dat was het.. Toen ik 18 werd had ik 1 mascara en een lipgloss van etos. Dat was het haha.

Maar mijn zusje is 14,die draagt al 2 jaar make-up.. heel veel mascara en erg veel oogpotlood.. tijd veranderd.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Rush ma 29 aug 2011 - 1:04

Spetterdespat schreef:

Heb met oogschaduw het gevoel alsof je het bij mij bijna niet ziet door mijn donkere ogen. En ja wat voor kleur moet je nu eigenlijk gebruiken bij zeer donker bruine ogen?
Ik heb ook hele donkerbruine ogen en heb vaak smokey eyes met grijs en zwart of met groen tinten.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 29 aug 2011 - 1:12

Toen ik in de brugklas zat, gingen mijn zus en haar beste vriendin mij voor de grap opmaken. Zag er toen best leuk uit, maar ik ben het vanaf de 2e klas zelf gaan doen. Toen gebruikte ik best veel, foundation/poeder, mascara, eyeliner en ik kleurde mijn wenkbrauwen. Op een gegeven moment van de eyeliner en gekleurde wenkbrauwen afgestapt en daarna ook van de foundation/poeder. Nu gebruik ik alleen nog mascara. Een hele verbetering als ik naar oude foto's kijk, haha.

Gast
Gast

Bericht  Roxi3 ma 29 aug 2011 - 2:09

Toen ik in groep 8 zat begon ik oogschaduw, mascara en lipgloss te dragen. Ik droeg altijd licht roze oogschaduw en lipgloss best wel heftig. Tegen het einde van de middelbare school begon ik alleen nog mascara te dragen. Nu draag ik mascara, lippenbalsem en soms foundation en rouge.

Roxi3
Prater
Prater

Aantal berichten : 1099
Punten : 1130

Bericht  Lenthe ma 29 aug 2011 - 2:39

Volgens mij was dat in de derde en was ik 14.
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Mizz_S ma 29 aug 2011 - 3:18

Ik denk een jaar of 14/15 maar toen gebruikte ik nog niet echt elke dag make-up. Ik kan het me eigenlijk niet heel precies herinneren, maar met 16 was dat zo'n beetje denk ik.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Lovely ma 29 aug 2011 - 6:57

Vanaf mijn 12e soms, en dan mascara en van die vette oogschaduwcreme van de Hema (in die potjes die je op elkaar kon schroeven).

Over de gehele middelbare school had ik periodes dat ik soms make-up droeg, en dan weer een tijdje niet. Pas in de 5e ging ik het dagelijks gebruiken, tenminste mascara en oogschaduw.

Later kwam daar ook poeder/foundation en een kohllijntje bij en tijdens het uitgaan ook vaak lippenstift of lipgloss.
Lovely
Lovely
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 197
Punten : 209
Registratiedatum : 10-05-11

Bericht  loura ma 29 aug 2011 - 8:16

Ik denk dat ik 11 was... En dan alleen mascara. Daarna werd het steeds meer tot de zwarte liplijner aan toe. Echt vreselijk haha maar toen had iedereen dat Very Happy
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  ThinkPink ma 29 aug 2011 - 8:21

Ik denk dat ik een jaar of 15 was. Eerst alleen mascara en later ook foundation en oogschaduw.
Lipgloss droeg ik al jaren daarvoor.

Heb de tijd aardig ingehaald, heb een mooie make-up kast op de slaapkamer staan Laughing

Edit: toen ik op de middelbare school zat, had je ook nog haarmascara! Ik had toen de blonde (lees: witte) van de Hema. Wilde heel graag highlights en het zag er werkelijk niet uit Laughing Volgens mij werd het zelfs een beetje groenig in mijn bruine haar Mad Laughing

Laatst aangepast door ThinkPink op ma 29 aug 2011 - 8:24; in totaal 2 keer bewerkt

ThinkPink
Prater
Prater

Aantal berichten : 705
Punten : 720
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Lady Starstruck ma 29 aug 2011 - 8:22

Ik was dertien toen ik voor het eerst make up gebruikte. Ik zat toen in de brugklas. En een vriendin van mij had walgelijke blauwe mascara. En dat deed ik toen op. Later droeg ik groene mascara. Ik snap niet wat mij toen bezielde. Ik ben later meer gaan gebruiken. Nu gebruik ik alleen nog mascara, eyeliner en oogschaduw dagelijks.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Bericht  Caramba ma 29 aug 2011 - 10:25

Rush schreef:
Spetterdespat schreef:

Ik heb ook hele donkerbruine ogen en heb vaak smokey eyes met grijs en zwart of met groen tinten.

Laat ik maar geen smokey eyes doen, dan schrikken de mensen of krijgen ze nachtmerries van mij :P
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Bericht  Mamsie ma 29 aug 2011 - 10:52

Op mijn 11e denk ik.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476

Bericht  Starla ma 29 aug 2011 - 22:59

Ohjaaaaa haarmascara. Dat had ik ook in verschillende kleuren, en we gingen ook wel in de pauze naar de drogist om het er daar in te smeren. Later kleurde ik mijn haar gewoon in hysterische kleuren van stargazer, stuk minder viezig ook. Ik had ook gewone gekleurde mascara, groen en paars, vond het helemaal geweldig Very Happy En van die vette oogschaduw schroefpotjes van de hema had ik geloof ik ook smile Meisjes uit mijn klas hadden altijd van die witte/zilver lijntjes om hun ogen, zo lelijk vond ik dat. Heel 90's.
Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: